Miten ihmisillä varaa uusiin autoihin.
Tätä ihmettelen nykyään. Monet on työttömiä ja semmosta. Itselläni vakityö ja ajan 1000€ romulla koska ei ole varaa rahotukseen ja edes lyhentää autolainaa. Helposti vissiin saa autorahoituksen vaikka 200€ kk?
Kommentit (28)
Hankalapa sitä on ulkoa päin arvioida kuka milläkin rahalla mitäkin ostaa. Toisilla on asuntolaina jo maksettu, toiset saaneet juuri perintöä. Joku ostaa auton, ja syö sitten kotona makaronilaatikoa viisi vuotta kun ei rahat muuhun riitä. Lainaa saa käsittääkseni nykyään helposti. Tai sitten ottaa pitkän laina-ajan ja ajelee sen uuden auton tonnin romuksi ennen kuin on varaa seuraavaan.
Ei riitä tulot töistä. Joutuu ajamaan romulla.
Meitä on 2 keskituloista duunaria, 4 lasta, asuntolainaa 150k ja asuntolainaa 30k. Ihan hyvin pärjätään.
Autolainaan menee 500€/kk. Asuntolainanlyhennys + korko 850€/kk.
Minulla velan lyhennys jo 700 € kk. Ei onnistu 200€ kk lisää autoon.
Ihmettelen kyllä, jos työttömällä tai pienituloisella olisi varaa ihan uuteen autoon, mutta työssäkäyvällä keskituloisella monesti on kyllä varaa lyhentää autolainaa enemmän kuin 200€/kk. Itselle ainakin on tärkeää turvallisuus, kun ajan paljon ja on lapset kyydissä. Siksi uudehko Volvo.
Vierailija kirjoitti:
Minulla velan lyhennys jo 700 € kk. Ei onnistu 200€ kk lisää autoon.
Tulot 1800 € nettona.
Useimmat on liisattuja ja/tai firman lainaamia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä, jos työttömällä tai pienituloisella olisi varaa ihan uuteen autoon, mutta työssäkäyvällä keskituloisella monesti on kyllä varaa lyhentää autolainaa enemmän kuin 200€/kk. Itselle ainakin on tärkeää turvallisuus, kun ajan paljon ja on lapset kyydissä. Siksi uudehko Volvo.
Jos tienaat 1800 € kk ja velkoihin 700€ ja vuokra 700. Romulla ajettava
En itse ymmärrä. Tosin on jo velkaa 40 k +
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on nämä "velat" jos ei asuntoon tai autoon
Ihmettelen Tampereella samaa. Ihmisillä pakuja ja autoja. Ehkä ura tai toisen ura.
En tiedä, sirä rahaa vaan tulee jostain töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on nämä "velat" jos ei asuntoon tai autoon
Pelannu yli 15 tuhatta euroa ja eläny leveästi juonut ja käynyt baareissa.
Kun ensin maksoi asuntolainan, sitten sai vakuudellista halpaa lainaa muihin hankintoihin pankista.
Käyn töissä. Palkka 3200. Autolyhenny 350 €. Yksinkertaista.
Kun vaihdoin viimeksi auton niin kuukausieräksi jäi 309€ viiden vuoden maksuajalla. Auto ei ollut uusi kun mittarissa oli 2 km :) Vanha auto vaihdossa ja möin vähän osakkeita niin sai kuukausierää pienemmäksi.
Tylsä vastaus, mutta otan rahan sijoituksista. Ei sen vaikeampaa.
No tuttu vaihtaa autoa aina 2 vuoden välein. Tili aina nollilla. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä. Palkka 3200. Autolyhenny 350 €. Yksinkertaista.
Niin mut mun palkka nettona 1800+ ja laina jo 700€ kk ja vuokra 700€ loput ruoka ja muut. Ei ole varaa!!!
Minulla ei ole rahaa ottaa rahoitusta 200€ kk. Velkaa yli 40 k.