Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät tajua, miksi ihmiset leipovat?

Vierailija
27.09.2025 |

Poikkeus: leipä. Sen leipomisen ymmärrän, se on ihan järkevääkin. Mutta muu söhrääminen... Ei ei ei.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä makeista leivonnaisista, mytta ymmärräb, miksi ne, jotka pitävät niistä, leipovat niitä juhliin. Mullekin maistuu joku raikas marjainen tai hedelmäinen juustokakku, jos sellainen lasketaan leipomiseksii.

Leivän, pizzan ja vaikkapa kasvispiirakoiden leipomisen katson suorastaan järkeväksi. Haluaisin leipoa karjalanpiirakoita ennen kuin täysin unohdan äitini ja mummoni minulle opettamat jipot. Mutta minulla ei ole siihen sopivaa uunia. 

Yök juustokakku. 

Vierailija
62/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että, hyvä kun muistutit. Täytyykin huomenna leipasta taas pari pellillistä sämpylöitä.

Muistan kun kerran leivoin pullaa ja avasin keittiön ikkunan, kun oli sisällä hiukka lämmintä. Siinä rivaripihan takana oli kävelytie ja just silloin siinä kulki jotain teinejä. Kuulin kun toinen sanoi "Ihana pullan tuoksu, voi kun meidän mutsi leipois edes joskus". Hitsi kun en ehtinyt reagoida nopeammin, niin olisin pyytänyt tytöt iltateelle. Mutta silti se oli paras kiitos, mitä olen koskaan kuullut.

Sait alapeukun sekä sanasta leipasta (hyi!) että tuosta, miten olisit halunnut palkita ärsyttävän teinin. Jos vuosi ei ollut 1950, niin melko kankea kakara, kun nimenomaan mutsin pitäs hänelle leipoa. Vinkuis isältään tai leipoisi itse, inhottava asenne. Ja sinä vielä ilahdut noin.

Hyvää illan jatkoa

No hyvä, ei minun ollut tarkoitus olla noin töykeä viestini kanssa saati loukata. Olen vähän turhan kärkäs välillä. Olisin voinut viestistäsi poimia esimerkiksi sen kivan asian, että olisit halunnut tarjota vieraille teineille pullaa, mutta poimin sieltä minua ärsyttävät asiat. Saatan olla vähän ankeuttaja välillä. 

Toivon sinulle hyvää illanjatkoa ihan oikeasti, ja hyvä ettei loukannut viesti! 

Ja ollaan oikeasti kaikki kivempia toisillemme, olisi mukavampaa jokaisella!

Terveisin "älä tee kuten minä vaan kuten minä sanon"-örrimöykky

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, oi, olisi kiva saada puoliso, joka olisi innokas leipoja, tekisi hyvää pullaa, kakkuja, pikkuleipiä jne. Muuta ei tarvitse osata, minä kyllä kokkaan, siivoan ja pesen pyykkit. Leipomistaidot olisi parasta. 

Joo samaa mieltä. Olen keliaakikko eli puolison täytyy vääntää noi gluteenittomana. Ja hyvinä. 

Vierailija
64/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseleivottu toki hyvää, mutta en itse kyllä viitsi juurikaan nähdä vaivaa leipoa. Asun miljoonakaupingissa ja täällä on pilvin pimein toinen toistaan parempia leipomoita. Löytyy niin portugalilainen leipomo kuin japanilainen leipomo ja tanskalaisesta saa korvapuusteja.

Vierailija
65/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä makeista leivonnaisista, mytta ymmärräb, miksi ne, jotka pitävät niistä, leipovat niitä juhliin. Mullekin maistuu joku raikas marjainen tai hedelmäinen juustokakku, jos sellainen lasketaan leipomiseksii.

Leivän, pizzan ja vaikkapa kasvispiirakoiden leipomisen katson suorastaan järkeväksi. Haluaisin leipoa karjalanpiirakoita ennen kuin täysin unohdan äitini ja mummoni minulle opettamat jipot. Mutta minulla ei ole siihen sopivaa uunia. 

Yök juustokakku. 

Juustokakku on lempparini. Kunpa Suomessakin olisi The Cheesecake Factory.

Vierailija
66/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihailen ihmisiä, jotka leipovat itse. Itsellä taito jäänyt oppimatta, kuten sukan neulominenkin!

Ne taidot voi oppia ihan minkä ikäisenä vaan!

Vierailija
67/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaarattomampaa, kuin lähteä tavoittelemaan Atlantin ylitystä purjeveneellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan