No niin, nyt se sitten tapahtui. Lapsi oli kertonut eskarissa perheestään
että isä ei ole eronnut (jonkun toisen vanhemmat oli) ja että äiti siivoaa kaiket päivät, mutta meillä on silti koko ajan sotkuista.
Voi jee. Kyllä hävettää. Kertokaa, miten opetatte lapsia pitämään kulisseja yllä?
Kommentit (160)
kysytty korttia varten, että mitä hienoa vaarissa on, niin lapsi oli vastannut, että sen pippeli on käyrä. Olivat uineet kesällä mökillä koko kesän! Mun äitienpäiväkortissa luki joskus, että yleensä äiti vaan makaa, mutta joskus se voi ostaa leluja, jos sillä on rahaa.
Olisinpa halunnut nähdä kortin, joka vaarille tuon perusteella tehtiin. :D
taas kertoi, että "tänään saatiin maistaa
eskarissa ruuan kans VIINAA! ( piimää ) :)
Mä luulen, että päiväkodin tädeillä ja opettajilla olisi mahtavat tarinat kerrottavanaan monesta perheestä :)
kotiin lähtiessä, että äidillä on isot pikkarit. =0)
No on on, mutta onko pakko sanoo....??
Mun yksi tuttu kirjoitti ala-steella aineen "minun viikonloppuni" ja aloitti dramaattisesti:"Lauantaina herään isän krapulakarjaisuun." Vanhempansa käyttävät alkoholia kohtuudella eikä kaveri ole koskaan nähnyt heitä humalassa saati kankkusessa :D
lisää näitä! mä olen täällä hohottanut lakupalat väärään kurkkuun näitä lukiessani :D
että sellaisissa perheissä, joissa oikeasti on "luurankoja kaapissa" lapset oppivat nopeasti vaikenemaan näistä asioista. Eli tajuavat, että tämä asia on erilailla kuin muiden perheessä eivätkä puhu niistä. Vaikka että vanhemmat sammuvat sohvalle jokaikisenä lauantaina klo 18 tai oikeasti pelätään vaikka väkivaltaista vanhempaa tai on niin kauheaa köyhyyttä että aina syödään "makaroniyllätystä" kuten jonkun lehden jutussa just oli :( =makaronia + linssejä joka päivä, äiti söi vaan makaronia että lapselle riittäisi linssejä.
Sitten on perheitä, varmaan kuten suunnilleen omamme, jossa elämä ei todellakaan ole mitään kiiltokuvaa tai ihannetta, vaan ihan tavallista arkea ja jossa saatetaan se saunakaljakin ottaa, korotetaan ääntä ja toisaalta pidetään sylissä ja suukotellaan ja pidetään huolta toisistamme. Varmaan ihan tavallista suomalaista arkea. Tällaisissa perheissä lapsi ei ajettele siinä olevan mitään pahaa, että "äiti huutaa" tai "isi juo olutta lauantaina" kun ihan samalla tavalla niihin kortteihin kirjoitetaan että "mun isi on tosi kiva kun se pelaa mun kanssa jalkapalloa sunnuntaisin" tms.
En nyt varmaan osaa oikein selittää, mutta jotenkin se, että lapsi puhuu puuta heinää tai lapsen jutuista saa sen kuvan että "aina se äiti ostaa kaljaa" tai "on tietokoneella" asiat on paremmin kuin sellaisen kotona, josta lapsi ei koskaan puhu mitään, ei hyvässä eikä pahassa.
isällä on iso pippeli ja äidillä karvainen kurre.
Kotona taas selvitti, miten lto nukkumaan mennessä väänsi hänen kättään.
meidän piti jostain syystä kertoa jotain vanhempiemme tekemiä hassuja juttuja. Eräs poika kertoi opettajalle, että "isä oli kerran niin kännissä, että pissi saappaaseen".Nyt olen itse koulussa töissä ja erään saman perheen lapset ovat kertoneet mm. että "viikonloppuna äiti oli niin kännissä, että kun se oksensi, isä piti sen tukasta kiinni" ja kuinka nämä lapset eivät olleet voineet mennä sunnuntaina keskellä päivää kysymään äitiltä jotain asiaa, kun ne olivat olleet isän kanssa sängyssä "tekemässä sitä", ja että he olivat usein nähneet ko. tapahtuman. Lapsi kertoi tätä ruokapöydässä, vaikka minä istuin siinä. Tuntui oudolta, että lapsi ei nähnyt siinä mitään kummallista.
meidän piti jostain syystä kertoa jotain vanhempiemme tekemiä hassuja juttuja. Eräs poika kertoi opettajalle, että "isä oli kerran niin kännissä, että pissi saappaaseen".Nyt olen itse koulussa töissä ja erään saman perheen lapset ovat kertoneet mm. että "viikonloppuna äiti oli niin kännissä, että kun se oksensi, isä piti sen tukasta kiinni" ja kuinka nämä lapset eivät olleet voineet mennä sunnuntaina keskellä päivää kysymään äitiltä jotain asiaa, kun ne olivat olleet isän kanssa sängyssä "tekemässä sitä", ja että he olivat usein nähneet ko. tapahtuman. Lapsi kertoi tätä ruokapöydässä, vaikka minä istuin siinä. Tuntui oudolta, että lapsi ei nähnyt siinä mitään kummallista.
Jos lapset ovat usein nähneet aikuiset "tekemässä sitä", ei ihan normaalia ole touhu kotona. Eri asia, jos kerran sattuu vahingossa, mutta tuo kuulostaa ihan oikeasti siltä, että kotona on alkoholiongelmaa + siihen liittyvää seksiä :-(
Joitain lasten höpinäitä voi ihan kyllä ottaa tosissaankin.
kysytty korttia varten, että mitä hienoa vaarissa on, niin lapsi oli vastannut, että sen pippeli on käyrä.
Mua olis kyl alkanut mietityttää toi, et miten niin käyrä? Tulee mieleen oliko erektiossa :(.
kysytty korttia varten, että mitä hienoa vaarissa on, niin lapsi oli vastannut, että sen pippeli on käyrä.
Olivat uineet kesällä mökillä koko kesän!
Oi kauheeta, mä repesin täysin, vedet valuu silmistä :D
saako hän tänään ruokaa, kun on ollut niin kiltisti...
Mua olis kyl alkanut mietityttää toi, et miten niin käyrä? Tulee mieleen oliko erektiossa :(.
Pitääkö teillä lasten muutenkin esittää parempaa kuin ovatkaan?
Eli ihan tavallisessa elämässä on jotain hävettävää?
että isä ei ole eronnut (jonkun toisen vanhemmat oli) ja että äiti siivoaa kaiket päivät, mutta meillä on silti koko ajan sotkuista.
Voi jee. Kyllä hävettää. Kertokaa, miten opetatte lapsia pitämään kulisseja yllä?
3-vuotias meinasi tipahtaa lauteilta, tai siis horjahti (pelleillessään). Isä nappasi käsivarresta kiinni kesken horjahduksen ja työnsi ulos saunasta.
Kolmevuotias totesi hetken päästä, että "isä aina hakkaa meitä"
Sillon tuli itsellekin mieleen, että mitähän noi puhuu maailmalla :) aika pelottavaa..
kaverini pikkuinen 2v oli huutanut puistossa äidilleen, että "äiti, miksi sulla on iso karvainen pimpsa?"
Naurettiin niin paljon kaverin kanssa kun se kertoi tän mulle. Miksi lapsen piti lisätä siihen vielä se sana ISO :D Terkkuja vaan kaverille, jos pyörit palstalla ;)
oli ruokapöydässä syötyään sanonut "kiitos, vielä kun vittua sais".:D luultavasti kuullut isoveljiltään jotka teini-ikäisiä.
Meidän poika oli kirjoittanut ekaan kouluaineeseen, että isin ja äitin sängystä löytyy aamulla vesi-ilmapalloja, ja että meillä pestään niin paljon pyykkiä, koska äidillä on aina ripuli. Jes!
ja täti kertoi lapsen leikista. Lapsi oli laittanut pehmoeläimet rinkiin ja antanut kaikille muovisen pullon. Sitten hän oli selittänyt, että ne juovat siideriä...
Meillä aikuiset ottavat saunasiiderit noin 2 krt/kk, mutta ties mitä täti tuosta päätteli!