Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko ostanut jotain niin järjetöntä, ettet kehtaa kertoa siitä kenellekään? Tunnustan

Vierailija
27.09.2025 |

ostaneeni käsirasvan, joka maksoi 80e alennuksessa. Oikea hinta 100e. Pieni tuubi. Aivan käsittämättömän tyhmää.

Kommentit (298)

Vierailija
221/298 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pastakone. Kuvittelin kokkiohjelmien inspiroimana, että minusta tulee suuri ja mahtava kotikokki, joka omin pikku kätösin väsää raviolia perheelle töiden jälkeen. Käyttämättä jäi, kokonaan. Onneksi sain sen ihan hyvään hintaan myytyä torissa, pari vuotta kone hengaili käyttämättömänä kaapissa, alkuperäisessä myyntipakkauksessa. 

Minä olen haikaillut pastakonetta jo monta vuotta ja olen 95% varma että noin sille meilläkin tulee käymään. Mies vastustaa tietäessään taipumukseni innostua ja yhtä nopeasti kyllästyä. Lupasin ostaa pastakoneen vaan käytettynä ettei kirpaise niin paljon kun se jää käyttämättä :D 

Minulta löytyy kaapeista pastakone (kerran? käytetty), mandoliini (pari käyttökertaa), ranskalainen hiiliteräksinen Sabatier -veitsisarja + pihviveitsisetti, japanilainen santoku-veitsi, upea puinen leikkuulauta, parillapannu, valurautainen paistinpannu, ohukaispainnu, kaikenlaista sähköistä laitetta, muotteja sekä jos jonkinlaisia vimpaimia.

Eipä ole juuri millekään noista käyttöä ja ihan hyvin pärjää parilla teflon pannulla, fiskarsin kokkiveitsellä ja ikean muovisilla leikkuulaudoilla...

Vierailija
222/298 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin piposta 90 e. Typerää. 😁

tästä tulikin mieleen, että ihan muutama vuosi takaperin n. 3 v, niin löysin Prisman alelaarista itselleni pipon 1e. Tänä päivänä taitaa halvimmat pipot olla jotain 8e alessa mitä olen nähnyt. Kyllä hinnat on oikeasti nousseet rajusti.

Mä löydän jatkuvasti pipoja 2-5€ hintaan jostain poistolaarista. Kallein pipo jonka olen viiden viime vuoden aikana ostanut on 100% merinovillapipo joka maksoi 20€. Se oli normaalihintainen. Kaupasta olen näitä ostellutkaan, en mistään kirpparilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/298 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalautin naapuruston amatööritaiteilijalla tyttäreni kuvan. Teos ei ollut onnistunut, ja kaikki vieraat kysyivät kuvan nähdessään, että kuka tuossa on. 

Olihan siinä vieraiden kanssa ohjelmanumeroa kerrakseen, kun etsittiin siitä maalauksesta yhdennäköisyyttä tyttäreeni. 

Vierailija
224/298 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kiertävältä kauppiaalta Amerikkalaisen keittokirjan. Kirja oli paksu ja painava ja maksoi 100 markkaa. Se oli englanninkielinen. Upealta se kyllä näytti. En kokeillut siitä yhtäkään reseptiä. 

Parin muuton ajan raahasin kirjaa mukanani, mutta sitten heitin sen roskikseen.

Vierailija
225/298 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainan lainaturva. Nuorena tyhmänä ensiasunnon ostajana haksahdin. Luin ehdot vasta vuosia myöhemmin ja tajusin, että se ei tositilanteessa korvaa mitään. Miten näitä saa edes myydä?!

Nuorena ostelin myös paljon korkkareita, joissa oli 10-15 cm korot. En tietenkään ikinä kävellyt niillä.

Vierailija
226/298 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju! Jotenkin niin myötätuntoista!

Tunti sit tultiin koiran kans aamulenkiltä ja nyt se tuossa pieree pahanhajuisia tuhnuja Mun pitäs nukkua yövuoron jälkeen. Kuka veis tuon ulos??

Vierailija
227/298 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostos ei ollut järjetön, vaan erittäin tarpeellinen suihkukaappi. Hinta sen sijaan oli: Markat olivat juuri vaihtumassa euroiksi ja muovisen suihkukaapin hintalapussa oli 700 - ei siis euroa/markkaa. Maksoin typeränä euroissa. Kaappi vaati vielä myöhemmin välikytkentäletkujen hankkimisen sekoittajaan. Ihmettelin, kun tuohon hintaan ne eivät sisältyneet, mutta en sanonut mitään. Tulipahan kallis kaappi ja myyjä veti iloisesti välistä. Kaappi on onneksi kestänyt ja toimiva edelleen, eli vuosihintana halpenee koko ajan. Tätä en ole kehdannut kertoa edes miehelle.

Vierailija
228/298 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Temusta sukkahousuja 

Temusta minkä vain ostaminen on äärimmäisen tyhmää. Katsokaas joskus ihan huviksenne Temusta tehtyjä dokumentteja. Siis aivan järkyttävää toimintaa.

Kiina yrittää tukahduttaa länsimaiden kauppateollisuuden. Älkää tilatko temusta tai pitäkö tiktokia

Vierailija
229/298 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku alekoripursotin, en edes tiedä mille. Ärsyttää tämmöiset euron kori -ansat kun niistä lähtee aina jotain tarpeetonta mukaan. 

Vierailija
230/298 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ostanut liian monta takkia. Mikään ei ole hyvä. Osa käyttämättömiä. Ehkä vien ne spr:lle, jotta joku saa ne käyttöön. Tämä surettaa minua, sillä muuten en tuhlaile. Olen vaatimaton.

Suojaudut maailmalta takin alle? Minullakin on niitä liikaa, enkä edes ihan hahmota, miksi.  

Täällä myös yksi takkien hamstraaja 😬 Nyt en ole kyllä aikoihin ostanut enää takkeja.. Niitä on eteinen ja vaatehuone täynnä 🥴

Vierailija
231/298 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pastakone. Kuvittelin kokkiohjelmien inspiroimana, että minusta tulee suuri ja mahtava kotikokki, joka omin pikku kätösin väsää raviolia perheelle töiden jälkeen. Käyttämättä jäi, kokonaan. Onneksi sain sen ihan hyvään hintaan myytyä torissa, pari vuotta kone hengaili käyttämättömänä kaapissa, alkuperäisessä myyntipakkauksessa. 

Minä olen haikaillut pastakonetta jo monta vuotta ja olen 95% varma että noin sille meilläkin tulee käymään. Mies vastustaa tietäessään taipumukseni innostua ja yhtä nopeasti kyllästyä. Lupasin ostaa pastakoneen vaan käytettynä ettei kirpaise niin paljon kun se jää käyttämättä :D 

Minulta löytyy kaapeista pastakone (kerran? käytetty), mandoliini (pari käyttökertaa), ranskalainen hiiliteräksinen Sabatier -veitsisarja + pihviveitsisetti, japanilainen

Ai, niin - listasta unohtui mm. teräksinen, keraaminen ja timattipinnoitettu veitsenteroituspuikko (teräksinen hiiliteräsveitsille, timanttipinnoitettu japanilaisille veitsille ja keraaminen viimeistelyyn). Onhan nuokin ihan hyvät ja toimivat, mutta jos niitä hienoja veitsiä tulee käytettyä muutaman kerran vuodessa, niin eipä ne juuri tylsy. No, onhan se fiskarskin sentään hiiliterästä ja sitä sentään tulee silloin tällöin teräspuikolla vedeltyä...

Vierailija
232/298 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi taulu josta en edes tykännyt enkä ikinä aio seinälle laittaa. Se tilanne vaan oli sellainen etten kehdannut enää perääntyä.

Meillä vähän sama. Seinällä se tosin on.

Vierailija
233/298 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi haen työnantajalta Smartum -edun ja joka vuosi se jää käyttämättä, saldo palautuu työnantajalle. Kaikki löytämäni hyvät hierojat ovat lopettaneet tai vaihtaneet alaa, ei huvita lähteä kokeilemaan onnea naapurikuntiin.

Osta oopperaliput tai tee muu kulttuuriteko hyväntekeväisyyytenä. Ei ole pakko mennä katsomaan.

Smartum veloittaa mojovat käsittelykulut rahojen palautuksesta ja myös latauksesta. 

Vierailija
234/298 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena ostin Jordyn cd-levyn. Se oli se ranskalainen laulava pikkupoika 😂

Vierailija
235/298 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi haen työnantajalta Smartum -edun ja joka vuosi se jää käyttämättä, saldo palautuu työnantajalle. Kaikki löytämäni hyvät hierojat ovat lopettaneet tai vaihtaneet alaa, ei huvita lähteä kokeilemaan onnea naapurikuntiin.

Osta oopperaliput tai tee muu kulttuuriteko hyväntekeväisyyytenä. Ei ole pakko mennä katsomaan.

Smartum veloittaa mojovat käsittelykulut rahojen palautuksesta ja myös latauksesta. 

Niinpä. Kyllä palkka pitäisi maksaa kokonaisuudessaan ihan rahana eikä osittain oravannahkoina. Jälkimmäinen vaihtoehto kun elättää aina kaikenlaista välistävetäjää, joilla ei ole mitään oikeasti tuottavaa businesta vaan ainoastaan oravannahkojen välitystä. Onneksi edes siitä fillarihullutuksesta / -huijauksesta päästiin eroon - ehkä aika koitaa jossain välissä näiden kulttuuri/liikuntaoravannahkojen sekä lounareiden lopettamiselle.

Vierailija
236/298 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko aikoinaan, kun oli televisiossa televisiossa mainostettiin niitä ihmellisiä ostoskanavan keittiölaitteita. (samoja sai jostain halpakaupoista muutamalla eurolla). Taisin tilata jonkun ihmelaitteen johon painamalla kannesta sai kasvikset erilaisen muotoisiksi silpuiksi. No en jaksanut painaa tarpeeksi lujaa ja hirveästi tiskiäkin tuli. Lopulta viisaistuin, ja aloin käyttää hyvälaatuista keittiöveistä silppuamiseen.

Vierailija
237/298 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanebon extra intensive maskin maksoi miltei 300 purkki.Olen köyhä vielä.En ikinä anna itselleni anteeksi.Ihoa kyllä ylistettiin aina ja edelleen.

Sehän sentään toimi!

Vierailija
238/298 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kiertävältä kauppiaalta Amerikkalaisen keittokirjan. Kirja oli paksu ja painava ja maksoi 100 markkaa. Se oli englanninkielinen. Upealta se kyllä näytti. En kokeillut siitä yhtäkään reseptiä. 

Parin muuton ajan raahasin kirjaa mukanani, mutta sitten heitin sen roskikseen.

Mulla on vanha ihan suomeksi oleva ulkomainen keittokirja. Silloin kun sen ostin, Suomesta ei saanut edes niitä tarvikkeita ostettua. Pitäisikin kaivaa esille, nyt varmaan jo kaupasta saa kaikkea outojakin esim vihanneksia ja mausteita, mitä niissä resepteissä oli.

Vierailija
239/298 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso lähti tuskanhiessä rautakaupasta hakemaan jotain kallista erikoistyökalua, kun hanasta ei tullut millään oikeanlämpöistä vettä. Vasta myöhemmin selvisi että koko hanahomma on taloyhtiön vastuulla ja putkimies vaihtoi samantien koko vedensekoittajan. Nyt meillä on omana joku todennäköisesti ammattitutkintoa vaativa putkityökalu. 😁

Vierailija
240/298 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin takkihamstaaja, kesälläkin ostin kaksi toppatakkia, koska sain -70-80% alennuksella merkkitakkeja, tarvetta ei ollut edes, mutta kun nii  halvalla sain. En uskalla edes laskea montako talvitakkia omistan.. Lupasin itselleni että seuraavaan 10 vuoteen saa takkisostot jäädä! Ellen sitte liho yli 10kg...