Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs nuori sanoi suu vaahdoten

Vierailija
27.09.2025 |

Että meni lukioon sen vuoksi että voi mennä ammattikorkeakouluun lukion jälkeen. Että äiti oli sanonut että jos haluaa paremman ammatin, että  vain lukion jälkeen voi jatkaa korkeakouluun. 

Siis kuinka tyhmiä ihmiset vielä on ja päästävät suustaan sellaistakin kuraa. Siis missä takapajulassa ja junttilassa ihmiset elää, kun eivät tiedä että jo vuosia on voinut mennä myös amiksesta ammattikorkeeseen tai yliopistoon.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se ammattikorkeakoulun joidenkin alojen matematiikka ainakikin helpompa lukion (pitkän) matematiikan ja fysiikan jälkeen kuin amispohjalta. Tousaalta amispohja antaa etulyöntiasemaa ammatillisissa aineissa. Että en nyt ihan tyhnyydeksikään leimaisi.

Vierailija
2/11 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on huomattavasti raskaampi tie. t: Inssi ilman lukiota

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläköhän nyt suu vaahtoaa?

Vierailija
4/11 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta onko hyödyllisempää käydä lukio vai amis. Näin ylioppilaana ja lähihoitajana sanon, että sairaanhoitajan koulutuksesta oli enemmän hyötyä lähihoitajan koulutuksesta. Ensimmäisen työharjoittelun sain ahotoitua koska se oli perushoitoa ja siitä mulla on kokemusta jo pitkältä ajalta. Lisäksi monia asioita oli jo aiemman koulutuksen ja työkokemuksen kautta tiedossa eikä tarvinnut lähteä täysin nollasta kuten joillakin muilla ryhmässä joilla taustalla täysin eri alan koulutukset. 

Vierailija
5/11 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio lisää yleissivistystä ja normaaliälyinen selviää siitä kyllä.

Vierailija
6/11 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap typerä trolli. Mä asun itse pienessä maalaiskunnassa ja olen täältä kotoisin. Kyllä on kuule täälläkin ollut jo alusta asti tiedossa, että voi hakeutua korkeakouluun myös amispohjalla. Kyllä nämä asiat kerrotaan yläkoulun opinnonohjauksessa. Omaa typeryyttä, jos ei kuuntele. 

Vierailija
7/11 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs joku jotkut on täällä.

Vierailija
8/11 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut miks käydä amis, paree on lukio ja siit sitte korkeekouluun. Eiks je🤪

Vierailija
9/11 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiokoulutus kannattaa aina, jos valita täytyy, ihan yleissivistyksen ja paremman kielitaidonkin kannalta. Ja kyllä lukiosta on suorempi tie yliopistoon kuin muita reittejä pitkin. Mitä korkeampi koulutus, sitä paremmat mahdollisuudet saada hyvä työpaikka, hyvä palkka ja yleensäkin paremmat valttikortit elämään kuin pelkältä amispohjalta.

Vierailija
10/11 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut miks käydä amis, paree on lukio ja siit sitte korkeekouluun. Eiks je🤪

Mä kirjoitin tuossa aiemmin, että riippuu alasta. Ylioppilaana ja lähihoitajana sanon, että sairaanhoitajan koulutuksessa oli enemmän hyötyä lähihoitajan koulutuksesta kuin lukiosta. 

Vierailija
11/11 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiokoulutus kannattaa aina, jos valita täytyy, ihan yleissivistyksen ja paremman kielitaidonkin kannalta. Ja kyllä lukiosta on suorempi tie yliopistoon kuin muita reittejä pitkin. Mitä korkeampi koulutus, sitä paremmat mahdollisuudet saada hyvä työpaikka, hyvä palkka ja yleensäkin paremmat valttikortit elämään kuin pelkältä amispohjalta.

Onpa sulla kovin mustavalkoinen ajattelutapa. Ehkä kannattaisi vähän laajentaa ajatusmaailmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi