##JOULUMAMMOJEN LOPPUVIIKKO###
Kommentit (42)
HEI Mammat!!
kateellisena olen lueskellut kaiksita noista tapaamisista ja alankin hoputtamaan tuota Hesan tapaamista!!
Mikä viikko sopii parhaiten?
Mikä päivä ja kai keskellä päivää!!
Mikä paikka?
Mä ehdotan tiistaita 15. päivä tai keskiviikko 23. päivä. Mulle käy kyllä muutkin, mutta päästäiskö tällä alkuun?? Kertokaa käykö näistä jompi kumpi ja jos ei käy niin ehdottakaa uutta päivää. ja ehdotuksia paikoista otetaan vastaan! Stoccalla on ihan kiva kahvila tai parikin, Kampin ostarissa on varmaan jotain, samoin Forumissa. Onko hyviä ideoita? Sanomatalossa kokoontuu vissiin kanssa paljon äitejä?? OTTAKAA KANTAA!
Näihin tunnelmiin, Maituliini + tytöt
Hei! Mä en oo aikasemmin tänne kirjoitellutkaan, jonkun verran oon käyny pikaisesti selailemassa kun poika on päiväunilla. Monta kertaa oon meinannut jotain laittaa mutta en oo saanut aikaiseksi, jospa sitä nyt tästä eteenpäin sitten... Nyt kuitenkin osui silmään tuo unigallup ja pakko vastata. Mä kun oon nähnyt vaikka minkälaisia unia meidän nyytistä! Tässä pari omituisinta:
Ihan ekalla viikolla näin unta että jätin sen TAHALLANI lentokoneeseen... Mun äiti oli mukana ja juoksi mut kiinni vaikka yritin karistaa sen kannoiltani lentoasemalla. Olin liukuportaissa ja yhtäkkiä tajusin mitä oon tekemässä ja lähin samantien juoksemaan takasinpäin ja nappasin pojan äidiltä takasin. Heräsin siihen kamalaan tunteeseen ja huomasin että molemmat rinnat oli tyhjentynyt täysin (maitoa oli silloin jo kamalasti) ja minä ja poika nukuttiin isossa märässä lammikossa...
Nyt tälläkin viikolla oon nähny jo monta unta vauvasta. Yhdessä unessa se halusi joidenkin lasten leikkiin mukaan mutta kun ei osaa vielä liikkua niin yritti saada huomiota huutelemalla. Siinä se sitten seisoi mun edessä ja huusi kovaan ääneen: Nautilus, Nautilus! Se siinä on hauskaa kun pojan nimi on Nemo...:)
Niin, jotain meidän arjestakin voisin kertoa. Nemo on hyväntuulinen ja nauravainen poika, nukkuu yöt hyvin mutta päivällä tuskin yhtään, parit puolen tunnin nokoset riittää. Nyt taitaa kyllä olla muuttumassa, ainakin tuntuu siltä. On raskasta kun ei pysty keskittymään mihinkään kun poika on koko ajan hereillä. Ollaan päivisin kahdestaan kotona, mies opiskelee ja tekee pari kertaa viikossa iltatöitä, tänään on taas sellainen päivä että tulee kotiin vasta puolenyön jälkeen. Onneksi Nemo viihtyy yleensä hyvin viltillä tai kopassaankin niin saa vähän huilatakin.
Nemo on tosi hoikka pieni poika, paino ei meinannut nousta millään. Koko ajan on ollut -20 käyrällä. Ollaan oltu koko ajan neuvolan tehotarkkailussa, ollaan käyty hoitajalla viikon välein... Nyt on paino kumminkin tasaantunut kun pituuskasvu hidastui. En kyllä oo ollut kovinkaan huolissani muutenkaan kun poika on hyväntuulinen ja jaksaa olla hereillä ja oppia uutta. Mutta onhan se nyt helpotus kuitenkin.
Meidän oleminen on tällaista tasaista arkista, ei vielä mitään vauvauinteja tai muuta vaikka ollaankin yritetty vähän jotakin hyvää paikkaa etsiä. Melkein kaikki kuitenkin jää kesätauolle eikä siinä oo sit mitään järkeä nyt aloittaa jos ei ehdi kun muutaman kerran käydä ennen pitkää taukoa. Olis kyllä hyvä, ollaan lähdössä miehen perheen kanssa kesällä kylpylään viikoksi ja olis kiva saada Nemoa vähän totutettua uimiseen sitä ennen. Kerran viikossa ollaan käyty neuvolan äiti-vauva-ryhmässä, on kiva tavata muita äitejä ja totuttaa Nemoa muiden lasten läsnäoloon ja pieneen meteliin kun kotona ollaan kuin huopatossutehtaalla...
Nyt täytyy mennä, ajattelin yllättää miehen siivoamalla kun mies yllätti mut heräämällä tänä aamuna kuudelta tiskaamaan... Yritin näytellä nukkuvaa ettei yllätys menisi pilalle mutta mun hymy paljasti että olin hereillä...
Yritän liittyä seuraan useamminkin!
Tinnis & Nemo
odottelen miestä kaverinsa varpajaisista...
HUI ihan ekaksi pitää kanssa tunnustaa että olen todellinen arkajalka mitä kummituksiin ja kauhuleffoihin jne tulee. En pysty alkuunkaan katsomaan mitään kauhuun viittaavaakaan. Jos jonkun kummituksen näkisin jähmettyisin varmaan ihan täysin! Apua!
Tästä tuli mieleen, että siellä meidän lomalla tutustuin rannalla yhteen Tanskalais-Norjalais äitiin joka oli suunnilleen saman ikäinen ja oloinen, mutta kun tuli ammateista puhe hän kertoi olevansa meedio!! ja päätyönä on jutella kuolleiden kanssa, siinä sivussa ennustaa! Mulla melkein loksahti leuka kunnes sain itseni koottua ja kyseltyä minkälaista se työ sitten on. Kuulemma pitää oppia sulkemaan itsensä ettei koko ajan näe niitä kuolleita... Näistä ihmisillä on todella erilaisia ajatuksia, miten suhtautuu. Osa torjuu täysin, osa ei usko, osa uskoo, osa haluaa olla yhteydessä kuolleisiin ja kaikkea tältä väliltä. Olen kuullut että raamattu kieltää yhteydenoton kuolleisiin, syynä ehkä ettei ihmiset kestäisi sellaista? Tottahan on että me käytetään aivoistamme kovin pientä osaa, ja mitä kaikkea siellä onkaan, ei varmaan ole syytä tietää. Mutta siis hui ja kiinnostus. On siinä tuoreella äidillä osa-aikatyötä kerrakseen. Oli mielenkiintoinen tuttavuus, vaikken pyytänytkään ottamaan yhteyttä kehenkään kuolleeseen enkä pyytänyt ennustusta ;-I
LEENU olipas kurja se harjoittelijan ottama papa. Taas päätin tuon kuultuani etten anna harjoittelijoiden kiduttaa minua. Vaan nepä eivät ryökäleet aina kysy tai ilmoita että nyt olis harjoittelija. Tietenkin joskus pitää heidänkin saada kokemusta, mutta harjoitelkoon joillain nukeilla ja sit seuratkoon muutaman kerran kun kokenut oppii, mua ei harjoittelijat pistä eikä töki... ilmoitin synnytyksessäkin ettei harjoittelijat saa tehdä mitään toimenpiteitä. Miettikää nyt jos joku harjoittelija ompelis ihan vinksin vonksin...
RUSINA onnea teidän talokaupoille! Toivottavasti saatte oikein hyvän hinnan :-)
KIRSIKKKA, kiva kuulla teistä :-)
KATJUN remontti tosiaan kuulosti hurjalta ja isolta. Onneksi ei ehtinyt se vesi seistä olohuoneessa, että huomasitte heti vahingon. Nyt tulee sitten taas uutta pintaa.
Pientä maalaushommaa mekin tehtiin tänään yhden ystävän kanssa meillä. Maalattiin makkarin päätyseinä ja valmisteltiin Vauven huone malausta varten. Se on tarkoitus maalata huomenna. Laitetaan alaosaan tapetti ja boordi. Täytyy vaan vielä käydä remonttikaupassa hakemassa pikkutela, suojateippiä lisää ja hankkia jostain extrapitkät portaat. Aika hauskaa tuo maalaaminen kun saa nopeasti valmista.
TINNIS ja NEMO tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! Hurjia unia ;-) monilla taitaa esiintyä unissa se että vauva jää jonnekin. Onkohan sen takia kun koko ajan ollaan vauven kanssa. Onneksi Nemo on vähän kasvanut nyt, ja hyvä ettet ole liikaa hermostunut luvuista, sillä eihän se olisi mitään auttanut niistä hermoilla.
Istun sohvalla ja aion nukkua tässä, kun makkarissa vähän maalinhajua. Vauve tuhisee sängyssään tässä vieressä. Eiköhän se mieskin pian tule :-)
t. Heini ja Vauve
Äh, mä vaan narisen tänne... Mutta narisen pikaisesti. Jooko? Meillä valvotaan. Viime yönäkin nukuin niin sikeästi, etten heti tajunnut, että pikkumies äitiä huhuilee. Hän ei itke, vaan juttelee kutsuvasti. No, hänpä oli sitten ihan virkeä ja tapitti nappisilmät ymmyrkäisenä kun menin hakemaan pojan tissille. Ja kello oli 03.00. Mutta söimme kerrankin molemmat rinnat. Sitten valvottiin neljään ja sitten alkoi nukuttamaan, tosin tuttia kävin laittamassa suuhun vähän väliä. Tätä jatkui kuuteen ja sitten mies otti pojan ja painuivat alakertaan. Hauskinta tässä on, että kun poika saa kaikki hereille, häntä alkaakin väsyttämään ja vetää hyvässä tapauksessa parin tunnin unet. Sitten me istumme hölmistyneenä miehen kanssa sohvalla klo 07 viikonloppuaamuna. Ennen kun tajuamme itsekin mennä nukkumaan.
Teini on hieman rauhoittunut, pidimme kunnon puhuttelun ja sai tyttökin suunsa auki. Perinmäisenä syynä kiukkuamiseen taitaa sittenkin olla mustasukkaisuus-" minustaeitykätäyhtään" -aihe. En olisi kuuna päivänä uskonut, että mustasukkaisuus voi olla vielä noin rajua noinkin isolla tytöllä. Mutta kun on saanut 8 vuotta olla silmäterä, niin ottaahan se koville, vaikka pikkuveljeään kovasti rakastaakin.
Oletteko muuten toipuneet synnytyksestä jo täysin? Täällä muuten asiat ihan kunnossa, mutta pukamat eivät ota lähteäkseen. Viime yönä oli pakko ottaa panacod imetyksen jälkeen, niin paljon sattui peräpäähän. Vaiva oli jo poissa vähän aikaa, mutta tämä pisteillä olo on kovettanut vatsan ja taas päkistellään huolella. Minulle on ihan uutta tämä kova vatsa-ilmiö, olen aina omannut varsin toimivan ja vahvan vatsan. Tätä se ikääntyminen teettää, ei edes kakka kulje. ;)
Voih, mä olen itsekin ihan maani myynyt, kun Tampereen tapaaminen meni mönkään. Vielä on ehkä toivoa, kyseinen kummitäti joutui eilen sairaalaan, vaiva ei ole iso, mutta epäili syntymäpäivien pitoa. Tulen toki, mikäli emme juhliin mene. Mutta ottakaa toki potrettikuva, niin Tampereen, Oulun kuin Helsingin tapaamisesta, niin voimme vaikka sähköpostitse niitä ihailla. On muuten hassua nähdä livenä, koska ihmisestä muodostaa tietyn kuvan mielessään ja sitten jos se ei yhtään täsmään kun ihmisen näkee, niin kestää kauan kun siitä " toipuu" .
Tein aikoinani kauppaa naismyyntiedustajan kanssa vuosia ja sitten eräillä kokkareilla tapasimme ja olin aivan järkyttynyt. Nainen oli puhelinkeskustelujen perusteella(minun mielestäni) tumma, pyöreä, sellainen mummomainen. Ja hän oli viimeisen päälle tiptop, hoikka ja pitkä blondi. Hassua kun ääni oli tuttu, mutta olemus ei vastannut oletuksia. Mutta kivaa oli, ihana ihminen, eikä pelkästään puhelimessa.
Tervetuloa kaikki uudet palstailijat, tänne mahtuu! Ihana nimi tuo Nemo, Akselia kutsuin yhden kaverin kanssa odotusaikana nemoksi, kun sanoin liikkeiden tuntuvan kuin olisi pieni kala vatsassa. Ja siitä kaveri keksi Nemo lempinimen... :)
Heini: Kiva kuulla Sinustakin!
Nefili: Minustakin olisi kovin kiva nähdä erityisesti juuri Sinut. Sen verran pidettiin pinoa pystyssä hamaan loppuun asti. Jotkut vielä tammikuullekin.
Taidan mennä saunaan, Akseli nukkuu ulkona.
Kirsikka ja Aksutin, joka eilen istui tyyriinä rintarepussa ensimmäistä kertaa. Molemmilla oli kovin kuuma. Ja äidin kengän kärjet märät, kun hän kovasti kuolaa...
Hyvä että Nemolla on paino lähteny nousuun =)
Mun täytyy yhtyä tuohon Kirsikan " valitusvirteen" eli täälläkin ollaan (taas) väsyneenä...
Anteeksi kielenkäyttö, mutta viime yö oli niin p*s*a että itku pääsi pariinkin otteeseen. Ei se muuten olis ollu niin paha, mutta kun on tuota univelkaa jo valmiiksi niin paljon että mä alan iha tosissaan väsähtää kunnolla =(
Sain nukuttua vaan ½-1 tunnin pätkiä ku syöttää piti taas 1-2 tunnin välein ja jos ei ollu nälkä niin sitten piti saada tutti... Ja kuuden jälkeen heräili huhuilemaan että joko noustais vaikka poju oli itsekin ihan selvästi vielä väsynyt ja haukotteli.
Kymmeneltä (kun olin syöttäny Lassin sen sadannen kerran) mies nousi pojun kanssa ylös ja minä jäin vielä sänkyyn, mutta Lassi ei tykänny ajatuksesta ollenkaan ja 11 mies toi pojun mun viereen ja tissille piti päästä taas... Yhteen asti torkuttiin siinä vierekkäin ja sitten totesin että olo ei parane vaikka kuinka yrittäis levätä ja noustiin ylös.
Mies lähti pilkille kavereiden kanssa ja tää poju jatkaa näköjään kitinää et pitääpä lopettaa lyhyeen...
Anteeks ku oli taas aika kiitettävän omanapaista ja masentavaa luettavaa mutta tänään on huono päivä...
Pitää kokeilla jos ulkoilma piristäis
Pimmi ja Lassi
Nyt näyttää siltä, että synttärit peruuntuu ja me pääsemme tulemaan sinne Tampereelle silloin 28.4. Oliko aika klo 13? Ja jos joku vielä viitsii kertoa, että missä me tavataan. Tampereen tuntemus aikas vajavaista. Onneks on navigaattori... Tytsky ja mies saa sen aikaa shoppastella kun me kahvitellaan teidän kaa. Kivaa...
Kirsikka ja Herra A
Pimmi : voihan kökkö noiden teidän yöunien kanssa... :( En muista oletko antanut vauvalle jo vellejä? Monesti voi auttaa se että antaa vellin iltaruuaksi. Minä " tankkaan" Joelia aina iltasella ja annan jossain välissä purkillisen velliä klo 21-23 välillä ennen tai jälkeen " iltatisun" ja meillä nukutaan piiitkät yöunet heräämättä (on kyllä nukuttu 6 viikon ikäisestä lähtien). Maissivelliä voi ainakin antaa 3-4 kk ikäiselle vaikka purkissa on 4 kk ikäsuositus.
Minulla on hienoinen ongelma jonka kanssa olen painiskellut illan... eräs sukulaismies on hieman epäonnistunut kahdessa nais-suhteessaan ja tänään kuulin toiselta sukulaiselta että tämä nykyinenkin olisi menossa huonoon suuntaan. Olen miettinyt että soitanko tämän miehen vaimolle ja tarjoan apuamme vaiko annanko olla...Parilla on uusi omakotitalo ja reilun vuoden ikäinen lapsi. Mies ilmeisesti kärsii jonkunlaisista mielenterveysongelmista jotka pysyvät hallinnassa aina jonkun aikaa ja nyt on taas ilmeisesti huono kausi. Toisaalta tekisi mieli auttaa jollain lailla, ainakin olla kuuntelevana olkapäänä mutta toisaalta pelottaa sotkeutua toisten ihmisten asioihin ja mietityttää miten tämä sukulaismies suhtautuisi asiaan.... Meneekö asiat huonompaan suuntaan jos ylimääräiset ihmiset lähtevät sohimaan asioita. Mies oli sitä mieltä että antaa aikuisten ihmisten selvitellä itse välinsä mutta se keneltä asiasta kuulin odotti ilmeisen selvästi meidän apuamme asiaan. Vaikeita asioita, pitänee lähteä kysymään kaikkitietävältä (?) äidiltäni apua...
Tapaamiset : kuvien otto olisi kiva idea, pitäisikö sitten tapaamisessa kierrättää sähköpostiosoitelistaa jotta kuvat menisivät kaikille sekä myös muillekin listalaisille?
Jaahas - taas täytynee mennä....
MrsCruiser
[b]MrsCruiser[/b]: Ei olla kokeiltu vellejä ku luulin että pärjätään näin maidolla ja soseella mutta alkaa kyllä vaikuttaa siltä että maanantaina mennään kauppaan ja haetaan velliä =)
Oon myös miettiny että jos alottais jo hedelmä- ja marjasoseetnoiden peruna-vihannessoseiden lisäksi ku ei näytä riittävän tuo yksi syöntikerta päivässä... Mutta meneeköhän Lassin maha kipeäksi jos näin ripeästi lisätään ruokamäärää??
Unohdin muuten vastailla tuohon [b]synnytyksestä palautumiseen[/b] että mullakin oli noita pukamia loppuraskauden aikaan ja jonkun aikaa synnytyksen jälkeenkin - onneksi menivät kuitenkin ohi!
Tuo [b]haava[/b] vaivaa vieläkin välillä! Välillä vihloo kummallisesti ja petipuuhat ei suju vieläkään kun alapäätä kiristää ja vihloo =/ ...silti pitää joka viikko kokeilla miltä nyt tuntuis kun tuo ukko on niin mahdoton =) Se arpi on aika kova, että mun pitää kysyä seuraavalla neuvolakäynnillä, että voiskohan tuo mun keloidi-taipumus vaikuttaa asiaan ja jos vaikuttaa niin pitäisköhän tässä tehdä jotain =o
Lassin [b]ihottuma[/b] alkaa muuten vihdoin ja viimein helpottaa! =) Toissapäivänä alotettiin se kortisoni-voiteen laitto ja se näyttää auttavan tosi hyvin... Saa vaan nähdä mitä tapahtuu sitten kun sitä on käytetty se viikko ja pidetään tauko =o
Pitää vissiin alkaa soittelemaan ukolle että kuinka kauan siellä pilkillä pitää oikein viihtyä...
Pimmi ja Lassi taas
PS. Mä otan ainaki tuon meidän digikameran mukaan molempiin tapaamisiin että saan teistä kuvan =) Pitää vaan laittaa kännykkään muistutus että muistan varmasti!
Unohdin laittaa että [b]tosi mukavaa että kirsikka pääseekin Tampereelle!![/b] =))
Meillä näköjään alkaa päivä aina 6.30. Aina jompikumpi tytöistä herää silloin ja herättää toisen... noh, kyllähän tähänkin tottuu.
Meillä remontti edistyi perjantaina hiukan; työhuone on kunnossa mutta olohuone on edelleen kesken. Asialla oli vakuutusyhtiön hommaama rak.firma ja työaika loppui kolmen maissa... parketti jäi metrin vajaaksi! Että ottaa päähän, koko viikonlopun on olohuone edelleen pois käytöstä!
Isäntäkin jo hermostu ja viritti taulutelkkarin keittiön ruokapöydälle ;-)
Synnytyskyselyyn; palautunut oon ihan ok, mutta mulle ei laitettu yhtään tikkiä.
Hesan tapaamisesta; ens viikko tulee jo hiukan nopsaan, miten olis esim. to 26.4?
Nyt menen kattomaan esikoisen seuraksi Mikki Hiiren kerhotaloa.
Spagetit kiehuu.. äkkiä pinossa pistäydyn....
RUSINA mites meni ilta??? uutisia odotellaa...
Ms Cruiser Aika hankala tilanne... Minulla on kyllä aina käynyt huonosti kun muiden asioihin olen sekaantunut. Mut vaikee sanoa mitä tekisin ko. tilanteessa.
KIRSIKKA KIVA..KIVA... siis jos pääset tulemaan, ei tietenkään kiva et täti joutui sairaalaan. Jos olet luonut minusta mielikuvan esim. pienenä Blodina voit yllättyä pahasti. pitkä, tummahiuksinen täti täälä on ... :)Päivitän tapaamis jutut ma pinoon, karttoineen...
Sit viel PIMMILLE voimia öiden kanssa, älä lue seuraavaa tekstiä...
MEILLÄ NUKUTAAAANNNN!!!! Siis 2 yötä ollaan menty vain yhdellä syötöllä tos viiden aikaan.. pakko sitä on tuulettaa kun teidän hyviä öitä olen katkerana seurannut vierestä.. Tai katkera on hieman rankka ilmaisu, mut kateellinen ainakin. Etenkin alku viikko oli niin rankka ja nyt kyl on niin paljon virtaa.
Ei maar.. ruoka odottaa...
nefili... niin iloinen....
Ilma on mahtava! Kävimme juuri kävelemässä ja olipa mukavaa. Mä olen kuin uusi ihminen! Akseli nukahti eilen klo 18.45, söi vielä tissiä tunnin päästä ja nukkui klo 05 asti, sitten syöttö ja nukkui puoli kahdeksaan. Kyllä teki nukkuminen hyvää. Taisin keksiä mikä poikaa ährätyttää. Hänellä on kuuma! Jätin ilman peittoa nukkumaan, kun tuntui kuumalta ja kaveri nukkui loistavasti. Uusi peitto on siis liian kuuma, kun pojalla on pyjama päällä. Kannattaa kokeilla, jos vauva on hikimiehiä/tyttöjä.
Nefili: Ei olla täälläkään blondeja, vaan 182cm tummahiuksista emäntää. :) Kiitos, jos viitsit laittaa sen paikan, karttaa en välttämättä tarvitse.
Nyt pihviä!
Kirsikka ja varsin pirteä pikku A
Kyllä mä nefili luin, mutta ei se haitannu ku meilläkin oli ihan hyvä yö vaihteeksi =)
Tai no, ei NOIN hyvä, mutta Lassi söi vain 3 kertaa ja nukahti joka kerta heti syönnin jälkeen että tällä kertaa en joutunu valvomaan aamuyöllä silmät ristissä =)
Vielä kun tämä päänsärky häviäis niin olo ois jo suht hyvä...
Minuakin kiinnostais tietää miteen RUSINAlla meni ilta =o
Nyt pitää lähtee porukoille kattoon formuloita kun mun isä oli hommannu sen mtv3:n kanavapaketin ja saadaan katsoa suorana =)
Pimmi ja Lassi vauhdikkaina
Äkkiä tulin pinoutumaan, pakko mennä vaunuttelemaan, kun lämpömittari näyttää [color=red] +12 astetta [/color] varjossa!!! Toivottavasti tampereen tapaamisessa olis yhtä lämmin tai lämpöisempi! Voitais vaikka kahvitella terassilla. =))
Mun [color=maroon] grilli-ilta [/color] meni oikein mukavasti! Sain olla niin pitkään kun mua huvitti. Klo 21 tulin kuitenkin kotiin, sain sit tissit tyhjennettyä ennen kuin neiti meni yöunille. Hyvin oli soseet maistunu kun isi syötti, eikä ollut lainkaan kitissyt. Kyllä se kummasti virkistää mieltä, kun pääsee yksin jonnekin. Tätä lisää!! =D
Meillä herätään nykyään myös klo 07. Meikäläiselle sopis kyllä vaikka klo 09 paremmin. Ite kun ei tajua mennä ajoissa nukkumaan. Yhdellä syötöllä on taas pari yötä menny. Herää kyllä kaks kertaa mutta ekalla kerralla laitan vaan tutin suuhun ja neiti nukahtaa uudestaan. Ainakin vielä.
Mäki mietin sitä, että koska voi ruveta antaan [color=maroon] 2 peruna-annosta päivässä?? [/color]
[color=maroon] Synnytyksestä toipuminen [/color] on mennyt oikein hyvin. Huomaa tietysti, että lantionpohjan lihakset ei ole vielä ennellaan, mutta muuten ei ole mitään vaivaa. Ei mitään virtsankarkailua tms. mutta ihan ennellaan ne lihakset ei ole.
[color=maroon] Leenu [/color] sattuipa sinulle huono tuuri papa-näytteen oton yhteydessä. Olisit vaan sanonu, että sattuu ja olis th saanut jatkaa. Mun synnytystä hoiti opiskelija. Mutta hän oli viittä vaille valmis, neiti syntyi 5.12 ja kätilöopisk. valmistu jouluksi, eli oikeestaan hän oli valmis. Hän myös ompeli alapääni ja hyvin meni kaikki.
[color=maroon] Tinnis [/color] Tervetuloa joukkoomme! Kiva kun tulee uusia vielä mukaan! Pääsetkö kenties johonki tapaamiseen?? Osuuko Oulu, tampere tai helsinki teidän lähelle? Hyvä jos Nemon painokäyrä alkaa tasoittua. Olen sivusta seurannut, kun siskoni sai tyttönsä kanssa käydä kerran viikossa myös neuvolassa painokontrolleissa. On sekin raskasta! Hän on nyt 4v ja edelleen miinus käyrällä, mutta on ollut koko ajan ja piirtää siihen tasaisen käyrän eli kaikki on hyvin. Hän ei vaan liho, vaikka syö hyvin.
[color=maroon] Kirsikka [/color] Tsemppiä öihin!! Toivottavasti teilläkin pian nukutaan! *hali* Ja
KIVA, KIVA
kun pääset tapaamiseen! Mitenkäs se pisteiden laskeminen sujuu? Voi kun mäkin saisin itseäni otettua niskasta kiinni ja tekisin näille ylimääräisille rasvasoluille jotain. Kokeile syödä luumuja, jos se auttais vatsan toimintaan. Ainakin mulla toimi synnytyksen jälkeen kun ei oikein tahtonu vatsa toimia.
[color=maroon] Pimmi [/color] miten viime yö meni? Kokeile tosiaan sitä velliä jos se pitäis nälkää poissa hieman pidempään. Toivottavasti teilläkin pian nukutaan paremmin! *hali*
[color=maroon] Mrs Cruiser [/color] Vaikea päätös sulla edessä, ottaakko yhteyttä vai ei. Siinä on varmaan sekä hyvät että huonot puolet teit sitten miten vaan. Teet niin kuin sinusta tuntuu parhaalta! Se
sähköpostilista
oli hyvä idea! Eli paperia, kynä ja kamera pitää muistaa ottaa mukaan tapaamiseen!
[color=maroon] Katju [/color] Toivottavasti teillä remonttimiehet saa työt pian tehtyä. Tiedän kuinka ärsyttävää on asua keskellä remonttia.
Oliskohan mun jutut ollu tässä?! Nyt ulos nauttimaan ihanasta ilmasta!! =D Toivottavasti teillä muillakin paistaa aurinko!
rusina & M 4kk + jotain
Rusina: ois pitäny sanoo, mut purin huulta ja odottelin loppumista. Onneksi kipu loppui seuraavana päivänä ja nyt on kuin ei ois ronkittukkaan.
Meillä ois eilen alkanu vauvauinti, mut särin pe selkäni ja miehellä nousi kuume. Harmittaa kovasti ja ens viikkoon joudutaan odottelemaan sitten..
Eipä nyt muuta, jospa mies levittäs taas kylmägeeliä selkään, niin jaksasin tyttöö kannella, kun päikkäreiltä herää!!
Huhhuh, meidänki perheessä valvotaan.. Minä syötän neidille velliä ja hedelmäsosetta illalla (20-21 aikaan), mut neiti nukkuu korkeintaan kolme tuntia. Yleensä nukkuu yks tai korkeintaan kaks kolmen tunnin pätkää ja sit heräilee tunnin ja kahden tunnin välein. Neuvolassaki on puhuttu asiasta, mut vaikuttaa siltä et Mariel on vaan luonteeltaan tuommonen ikipirtee. Tuttia saa yrittää tukkia suuhun, mut siitä se huuto vasta alkaa... Onneks nukahtaa kuitenki aina sen jälkeen ku saa tissiä. Kyllä väsyttää silti ku pitää pätkäunilla aina pärjätä...
Muuten, piti vaan mainita, että me elellään neidin kaa kaksistaan. Olen ollut yksin koko raskausajan. Onneks mulla on niin hyvät tukijoukot ja äitiki on niin nuori, et apua kyllä löytyy. En kyllä miestä haluaiskaa näihin meidän kuvioihin. :)
Mukava, että huomenna nähdään. Ketä sinne Oulun tapaamiseen on tulossa?
Tulin lukasemaan pinon ku Lassi syö tässä iltapalaa =)
Lassi on syöny tänään jopa kahta uutta ruokaa ku päivällä sai mummulassa mummun itse tekemää bataatti-maissi-sosetta (josta muuten tykkäs TOSI paljon!) ja nyt illalla annoin mustikkasosetta. Tuota mustikkaa sen takia ku sen ei pitäis ärsyttää mahaa ja eikä sen pitäis olla allergisoivaa.
Huomenna oiskin samat ruuat ku mun äiti antoi mukaan tuota bataatti-maissi-sosetta parin päivän satsin. Toivottavasti ei tuu masu kipeäksi ja yö menis taas hyvin! =o
Kiva että [b]rusinan[/b] ilta meni hyvin! Jospa minäkin pääsisin joku päivä =)
[b]marshmallow[/b]lle nostan hattua! Vaatii paljon että pärjää vauvan kanssa kahdestaan - saati sitten hormonirikkaan raskausajan =/
Tosiaan! Huomenna sitten nähdään =)
Marshmallow kyseli että ketä on tulossa ja minäpä laitan vielä niiden nimet ketkä on antanu ymmärtää että tulevat...
Siis huomenna Stockan Vintille on tulossa (klo.14)
[b]mirpa1, himpura, bambi3, tintti211, MrsCruiser, marshmallow ja me[/b]. Ja vissiinkin nähdään siinä Vintin edessä ja etsitään sitten porukalla meille sopiva pöytä...??
No mutta nyt tämä poju simahti et täytyy lähtä kuskaamaan sänkyyn.
Huomiseen!
Pimmi ja Lassi
Ai vielä, että toivottavasti [b]Leenun[/b] selkä ei menny kovin pahasti ku on se vauvan hoito aika hankalaa kipeällä selällä!
pitkästä aikaa!
Olen yrittänyt lueskella pinoa, mutta en ole ehtinyt kirjoittelemaan. Asunnon myynti vienyt kaiken vapaa-ajan siivouksen merkeissä...huh mitä työtä kahden pikkuisen kanssa, mutta onneksi ajoittain isovanhemmat ovat päässeet apujoukoiksi!
Meilläkin kiinteät eväät on aloitettu, koska yöt menivät hulinaksi. Lisäksi vauva on muutamana yönä laitettu eri huoneeseen nukkumaan kokeeksi ja joskus on siellä nukkunut paremmin kuin minun vieressä maidon tuoksussa:) Nyt ollaan syöty perunaa, porkkanaa, persikkaa ja hyvin tuntuu maistuvan! 4 kk neuvolassa painoa oli 6,3 kg ja pituutta 63 cm.
Mutta huomenna tulemme VIntille, ellei jotain yllättävää tapahdu.
Nemo nukkuu ja mies on viemässä autoa pesuun, jostain syystä oli pakko vielä illalla lähteä... Kai huomenna tapaa sitten jonkun jolle haluaa autoa esitellä.
Meilläkin on edessä asunnon myynti ja siivous painaa päälle. Mutta voi tätä sotkun määrää, kun ei osaa samantien sotkujaan siivota niin sitä vaan kertyy ja kertyy ja ikinä ei pysty tekemään suursiivousta kun perussiivoukseenkin menee niin kauan aikaa. Mä kuvittelen olevani siisti ihminen mutta nyt vaan sattuu olemaan sellanen tilanne ettei ehdi siivota, mutta sillain mulla on aina. Koko ajan mietin että ens viikonloppuna täytyy imuroida ja pestä lattiat ja ikkunat ja puunata hammasharjalla kaikki mahdollinen... mutta ikinä en sitä tee. On liian kiireistä sohvallalöhöämistä...
Se Helsingin tapaaminen vois meille sopia, onko jotain aikaa jo sovittuna?
Pimmi tiedätkö miten sun äiti oli sen maissisoseen tehnyt? Ei kai sitä voi vaan pakastemaisseja soseuttaa...? Ja tietääkö joku tehdäänkö omenasosekin samanlailla kun perunasose eli ihan vaan keittämällä?
Mä oon antanu Nemolle kiinteitä nyt muutaman viikon, hitaasti ollaan aloteltu eli on saanut vasta perunaa ja porkkanaa. Nyt oon alottanu antamaan kaks kertaa päivässä ja vähän isompia annoksia kun poika tuntuu tykkäävän eikä vatsavaivojakaan oo tullut. Oon pakastanut jääpalarasiaan ja nyt poika syö kaks jääpalallista kerralla kun aikaisemmin meni vaan yks. Ens viikolla olis tarkoitus maistaa taas jotain uutta, ehkä kukkakaalia tai omenaa. Tai jotakin marjaa.
Mutta jatketaan myöhemmin, nyt mäkin taidan painua unten maille...
Juu, hurjalta kuulosti kyllä tuo[b]katjun[/b] remontin " aiheutussotku" - toivottavasti remppa menee hyvin (ja nopeaa ;) ) eikä tuu enää epämiellyttäviä yllätyksiä =)
[b]Rusinalle[/b] vielä mukavaa iltaa!
[b]Soneten[/b] poju kyllä jo hyvissä mitoissa =)
ja on teillä kyllä ollu aikamoisia unia =D
Lassikin näkee vissiin mukavia unia kun on nukkunu ulkona jo reilu 4 tuntia... Käytiin siskon kanssa vaunuttelemassa tuossa päivällä ja laitoin Lassin jatkamaan unia parvekkeelle ja siellä näyttääkin viihtyvän liiankin hyvin =)
Pitää kyllä käydä hakemassa kohta sisälle kun eihän tuota saa yöunille ollenkaan ja tankkaa tietenkin koko yön ku on ollu päivällä vähemmällä ruoalla =/
Huh... Nyt onkin sitten taas perjantai. En ymmärrä miten tuo aika juoksee niin mahdottoman nopeaa...
Meillähän onkin jo 3 päivän päästä se tapaaminen täällä Oulussa =) Mä kyllä jo mietin eilen että en kai mä kehtaa tulla ku oon oikeesti niin pirun ujo että enhän mä nyt osaa jutella ihan outojen ihmisten kanssa =o Toivottavasti te ootte niin pahoja " räpätätejä" että me voidaan istuskella Lassin kanssa ja kuunnella tyytyväisenä =))
Ai niin! Oli pakko kertoo teillekki että tuo siskon vähän alle 10 kk ikäinen poju sanoi tänään täällä ollessaan mulle että " täti" =))))))))
Nyt hän on sitten sanonu " anna" , " ätä" (=äiti) ja " täti" =D
Ja ei ollu vaan mun mielikuvitusta vaan ihan kunnolla katsoi mua ja sanoi selvästi täti. Voi jukra että mä oon tohkeissaan - ihania nuo pienet =)
Nyt pitää mennä vielä puuhaamaan ennen ku poju herää ku sitten valvooki loppuillan.
Hauskaa viikonlopun alkua kaikille!!
Pimmi (täti =) ) ja Lassi