Voisiko historiallisesta Jeesuksesta löytyä vielä todisteita
kuten luita, vaatteita tai vaikka ristiä? Vai ovatko ne kaikki jo tuhoutuneet jos ovat olleet olemassakaan?
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ja ei. Mua oikeasti melkein itkettää tää lukemisen ymmärtämisen taso nykyaikana 😭.
Eli ei, minä en sanonut yhtään mitään tuollaista. Huomautin vain, miksi Jeesus ja Sokrates eivät ole suoraan verrannollisia tässä asiassa. Sanaakaan en sanonut siitä, mitä mieltä minä olen näistä asioista.
Eli uskotko, että Jeesus oli Jumalan Poika vai et? Mikäli et usko, niin silloin ymmärsin ihan oikein huomautuksesi motiivin. Joku ajatushan sulla oli siinä taustalla, kun halusit tuon huomautuksen alun perin tehdä.
Ai niin, neurotyypillisiä ihmisillä on joku taustamotiivi sanomilleen asioille. Mä olen autisti, mä huomautin noin, koska kyse on logiikasta ja faktoista, ja mua kiinnosta logiikka ja faktat.
Autisteillakin on motiivit. Ei ne mitään neutraaleja robotteja ole. Lähipiirissä on autisteja, joten kokemusta löytyy näistä.
Voihan naamapalmu. Vedenpaisumus on kaiken logiikan mukaan täysin mahdoton.
Jumalalle kaikki on mahdollista!
Tai siis oli ennen, nykyään saa olla onnellinen siitä paahtoleipä-Jeesuksesta. Mutta Nooan aikaan Jumala oli vielä mahtava! Checkmate, ateistit!
Vierailija kirjoitti: Katolisen kirkon hallussa on Jeesuksen ristin kappaleita ja Jeesuksen apostolien ja seurassa olleiden ihmisten pyhäinjäännöksiä. Jeesuksen ristin jäännöksiä on myyty Israelin alueella ja Euroopassa lähes kahden tuhannen vuoden ajan, monet tuhannet ovat ostaneet ristin palasia.
Aitoja Jeesuksen ristin paloja on pitkin maailmaa niin paljon että niistä rakentaisi vaikka kokonaisen kirkon...
äh, olisin kirjoittanut vastauksen, mutta siinä on varmaan joku kielletty sana, kun ei mene läpi. Enkä keksi mikä se voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuräjähdys on oikeasti loogisesti mahdoton, mutta silti tiedemiehet paasaavat siitä jatkuvasti. Tyhjyydestä ei minkään logiikan mukaan voi syntyä kaikkeutta. Lisäksi on loogisesti mahdotonta, että mies muuttuisi naiseksi. Silti sellainen asia on viety Suomessa jopa lainsäädäntöön asti. Vedenpaisumus on näihin verrattuna erittäin loogista.
Ei alkuräjähdys tyhjyydestä alkanut, vaan singulariteetista.
Suomen lainsäädäntö ei väitä, että ihmisen biologinen sukupuoli vaihtuu juridisen sukupuolen vaihtuessa.
Juttelin kerran erään englantilaisesta yliopistosta väitelleen tutkijan kanssa, joka oli noita singulariteetteja tutkinut. Hänenkin mukaansa tyhjyydestä syntyi kaikkeus. Kysyin sitten häneltä, että pystytkö todistamaan väitteesi jotenkin. Siihen hän tosin totesi, että ajatuksen tasolla kyllä, mutta käytännössä ei.
"kuten luita, vaatteita tai vaikka ristiä? Vai ovatko ne kaikki jo tuhoutuneet jos ovat olleet olemassakaan?"
Luitahan arkeologit löytävät koko ajan. Mistä sen tietää, mikä niistä ehkä on Jeesuksen luu?
Sama pätee vaatteisiin, ja oikeastaan ristiinkin. Sehän oli roomalaisten käyttämä teloitusväline, jolla teloitettiin muitakin rikollisia. Tuskin jokaista teloitettavaa varten omaa nimikkoristiä on veistetty, puuta kun tuolla ei kasva ihan siihen tahtiin kuin Suomessa.
Jos jotenkin kummasti onnistuttaisiin jostakin luusta päättelemään, että se on Jeesuksen luu, niin sehän osoittaisi kristinuskon vääräksi. Keskeistä uskossahan on Jeesuksen ruumiillinen ylösnousemus.
Kunnollinen todiste voisi olla jokin käsikirjoitus, josta voitaisiin olla varmoja, että se tosiaan on Jeesuksen ajoilta, ja jossa hänet mainittaisiin. Ja vielä niin, että hänet mainittaisiin vain sivumennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuräjähdys on oikeasti loogisesti mahdoton, mutta silti tiedemiehet paasaavat siitä jatkuvasti. Tyhjyydestä ei minkään logiikan mukaan voi syntyä kaikkeutta. Lisäksi on loogisesti mahdotonta, että mies muuttuisi naiseksi. Silti sellainen asia on viety Suomessa jopa lainsäädäntöön asti. Vedenpaisumus on näihin verrattuna erittäin loogista.
Suomen lainsäädäntö ei väitä, että ihmisen biologinen sukupuoli vaihtuu juridisen sukupuolen vaihtuessa.
Jos menet sanomaan tuon jälkimmäisen väitteesi sateenkaariväelle, niin ne kivittää sut. Heille ei ole olemassa mitään biologista sukupuolta, vaan ainoastaan kokemus omasta sukupuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menet sanomaan tuon jälkimmäisen väitteesi sateenkaariväelle, niin ne kivittää sut. Heille ei ole olemassa mitään biologista sukupuolta, vaan ainoastaan kokemus omasta sukupuolesta.
Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi! Edes "sateenkaariväestä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mahtava tavata Jesse, ei loput viinit kesken ja suomessa vettä riittää, juteltaisiin tärkeistä asioista maailmantilanetta mm. ja muista jutuista.
Mutta jos kaikki Suomen järvet viinaksi muutettais, niin tulisi energiapula. Alkoholi on nimittäin vettä kevyempää, eikä pyörisi enää vesivoimalan turbiini entiseen malliin.
Joo mutta ei nyt kaikkia vettä juotaisi vaan sellaista mietoa viiniä ja kevyttä ruokaa siinä seurustelun ja jutteluiden välissä.
Käärinliinat ajoitettu hyvin tarkasti vuoden 30 kieppeille Lähi-Itään.
Valehtelet kaikesta, mutta tartun vain tähän yhteen asiaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shroud_of_Turin
In 1988, radiocarbon dating by three independent laboratories established that the shroud dates back to the Middle Ages, between 1260 and 1390.
Tämä jo yksistään kaataa löpinäsi koronapurkeus-Jeesuksesta.
Mutta kyllä minä tiedä: sinun identiteettisi perustuu valheen ylläpitoon, joten sinua ei ole mahdollista käännyttää faktoilla. Joten hyvää ja oikein valheellista jatkoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kameleihin palatakseni sen verran, että about 8000 vuotta vanhoja kamelireliefejä/veistoksia on löydetty. On aivan mahdollista, että domestikaatio on tapahtunut jossain niillä main.
Ydin onkin että missä. Lähi-idässä ne on varmaan domestikoitu aikaisemmin. Pointti olikin, että Egyptissä niitä ei vielä ollut silloin kun Raamatussa väitetään.
Saudi Arabia ja paimentolaiskulttuuri....On selviö, että ihmiset ovat samoihin aikoihin liikkuneet ja olleet yhteydessä pohjois afrikan suuntaan. Vaikutteet, innovaatiot yms. leviävät erittäin nopeasti
Vierailija kirjoitti:
"kuten luita, vaatteita tai vaikka ristiä? Vai ovatko ne kaikki jo tuhoutuneet jos ovat olleet olemassakaan?"
Luitahan arkeologit löytävät koko ajan. Mistä sen tietää, mikä niistä ehkä on Jeesuksen luu?
Sama pätee vaatteisiin, ja oikeastaan ristiinkin. Sehän oli roomalaisten käyttämä teloitusväline, jolla teloitettiin muitakin rikollisia. Tuskin jokaista teloitettavaa varten omaa nimikkoristiä on veistetty, puuta kun tuolla ei kasva ihan siihen tahtiin kuin Suomessa.
Jos jotenkin kummasti onnistuttaisiin jostakin luusta päättelemään, että se on Jeesuksen luu, niin sehän osoittaisi kristinuskon vääräksi. Keskeistä uskossahan on Jeesuksen ruumiillinen ylösnousemus.
Kunnollinen todiste voisi olla jokin käsikirjoitus, josta voitaisiin olla varmoja, että se tosiaan on Jeesuksen ajoilta, ja jossa hänet mainittaisiin. Ja vielä niin, että hänet mainittaisiin vain sivumennen.
Roomalainen ristiinnaulitseminen tarkoitti tuomitun naulaamista paaluihin tai erilaisiin X n muotoisiin kappaleisiin. Ei sellaiseen kristinuskon ristiin.
Jeesus mainitaan monissa ei-kristillisissäkin lähteissä, jotka kirjoitettu lähellä Jeesuksen kuolinvuotta. Hänen elämä ja ristiinnaulitseminen ovat historiallisia faktoja. Jeesus myös haudattiin, eikä kukaan löytänyt hänen ruumistaan sen jälkeen. Mikä voi selittää tyhjän haudan, kun vartiat valvoivat sitä?
No se, että he olisivat siirtäneet ruumiin. Mutta miksi ruumista ei tuotu esiin, kun suuri osa kansasta väittää Jeesuksen nousseen ruumiillisesti kuolleista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ja ei. Mua oikeasti melkein itkettää tää lukemisen ymmärtämisen taso nykyaikana 😭.
Eli ei, minä en sanonut yhtään mitään tuollaista. Huomautin vain, miksi Jeesus ja Sokrates eivät ole suoraan verrannollisia tässä asiassa. Sanaakaan en sanonut siitä, mitä mieltä minä olen näistä asioista.
Eli uskotko, että Jeesus oli Jumalan Poika vai et? Mikäli et usko, niin silloin ymmärsin ihan oikein huomautuksesi motiivin. Joku ajatushan sulla oli siinä taustalla, kun halusit tuon huomautuksen alun perin tehdä.
Ai niin, neurotyypillisiä ihmisillä on joku taustamotiivi sanomilleen asioille. Mä olen autisti, mä huomautin noin, koska kyse on logiikasta ja faktoista, ja mua kiinnosta logiikka ja faktat.
Autisteillakin on motiivit. Ei ne mitään neutraaleja robotteja ole. Lähipiirissä on autisteja, joten kokemusta löytyy näistä.
Siis alatko sä manspleinata (sukupuolesta riippumatta) mun omaa autismia mulle? 😃
Sanoin jo motiivini. Tää on mun erityismielenkiinnonkohde.
Vierailija kirjoitti:
Eli jotain sellaista, etä paikallinen ihminen kirjoittanut kauemmas muuttaneelle sukulaiselleen kuulumisia, sekä omia että yleisempiä, ja tulee siinä muun ohessa maininneeksi, että se Jeesuskin muuten teloitettiin tuossa pääsiäisen alla sitten. Ja jatkaa sitten ihan muuta.
Käärinliinatiedot on kysytty tekoälyltä. Oikeasta kankaasta analysoiden, ei paikatusta.
Tukee aitoa ja ajankohtaisuutta, viitaten Kristukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelin kerran erään englantilaisesta yliopistosta väitelleen tutkijan kanssa, joka oli noita singulariteetteja tutkinut.
Ei se singulariteetti silti ollut tyhjyys, vaan se oli jo jotain. Se, mitä sitä singulariteettia ennen oli, niin sitä me ei tiedetä.
Vierailija kirjoitti:
Käärinliinatiedot on kysytty tekoälyltä. Oikeasta kankaasta analysoiden, ei paikatusta.
Tukee aitoa ja ajankohtaisuutta, viitaten Kristukseen.
🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menet sanomaan tuon jälkimmäisen väitteesi sateenkaariväelle, niin ne kivittää sut. Heille ei ole olemassa mitään
Höpöhöpö.
Faktaa torinon käärinliinoista olevasta miehestä (ristiinnaulitulta ja pahoinpidellyltä vaikuttaa):
hän on 30-40 -vuotias mies, jolla on tyypilliset juutalaiset piirteet ja lapaluiden alaosaan ulottuva palmikko selässä. Miehellä on hienopiirteinen kyömynenä. Kasvonpiirteet ovat hämmästyttävän levolliset. Mies on 178-181 cm pituinen ja painoltaan noin 77-80 kiloa. Vainajan veriryhmä on AB.
päänahkaa kiertävät verijäljet. Verivirtoja on kallossa ainakin kahdeksan. Sen on voinut aiheuttaa orjantappurakruunu.
oikeassa silmäluomessa ja repeämä ja koko silmän alue on turvoksissa. Hänellä on lyönnin jälkiä myös muualla kasvoissa. Mm. nenärusto on vääntynyt vasemmalle. Sieraimista on valunut verta, samoin oikeasta suupielestä.
oikeanpuoleinen viiksen pää on repeytynyt, samoin parta oikealta puolelta.
olkapäällä on hiertymiä, jotka ovat todennäköisesti aiheutuneet raskaan esineen kantamisesta. Esine on ollut 20 asteen kulmassa hartialla.
oikeassa polvessa on hiertymiä ja vasemmassa polvessa on suuri ruhjevamma.
selässä on hankausjälkiä. Ovat voineet syntyä liikehtimisestä ristinpuuta vasten.
selässä, pakaroissa ja jaloissa on roomalaisen flagrum-ruoskan jälkiä. Iskupisteittä on 98-121, mikä vastaa noin 40 lyöntiä kaksi-kolmihaaraisella ruoskalla. Ruoskijoita on todennäköisesti ollut kaksi, joista toinen on ollut lyhyempi.
oikeassa kyljessä, viidennen ja kuudennen kylkiluun välissä, on roomalaisen lancea-tyyppisen keihään vinoneliönmuotoinen, 4 cm leveä pistojälki. Haavasta on virrannut runsaasti verta, joka on virrannut suurella paineella. Verijäljen ympärillä on vaaleampi vesiheratahra. Iskun suunta osoittaa sen osuneen sydämen oikeaan eteiseen.
ranteissa on naulanreiät noin 8 cm päässä keskisormen rystysestä ylöspäin.
jalkaterissä on naulanreiät. Oikeassa kantapäässä on näkyvä verenvuoto, joka on mahdollisesti peräisin terävästä piikistä, joka asetettiin jalustimeen aiheuttamaan lisätuskaa.
käsissä on jaloissa on verivanat naulanjäljistä alaspäin
Käärinliinat ajoitettu hyvin tarkasti vuoden 30 kieppeille Lähi-Itään. Kuva taas on voinut syntyä oikeastaan vain koronapurkauksesta, jossa on kiva 11 000 V jännite. Sellaisia ei hirveästi esiinny. Siksi uskon, että käärinliina on aito.