Arto Satonen paljastaa vihdoin, miksi hallitus poisti työttömyysturvan suojaosan
Satonen kertoo, että suojaosa ei ollut reilu työtätekevää suomalaista kohtaan.
https://www.instagram.com/reel/DO-qtL9DOfW/?igsh=YWxrOThranh1bWl5
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin työttömän ei kannata ottaa lyhytaikaista työkeikka koska käteen jäävä rahamäärä on 0€. Se ei ole kovin reilua.
Todellinen syy on se että Arto on sadisti.
Mulla ainakin jää enemmän kuin nolla. Voisitko kertoa, miten niin ei jää, jos esim. osa-aikatyön palkka on 400 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Elikä Satosen mielestä osa-aikatyötä tekevät eivät olleet työssä käyviä. Kukaan muu ei nimittäin suojaosaa saanut kuin työssäkäyvä.
Satonen haluaa vain pelastaa Suomen talouden. Hän on jo vuosia pelännyt, että se romahtaa.
Satanen haluaa 6e tunti kokoaikafilippiinoja tuhansittain. Toisesta päästä työnnetään suomalaisia työttömiä uuniin.
Siinä on mies, jota kansa arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin työttömän ei kannata ottaa lyhytaikaista työkeikka koska käteen jäävä rahamäärä on 0€. Se ei ole kovin reilua.
Jep, tästä yhtälöstä vaan unohdettiin että työssäkäynti maksaa, bussilippu, työvaatteet,lounaat jne jos on auto niin ne automaksut, verot, kaskot, bensa. Nyt todellakaan kannata ottaa mitään pätkistä edes kun käteen jää tyhjä 0 tai jopa menee miinukselle. Kustannukset nousseet viime vuosina 30%.
Sinä unohdit, ettei kaikilla ole tuollaisia kuluja tai niitä on joka tapauksessa vaikkei kävisi töissä. Minulla esim. on bussilippu voimassa koko ajan, joten ihan hyvin voisin ajella sillä myös töihin. Tuskin olen ainoa lajissani. Ja tällä palstalla kaikki 5000 euroa kuussakin tienaavat syövät vain kotoa evääksi tuotua euron linssisoppaa lounaaksi. Tuskin pätkätyöläinen kotona yhtään halvemmalla syö.
On se kummallista, että kaupat ovat täynnä osa-aikatyöläisiä, vaikka sinun mielestä he kaikki menevät pakkaselle tilipussinsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tästä yhtälöstä vaan unohdettiin että työssäkäynti maksaa, bussilippu, työvaatteet,lounaat jne jos on auto niin ne automaksut, verot, kaskot, bensa. Nyt todellakaan kannata ottaa mitään pätkistä edes kun käteen jää tyhjä 0 tai jopa menee miinukselle. Kustannukset nousseet viime vuosina 30%.
Autoilu ainakin, jos töihin meinaa mennä. Bensan nyt jokainen tietää mutta jo 4 "tasdun" vannetyöt ja painotus jumal..auta 80 euroa!!! N. 15 min työ! Ainakin korjaamot pärjää. Renkaat sain pois ja päälle itsekin, kun olen joutunut opettelemaan "köyhänä ja kipeenä ". Viikonloppuna vaihtuu vanteille mutta en yksin saa konetta tasapainoon. Renkaita sa vielä muutama vuosi 150e/sarja. Nyt halvin mitä löysin n. 280 ja rahti. Kyllä jumaliste kelpaa osa-aikaa vääntää!!! Ja nykyrenkaasta puuttuu vielä 2mm. Kulutuspintaa entisaikaan. Talvirenkaista jopa 4mm.!!!! Tulee tunne kuin sipsipussiia ostaessa... Vähän alaosassa tavaraa ja yläosa ilmaa täynnä mutta Hinta nousee, kun pakkauskoko kasvaa sisällön vähetessä...
Vierailija kirjoitti:
Työministeri teettänyt palkatonta työtä työttömillä yritysten hyväksi
Näin kunta myy työttömiä firmojen alihankkijoiksi Sastamalassa Hikipajan hengessä voi tienata yhdeksän euroa päivässä
https://seura.fi/asiat/tutkivat/nain-kunta-myy-tyottomia-firmojen-aliha
Satonen CV:
Sastamalan (ennen Vammalan) seudun työvoiman palvelukeskus, Työteekki ohjausryhmän puheenjohtaja
https://www.vauva.fi/keskustelu/5187559/tyoministeri-teettanyt-palkaton…
Orjalaivan kapeeni, Arto Sössö-Satonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elikä Satosen mielestä osa-aikatyötä tekevät eivät olleet työssä käyviä. Kukaan muu ei nimittäin suojaosaa saanut kuin työssäkäyvä.
Satonen haluaa vain pelastaa Suomen talouden. Hän on jo vuosia pelännyt, että se romahtaa.
Nythän se sitten romahti kun Arto ja kaverinsa päästettiin puuhailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin jää enemmän kuin nolla. Voisitko kertoa, miten niin ei jää, jos esim. osa-aikatyön palkka on 400 euroa?
Rahasta huomioidaan 200 miinusta päivärahaan. Jää enää 200 ja kulkeminen + autokulut sen noin 200e/kk. Jää nolla käteen. Veroja tuossa en huomioi. Ennen jäi heti se 300 huomiotta ja sitten huomioitiin se ylimääräinen 100 euroa -50e päivärahaa vähentävästi. Jäi 150 käteen kulujen jälkeen. (Esimerkin mukaan) Tuokaan mitään ollut mutta sentäs parei ku nykyinen nolla. Siksi jäin pois töistä. Lisävaikutteena sekin et veroprosentti nousi 19.5 > 23% vaikka tulot pieneni! Pitäköönpä siis tunkkinsa... Tyhjän saapi mitään tekemättä!
Vierailija kirjoitti:
Satonen on yksi Suomen kaikkien aikojen merkittävimmistä työministereistä.
Kyllä. Hän on aiheuttanut Suomen kaikkien aikojen merkittävimmän työttömyyden.
Vierailija kirjoitti:
"Satonen paljastaa vihdoin" ... ai kauhee mä kun jo aattelin...
Kyllähän hän jo kerran ehti suloutensakin paljastaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä 100 000 työpaikkaa?
Taisin unohtaa ne sinne Thaimaalaiseen hierontalaitokseen kun olin sitä rekrytointia tekemässä siellä. T Arto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau. Olen sanaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau. Olen sanaton.
Uuh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisin unohtaa ne sinne Thaimaalaiseen hierontalaitokseen kun olin sitä rekrytointia tekemässä siellä. T Arto
Satonen ei käynyt Thaimaassa, vaan Vietnamissa ja Filippiineillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satonen ei käynyt Thaimaassa, vaan Vietnamissa ja Filippiineillä.
Niitä thaimaalaisia hierontalaitoksia on ihan Suomessakin. Sitä en tiedä onko sitä Satosen suosimaa varianttia.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on mies, jota kansa arvostaa.
Missä?
Vierailija kirjoitti:
Satonen on miljonääri. Ei sitä kiinnosta työttömän kohtalo.