Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä on jotain DI-ketjuja, joissa annetaan ymmärtää DI:n olevan jotenkin tavoiteltava kumppani?

Vierailija
27.09.2025 |

Onko DI -mies jollakin muulla kriteerillä hyvää puolisomateriaalia, kuin taloudellisella perusteella? Nykyään di ei tuloissa eroa liiemmin insinööristä. Ei siis sen puoleen tarvetta etsiä harvinaisempaa di:tä.

Onko jotain muita ominaisuuksia, jotka tekevät di-miehestä haluttavan? 

Di, M38

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sekopää trollaa noilla. DI ei ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan enkä ymmärrä miksi DI-mies olisi jotenkin erityisen tavoiteltava.

N46

Vierailija
2/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä DI ei ainakaan erityisemmin viehätä. Tykkään yleensä miehistä, jotka työskentelee luovilla aloilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaaälyisen incelin märkä uni. 

Vierailija
4/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIN jos on isoklunssinen DI-mies.

Vierailija
5/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Työkaveri DI:t ovat molemmat kaljapullohartiaisia, toinen rasvaletti ja toinen kalju, molemmilla nariseva ääni ja kummallakin v-mäinen luonne. Palkka sama kuin muillakin vastaavia töitä tekevillä firmassa. Ah mitä saaliita.

Vierailija
6/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä DI ei ainakaan erityisemmin viehätä. Tykkään yleensä miehistä, jotka työskentelee luovilla aloilla.

Omasta opiskeluajasta sain kanssa sellaisen käsityksen että ei di:t mitenkään kovaa valuuttaa parinvalinnassa ole. Toki sekaan mahtuu poikkeuksia, kuten aina mutta ei yleisesti mitään magneetteja oltu.

DI:t ovat nörttejä. Harvemmalle nörtit ovat sellainen päiväuni. Sen vuoksi ymmälläni olenkin näistä.

AP.

Vierailija
7/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ketjut on näiden DI:ksi itsensä opiskelleiden/opiskelevien tyyppien aloituksia. Niille on syötetty ajatus siitä, että opiskelu tekee ihmisen ja aseman. Se osoittautuukin vääräksi, kun heillä on tämä rakenteellinen luonnevika, jota 99% naisista pitää luotaantyöntävänä. Lähikaupan edessä pussikaljaa juova Make on ihmisenä kypsempi ja sekös näitä mammanpoikia harmittaa. He kun luulivat, että materia ja koulutus tekisi heistä halutumpia. He usein potevat tuskaa lyhyydestään, vaikka vika on vain ja ainoastaan heidän luonteessaan. 

Vierailija
8/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on DI. Ihan huippu kaikessa ja mahtava puoliso, vaikka onkin vähän nörtti. Ei se mitään, sillä  tykkään fiksuista nörteistä, kunhan ei oo ihan nössöjä.

Vierailija
9/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ketjut on näiden DI:ksi itsensä opiskelleiden/opiskelevien tyyppien aloituksia. Niille on syötetty ajatus siitä, että opiskelu tekee ihmisen ja aseman. Se osoittautuukin vääräksi, kun heillä on tämä rakenteellinen luonnevika, jota 99% naisista pitää luotaantyöntävänä. Lähikaupan edessä pussikaljaa juova Make on ihmisenä kypsempi ja sekös näitä mammanpoikia harmittaa. He kun luulivat, että materia ja koulutus tekisi heistä halutumpia. He usein potevat tuskaa lyhyydestään, vaikka vika on vain ja ainoastaan heidän luonteessaan. 

Itse olen DI ja koen nämä ketjut halventavina. En tunne yhtään DI.tä jota oikeasti nostaisi itseään jalustalle ja minun DI-verkosto on laaja. Tämähän on koulutus koulutuksien joukossa eikä kerro ammatista ja tulotasosta vielä mitään. Minä enemmänkin luulen, että näitä DI-aloituksia vääntää joku muun koulutuksen käynyt trolli. N50

Vierailija
10/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen DI ja koen nämä ketjut halventavina. En tunne yhtään DI.tä jota oikeasti nostaisi itseään jalustalle ja minun DI-verkosto on laaja. Tämähän on koulutus koulutuksien joukossa eikä kerro ammatista ja tulotasosta vielä mitään. Minä enemmänkin luulen, että näitä DI-aloituksia vääntää joku muun koulutuksen käynyt trolli.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. 

Vierailija
11/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen DI ja koen nämä ketjut halventavina. En tunne yhtään DI.tä jota oikeasti nostaisi itseään jalustalle ja minun DI-verkosto on laaja. Tämähän on koulutus koulutuksien joukossa eikä kerro ammatista ja tulotasosta vielä mitään. Minä enemmänkin luulen, että näitä DI-aloituksia vääntää joku muun koulutuksen käynyt trolli.

Mun työkavereina on ollut monta DI:tä ja joukkoon on mahtunut tosi päteviä mutta myös itsensä jalustalle nostavia. Työelämässä olen todennut, että inssillä ja dippainssillä on iso ero. Itse en ole kumpikaan. 

Vierailija
12/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuloihin mennään, niin DI tienaa melko huonosti, verrattuna suurimpaan osaan saman tason koulutuksista. DI myös työskentelee useimmiten työpaikoista alempien koulutustasojen kanssa. Esim. rakennusalalla DI on tutkintona melko turha, koska huonosta opiskelija-aineksesta suurin osa jää työmaa- ja suunnittelutehtäviin, joihin riittää alemman tason koulutuskin. Mutta suomalaiset ovat aina olleet tittelinkipeitä ja siksi korkeampi koulutus voi tuntua joistakin tärkeältä. 

Vierailija
13/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on DI. Ihan huippu kaikessa ja mahtava puoliso, vaikka onkin vähän nörtti. Ei se mitään, sillä  tykkään fiksuista nörteistä, kunhan ei oo ihan nössöjä.

Mukava kuulla, että on löytynyt hyvä pari! Uskon että meistäkin voi löytää kumppanin mutta en jotenkin usko,  että poikkeuksellisisen erinomaisia olisimme tällä saralla.

AP.

Vierailija
14/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen DI ja koen nämä ketjut halventavina. En tunne yhtään DI.tä jota oikeasti nostaisi itseään jalustalle ja minun DI-verkosto on laaja. Tämähän on koulutus koulutuksien joukossa eikä kerro ammatista ja tulotasosta vielä mitään. Minä enemmänkin luulen, että näitä DI-aloituksi

Miten työelämässä inssin ja dippainssin ero sinulle näyttäytyy, jos niillä on selvä ero?

AP

Vierailija
15/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI 🤣

Vierailija
16/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää minäkään. Mitä eroa on insinöörillä ja vessapaperilla? 

Vastaus: Vessapaperi on kaksinkertainen. Insinööri on yksinkertainen.

Vierailija
17/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen DI ja koen nämä ketjut halventavina. En tunne yhtään DI.tä jota oikeasti nostaisi itseään jalustalle ja minun DI-verkosto on laaja. Tämähän on koulutus koulutuksien joukossa eikä kerro ammatista ja tulotasosta vielä mitään. Minä enemmänkin luulen, että näitä DI-aloituksi

Mun työkavereina on ollut monta DI:tä ja joukkoon on mahtunut tosi päteviä mutta myös itsensä jalustalle nostavia. Työelämässä olen todennut, että inssillä ja dippainssillä on iso ero. Itse en ole kumpikaan. 

Kyllä huomasin ja huomattiin ero.  Meillä töissä DI ja muutama inssi, kaksi teknikkoa.  Di oli kyllä kaikkien mielestä täysi mulkku joka suhteessa. Oli oma kissansakkin kuollut neljä vuotiaana. Ei sekään kestänyt.

Vierailija
18/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on DI miehenä. Oon äärimmäisen pihi, joten aivan sama, mitä tienaa. Kaikki maksetaan kuitenkin puoliksi..

Itse olen AMK-insinööri. 

N

Vierailija
19/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sekopää trollaa noilla. DI ei ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan enkä ymmärrä miksi DI-mies olisi jotenkin erityisen tavoiteltava.

N46

AP ON SE SEKOPÄÄ.

Vierailija
20/26 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on DI miehenä. Oon äärimmäisen pihi, joten aivan sama, mitä tienaa. Kaikki maksetaan kuitenkin puoliksi..

Itse olen AMK-insinööri. 

N

Siis apua piti kirjottaa, että ON äärimmäisen pihi. 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi