No niin, nyt se sitten tapahtui. Lapsi oli kertonut eskarissa perheestään
että isä ei ole eronnut (jonkun toisen vanhemmat oli) ja että äiti siivoaa kaiket päivät, mutta meillä on silti koko ajan sotkuista.
Voi jee. Kyllä hävettää. Kertokaa, miten opetatte lapsia pitämään kulisseja yllä?
Kommentit (160)
Oltiin käyty lääkärissä, kun pojalla oli korvatulehdus. Mentiin lääkärin jälkeen vielä viereisestä kaupasta hakemaan jotain. Särkylääke alkoi ilmeisesti vaikuttaa ja poika oli iloisella tuulella (itkettyään ensin kipeää korvaansa). Ilmeisesti nesteet liikkuivat korvassa tms. Kun olimme kassalla, poika huudahti kovalla äänellä: "hei äiti, mä kuulen ääniä päässäni!".
Mun lapseni oli kertonut päivähoidossa 3-v, että meidän sohvalla oli yöllä istunut raitahousuinen mies :). Olin vieläpä yh ja tämmöisiä lapsi sitten puhui. Eikä tosiaan IKINÄ ollut ketään miestä meillä ei raitahousuilla eikä ilman :)
Lisäksi kertoi, että haen netistä uutta poikaystävää itselleni. Katselen kuulemma iltaisin heidän kuviaan netistä. Lapsi oli nähnyt, kun kävin katselemassa ihmisten profiilija ja luuli, että miestä hain :)
Ei meidän 3-v. kyllä tiedä mistään netin deittipalstoista, seurustelun aloittamisesta tai seurustelusta edes yhtään mitään. Äitit ja isit ovat hänen elämässään olleet "aina" yhdessä.
Kiitos ilmaisesta vatsalihasjumpasta! =D
Mua olis kyl alkanut mietityttää toi, et miten niin käyrä? Tulee mieleen oliko erektiossa :(.
Ootko tosissas? Kun pääsisit joskus miesten saunaan aiheuttamatta hämmennystä, näkisit monenlaisia. Aina se kaareutuu lepotilassakin johonkin suuntaan ja joillain se on kuvattavissa hyvinkin käyräksi.
ja kerran iskän tullessa hakemaan veli oli keinumassa ja huusi täysillä että koko piha raikasi "jawohl, jawohl, ich liebe alkohol!"
Vähän oli iskä ollut nolona, mut iteppä oli tota kotona rallatellut ja eihän se veli raukka edes tiennyt mitä huutelli :D
Repeilen sohvalla :DDD
ja kerran iskän tullessa hakemaan veli oli keinumassa ja huusi täysillä että koko piha raikasi "jawohl, jawohl, ich liebe alkohol!" Vähän oli iskä ollut nolona, mut iteppä oli tota kotona rallatellut ja eihän se veli raukka edes tiennyt mitä huutelli :D
Repeilen sohvalla :DDD
Meidän poika oli kirjoittanut ekaan kouluaineeseen, että isin ja äitin sängystä löytyy aamulla vesi-ilmapalloja, ja että meillä pestään niin paljon pyykkiä, koska äidillä on aina ripuli. Jes!
Aina ripuli..??!
mutta pikkusiskoni joskus 4-5 v alkoi marketissa rallattelemaan, että "Ruotsista tehdään siirtomaa, naiset ja lapset tapetaan, RK-62 nakuttaa... jne". Isäni tietenkin lehahtanut tulipunaiseksi ja käskenyt lopettamaan, jolloin sisko juossut hyllyn taakse ja nostanut volyymia.
Tarina ei kerro, mistä oli moisen marssilaulun oppinut.
Kaverin lapsi selitti kyläillessään, että äitillä oli vanhat farkut, sitten se pieraisi ja vaihtoi hameen päälle. (Kaverilla tosiaan oli hame päällä, kun tulivat kylään.)
Sama lapsi selitti, että isä meni naapuriin kuokkimaan. (=Isä auttoi naapuria perunamaalla.)
pikemminkin ahdistaa.
Mistä lapsi voi tietää jostain "vesi-ilmapalloistakin" jotain. Eikö vanhempien kuuluisi huolehtia että kortsut hävitetään asianmukaisesti niin ettei missään tapauksessa ikinä niitä joudu lasten silmiin.
vaikka lapset keksivät kaikenlaista, kyllä jossakin jutuissa perääkin on.
Omat lapset olivat kertoneet, että meillä on eteisen kaapissa iso kirkas juomapullo, se on isän ihan oma pullo. Se juo sitä aina grillatessa. Isä tykkää grillata.
Ylhäällä kaapissa on sytytysnestepullo. Siitä on korostettu, että kukaan muu kuin isä ei saa koskea siihen. Emme olleet päästäneet lapsia kuistille, kun iso pallogrilli sytytetään. Kun tuo selvisi, lapset olivat seuraavan kerran isän mukana sytyttämässä. Samalla he saivat nähdä, että kivikin syttyy sillä nesteellä.
pikemminkin ahdistaa.
Mistä lapsi voi tietää jostain "vesi-ilmapalloistakin" jotain. Eikö vanhempien kuuluisi huolehtia että kortsut hävitetään asianmukaisesti niin ettei missään tapauksessa ikinä niitä joudu lasten silmiin.
Ei me ainakaan yöllä nousta viemään kortsuja roskiin. Yleensä heti aamusta viedään. Ei niitä lasten näkyville laiteta, mutta ei sitä voi estää edes roskiksessa. Roskia ne on siinä missä moni muu.
tarhassa kuin ka poliisit vei iskän. No, totta sen verran että ajoi tutkaan ja meni sakon hakeen poliisiautosta.
Ootko tosissas? Kun pääsisit joskus miesten saunaan aiheuttamatta hämmennystä, näkisit monenlaisia. Aina se kaareutuu lepotilassakin johonkin suuntaan ja joillain se on kuvattavissa hyvinkin käyräksi.
puhuu humalasta. Kuinka humala on ihana ja armollinen ja ratkaisee kaikki murheet ja humalaan voi luottaa.
On just aloittanut seurakunnan kerhon, tarkoittanee siis Jumalaa ;)
Miksi pitäisi olla jotain kulisseja? Itse kirjoitin johonkin korttiin pienenä, että äiti juo joka päivä noin kuusi kaljaa!
ja ei se kyllä niin paljoa juonut...
joka kysyi, että mikä susta tulee isona että " mä juon isona kaljaa, paljon kaljaa niinkun isikin".
Juu, eikä mies juo erityisen paljon kaljaa.
Ei vaan antanut olutta pojalle, kun poika pyysi. Sanoi että se kalja on aikuisten juomaa jota ei saa juoda lapset.
-Eetu mitä isäs tekee työkseen?
- Kattoo pimpinkuvia!
Isä rakennusalalla, ja poika oli saanut käydä työmaalla, ja oli nähnyt koristetut seinät konteissa.. :D
menossa kotia päiväkodista:
- iskä, onko Annallakin pimppi? ("Anna" on henkilökuntaa)
- noh, on sillä varmaan...
- haluuksä nuolla Annanki pimppiä?
Pakko joskus kuitenkin kääntää päänsä pois, vaikka tietää ettei näitä juttuja kovin vakavissaan tarvi ottaa! :D
Kortissa oli kuvailtu minua näin: "Äiti menee töihin. Äiti tekee töitä tietokoneella".
Teen töitä vain 20 tuntia viikossa, vien ja haen lapset päiväkodista, laitan ruoat ja vien harrastuksiin ja kavereille kylään, ylipäätään olen kaiken vapaa-ajan lasten kanssa. :-o