IS: Äitille tuli paha mieli, kun ei saanut ottaa 6 vuotiasta kuntosalille leikkimään.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011520179.html
On se kumma, kun ei saa ottaa pientä lasta mukaan kuntosalille leikkimään ja häiritsemään muita.
Kommentit (135)
kirjastot jo pilattu pitääkö kuntosalitkin pilata.. kirjastot huutavia sinne tänne juoksevia pentuja täynnä kultturelli äityly niin keskittyneesti lukee sisustus vinkkejä lehdistä auta armias mikä mekkala syntyy jos pentuja kieltää kyllä meidän sirkku-sakari saa käydä kirjastossa. joka salille sama sääntö.
Vierailija kirjoitti:
kirjastot jo pilattu pitääkö kuntosalitkin pilata.. kirjastot huutavia sinne tänne juoksevia pentuja täynnä kultturelli äityly niin keskittyneesti lukee sisustus vinkkejä lehdistä auta armias mikä mekkala syntyy jos pentuja kieltää kyllä meidän sirkku-sakari saa käydä kirjastossa. joka salille sama sääntö.
Ihanaa jos teilläpäin käy paljon lapsia kirjastossa! Arvostan heidän vanhempia
Pitäis kieltää ihan kaikenikäiset lapset salilta, tapaturma riski on kuitenkin olemassa. Joissakin saleissa on lapsiparkki.
Ymmärrän kyllä tuota äitiä, että harmittaa kuntosaliharrastuksen loppuminen. Itse en käy kuntosalilla, mutta voisin kuvitella, että juuri tuon ikäisen kanssa asia harmittaa. Pieniä lapsia, jotka tarvitsevat vahtimista koko ajan, ja juoksevat sinne tänne, ei voi salille ottaa mukaan, mutta joku kuusivuotias nyt voi istua paikallaan ja lukea tai piirtää tms. eikä siitä ole haittaa.
Kaikille skootterilla ajaville pitäisi antaa kielto tulla kavereiden kanssa salille. Se ei ole teinityttöjen kokoontumispaikka.
Vierailija kirjoitti:
Se on ÄIDILLE
Olet väärässä. Tuota sanaa ei kirjoiteta isoin kirjaimin. Lisäksi lauseesi lopusta puuttuu piste.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille skootterilla ajaville pitäisi antaa kielto tulla kavereiden kanssa salille. Se ei ole teinityttöjen kokoontumispaikka.
:D Sinähän varsinainen ilopilleri olet
Ettet vain muutenkin vihaisi teinityttöjä
Vierailija kirjoitti:
Julkiset tilat kuuluvat kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Pitäis kieltää ihan kaikenikäiset lapset salilta, tapaturma riski on kuitenkin olemassa. Joissakin saleissa on lapsiparkki.
Me ollaan käyty ihan liikuntatunnilla kuntosalilla. Yksi aikuinen onnistui ihan hyvin vahtimaan 20 lasta. Veikkaan ettei ole ihan mahdotonta 1:1 suhteella.
Nyt prkl pitää Eelis-Amandoja vaan KIELTÄÄ asioita mitä EI saa tehdä.
Lapselle on huonoa esimerkkiä vanhempi , joka tappelee sääntöjä vastaan. Sääntö koskee kaikkia ihmisiä, ei vain yhtä äitiä ja yhtä lasta kuntosalilla, joten kokonaisuuttakin täytyisi jaksaa vähän hahmottaa kuntosaliyrittäjän kannalta. Yksi vakavampi vahinko voi rapauttaa koko kuntosalin ja sitten ei ole enää paikkaa, missä äiti pääsee käymään. Vastuu jää aina yrittäjälle, eikä vakuutus välttämättä korvaa yhtään mitään kun todetaan että väärä henkilö väärässä paikassa mukana. Ja kun lapsi omaksuu kodistaan asenteen, ettei säännöistä tarvitse välittää ja ne ovat vain rikkomista varten, ei ole syytä ihmetellä kun lapsi elää kodin oppien mukaan muuallakin.
Rumasti, kapinallisesti käyttäytyviä vanhempia on luvattoman paljon ja eniten juuri pelkää heissä sitä millaisen mallin he antavat lapsilleen. Sitten suuri itku, kun yhteiskunta ja koulu ei korjaa heidän kasvatusmokiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Sinähän varsinainen ilopilleri olet
Ettet vain muutenkin vihaisi teinityttöjä
Hih hih hih
Vierailija kirjoitti:
Lapselle on huonoa esimerkkiä vanhempi , joka tappelee sääntöjä vastaan. Sääntö koskee kaikkia ihmisiä, ei vain yhtä äitiä ja yhtä lasta kuntosalilla, joten kokonaisuuttakin täytyisi jaksaa vähän hahmottaa kuntosaliyrittäjän kannalta. Yksi vakavampi vahinko voi rapauttaa koko kuntosalin ja sitten ei ole enää paikkaa, missä äiti pääsee käymään. Vastuu jää aina yrittäjälle, eikä vakuutus välttämättä korvaa yhtään mitään kun todetaan että väärä henkilö väärässä paikassa mukana. Ja kun lapsi omaksuu kodistaan asenteen, ettei säännöistä tarvitse välittää ja ne ovat vain rikkomista varten, ei ole syytä ihmetellä kun lapsi elää kodin oppien mukaan muuallakin.
Rumasti, kapinallisesti käyttäytyviä vanhempia on luvattoman paljon ja eniten juuri pelkää heissä sitä millaisen mallin he antavat lapsilleen. Sitten suuri itku, kun yhteiskunta ja koulu ei korjaa heidän kasvatusmokiaan.
Vanhempi joka tappelee epäoikeudenmukaisia tai mielivaltaisia sääntöjä vastaan on loistava esimerkki lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni lapset saa tulla kuntosalille, mutta 6-vuotias on kyllä hankalassa iässä. Kaukalossa olevan vauvan voi pitää valvovan silmän alla helposti. 9-vuotiaalla alkaa olla jo aivot ja voi hieman luottaa ettei juokse painojen alle. 6-vuotiaalla menee sekunti ja on pää murskana jonkun laitteen välissä. Vaikkei olisi villikään.
13 vuotta on tosin aivan liian korkea ikäraja.
13 vuotta on just hyvä.
Lääkärien mukaan kuntosali ja ei pitäisi harrastaa ennen kuin pituuskasvu on ohi. 13v ei ole vielä siinä vaiheessa. 15v aikaisintaan.
Vierailija kirjoitti:
Mietitäänpä historiassa niitä hetkiä kun kukaan ei tapellut sääntöjä vastaan...
Väitän että lapselle on erittäin hyvä esimerkki sellainen vanhempi joka perustellusti kyseenalaistaa ja aktiivisesti pyrkii muuttamaan sääntöä, joka ei ole perusteltu. KYllähän tämäkin äiti kuitenkin sitä sääntöä noudattaa, mutta yrittää neuvotella sen pois.
Olen sitä mieltä, että muun maailman pitää nyt vaan sopeutua ja tehdä tilaa minulle ja minun lapsille. Haluan ottaa ne myös illalla baariin mukaan. En juo, eikä muidenkaan tarvitse juoda alkoholia, ei lapsi siellä ketään häiritse, haluan vaan itse tanssia, minulla äitinäkin on siihen oikeus. Kuntosali totta kai, työpaikka, kaupoissa etusijakassat ja muissa jonotuksissa, lentokoneessa lapsi saa huutaa koska lapset nyt huutaa. Tiellä minun ei tarvitse väistää, koska minä ja minun lapset. Minä minä minä minä minä ja minun lapset.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo kyseinen äiti sääntöjä vastaan tapellut tai uhmannut, ihmettelee vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan käyty ihan liikuntatunnilla kuntosalilla. Yksi aikuinen onnistui ihan hyvin vahtimaan 20 lasta. Veikkaan ettei ole ihan mahdotonta 1:1 suhteella.
Ei ole sali oo hyvää liikuntaa kasvuikäiselle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että muun maailman pitää nyt vaan sopeutua ja tehdä tilaa minulle ja minun lapsille. Haluan ottaa ne myös illalla baariin mukaan. En juo, eikä muidenkaan tarvitse juoda alkoholia, ei lapsi siellä ketään häiritse, haluan vaan itse tanssia, minulla äitinäkin on siihen oikeus. Kuntosali totta kai, työpaikka, kaupoissa etusijakassat ja muissa jonotuksissa, lentokoneessa lapsi saa huutaa koska lapset nyt huutaa. Tiellä minun ei tarvitse väistää, koska minä ja minun lapset. Minä minä minä minä minä ja minun lapset.
Lääkkeet unohtui
Kolmen ison lapsen äitinä oon samaa mieltä ettei lapsia salille, mutta ehkä tuo ikäraja on korkeahko. Laskisin sen ainakin 12 vuoteen. Moni lapsi urheilee jo tavoitteellisesti ja salitreeni tukee sitä.
Voisi olla enemmän saleja, joissa olisi lapsiparkki. Se voisi houkutella lasten vanhempia asiakkaiksi. Muutoin pienten lasten vanhempana suosisin puistojen ilmaisia treenipaikkoja tai kotiharjoittelua, ellei lastenhoito millään järjestyisi.