Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, nyt se sitten tapahtui. Lapsi oli kertonut eskarissa perheestään

Vierailija
26.08.2011 |

että isä ei ole eronnut (jonkun toisen vanhemmat oli) ja että äiti siivoaa kaiket päivät, mutta meillä on silti koko ajan sotkuista.

Voi jee. Kyllä hävettää. Kertokaa, miten opetatte lapsia pitämään kulisseja yllä?

Kommentit (160)

Vierailija
101/160 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika oli tohkeissaan kertonut päiväkodisssa, että "Mulla oli viikonloppuna synttärijuhlat, ja ne oli aika hurjat kun sinne tuli poliisit ja me päästiin äidin kanssa piipaa-auton kyytiinkin!"

Unohti toki kertoa, että kummisetänsä on poliisi ja tuli työparinsa kanssa moikkaamaan päivänsankaria kun ei työvuoron takia voinut juhliin muuten osallistua... :D

Vierailija
102/160 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi hoitajalle, että hänen isällä on kaksi pyssyä autossa.

Hoitaja totesi, että aina toisen pitää pistää paremmaksi.

Hurjat jutut oli lapsilla, mutta onneksi hoitaja vain naureskeli.

Sain kerran kortin missä luki, että äiti tykkää tuolista ja sillä ei ole lenkkareita.

Lenkkarit mulla on ja tuolissa otin aina torkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/160 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ennen 6v-neuvolaa tänä aamuna lueskelin näitä juttuja ja kyllä, voin nyt lisätä omani:

Lapsen piti selittää, mitä kuvassa tapahtuu.

Yksi mummeli oli siinä ilmeisesti piknikillä (piirretty kuva siis) ja sillä oli kädessä punavalkoraidallinen pullo ja muki.

Nla-täti kysyi, että mitäs tämä mummeli tekee.

Lapsi sanoi, että se juo viiniä!

Mua nauratti, kun arvasin mikä vastaus sieltä tulee.

Nla-täti sanoi: että ai viiniä? Niin, se syö siinä vaikka eväitä!

Lapsi: ei sillä edes ole mitään ruokaa, sehän juo viiniä!

No, kuvassa ei tosiaan näkynyt mitään syötävää, vain tuo "viinipullo" ja muki naisen kädessä.

Lapsi sanoo melkeen kaikkia pulloja viinipulloiksi...

Meille kun ei taida pulloissa tulla muuta kuin viiniä, muut juomat on tölkeissä :-)

ja viinipulloja meillä sanotaan ihan viinipulloiksi, ei mitään "aikuisten mehua".

En alkanut mitään selitellä meidän juomistavoista, kun ei niissä mitään seliteltävää ole ja nla-tätikin vaan naureskeli.

Vierailija
104/160 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani, tuolloin 3-vuotias, oli kehuskellut päiväkodissa että minun äitinipä on alkoholisti. Olen todellakin, tosin raitis sellainen.

Vierailija
105/160 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani, tuolloin 3-vuotias, oli kehuskellut päiväkodissa että minun äitinipä on alkoholisti. Olen todellakin, tosin raitis sellainen.

Kyllä taisi poikasi voittaa "mun äiti on paras"-kilpailun!

:-)

T: nykyään raittiin alkoholistin lapsi

Vierailija
106/160 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkealta ja kovaa, että onko sulla äiti kalsarit jalassa? Onko sulla?? :)Olimme koulun kevätjuhlassa, ja toki kysymys kajahti ilmoille juuri sinä hiljaisena hetkenä..

Vierailija
107/160 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi tuttu kirjoitti ala-steella aineen "minun viikonloppuni" ja aloitti dramaattisesti:"Lauantaina herään isän krapulakarjaisuun." Vanhempansa käyttävät alkoholia kohtuudella eikä kaveri ole koskaan nähnyt heitä humalassa saati kankkusessa :D

paras!!

Vierailija
108/160 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi tuttu kirjoitti ala-steella aineen "minun viikonloppuni" ja aloitti dramaattisesti:"Lauantaina herään isän krapulakarjaisuun." Vanhempansa käyttävät alkoholia kohtuudella eikä kaveri ole koskaan nähnyt heitä humalassa saati kankkusessa :D

paras!!

Vierailija
109/160 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin lapsena, kun sukulaiset kysyivät, että miksi mun huoneen ovessa ei ole ovea, että isi rikkoi sen. Ja kyllä, isäni löi äitini huoneen oven rikki kännispäissään ja minun oveni siirrettiin äitini huoneeseen.

En edes tajunnut että siinä oli jotain kummallista, kun väkivalta ja alkoholi olivat niin normiasioita meillä.

Vierailija
110/160 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olivat askarrelleet päiväkodissa kortit äitienpäiväksi. Niihin oli tädit kirjoittaneet lasten lausahduksia äideistä. Esikoinen oli tokaissut että meidän äidillä on hyvä karjuntaääni. Joskus tulee ääntä korotettua kahdelle uhmaikäiselle. Olis siinä kyllä myös että äidin kanssa on paras halia :)

Vierailija
111/160 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysytty korttia varten, että mitä hienoa vaarissa on, niin lapsi oli vastannut, että sen pippeli on käyrä. Olivat uineet kesällä mökillä koko kesän! Mun äitienpäiväkortissa luki joskus, että yleensä äiti vaan makaa, mutta joskus se voi ostaa leluja, jos sillä on rahaa.

Oliko tämä sitten kirjoitettu vaariparan isänpäiväkorttiin? :D

Omassa parhaassa äitienpäiväkortissani luki "äiti on kiva kun se antaa mulle joka päivä yhden banaanin" :D

Vierailija
112/160 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin lapsena, kun sukulaiset kysyivät, että miksi mun huoneen ovessa ei ole ovea, että isi rikkoi sen. Ja kyllä, isäni löi äitini huoneen oven rikki kännispäissään ja minun oveni siirrettiin äitini huoneeseen.

En edes tajunnut että siinä oli jotain kummallista, kun väkivalta ja alkoholi olivat niin normiasioita meillä.

Toivottavasti nyt ymmärrät, kuinka väärin vanhempasi toimivat ja noissa hetkissä eivät oikeastaan olleet lainkaan vanhemman roolissa. Minulla samanlainen tausta ja vaikka kuinka tiedän, että vanhempani olivat kypsymättömiä ja sivistymättömiä, niin en ymmärrä kuinka he pystyivät ohittamaan vanhemman velvollisuutensa tyystin. No, isäni on myöhemmin ihan virallisestikin diagnosoitu, niin ei tarvi enää juoppohulluudesta puhua, kuten äitini asian aina kevytmielisesti kuittasi. Itse olen viimeisen päälle tarkka omien lasteni kanssa, meillä ei viinaa juoda lainkaan, viiniäkin kerran kuussa todellakin max 16cl per päivällinen.

Vierailija
113/160 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa luki, äiti istuu aina tietsikalla ja syö salaa karkkia. Äiti ei harrasta mitään, en tiedä mitä äiti tekee työkseen. Parasta äidissä on se, että se antaa joskus karkkia :/ Voisivat joskus hoitajat miettiä ihan perinteisiä kortteja, eikä haastatella lapsia.

Heh, meidän äitienpäiväkortissa viime vuonna luki, että "Me käydään äitin ja koirien kanssa aina pullokierroksella". n siinä voinut päiväkodin tädit hieman kummastella. Kyse on siis kuitenkin vain siitä, että lenkillä käydessä lapsoset keräilee aina tyhjät pullot pyörän koriin kyytiin ja ne viedään sitten kauppaan. Ei mitään baarista toiseen -kierrosta... :D

Vierailija
114/160 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtunut mulle:

Poika sanonut päiväkodissa että "Äiti katsoi eilen tietokoneella nakuja tätejä". Voi luoja kuin noloa :D Olin katsonut jotain catwalk- esityksiä, missä ehkä vilahti pari kertaa mallien rinnat.

Kaverille tapahtui:

Lapsi oli selittänyt päiväkodissa kuinka he olivat pikkusiskon kanssa katselleet kun äitillä oli joku suriseva juttu. No, pienen pähkäilyn jälkeen kaveri oli muistanut että hän oli epiloinut jalkansa :D :D

Vierailija
115/160 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö on sepittänyt aikoinaan mun siskon jalat mökillä nähdessään että, "Tädillä on yhtä karvaset jalat kuin isillä!" ja se ei riitä, se kertoo siitä vielä kaikille tähän päivään asti..

Ja nyt viimeksi kertoi "äiti kun hermostuu kissaan nii vie sen mettään!"

Tosiaankin olenhan mä noin hermostuneena kissan kuseksimiseen sanonut itsekseni, mutta kyllä ne lapset kuuntelevat jos haluavat.. :D

Päiväkodissa sitten kauhusteltiin tätä ja kehotettiin viemään kissa eläinsuojeluun jos hermostun siihen todella :D

Vierailija
116/160 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysytty korttia varten, että mitä hienoa vaarissa on, niin lapsi oli vastannut, että sen pippeli on käyrä. Olivat uineet kesällä mökillä koko kesän! Mun äitienpäiväkortissa luki joskus, että yleensä äiti vaan makaa, mutta joskus se voi ostaa leluja, jos sillä on rahaa.

Oliko tämä sitten kirjoitettu vaariparan isänpäiväkorttiin? :D

Omassa parhaassa äitienpäiväkortissani luki "äiti on kiva kun se antaa mulle joka päivä yhden banaanin" :D

Vierailija
117/160 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie olin kerran kaverin muksun kaa uimahallissa ja se sit siel suihkussa näki mun nännikorun. Vähän se sitä siin ihmetteli, mut koitin vaihtaa puheenaihetta ettei se ite keksi haluta sellaista jne.. No unohin mainita tuosta sille mun kaverille, ku ei ollu kovin kummonen tilanne...

MUTTA sitten :D Tää lapsi oli mummolassaan kesken lounaan kysynyt äidiltään muutama päivä myöhemmin: "Äiti, tiiätkö et Pirkolla on korvakoru tississä?". Siin oli vähän vaarilla menny perunat väärään kurkkuun :DD

Vierailija
118/160 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tyttö on kertonut että äiti hakkaa minua ja isiä vyöllä...

Faktat:

sinulla on tyttö

tytöllä on isi

äiti hakkaa sinua vyöllä

äiti hakkaa isiä vyöllä

Tästä en kyllä saanut selvää, että kuka tai mikä sinä olet tai että miten teillä sukulaisuudet menevät. Mutta ilmeisesti tarina ei ollut totta siltä osin, että hakattiin oikeasti vyöllä vaan ehkä sitten oli leikitty. :-)

Helpottaako, jos lisäillään vähän merkkejä..? :)

Mun tyttö on kertonut: "Äiti hakkaa minua ja isiä vyöllä..."

Vierailija
119/160 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerroin pienenä tarhantädeille, että meidän koira onkin homo.

Ei mitään hajua, mistä sanan olin kuullut, ei tietysti ollut aavistustakaan siitä mitä se tarkoitti, ja meillä oli tyttökoira:)

Vierailija
120/160 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie olin kerran kaverin muksun kaa uimahallissa ja se sit siel suihkussa näki mun nännikorun. Vähän se sitä siin ihmetteli, mut koitin vaihtaa puheenaihetta ettei se ite keksi haluta sellaista jne.. No unohin mainita tuosta sille mun kaverille, ku ei ollu kovin kummonen tilanne...

MUTTA sitten :D Tää lapsi oli mummolassaan kesken lounaan kysynyt äidiltään muutama päivä myöhemmin: "Äiti, tiiätkö et Pirkolla on korvakoru tississä?". Siin oli vähän vaarilla menny perunat väärään kurkkuun :DD

Repesin totaalisesti kuvitellessani vaarin ja vanhempien ilmeitä... =D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme