Muita, jotka eivät tajua, miksi ihmiset leipovat?
Poikkeus: leipä. Sen leipomisen ymmärrän, se on ihan järkevääkin. Mutta muu söhrääminen... Ei ei ei.
Kommentit (130)
Me leipurit olla niin mukavaa sakkii että ihmettelemme kun leipominen herättää negatiivisia tunteita? Leipoa voi monenlaista. Mukavaa rentouttavaa hommaa. Voi kuunnella musaa tai jutella kaverin kanssa jos on mukana leipomassa.
Ja vapaalla jotkut voivat ottaa jopa kuppia siinä välissä. Jos haluaa.
Tuskin kukaan muu tuollaista ajattelee. Mutta jokainen tajuaa asioita omien kykyjensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
En myöskään tajua, mitä leipojat sitten tekevät leipomuksillaan. Perheelle lämpimäinen tai kaksi, ja loput roskiin vai? Minua ahdistaisi jos joku tuputtaisi minulle viikoittain leipomuksiaan. Ap
Oletko pakastimesta kuullut?
Vierailija kirjoitti:
En myöskään tajua, mitä leipojat sitten tekevät leipomuksillaan. Perheelle lämpimäinen tai kaksi, ja loput roskiin vai? Minua ahdistaisi jos joku tuputtaisi minulle viikoittain leipomuksiaan. Ap
Kyllä minun perheessä ainakin tykätään leipomuksista. Leivon koska tykkään harjoitella uusia reseptejä ja kartuttaa taitoa, jotta osaa sitten juhlissakin tehdä. Monesti siis arkileipomukset ovat testejä tai kun tekee mieli. Mielummin teen siten itse kuin että ostaisin väriaineilla ja teollisilla mauilla tehtyjä ylikalliita herkkuja kaupassa. Ylimääräiset leipomukset voi helposti pakastaa ja vieraiden tullen niitä voi sulatella tai antaa lahjaksi. Kuulostat hirman katkeralle jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun perheessä ainakin tykätään leipomuksista. Leivon koska tykkään harjoitella uusia reseptejä ja kartuttaa taitoa, jotta osaa sitten juhlissakin tehdä. Monesti siis arkileipomukset ovat testejä tai kun tekee mieli. Mielummin teen siten itse kuin että ostaisin väriaineilla ja teollisilla mauilla tehtyjä ylikalliita herkkuja kaupassa. Ylimääräiset leipomukset voi helposti pakastaa ja vieraiden tullen niitä voi sulatella tai antaa lahjaksi. Kuulostat hirman katkeralle jostain syystä.
Ahaa. Mistä olen katkera ja miten tämä katkeruus ilmenee? Ap
Etkö ap tykkää makeasta? Leivonnaisista siis? Itse tehdyissä voi paremmin säädellä sokerin määrää, jota valmistuotteissa on järkyt määrät. Itse en myöskään käytä leivonnaisissa kananmunaa, mikä rajoittaa valmistuotteiden käyttöä.
Etkö luota ap ihmisten kykyyn hallinnoida omia elämiään, kun tulet kysymään tyhmiä? Ja pitääkö sinun tosiaan ymmärtää kaikkien ihmisten kaikkien tekemisten motiivit?
Vierailija kirjoitti:
Etkö ap tykkää makeasta? Leivonnaisista siis? Itse tehdyissä voi paremmin säädellä sokerin määrää, jota valmistuotteissa on järkyt määrät. Itse en myöskään käytä leivonnaisissa kananmunaa, mikä rajoittaa valmistuotteiden käyttöä.
Pidän esim. halvasta. Syön sitä noin 5 kertaa vuodessa. Leivonnaiset eivät kiinnosta yhtään. Kohteliaisuudesta otan kakkua syntymäpäiväkutsuilla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Etkö luota ap ihmisten kykyyn hallinnoida omia elämiään, kun tulet kysymään tyhmiä? Ja pitääkö sinun tosiaan ymmärtää kaikkien ihmisten kaikkien tekemisten motiivit?
Onko tuo sinusta keskustelua? Ap
Minäminä minä...MUUT EI SAA KOSKA EN MINÄKÄÄN....yök sitä ja tätä... Yök yök.....
Tuo ikävä kyllä kuulostaa AP siltä että olet jollekin katkera. Ota pää pois pensaasta ja tee sinäkin jotain mistä tykkäät. Eipä sinulla ole kontrollia siitä mitä joku muu saa tai haluaa tehdä. Antaa jokasen tehdä niinkun haluavat. Jos ei ymmärrä niin aina voi muistuttaa itseä ettei tarvitsekaan jokaisen ihmisen asiaa ymmärtää. Omat ovat juttunsa. :)
Minun vanhemmille vein juuri pullaa ja he oikein tykkäsi ja kiitteli kun pitkästä aikaa sai kahvin kanssa jotakin itsetehtyä. Tämä on varmaan sellainen tottumus kysymys. Ja emme ole missään muotoa ylipainoisia taloudessamme vaikka välillä tykkäänkin leipoa vuodenaikojen mukaan eri puutarhan antimista.
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmille vein juuri pullaa ja he oikein tykkäsi ja kiitteli kun pitkästä aikaa sai kahvin kanssa jotakin itsetehtyä. Tämä on varmaan sellainen tottumus kysymys. Ja emme ole missään muotoa ylipainoisia taloudessamme vaikka välillä tykkäänkin leipoa vuodenaikojen mukaan eri puutarhan antimista.
Parempi on myös tehdä jotain järkevää ylimääräisistä marjoista ja hedelmistä ennenkun menevät pilalle niin tulevat hyödynnetyksi.
Työpaikalla minä ainakin tykkään ilomielin ottaa kahvinkanssa välillä jotakin kun työkaverit ovat loihtineet jotain. Siitä tulee myös välittävä ilmapiiri kun muistetaan toisia tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla AP paljonkin asioita, joita et ymmärrä? Onko ehkä jokin keva-diagnoosikin?
Meillä ihan perhe syö jos jotain leivon. Ei tarvitse tuputtaa, jokainen osaa ihan itse ottaa, jos haluaa. Oli se sitten mokkapaloja, pullaa, kuivakakkua...
Pakkaseen laitan aina myös, ja sieltäkin perheenjäsenet sitten ottavat itse sulamaan, kun mieli tekee.
Minulla on monta lasta, joten joku pellillinen vaikka mokkapaloja ei ole mikään valtava leipomus, josta jäisi hukkaan mitään.
Miten painoindeksi ja labrat? Ap
Kommentoija liukenikin nopeasti paikalta... Ap
Vierailija kirjoitti:
En pidä makeista leivonnaisista, mytta ymmärräb, miksi ne, jotka pitävät niistä, leipovat niitä juhliin. Mullekin maistuu joku raikas marjainen tai hedelmäinen juustokakku, jos sellainen lasketaan leipomiseksii.
Leivän, pizzan ja vaikkapa kasvispiirakoiden leipomisen katson suorastaan järkeväksi. Haluaisin leipoa karjalanpiirakoita ennen kuin täysin unohdan äitini ja mummoni minulle opettamat jipot. Mutta minulla ei ole siihen sopivaa uunia.
Tavallinen liesiuuni käy oikein hyvin karjalanpiirakoiden tekoon. Jos sinulla on uuni jossa voit tehdä leipää tai pizzaa, siinä voi tehdä myös karjalanpiirakoita.
Miten se sinulta on pois vaikka toiset tykkäävät leipoa ja syödä leipomuksia. Mitä ihmeteltävää tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Muita, jotka eivät tajua, miksi ihmiset syö kaupan yliprosessoituja pahanmakuisia valmiskeksejä ja -kakkuja?
Koska ei jaksa eikä kiinnosta leipoa, se vaatii vaivannäköä. Kaupan keksit ja pullat ovat ihan hyviä. Olen tosin merkittävästi rajoittanut niiden syömistä.
Mun mies rakastaa mokkapaloja ja niitä sille sit teen. Se on myös mukavaa touhua välillä kun ajatuksia pitää saada pois jostain ikävästä, vähän kuin siivoaminen. Näkee oman kädenjälken!
Itse leivon samasta syystä kuin muutenkin teen ruokaa. Siitä tulee hyvä mieli ja hyvä tuoksu kotiin. Ja parantaa elämänhallintaa kun tietää, mitä kotona olevista raaka-aineista voi tehdä, eikä kaikkea tarvitse lähteä hakemaan kaupasta valmiina. Pakastin on kätevä, sinne voi laittaa loput jos ei kaikki mene kerralla.
Eilen tein sienipiirakkaa. Tuli hyvää.
Mikä sinä olet muita arvostelemaan? Varmaan samasta syystä leipovat kuin he jotka ammattiinkin päätyvät.
Miten painoindeksi ja labrat? Ap