Yle: Suojaosien poiston myötä osa-aikatyöläiset siirtyneet KOKOAIKAISESTI TYÖTTÖMIKSI
Itsekin jätin osa-aikatyön, kun suojaosat poistuivat. Kokoaikaista työtä, jonka palkalla tulisi toimeen ilman tukia, ei riitä kaikille. Se on fakta.
Kommentit (109)
Uskomaton miten meillä voi olla hallitus, joka on täynnä idiotteja etteivät tätäkään ymmärtäneet. Olihan tämä ihan maalaisjärjellä pääteltävissä
Nyt Orpo kovasti vakuuttelee, että työn verotus tulee kevenemään kaikilla pieni- ja keskituloisilla. Vaan kun liiton jäsenmaksujen vähennyskelpoisuus ja työhuonevähennys poistuu nii yhtä tyhjän kanssa on ne kevennykset. Miten tämä hallitus voi nauttia enää kansa luottamusta?
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäynnistä tulee myös kuluja
matkat
lounaat
vaatteet
Elämisestä TULEE kuluja, ja ihmiset pääsääntöisesti ne kulunsa MAKSAA ITSE. Loiset eivät maksa, eivätkä selkeästi edes halua maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli tiedossa jo ennen eduskuntavaaleja. Tiedossa oli myös työttömien piiskaus, vähävaraisiin kohdistuvat verojen kiristykset, rikkaiden verohelpotukset jne jne. Silti tyypöt lähtivät perskokkareiden kelkkaan. Sitä saa mitä tilaa!
Äänestetään jatkosskin.Hyvä vaan että työnvieroksujilta on leikattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskassojen kyselyt kertovat, että suojaosan poistaminen työttömyysturvasta on tehnyt työnteosta usein kannattamatonta.
Samoin asumistuen leikkaukset ovat tehneet monesta pienipalkkaisesta työstä kannattamattomia ja tämän vuoden alusta asumistukeen tuli omaisuusrajat, joihin vaikuttaa mm. pankkitalletukset ja omistusasunto.
Maksakaa itse asumisenne jatkuvan tukien kinuamisen sijaan.
Mulla on toisinaan mahdollisuus tehdä pieniä, matalapalkkaisia keikkatöitä, mutta on tarkkaan laskettava, voinko ottaa niitä vastaan. Alle 4 tunnin ei kannata, ellei kohde ole kävely-/pyörämatkan päässä, koska bussilippuihin menee niin paljon, että verojen ja työttömyystuen puolituksen jälkeen käteen jää todella vähän. 3 tunnin työstä vain n. 1 euro, eli ei missään nimessä mitään välipalaa voi ostaa. Harmillisesti työnteosta yleensä tulee enemmän nälkä kuin kotona, joten jotain kotoa otettua evästä pitää kuitenkin syödä, joten se euro menikin jo siinä. Pitää myös varoa vaatteiden likaantumista, ettei tule pyykkikustannuksia. 4 tunnin keikkakin on vähän siinä ja siinä, mutta onhan 15 käteen jäävää euroa parempi kuin ei mitään.
Haen koko ajan kokoaikaisia töitä, mutta eipä niitä vaan ole!
Vierailija kirjoitti:
Minulle kelpaisi se osa-aikainenkin työ, jos edes 500 €/kk jäisi käteen...
Sannan valtakaudellahan oli korona-aikaan vähän aikaan 500 euron suojaosa voimassa. Voi niitä aikoja, kun Sannan aikaan kaikki oli paremmin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
matkat
lounaat
vaatteet
Elämisestä TULEE kuluja, ja ihmiset pääsääntöisesti ne kulunsa MAKSAA ITSE. Loiset eivät maksa, eivätkä selkeästi edes halua maksaa.
Sitten pitää olla tarjolla TÖITÄ, JONKA PALKALLA PÄRJÄÄ ILMAN TUKIA. Jos sellaista ei ole tarjolla, niin sitten joudutaan vastentahtoisesti "loisimaan".
Vierailija kirjoitti:
Sehän se tarkoitus olikin: hankaloittaa niiden elämää, joilla ei ole kokopäivätyötä.
Mitä hankaloittamista on jos palkkaa saavilta leikataan osa tuesta?Moni tekee osa-aikatyötä ilman edelleel,toiset haluaa olla vapaaehtoisesti tukielättejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskassojen kyselyt kertovat, että suojaosan poistaminen työttömyysturvasta on tehnyt työnteosta usein kannattamatonta.
Samoin asumistuen leikkaukset ovat tehneet monesta pienipalkkaisesta työstä kannattamattomia ja tämän vuoden alusta asumistukeen tuli omaisuusrajat, joihin vaikuttaa mm. pankkitalletukset ja omistusasunto.
Maksakaa itse asumisenne jatkuvan tukien kinuamisen sijaan.
Maksamme itse, jos tulee tarjolle sellaista työtä, JONKA PALKALLA PÄRJÄÄ ILMAN TUKIA. Syytä työnantajia, kun eivät ole sellaista meille tarjonneet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toisinaan mahdollisuus tehdä pieniä, matalapalkkaisia keikkatöitä, mutta on tarkkaan laskettava, voinko ottaa niitä vastaan. Alle 4 tunnin ei kannata, ellei kohde ole kävely-/pyörämatkan päässä, koska bussilippuihin menee niin paljon, että verojen ja työttömyystuen puolituksen jälkeen käteen jää todella vähän. 3 tunnin työstä vain n. 1 euro, eli ei missään nimessä mitään välipalaa voi ostaa. Harmillisesti työnteosta yleensä tulee enemmän nälkä kuin kotona, joten jotain kotoa otettua evästä pitää kuitenkin syödä, joten se euro menikin jo siinä. Pitää myös varoa vaatteiden likaantumista, ettei tule pyykkikustannuksia. 4 tunnin keikkakin on vähän siinä ja siinä, mutta onhan 15 käteen jäävää euroa parempi kuin ei mitään.
Jatkan vielä, että mulla ei yksinkertaisesti OLE VARAA tehdä pieniä, alle 4 tunnin keikkatöitä, jos jään pahimmassa tapauksessa niistä miinukselle. Kokoaikatyötä ei ole, eikä osa-aikatyöllä elä, jee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietovisa: Mitä työttömyysturvan suojaosan poistamisesta seuraa?
A. Työnhakijat siirtyvät osa-aikatyöstä kokoaikatyöhön?
B. Työnhakijat siirtyvät osa-aikatyöstä kokoaikaiseen työttömyyteen
Kuka arvaa oikean vastauksen?
Tuet pois tuollaisilta joille ei työ kelpaa
ja opintomatka vaikka lähialueen maihin joissa tuet ovat paljon pienempiä ja ihmiset ottavat vastuuta elämästä eivätkä ole valtiota apuun huutamassa joka välissä.
Tuet pois tuet pois tuet pois työ ei kelpaa työ ei kelpaa työ ei kelpaa... LOPETA JANKKAUS!
IHMISEN PITÄÄ PYSYÄ HENGISSÄ tekemällään työllä TÄSSÄ MAAILMASSA!
Kokoaikaista työtä ei ole, osa-aikatyö vähentää asumistukea ja työttömyyskorvausta,
Ihmisellä on myös velvollisuus .elättää itsensä jos töitä on eikä alentua yhteiskunnan pahimmaksi pohjasakaksi.Se että TUISTA leikataan osa,ei estä ketään pysymään hengissä .Hävettäisi olla tälläinen tukien vinkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä, että mulla ei yksinkertaisesti O
Eikä kannata perustaa yritystä, koska nykyisetkin yritykset menee konkurssiin, kun ihmisillä ei tukien leikkausten ja työttömyyden pelon vuoksi ole varaa/halua kuluttaa ja käyttää palveluita.
eri
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton miten meillä voi olla hallitus, joka on täynnä idiotteja etteivät tätäkään ymmärtäneet. Olihan tämä ihan maalaisjärjellä pääteltävissä
Nyt Orpo kovasti vakuuttelee, että työn verotus tulee kevenemään kaikilla pieni- ja keskituloisilla. Vaan kun liiton jäsenmaksujen vähennyskelpoisuus ja työhuonevähennys poistuu nii yhtä tyhjän kanssa on ne kevennykset. Miten tämä hallitus voi nauttia enää kansa luottamusta?
Ei se nautikaan. Hallituksen yhteenlaskettu kannatus on nyt 35%.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on osa-aikainen työ. Palkkaa tulee 1000 €/kk ja työttömyyskorvaus vähenee 500 €/kk. Siitä saa juuri sen 500 € lisää, mutta ei se käteen jää, vaan siitä menee 25 % veroja, en tiedä miksi, eikä muutu vaikka miten päin yrittää laskea. Ehkä se nostaa myös palkan prosenttia, että tulee kuitenkin myös työttömyyskorvaustakin.
Mutta järjetöntähän tuo on, että tonnin palkasta jää 375 € käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
matkat
lounaat
vaatteet
Sitten pitää olla tarjolla TÖITÄ, JONKA PALKALLA PÄRJÄÄ ILMAN TUKIA. Jos sellaista ei ole tarjolla, niin sitten joudutaan vastentahtoisesti "loisimaan".
Laiskoille ei mikään palkka riitä.Toiset tekee pienipalkkaista työtä eivätkä tarvitse koskaan tukia,toisilla on aina käsi ojossa.Teidän loisiminen on kyllä täysin vapaaehtoista.
Arto Satosen mukaan suojaosa ei ollut reilu:
https://www.instagram.com/reel/DO-qtL9DOfW/?igsh=YWxrOThranh1bWl5
Juu, ei tämä yllätä. Oli näköpiirissä jo kun päätös suojaosien poistamisesta tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
matkat
lounaat
vaatteet
Laiskoille ei mikään palkka riitä.Toiset tekee pienipalkkaista työtä eivätkä tarvitse koskaan tukia,toisilla on aina käsi ojossa.Teidän loisiminen on kyllä täysin vapaaehtoista.
Viime päivinä on uutisoitu siitä, että ihmiset nimenomaan ei kuluta tarpeeksi, eli ei ainakaan voi syyttää, että eläisimme tuhlaillen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on osa-aikainen työ. Palkkaa tulee 1000 €/kk ja työttömyyskorvaus vähenee 500 €/kk. Siitä saa juuri sen 500 € lisää, mutta ei se käteen jää, vaan siitä menee 25 % veroja, en tiedä miksi, eikä muutu vaikka miten päin yrittää laskea. Ehkä se nostaa myös palkan prosenttia, että tulee kuitenkin myös työttömyyskorvaustakin.
Mutta järjetöntähän tuo on, että tonnin palkasta jää 375 € käteen.
kyllä sinulle siitä PALKASTA jää käteen se 750 €.
Se on oikein. Jos tämä hallitus yrittää saada meidät tekemään jotain, pitää tehdä juuri päinvastoin.