Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset saisi nykyään nauttia kahvia, suklaata jne?

Vierailija
27.09.2025 |

Tänään ollut paljon keskusteluita hintojen noususta ja keskusteluihin tulee aina jossain vaiheessa joku, joka sanoo että kahvi on turhaa eikä suklaata tarvitse kukaan. Mikä tarve näillä henkilöillä on mitätöidä toiset, jotka näitä nautintoaineita kaipaa?

Kyseiset tuotteet on aivan viime vuosiin saakka olleet jokaisen saatavilla ja suht järkevän hintaisia, nyt pitäisi maksaa kiltisti kiskurihintoja 10 e kahvipaketista ja 5 e suklaalevystä tai olla ilman, kun turhaa on?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ns turhaa. Niin on myös mm sokeri, maitotuotteet, päivittäinen lihan syönti. Palataanko nyt 1800-luvulle ja syödään joka päivä puuroa, leipää ja tönkkösuolattua muikkua?

Kalakin on jo niin kallista, että lautaselle taitaa jäädä vain puuro, peruna ja leipä. Tai no, leivätkin kallistuneet valtavasti. Eli oliko 1800-luvullakin parempi elintaso kun lautaselle sai kalaa?

1800-luvulla lautaselle sai kalaa itse pyytämällä, tai sitten asumalla rannikkokaupungissa. 

Niin no, palkkatyössä pitäisi saada sen verran rahaa ettei se ostettu kalakaan rasita taloutta. Mikä järki käydä töissä, jos sen jälkeen pitää vielä erikseen lähteä ruokaa kalastamaaan

ei siinä olekaan mitään järkeä nykypäivänä, ellei ole teini tai tyhmä.

Nykyajan kalastus on välineurheilua.

Jos laskee veneen, moottorin ja kalastusvälineiden hinnan plus auton ja sen käyttö plus kalastusluvat plus käytetty aika niin tulee siinä ahvenelle hintaa.

Vierailija
22/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa on ennen ollut  harvoin saatu herkku, nyt se on jokapäiväistä evästä ja sen kyllä huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ns turhaa. Niin on myös mm sokeri, maitotuotteet, päivittäinen lihan syönti. Palataanko nyt 1800-luvulle ja syödään joka päivä puuroa, leipää ja tönkkösuolattua muikkua?

Keinolihatehdas on valmistumassa.

Vaikuttaa että olemme seuraavia lemmikkejä joille syötetään mitä lie omistaja päättää. Ja pidetään niin kauan kuin omistajaa huvittaa pitää.

Eikö ole mielenkiintoista että ihmisten ei anneta enää itse tuottaa syömisiään?

Aniharva tuottaa itse syömisensä.

Vierailija
24/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/tiede/art-2000008424516.html

Ilmastonmuutos uhkaa kahvia sekä muita meille rakkaita ja virkistäviä juomia

Tämä

Vierailija
25/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme palaamassa maailmaan, jossa liha, kahvi ja suklaa ovat ylellisyystuotteita.

Vierailija
26/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että mitä söisin ja joisin, jos saisin ihan vapaasti valita, tarjolla olisi kaikkea eikä rahasta tarvitsisi välittää. Kyllä mulla kahvi ja suklaa kuuluisi edelleen ruokavalioon. Lisäksi söisin varmasti laadukasta luomulihaa, kalaa ja luomukasviksia. Ja toki kaikkea sitä, mitä nytkin, leipää, pastaa, keittoja ym. mutta varmasti vähän kalliimpaa ja laadukkaampaa. 

Vierailija
27/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme palaamassa maailmaan, jossa liha, kahvi ja suklaa ovat ylellisyystuotteita.

Näin on näppylät. 

Vierailija
28/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo mitätöinti v!tuttaa. Suklaa on minulle AINOA herkku. En ikinä himoitse sipsejä, poppareita (en ymmärrä miten niitä edes voi himoita) jne. Lakua tekee joskus mieli, mutta pärjään ilmankin. En nytkään muista milloin viimeksi olen syönyt lakua. Niin minkähäh helvetin takia minun pitäisi jättää elämäni ainoa herkku pois??? :'D Kahvi on minulle omalla tavallaan myös herkku, jos se on tietynlaista ja mielellään erikoiskahvia.

Vierailija
29/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palatkaa vaan. Minä menen kauppaan, jossa hyllyt pursuavat jatkossakin erilaisia tuotteita ja ostan kaikkea herkullista :)

Vierailija
30/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuan hinnat ovat nykyään Suomessa niin täyttä ihmisten kusetusta, että ei mitään rajaa. Muutamassa vuodessa hinnat ovat tuplaantuneet tai triplaantuneet. Parillakympillä hyvä, jos saat 4 tuotetta. Mikään instanssi ei myöskään vaikuta tähän puuttuvan. 

Vierailija
31/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä olut olevan kallista.

Alkoholistille on muuten kaikki muu tyyristä paitsi viina.

Vierailija
32/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo mitätöinti v!tuttaa. Suklaa on minulle AINOA herkku. En ikinä himoitse sipsejä, poppareita (en ymmärrä miten niitä edes voi himoita) jne. Lakua tekee joskus mieli, mutta pärjään ilmankin. En nytkään muista milloin viimeksi olen syönyt lakua. Niin minkähäh helvetin takia minun pitäisi jättää elämäni ainoa herkku pois??? :'D Kahvi on minulle omalla tavallaan myös herkku, jos se on tietynlaista ja mielellään erikoiskahvia.

Niin. Ja jollekulle toiselle tupakka, olut tai amfetamiini on ainoa nautinto.

Vierailija
33/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta kannetaan vettä kaupasta vaikka meillä on maailman laadukkain hanavesi.

Tämä on ehkä säälittävintä mitä ihminen voi tehdä.

Vierailija
34/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön suklaata ja juon kahvia kun luen tätä

Vierailija
35/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keinolihatehdas on valmistumassa.

Vaikuttaa että olemme seuraavia lemmikkejä joille syötetään mitä lie omistaja päättää. Ja pidetään niin kauan kuin omistajaa huvittaa pitää.

Eikö ole mielenkiintoista että ihmisten ei anneta enää itse tuottaa syömisiään?

Aniharva tuottaa itse syömisensä.

Jep. Aina voi muuttaa korpeen, viljellä peltonsa ja laittaa eläimet laitumelle. Sitten vaan jauhaa omat jauhonsa ja teu ras taa lihansa tai käy metsästämässä. Anyone?

Vierailija
36/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eikö ole aika merkillistä että kaikki hyvä kielletään tai sitten maksaa kauheasti. Ikään kuin elämästä ei saisi nauttia.

Vierailija
37/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ruuan hinnat ovat nykyään Suomessa niin täyttä ihmisten kusetusta, että ei mitään rajaa. Muutamassa vuodessa hinnat ovat tuplaantuneet tai triplaantuneet. Parillakympillä hyvä, jos saat 4 tuotetta. Mikään instanssi ei myöskään vaikuta tähän puuttuvan. 

Ei ole tuplaantuneet tai triplaantuneet. Olen seurannut jo vuosia ruokakauppamenojani kuukausittain. Noin 30% on muutamassa vuodessa kasvaneet menoni.

Vierailija
38/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan syö suklaata sellaisia määriä, että sen hinta oleellisesti vaikuttaa rahatilanteeseen? 

Vierailija
39/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. 

Mitätöijä asettaa itsensä toisen yläpuolelle julistamalla, ettei kukaan tarvitse yhtään mitään nautintoaineita, tai mitään muutakaan, mikä maistuu tai tuntuu hyvältä. Jos ei esim. itse ole koskaan juonut kahvia, kuuluttaa suureen ääneen, miten kauheaa myrkkyä kofeiini on ja kenenkään ei sitä pitäisi kehoonsa työntää. On huumettakin pahempaa. 

Kunnon ihminen syö ituja, kaalia ja vihreää salaattia, juo kraanavettä eikä valita mistään. 

Antakaa tavallisten ihmisten pitää suklaa ja kahvi älkääkä syyllistäkö häntä näistä "paheista". 

Vierailija
40/65 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eikö ole aika merkillistä että kaikki hyvä kielletään tai sitten maksaa kauheasti. Ikään kuin elämästä ei saisi nauttia.

Terveelliset raikkaat kasvikset ovat edullisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän