Ihana sää ulkona, oletteko jo ulkoilleet tänään?
Itse kävin parin tunnin kävelylenkillä ja ulkokuntosalilla.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilen vain silloin, kun lämpötila on vähintään +20.
Hellehuora on herännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun omakotitalossa ja olen ulkona koko ajan. Haravoin joka päivä, kun tykkään touhuta ulkona. Kuuntelen samalla youtubesta jotain juttuja. 🍃
Vissiinkin alueella missä tikkaa heitettävä naapurin seinään kun oma tontti ei riitä. Viihdyn kyllä ulkona, mutta ei tulisi mieleenkään kuunnella muuta kun luonnon ääniä.
V*ttuilet jo aamupuoleen, mikä sinun on? Mene ulos ja kuuntele muuttolintujen ääniä.
Ulkona kuluu tämäkin päivä. Koirien kanssa aamulenkki jo heitetty, mutta kissa jäi mieluummin lämpimän uunin päälle köllimään. Laitoin eilen "metsästetyn" lahnan savustimeen, keitän pari kaivamaani perunaa ja sitten onkin "herrojen herkkua" tarjolla. Kyllä tämä syksy on ihanaa aikaa.
Piti olla ihana sää, mutta täällähä on summuu kuin Lontoossa ikkään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihana auringon paiste 🌞
Kyllä, täällä Amsterdamissa on vielä melko lämmintä :)
En. Ulkoilen vain kauppareissun verran. Ikkunat olen kuitenkin tänään pessyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihana auringon paiste 🌞
Sama. Torille!
Nyt lähden vasta ulos. Aamuyölle istuin laavulla, pilvetön tähtitaivas. Hanhet kaakatti yli puolenyön korkealla.
En vielä. Parin tunnin päästä lähden hakeen suppilovahverot metsästä. Riittää ehkä kun kierrän saman reitin minne jätin alkuviikosta pienet kasvamaan. Tai jos joku on ne paikat löytänyt, sitten haen jostain muualta.
Orakkaitakin voi vielä löytyä, tai lampaankääpää.
Kahdessa tunnissa kori täyteen, niin ehtii hyvin ennen hämärää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellehuora on herännyt.
Ilkeä kakkiainen olet. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, täällä Amsterdamissa on vielä melko lämmintä :)
On nyt täällä Suomessakin :-)
Liian kuuma tuli kun kävin kaupassa :(
Pyöräilemässä kävin. Hanskat pitäisi olla jo samoin pipo mutta ei sovi kypärän alle.
Vierailija kirjoitti:
Minä, koirat ja kissa ollaan oltu koko päivä ulkona. Oltiin metsässä pidemmän kaavan mukaan kävelemässä, mutta kohta sekin riemu vähenee kun hirvenmetsästys alkaa tai jos talven tulo häätää meidät kaupunkiin.
Pihamaalle tuli tutkapannallinen ajokoira käymään ja päätti jäädä kaveriksemme. Omistajaansa ei näkynyt, ei kuulunut, eikä koira kyllä ajossakaan ollut. Mukava koira, mutta silti soitin tutulle metsästäjälle kysyäkseni kenen hauva se oli, sillä eipä täällä maaseudullakaan koirat saa noin vain vapaana vaellella edes tähän vuodenaikaan. Selvisi, että koira oli erään kyläläisen ja omistaja itse oli kuulemma kaupungissa käymässä. Sillä lailla 😠
Nyt nypimme hirvikärpäisiä itsestämme, kohta laitan saunan lämpiämään, ja myöhemmin lähden tuulaalle kun sain kalakaverin.
Oikein kiva päivä.
Tuulastus on parasta kaikesta. Tuliko saalista?
Kävin lenkin metsässä katsomassa joko suppilovahverot keruu kunnossa, pieniä vielä pitää odotella. Istuin kalliolla ja katselin hanhiparvia kun lensivät yli.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lähden vasta ulos. Aamuyölle istuin laavulla, pilvetön tähtitaivas. Hanhet kaakatti yli puolenyön korkealla.
Oli aivan fantastinen ilta. Saunottiin, uitiin, istuttiin notskilla laskevan auringon viime säteissä. Vain hanhien ja joutsenten äänet. Yksinäinen kuikka. Täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, koirat ja kissa ollaan oltu koko päivä ulkona. Oltiin metsässä pidemmän kaavan mukaan kävelemässä, mutta kohta sekin riemu vähenee kun hirvenmetsästys alkaa tai jos talven tulo häätää meidät kaupunkiin.
Pihamaalle tuli tutkapannallinen ajokoira käymään ja päätti jäädä kaveriksemme. Omistajaansa ei näkynyt, ei kuulunut, eikä koira kyllä ajossakaan ollut. Mukava koira, mutta silti soitin tutulle metsästäjälle kysyäkseni kenen hauva se oli, sillä eipä täällä maaseudullakaan koirat saa noin vain vapaana vaellella edes tähän vuodenaikaan. Selvisi, että koira oli erään kyläläisen ja omistaja itse oli kuulemma kaupungissa käymässä. Sillä lailla 😠
Nyt nypimme hirvikärpäisiä itsestämme, kohta laitan saunan lämpiämään, ja myöhemmin lähden tuulaalle kun sain kalakaverin.
Oikein kiva päivä.
Tuulastus on parasta kaike
2 lahnaa ja muutamia haukia.
Tietysti! Parin tunnin leppoisa vaunukävely, puolet matkasta jaksoi olla kaksi vanhempaa lasta mukana. Vietiin ensin kierrätysroskia ja käytiin kaupassa, minä jatkoin lenkkiä ja koululaiset veivät ostokset kotiin.
Mietin rantatietä kävellessäni miksi juuri vaunulenkeillä luonto on aina niin erityisen kaunis. Ensin näin ihanat kastepisarat ruohonkorsissa, sitten auringonvalo siivilöityi upeasti koivunoksien läpi, pieni joki solisi lintujen viserrellessä ja joenpohjan pyöreiksi hioutuneet kivet välkehtivät matalikossa. Sitten mieleeni muistui joku runonpätkä, ajatelma tai sananlasku, joka meni jotenkin näin: Maailma on täynnä kauneutta silloin, kun sydän on täynnä rakkautta. Sitten katselin vaunuissa tuhisevaa kuukauden ikäistä vauvaani hölmö hymy naamallani, en tiedä muistanko sananpartta ollenkaan oikein tai onko sellaista ollut olemassakaan mutta niin todelta se tuntui.