Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Äitille tuli paha mieli, kun ei saanut ottaa 6 vuotiasta kuntosalille leikkimään.

Vierailija
26.09.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011520179.html

On se kumma, kun ei saa ottaa pientä lasta mukaan kuntosalille leikkimään ja häiritsemään muita.

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, äidin mielestä lapsesta ei ollut haittaa mutta kenties muut kokivat sen toisin - lisäksi ehkä ihan turvallisuussyistä on parempi ettei pikkulapsi pyöri siellä temppuilemassa. En ole mitenkään lapsivastainen mutta on paikkoja ja aikoja joihin lapsia ei tarvitse tuoda. 

Juuri näin, jokainen paikka ei tarvitse olla lapsille avoin - jo ihan pelkästään turvallisuussyistäkin. Vaikka äidistä tuntuu, että oma lapsi on "valvovan silmän" alla, niin todellisuus voi olla sitten taas ihan eri. Koska jos haluaa treenata kunnolla, niin kuinka hyvin siinä samalla pystyt vahtimaan liikkuvaa lasta? Et pystykään, vaan keskityt siihen omaan treeniin. Tuon ikäisille lapsille on omat jumppa- ja liikuntakerhot, joissa saa kyllä roikkua puolapuista niin, että samalla joku aikuinen oikeasti valvoo. Kuntosali ei ole pienten lasten paikka, ja siellä voi oikeasti käydä pahasti lapselle. Mä olin itse salilla, kun yksi lapsi keksi leikkiä juoksumatolla ja no, niin kuin arvata saattaa, huonostihan siinä kävi, liian kova vauhti ja lensi turvalleen. Vanhemmat, joko viette ne lapset niille tarkoitettuihin harrastepaikkoihin tai sitten harrastatte heidän kanssaan sellaisessa ympäristössä, mikä on tarkoitettu lapsillekin. 

Vierailija
42/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi keino olisi järjestää lastenhoito palvelu korvausta vastaan kuntosalin kävijöille. Saataisiin muutama nuori palkattua ainakin osa-aikaisesti. Valitettavasti taitaa luvat ja verotus tulla heti esteeksi nykypäivänä.

Tavattoman monet kuntosalit Suomessa järjestää myös lastenhoitopalveluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako koiran ottaa kuntosalille?

Ei kun jonkun lapsi voi allerginen tai pahimmassa tapauksessa purra jotain 6 vuotiasta.

Vierailija
44/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minäminäminå  mun lapset mun lapset" " ei ne häiritse ,valvovan silmien alla":D 6 vuotiaat on aika vikkeliä ja sitkun huomio herpaantuu sekunneiksikin niin muksulle saattaa sattua onnettomuus ,joku saattaa vaikka potkaista vahingossa kun on tekemässä liikettä.

Vierailija
45/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todistanut tilannetta jossa juoksumatolla juoksija kompuroi vieressään olleen vauvakopan päälle. Sekä sen, että lapsi temppuili juoksumatolla ja lääkärireissuhan siitä sitten seurasi. 

Vierailija
46/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni lapset saa tulla kuntosalille, mutta 6-vuotias on kyllä hankalassa iässä. Kaukalossa olevan vauvan voi pitää valvovan silmän alla helposti. 9-vuotiaalla alkaa olla jo aivot ja voi hieman luottaa ettei juokse painojen alle. 6-vuotiaalla menee sekunti ja on pää murskana jonkun laitteen välissä. Vaikkei olisi villikään.

13 vuotta on tosin aivan liian korkea ikäraja.

Vierailija
47/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen todistanut tilannetta jossa juoksumatolla juoksija kompuroi vieressään olleen vauvakopan päälle. Sekä sen, että lapsi temppuili juoksumatolla ja lääkärireissuhan siitä sitten seurasi. 

Ihminen voi kompuroida myös ulkona tai missä vain

Vierailija
48/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni lapset saa tulla kuntosalille, mutta 6-vuotias on kyllä hankalassa iässä. Kaukalossa olevan vauvan voi pitää valvovan silmän alla helposti. 9-vuotiaalla alkaa olla jo aivot ja voi hieman luottaa ettei juokse painojen alle. 6-vuotiaalla menee sekunti ja on pää murskana jonkun laitteen välissä. Vaikkei olisi villikään.

Liian matala.

Vierailija
49/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lojuuko siellä useinkin vauvan kantokoppia? 

Vierailija
50/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian matala.

? Oletko niitä palstan lapsivihaajahulluja

Vierailija
51/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13 vuotta on just hyvä. 

Vierailija
52/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kun vauvan kantokoppa on laskettuna johonkin, on toivottavaa että sen välittömässä läheisyydessä on vähintäänkin sen kopan kantaja :D

Vierailija
53/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkouluikäinen on just hyvä ikäraja. 

Vierailija
54/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole.

Vierailija
55/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kun vauvan kantokoppa on laskettuna johonkin, on toivottavaa että sen välittömässä läheisyydessä on vähintäänkin sen kopan kantaja :D

Hih hih

Vierailija
56/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On edes yksi LAPSIvapaa paikka. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin kesken omien harjotusten joku räkis tulee kyselemään "miksi sinä teet noin, miksi näin, meidän äiti/isi tekee....." ja muutenkin häiritsee. Ja äitinsä (miksei myös isä) ei lotkauta korviaan. Pitäköön kotona ne kakaransa, KIITOS! En ole lapsivihamielinen, mutta pitää olla edes yksi paikka, mihin lapsia EI tuoda.

Ai et ole lapsivihainen? Kyllä sun teksti oli aika vastenmielisesti kirjoitettu. Olen kyllä samaa mieltä siitä, et pitää voida harjoitella rauhassa. Mutta toisaalta, joku lapsi voi nähd sut vaikka upeana voimatyyppinä.. ja sä puhuttelet rumasti lapsista, noin yleensä. Mikä sun ongelma oikee on? Lapset on pieniä ihmisiä joiden kuuluu oppia. Ei ne opi istumalla vaan kotona?...

Oikeesti, mikä sun on? Vähän huolestuttavaa..

Vierailija
57/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kuntosaleille lapsia! Toivoo lapset aikuisiksi kasvattanut mummo. Hoidan mielelläni lastenlapsia, mutta todellakin kuntosalien pitää olla lapsivapaita.

Vierailija
58/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään lapsia sinne missä treenataan. Tuossa on kaikki tapaturman ainekset valmiina. Joku järki nyt. Ei lapset kuulu kaikkialle.

Vierailija
59/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä kuntosaleille lapsia! Toivoo lapset aikuisiksi kasvattanut mummo. Hoidan mielelläni lastenlapsia, mutta todellakin kuntosalien pitää olla lapsivapaita.

Minä haluan niistä mummovapaita! EDES YKSI MUMMOVAPAA PAIKKA KIITOS

Hoidan mummoja muutenkin liikaa, edes yksi paikka jossa ei vanhuksia kiitos

Vierailija
60/135 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole.

14- vuotiaskin muistaa vain noin puolet turvallisuusohjeista. Enkä nyt puhu omista lapsistani kun minulla ei niitä ole. 

- hätäkeskuspäivystjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi