Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa nuorempien suhtautuminen keski-ikäisiin

Vierailija
27.09.2025 |

Olen alle 60v, opiskellut alaa yliopistossa 2000-luvun taitteessa (valmistunut tietysti myös) ja työskennellyt IT-hommissa nuoresta lähtien.

Nuoret suhtautuu kuin vajaaälyiseen tyyliin "jos osaat käyttää nettiä". Missä tynnyrissä tuo nuoriso on elänyt?  Tietysti osaan käyttää nettiä. Olen ollut mukana rakentamassa sitä nettiä teille. Käytin nettiä jo silloin kun sinä käytit vaippoja.

Joku 80-v ei ehkä käytä nettiä, mutta jokainen alle 65 osaa ihan varamasti käyttää nettiä ja tietokoneita. Nehän on ollut käytössä jo 30 vuotta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!!🏻erittäin hyvä!! 👍🏻👍🏻😊😊

Vierailija
2/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Itseä nuorena viehättävänä naisena huvittaa monien keski-ikäisten naisten suhtautuminen nuoriin naisiin. Se katkeruus ja kateus ja ilkeys mitä jotkut osoittavat, melkein naurattaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niil oo semmosta perspektiiviä että ymmärtäisivät minkä ikäinen joku on ja milloin jonkun elämään netti on tullut. Eikä toki kaikki ole työskennelleet alalla kuten sinä ja taidot voi olla heikompia. 

Vierailija
4/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää se että vaihdevuosien aikaan kohtelu on parantunut esimerkiksi kaupassa ja muualla, osittain. Ihan kuin uskottavuus kasvaisi keski-iässä, vai sääliikö ne ja kaipa se sitten on jotain. Nuorempana osa katsoi vähän että mikä tuokin on ja mitä se yrittää.

Vierailija
5/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä aloitus tämäkin.

Kiitos. Jokin aivan käsittämätön 

ajatus [zetalaisilla/alfalaisilla] näyttää 

kollektiivitajunnassa kytevän;

ikäänkuin ihminen (salamaniskusta?)

balsamoituisi Tutankhamonin muumioksi

sinä päivänä, kun hän täyttää 45..

👉 ja on tuosta merkkipäivästä eteenpäin 

oleva hatara, pystyynkuollut, 

muistisairas, höppänä

hammasproteesi_kalmo. 😅 

Eipä aikaakaan, kun junnuilla itsellään

mittarissa kaks'ysi, ja hups, kolmeysi.. 

ja nelkääntviis.

Vierailija
6/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti itse suhtauduit aikanaan ihan yhtä epäkypsästi keski-ikäisiin,et vain tajunnut kuinka huvittavaa se oli.

Vierailija
7/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa.

Itseä nuorena viehättävänä naisena huvittaa monien keski-ikäisten naisten suhtautuminen nuoriin naisiin. Se katkeruus ja kateus ja ilkeys mitä jotkut osoittavat, melkein naurattaa....

Naiset ei todellakaan kannusta ja tue toisiaan. Tämän (vastaus)kommentin kirjoittaja paljastaa asian. 

Vierailija
8/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa.

Kateus? Selitä. N

Vierailija
9/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa.

Kolahtiko kalikka? Sinä et ole nainen.

Vierailija
10/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa.

Kateus? Selitä. N

Vedän takaisin, luulin että puhut miehistä. On totta. N

Vierailija
11/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän nuorisosta kasvaa se porukka, joka aikuisena on ensi kertaa vanhuksia tymempi. Älyluurit, tekoälyt ja muu sonta tekee näistä täysin aloitekyvyttomia ja toisia ihmisiä karttavia pelkureita vailla sosiaalisia ja kielellisiä taitoja.

Perusurpo, 54v

Vierailija
12/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena saatamme saada mustaa sukkaa

vanhemmilta esimerkiksi työpaikalla. Tämä

lienee selvää. Mutta minut on täysin

yllättänyt tässä keski-iässä se, että kuvio voi

olla tyystin toisinpäin:

reilusti nuorempi voi olla 

mustiskade osapuoli minua kohtaan,

vaikka minä olisin kuinka ollut mukava

tsemppari häntä kohtaan.

En ollut tähän varautunut. Tämä on vieläpä 

tapahtunut monta kertaa. 

Vierailija
13/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse, 65 v nainen, koin ikäsyrjintää ja alentuvaa käytöstä jo pitkälle alle 60 vuotiaana työpaikallani. Ja valitettavasti n 15 v nuoremman naisesimieheni taholta. Saan suurta lohtua siitä, että karma hoitaa eli  esimiehenikin ikääntyy. 

Tällainen on tietenkin surullista, koska työpaikat tarvitsevat kaikenikäisiä työntekijöitä. Jokainen tuo erilaista osaamista eikä kukaan ole tietenkään täydellinen. Nuorilla on luonnollisesti teknistä osaamista, mutta iäkkäämmillä puolestaan kokemusta ja näkemystä monenlaisista tilanteista ja ongelmanratkaisuista. 

Vierailija
14/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin nuori niin savupirtissä tehtiin tuohitöitä ja luettiin Kalevalaa päreen valossa.

Vierailija
15/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän nuorisosta kasvaa se porukka, joka aikuisena on ensi kertaa vanhuksia tymempi. Älyluurit, tekoälyt ja muu sonta tekee näistä täysin aloitekyvyttomia ja toisia ihmisiä karttavia pelkureita vailla sosiaalisia ja kielellisiä taitoja.

Perusurpo, 54v

Täällä toinen perusurpo, naispuolinen. Ainakin objektiivisesti totta on se, että parhaiten koulutetut ja laajimmin sivistyneet ryhmät on 1980-90 -luvuilla koulut käyneet suomalaiset. Se ilmenee esim. luku- ja kirjoitustaidoissa, kriittisen ajattelun taidoissa, historian ja yhteiskunnan laajassa ymmärtämisessä jne. 

Kokonaan eri juttu on sitten se, kuinka relevantteja tämmöiset tiedot ja taidot ovat tulevaisuudessa, kun nämä zetat ja muut vanhenee. Millainen maailma on 2050-luvulla vaikka?

Ja ainakin mulla perusurpolla keski-ikäisellä on itelläkin varsin heikot sosiaaliset taidot, ja toisaalta kun katson nuoria, moni heistä on todella hyvä olemaan ystävä, puhumaan ja muodostamaan yhteisöjä. 

Vierailija
16/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa.

Psykopaatti vaihtaa puheenaihetta juuri tällä tavalla. Ot mutta pakko sanoa. Sori. Tämä on kuin jostain käsikirjasta.

Vierailija
17/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asiassa lähes 50-vuotias mies, jolla on tietotekniikan kandidaatin tutkinto. Valmistuttuani päädyin kuitenkin viestintäalalle (vrt. Huawei), vaikka itse työ ei varsinaisesti liittynyt tietotekniikkaan. IT-ala on kehittynyt ja muuttunut niin nopeasti, että edellisessä työpaikassani, vain muutama vuosi sitten, olin hidas ja tein usein virheitä jopa Excelin perusasioissa, kuten työntekijöiden palkkojen laskemisessa.

Vierailija
18/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat 76v. ja 77v. käyttävät nettiä. Isä on facessa. Heillä on älypuhelin.

Vierailija
19/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa.

Mä en oo huomannut tuota.

Vierailija
20/21 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä nuorten netinkäyttö oikeasti on, silloin kun minä olin nuori ja vieläpä lapsi, monet meistä teki omia ohjelmia. Nykyään netinkäyttö on niin helppoa, että sinun ei tarvitse oikeasti osata yhtään mitään. Mitä nuori osaa, ei yhtään mitään, tik tok videoiden katselu ei ole mitään osaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi