Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, nyt se sitten tapahtui. Lapsi oli kertonut eskarissa perheestään

Vierailija
26.08.2011 |

että isä ei ole eronnut (jonkun toisen vanhemmat oli) ja että äiti siivoaa kaiket päivät, mutta meillä on silti koko ajan sotkuista.

Voi jee. Kyllä hävettää. Kertokaa, miten opetatte lapsia pitämään kulisseja yllä?

Kommentit (160)

Vierailija
21/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin ekalla tohkeissani koulusta ja kerroin että luokalle on tullut uusi tyttö joka on tosi mukava ja sen äidillä on AIDS. Astmahan se sitten oikeasti oli :D ei kaikkea voi muistaa... On muuten äitini erittäin hyvä kaveri vielä näin vuosienkin jälkeen tämä "aids"äiti.

Vierailija
22/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitienpäivä kortissa luki

"Äiti on hyvä tiskaamaan."

Naurattaa vieläkin :D

jossa luki, äiti istuu aina tietsikalla ja syö salaa karkkia. Äiti ei harrasta mitään, en tiedä mitä äiti tekee työkseen. Parasta äidissä on se, että se antaa joskus karkkia :/ Voisivat joskus hoitajat miettiä ihan perinteisiä kortteja, eikä haastatella lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän tullessa käymään mielenkiintoisella kertomuksella. Kertoi että ensin äiti huusi isälle ja sitten isä hakkasi ja nyt just raahasi sisään. 3v unohti vain tosi sopivasti sanoa että matot kyseessä ja kummi kyllä ymmärsi kun näki mieheni laittamassa lattialle.

Hieman on tämän tapauksen jälkeen hirvittänyt mitä ja ennen kaikkea miten mahtaa asioita päiväkodissa kertoa.

Vierailija
24/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa luki, äiti istuu aina tietsikalla ja syö salaa karkkia. Äiti ei harrasta mitään, en tiedä mitä äiti tekee työkseen. Parasta äidissä on se, että se antaa joskus karkkia :/

Voisivat joskus hoitajat miettiä ihan perinteisiä kortteja, eikä haastatella lapsia.

Vierailija
25/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolahtiko se niin kovin? tuon haastattelun ideahan on juuri saada lapsen mielikuvia esille. Et ilmeisesti sitten roiku koskaan av:lla...

jossa luki, äiti istuu aina tietsikalla ja syö salaa karkkia. Äiti ei harrasta mitään, en tiedä mitä äiti tekee työkseen. Parasta äidissä on se, että se antaa joskus karkkia :/

Voisivat joskus hoitajat miettiä ihan perinteisiä kortteja, eikä haastatella lapsia.

Vierailija
26/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän huoneessa on niin sotkuista että sinne on hukkunut roskis. Unohdin vaan kertoa että se hukkunut roskis oli Barbien... :)

Tää on ihana :)

Vierailija
27/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei kerro. Olen itse alkkisperheestä ja niin vain aina aamulla menin kouluun, vaikka yön olin valvonut lukkojen takana kun isä huusi yön ja uhkasi tappaa minut. Ei hiiskahdustakaan kenellekään.

No enpä sitten pahemmin tykkää alkoholista ja en ole sitä juonut pariinkymmeneen vuotaan. Mies on ollut ikänsä absolutisti. Ei vain ole tykännyt koskaan, joten ei ole välittänyt opetellakaan.

Joka joulu kutsumme vieraita meille ja heille varaamme saunaoluet ja ruokaviinit. No niinpä sitten ekaluokkalaisemme oli kirjoittanut aineessaan, että meidän isi joi koko joulun olutta. Juu, isi joi kun joi alkoholittoman oluen muiden miesten seuraksi.

lapsi ei kerro. Olen itse alkkisperheestä ja niin vain aina aamulla menin kouluun, vaikka yön olin valvonut lukkojen takana kun isä huusi yön ja uhkasi tappaa minut. Ei hiiskahdustakaan kenellekään.

No enpä sitten pahemmin tykkää alkoholista ja en ole sitä juonut pariinkymmeneen vuotaan. Mies on ollut ikänsä absolutisti. Ei vain ole tykännyt koskaan, joten ei ole välittänyt opetellakaan.

Joka joulu kutsumme vieraita meille ja heille varaamme saunaoluet ja ruokaviinit. No niinpä sitten ekaluokkalaisemme oli kirjoittanut aineessaan, että meidän isi joi koko joulun olutta. Juu, isi joi kun joi alkoholittoman oluen muiden miesten seuraksi.

Lapsesi varmasti muisti miehesi juoman oluen, koska se oli jotain tavallisuudesta poikkeavaa. Itse muistan menneeni itkien sisälle, kun näin isäni polttavan sikarin (kohteliaisuussyistä tarjottaessa uuden vuoden kunniaksi). Kuvittelin, että nyt isä jää heti koukkuun tupakkaan, kun olin näin kuullut. Jos olisi sen jälkeen pitänyt kirjoittaa uuden vuoden kulusta aine, niin hyvin olisi se sikari saattanut olla siinä pääroolissa. Tuskin monen tupakoivan vanhemman lapsi olisi sitä huomannut edes mainita.

Vierailija
28/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tekemässään kirjassa äidistä, mm. että äidin lempiruoka on ketsuppi ;)

Vierailija
29/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerran iskän tullessa hakemaan veli oli keinumassa ja huusi täysillä että koko piha raikasi "jawohl, jawohl, ich liebe alkohol!"

Vähän oli iskä ollut nolona, mut iteppä oli tota kotona rallatellut ja eihän se veli raukka edes tiennyt mitä huutelli :D

Vierailija
30/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa luki, äiti istuu aina tietsikalla ja syö salaa karkkia. Äiti ei harrasta mitään, en tiedä mitä äiti tekee työkseen. Parasta äidissä on se, että se antaa joskus karkkia :/ Voisivat joskus hoitajat miettiä ihan perinteisiä kortteja, eikä haastatella lapsia.

Minun kortissa luki, että "äiti aina huutaa ja isi on kiva kun se vie lintisille". Joo, olipa kiva äitienpäiväkortti.

Vierailija
31/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysytty korttia varten, että mitä hienoa vaarissa on, niin lapsi oli vastannut, että sen pippeli on käyrä.

Olivat uineet kesällä mökillä koko kesän!

Mun äitienpäiväkortissa luki joskus, että yleensä äiti vaan makaa, mutta joskus se voi ostaa leluja, jos sillä on rahaa.

Vierailija
32/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuli se kauhea vesisade ja olin luvannut hakea lapsen seitsemään mennessä. Soitin lapselle tulevani taksilla ja lapsi huusi kylässä puhelimeen:

Ei sulla ole varaa tulla taksilla, kun sulla ei ole koskaan yhtään rahaa.

Hain sen aika varakkaasta perheestä ja itse olen yh. Meni aika kauan, että lapsi tajusi, että voin kyllä maksaa taksin.

Vierailija
33/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3- ja 5v. tytöt ovat samassa ryhmiksessä ja isompi kertoi,miten 3v. oli kesällä kertonut useampanakin päivänä, että äiti on joka päivä kotona tissiliiveissä (oli oppinut juuri tämän sanan) ja pikkuhousuissa ja on paljon alasti.

Tämä on kyllä täyttä totta, sillä meidän asunto on kesäisin ihan pätsi, ja kuljeskelin koko kesän joko alusvaatteissa tai bikineissä, jos oli pakko olla sisällä. Alastomuuskaan ei ole meidän perheessä tabu, joten saunan jälkeen voidaan istua sohvalla alasti ja muutenkin suihkun jälkeen liikuskellaan ilkosillaan.

Vierailija
34/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketju osoittaa hyvin sen, miten aiheettomia lastensuojeluilmoituksia syntyy. Lapsi sanoo jotain tollasta hassua ja vieraat aikuiset vetää siitä sit jotain johtopäätöksiä.

Vierailija
35/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on just täyttänyt 3 vuotta ja tykkää satuilla kaikenlaista ja käsitteet menee sekaisin. Esim. keksii omasta päästään, että meillä on koira tai iso uima-allas ja että iltaruokana meillä on aina suklaamunia. Ollaan hyvissä väleissä tarhantätien kanssa, ja he ovat joskus hymyssä suin kertoneet näitä sutkautuksia, jotka tajuavat ihan saduksi.

Mut yksi juttu tuli mieleen: Meillä on tilanne, että sekä minun että mieheni isät ovat kuolleet jo vuosia sitten, ja 3-vuotiaana tyttö sitten alkoi kysellä pappa-asioita. Selitin, että sinulla on kaksi mummia mutta ei pappaa ollenkaan, että kaikilla ei ole pappaa. Tyttö kysyi miksi, ja selitin, että papat ovat niin vanhoja, että nukkuvat pois, eli kuolevat. Oli mun moka käyttää "nukkuvat pois" -sanontaa, mutta ekaa kertaa puhuttiin kuolemasta enkä oikein osannut hoitaa asiaa...

Noh, tyttö oli sitten tarhassa selittänyt, että pappa oli ollut meillä kylässä ja äiti oli laittanut sen nukkumaan ja sitten se oli kuollut ja mennyt pois. Tarhan tädit sitten kyselivät, että onko meillä ollut tällainen suru-tapaus, ja olin aivan että häh.

Sainpa taas opetuksen, että lapselle ei pidä kertoa mitään minkään vertauskuvan avulla, lapsi ottaa sen konkreettisesti.

Vierailija
36/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille "Isi hakkaa". Hänellä oli lisäksi otsa aina ihan mustelmilla kun kaatuili ja putoili joka paikasta. Isi hakkasi nauloja seinään meidän talotyömaalla.

Vierailija
37/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi tuttu kirjoitti ala-steella aineen "minun viikonloppuni" ja aloitti dramaattisesti:"Lauantaina herään isän krapulakarjaisuun." Vanhempansa käyttävät alkoholia kohtuudella eikä kaveri ole koskaan nähnyt heitä humalassa saati kankkusessa :D

Vierailija
38/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on paha tapa kiroilla, kun hän puhuu kavereidensa kanssa puhelimessa. Juttua höystetään erityisesti helvetillä, perkeleellä ja "saatananmoisella". Muuten mieheni on onnistunut hyvin karsimaan kirosanat, eikä niitä muuten kotona käytetä. Mutta lapset ovat tarkkakuuloisia...

Jotenka 3-vuotias poikamme oli selittänyt päiväkodissa, miten isi sanoo puhelimeen aina perkele. Sain tämän tietää toisen muksun äidiltä, jonka kanssa ollaan muutenkin tekemisissä leikkipuistossa yms. ja poika oli kuulemma tätä selostanut kerran pihalla, kun hän oli ollut hakemassa omaa lastaan... Vähän tää hävetti, mutta eipä kai ole pahimmasta päästä. Mut silti :(

Vierailija
39/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt ottaa kirjaimellisesti noita lasten kertomuksia!? Lapsethan höpöttää mitä sylki suuhun tuo, vetävät omia johtopäätöksiään asioista ja muistavat asioita väärin. Kyllähän sen nyt kaikki tietää. Varsinkin mitä pienemmästä lapsesta on kyse. Ei kai tommosista nyt auta loukkaantua tai pahoittaa mieltään. Saati sitten olla kauhuissaan, että "voi voi, mitä se pirkko nyt siellä tarhassa puhuu..."

Vierailija
40/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on 65 vuotta vanha (olin tuolloin 30). Äiti tykkää siivota ja rakentaa legoilla (juu, todella 2 mun lempihommaa...) Äiti on parempi kuin isi siinä että ÄITI TIETÄÄ KAIKEN (no tää voi olla tottakin ;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi