Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät tajua, miksi ihmiset leipovat?

Vierailija
27.09.2025 |

Poikkeus: leipä. Sen leipomisen ymmärrän, se on ihan järkevääkin. Mutta muu söhrääminen... Ei ei ei.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää sellaiset ehtoisat emäntätyypit jotka saa jotain outoa tyydytystä siitä että ovat jatkuvasti kädet taikinassa ja tyrkyttävät sen seitsemää sorttia leipomuksiaan kotonaan, työssä ja kaikissa kissanristiäisissä. Usein ovatkin sitten itse ylipainoisia moisesta harrastuksesta.

Näin. Kukaan ei ole pyytänyt!!

Vierailija
22/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, ettei kaikki opettele leipomaan kun katsoo kaupassa leipätuotteiden hintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä makeista leivonnaisista, mytta ymmärräb, miksi ne, jotka pitävät niistä, leipovat niitä juhliin. Mullekin maistuu joku raikas marjainen tai hedelmäinen juustokakku, jos sellainen lasketaan leipomiseksii.

Leivän, pizzan ja vaikkapa kasvispiirakoiden leipomisen katson suorastaan järkeväksi. Haluaisin leipoa karjalanpiirakoita ennen kuin täysin unohdan äitini ja mummoni minulle opettamat jipot. Mutta minulla ei ole siihen sopivaa uunia. 

Ihan tavallisessa sähköuunissa minä ne paistan.

Vierailija
24/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myöskään tajua, mitä leipojat sitten tekevät leipomuksillaan. Perheelle lämpimäinen tai kaksi, ja loput roskiin vai? Minua ahdistaisi jos joku tuputtaisi minulle viikoittain leipomuksiaan. Ap

No arvaa, syödään tietenkin. Eipä ole koskaan tarvinnut leipomuksia roskiin heittää, meitä on 5 syöjää tässä perheessä.

Syötte siis jotain pullaa yms? Ap

Vierailija
25/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita, jotka eivät tajua, miksi ihmiset syö kaupan yliprosessoituja pahanmakuisia valmiskeksejä ja -kakkuja?

No ei kai niitä kukaan syö. Ap

Juu, koristeena ovat kaupoissa.

Vierailija
26/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita, jotka eivät tajua, miksi ihmiset syö kaupan yliprosessoituja pahanmakuisia valmiskeksejä ja -kakkuja?

Niin, nehän säilyvätkin monta vuotta. Ap

Vierailija
27/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä makeista leivonnaisista, mytta ymmärräb, miksi ne, jotka pitävät niistä, leipovat niitä juhliin. Mullekin maistuu joku raikas marjainen tai hedelmäinen juustokakku, jos sellainen lasketaan leipomiseksii.

Leivän, pizzan ja vaikkapa kasvispiirakoiden leipomisen katson suorastaan järkeväksi. Haluaisin leipoa karjalanpiirakoita ennen kuin täysin unohdan äitini ja mummoni minulle opettamat jipot. Mutta minulla ei ole siihen sopivaa uunia. 

Tavallisessa sähköuunissa voi paistaa karjalanpiirakat ja näin teki eläessään myös Karjalasta kotoisin oleva mummo ja myös Savon sydämmessä syntynyt äiti.

Vierailija
28/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä leivon itse, jos haluan syödä jotain leivonnaisia. Kaupan tekeleet on lähes poikkeuksetta kamalia, ellei satu löytämään jonkun pienen paikallisleipomon tuotteita. Leipominen on myös mukavaa, kuten ruuanlaittokin.

Miksi leipominen ja ruoanlaitto olisi mukavaa? Ap

Kerrotko mikä on sun mielestäsi mukavaa niin voimme katsoa olemmeko samaa mieltä.

Vierailija
29/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää sellaiset ehtoisat emäntätyypit jotka saa jotain outoa tyydytystä siitä että ovat jatkuvasti kädet taikinassa ja tyrkyttävät sen seitsemää sorttia leipomuksiaan kotonaan, työssä ja kaikissa kissanristiäisissä. Usein ovatkin sitten itse ylipainoisia moisesta harrastuksesta.

Näin. Kukaan ei ole pyytänyt!!

Hyvin ne kuitenkin kauppansa tekevät :D

Vierailija
30/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen leivoin herkullista suklaakakkua, tarvitsi vain muutaman ainesosan jotka oli kaikki jo kotona kaapeissa. Kaupasta saisi jonkun ylikalliin pienen palan monella eurolla lisäainecokctailin kera.

Vierailija
31/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, nehän säilyvätkin monta vuotta. Ap

Oletko tosiaan noin tyhmä?

Et ole tainnut paljon ihmisiä tavata. Ap

Vierailija
32/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä oli taas tämän vähäjärkisen ketju joka täällä koko ajan ihmettelee syökö joku nykyään sitä ja tätä, asuuko joku siellä ja täällä. 

Vierailija
33/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavin leipurilaji on se, joka leipomisillaan hakee huomiota ja hyväksyntää. Voi jeesus näitä on nähty...

Vierailija
34/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myöskään tajua, mitä leipojat sitten tekevät leipomuksillaan. Perheelle lämpimäinen tai kaksi, ja loput roskiin vai? Minua ahdistaisi jos joku tuputtaisi minulle viikoittain leipomuksiaan. Ap

No arvaa, syödään tietenkin. Eipä ole koskaan tarvinnut leipomuksia roskiin heittää, meitä on 5 syöjää tässä perheessä.

Trollihan sinä olet, mutta vastaanpa kuitenkin. Joo syödään, pullaa, piirakoita, muffinseja, keksejä, kakkuja, pannaria, lättyjä. Itse tehtynä ja hyvää on 😂

Vierailija
35/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri mieheni lempiruoka pitkän kaavan mukaan sekä laitoin hänelle kylmän oluen odottamaan, kun tulee pitkän työvuoron jälkeen kohta kotiin🥰

Kunhan kultani saa syötyä, hieron hänen hartioitaan kynttilän valojen ääressä ja odottelemme saunan lämpiämistä😍Minusta on ihanaa hemmotella rakkaimpiani, siitä tulee itsellekin niin mahtava fiilis! Kokeilkaa! 💕

Vierailija
36/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollihan sinä olet, mutta vastaanpa kuitenkin. Joo syödään, pullaa, piirakoita, muffinseja, keksejä, kakkuja, pannaria, lättyjä. Itse tehtynä ja hyvää on 😂

Uskomatonta. Miten usein? Ap

Vierailija
37/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasittavin leipurilaji on se, joka leipomisillaan hakee huomiota ja hyväksyntää. Voi jeesus näitä on nähty...

Tuovat työpaikalle, sukujuhliin, illanistujaisiin..

Pyytämättä.

Vierailija
38/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, kuinka tämä aihe saa vieläkin porukat ärsyyntymään. Luulin, että nykyään jo hyväksytään se, että joku ei piittaa paskaakaan leipomisesta tai ruuanlaitosta. Nuorena vuosikymmeniä sitten sain aina vanhemmat työkaverit (kaikki naisia silloin) vihan vimmoihin kun en jaksanut osallistua jokapäiväisiin pitkiin jaaritteluihin resepteistä, mausteista yms. ja sanoin sen suoraan. Porukat tulivat melkein silmille jankuttamaan, kuinka elämä tulee vielä minuakin opettamaan niin, että opin arvostamaan keittiöhommia ja käsitöitä. En oppinut, aina olen niitä inhonnut ja vältellyt. Nyt jo seniorina tiedän, että hyvin pärjää ilmankin. Jostakin vuosisatojen takaa nousee tuo kätevän emännän ihannekuva. Mediassa on myös raivostuttavan paljon ruuanlaitto- ja leipomissisältöä. Joinakin päivinä televisiossa väännetään ja kilpaillaan joka kanavalla sörsseleitten kanssa. Havaintojeni mukaan nämä keittiönatsit ovat yleensä persoonina suuren luokan tylsimyksiä. Booring!

Vierailija
39/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanohan vielä että "ööh". 

Minua ennen kummastutti miten ihmiset jaksaa nähdä sen leipomisen vaivan, kun makeaa saa ihan tarpeekseen jostain karkista tai suklaasta. Nyt kun nuo karkit/suklaat maistuu ihan liian imelältä, niin ymmärrän paljon paremmin. Harvoin tulee kyllä leivottua, koska edelleen se on minulle niin tympeää hommaa tarkkoine mittoineen, mutta ne kerrat kun makeaa syön niin paljon mieluummin juustokakkua kahvin kanssa kuin vaikka karkkeja.

Vierailija
40/66 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellisen horinoita. Mutta eihän sinun tarvitse syödä niitä. Jää meille muille sitten enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän