Oletko aina sisustanut väärin? Asuntostailaaja kertoo oikean tavan
Sisustatko ja elätkö väärin?
Onko sinulla sälekaihtimet? Jos, niin se on mautonta
Nostatko sälekaihtimet päivällä kokonaan ylös? Jos et, teet väärin.
Laitatko sälekaihtimet illalla kokonaan kiinni, niin ettei sisälle voi nähdä? Jos, niin se on väärin eletty.
Onko sinulla hyllyllä parillinen määrä koriste-esineitä? Jos, niin se on väärin sisustettu.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Eniten harmittaa että valitsin värit 2005 oman maun mukaan. kotona on mm. paljon harmaata. Sitten se tuli muotiin. Ja meni kai jo pois muodista.
Kakkoskotia 1880-luvun taloon sisustaessa 2017 laitoin seinät murretulla vihreällä... tykkäsin väristä ja sopi mielestäni aikakauteen. Stten sekin tuli muotiin. No, sainpahan hankittua oikean värisiä kukkaruukkuja ja tekstiilejä.
Ja nyt kaikki kuvittelee mun olleen muodin orja ja sittemmin jämähtäneen vanhanaikaiseksi.
Minulla on ollut valkoinen minimalistinen sisustus siitä asti kun kotoa lähdin 90-luvulla. Sitten se tuli muotiin. Kävi samoin kuin sullekin. Muodit tulee ja menee, mun koti pysyy vaaleana.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sälekaihtimet jo ennestään, kun muutettiin. Aina aamuisin nostan ne kokonaan ylös, ja kun illalla on aivan pilkkopimeää, lasken ne alas ja suljen kokonaan sieltä puolelta, joka näkyy tielle.
Ihmettelen minäkin niitä jotka voivat elää päivisinkin kaihtimien sisällä, näkemättä ulos 😄 Mutta tämä siis vain siksi että itselleni on tärkeää nähdä pihalle, saada olla luonnonvalossa. En myöskään pysty katsomaan ulos kaihtimen säleiden välistä, olisi ahdistavaa 😄
Meillä on kaihtimet tienpuoleisella ikkunalla olohuoneessa. Pidän kaihtimia aina alhaalla vähän suljettuna. En ymmärrä, että eläisimme "kaihtimien sisällä" kun olohuoneesta on 5 muutakin ikkunaa, joissa ei ole kaihtimia. Mieluummin katselen kahteen suuntaan puutarhaani kuin sinne missä kulkee ihmisiä ja autoja.
Ehkä nämä kaihtimien ihmettelijät ovat niitä, jotka kurkkivat muiden ikkunoista sisään?
Ei jaksa enää sisustaminen kiinnostaa. Se juna meni jo. Ihan turhaa. Mieluummin ulkoilua ja liikuntaa.
t. keski-ikäinen pariskunta
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa enää sisustaminen kiinnostaa. Se juna meni jo. Ihan turhaa. Mieluummin ulkoilua ja liikuntaa.
t. keski-ikäinen pariskunta
Lisäys: Sisustusohjelmat, lehdet yms. Huh! Kuka haluaa oman kotinsa julkisuuteen arvioitavaksi (arvosteltavaksi)? Se on ihmisen oma koti!
No kylläpäs ihmiset provosoituu. Ihan kuin sisustussuunnittelija olisi suunnilleen uhannut teitä aseella ja sanonut, että nyt sisustatte kotinne just näin. Ihan hassuja kommentteja täällä.
Tämä suunnittelija tekee t y ö k s e e n näitä sisustuksia, hänen asiakkailleen. Te ette ole hänen asiakkaitaan. Jutussa oli ihan kivoja vinkkejä sinänsä, mutta kylläkin hyvin yksinkertaisia. Suurin osa tietää ihan itsekin, että varsinkin valoisana päivänä alhaalla raollaan olevat sälekaihtimet näyttävät karseilta. Minä saan ainakin samantien migreenin. Samoin kuin voimakkaista raidoista tms. ja räikeistä väreistä. Ja mulla se migreeni on sitä, että oikeasti oksennan kaaressa ja olen täysin toimintakyvytön. Ja juu, suosin sisustuksessa beigeä. Tykkään väreistä kun ne ovat oikeissa paikoissa. Esim. Mulla on esim. kasveja ja muutama maalaus jotka on värikkäitä, eikä niistä tule huono olo. Välttelen geometrisia kuvioita. Jotain geometristä jos itselläni on, värin pitää olla aika taitettu ja maanläheinen.
Kuulun myös niihin ihmisiin, jotka ei ikinä palkkaisi sisustussuunnittelijaa kotiinsa. Siksi että, mulla on vaan liikaa kaikkea rakasta roinaa. Simpukoita, kiviä, nukkekoteja, kukkia, luita ja kasveja siellä täällä ja älytön määrä kirjoja lankakoreja, piirrustus, maalaus yms. välineitä. Ei mun kotia voisi sisustaa noin, eikä siitä olisi kenellekään mitään iloa. Paitsi tietty suunnittelijalle joka saisi rahaa, jolla elää.
Ihmettelen, mistä ja miksi ilta-sanomat kaivoi tämänkin sisustajan? Somesta kun löytyisi helposti useita oikeasti taitavia sisustamisen ammattilaisia ja harrastajia.
Tämän jutun koteja mahtuu vähintään 13 tusinaan. Ruotsalaiset kyllä osaavat sisustaa, mutta eivät näköjään kaikki.
Kerrankin samaa mieltä jonkun sisustusjutun kanssa😄 Olen aina inhonnut sälekaihtimia, ovat mun silmään rumia ja ankeita. Just se kun ne vaan avataan ja jätetään ne sälesiivut siihen maiseman eteen, kamalan näköistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sälekaihtimet jo ennestään, kun muutettiin. Aina aamuisin nostan ne kokonaan ylös, ja kun illalla on aivan pilkkopimeää, lasken ne alas ja suljen kokonaan sieltä puolelta, joka näkyy tielle.
Ihmettelen minäkin niitä jotka voivat elää päivisinkin kaihtimien sisällä, näkemättä ulos 😄 Mutta tämä siis vain siksi että itselleni on tärkeää nähdä pihalle, saada olla luonnonvalossa. En myöskään pysty katsomaan ulos kaihtimen säleiden välistä, olisi ahdistavaa 😄
Meillä on kaihtimet tienpuoleisella ikkunalla olohuoneessa. Pidän kaihtimia aina alhaalla vähän suljettuna. En ymmärrä, että eläisimme "kaihtimien sisällä" kun olohuoneesta on 5 muutakin ikkunaa, joissa ei ole kaihtimia. Mieluummin katselen kahteen suuntaan puutarhaani kuin sinne missä kulkee ihmisiä ja autoja.
Ehkä nämä kaihtimien ihmettelijät ovat niitä, jotka kurkkivat muiden ikkunoista sisään?
Ei, en kurki kenenkään ikkunoista sisään, vaan omistani ulos, kuten kirjoitinkin. Minulle on tärkeää nähdä ulos, myös siitä ikkunasta joka on tielle päin. Siksi pidän sen puolen kaihtimet päivisinkin ylös vedettynä, ja suljen vasta, kun illalla ulkona on pimeää ja sisälle täytyy laittaa valoja päälle.
Huom. Kirjoitan itsestäni, en vaadi muita tekemään samoin.
Vierailija kirjoitti:
sisustan miten lystään, eli matot niissä kohdin, missä koirat juoksee, esim sohvan edessö, ettei liukastu hypätessä ja keveät matot siinä, missä koira tykkää rakentaa pesää. verhot roikkuu ikkunoisen sivuilla, etteivöät vie valoa kukilta, ja ikkunoiden edessä varsinkin keväisin lisäpöydät taimikasvatusta varten. Kirjoja muovikasseissa lattialla , kasoina hyllyllä , koiranlelut lattialla missä sattuu, joten antaa sisustussuunnittelijoiden pyösrtyä, meillä eletään
Meilläkin eletään, vaikka on kaunista, vaaleaa ja viihtyisää, on koiria ja kirjoja ja kukkia. Koirien leluilla on tosin oma laatikko ja kirjat ovat hyllyissä. Lattioilla ei todellakaan pyöri ylimääräisiä tavaroita tai epämääräisiä muovikasseja.
Luuletko että vain sotkuisissa kaaoskodeissa eletään aitoa, onnellista elämää?
Onhan tuo koti trendikäs ja melko harmoninen vaikka vähän pliisu. Itse katselin pikkuesineitä ja sitä perjantain kukkakimppua 😉 Taloudessa on pari koiraa ja kissaa joten ei mun juttu. Enkä muutenkaan pidä pikkusievästä sisustuksessa. Meillä isoja mukavia huonekaluja, kirjahyllyjä, villamattoja lattialla ja seinillä tauluja. Osa mun tekemiä, on nääs harrastus. Lemmikkien petiå, tuolia ja kiipeilypuita siellä täällä. Eihän ne tyylikkäitä tai kauniita ole tuolleen karvasina varsinkaan. Tää oli n loppujen lopuksi meidän koti ja sellaisena kuvaa minkälaisia me ollaan pariskuntana sekä ihmisinä.
Sälekaihtimetkin on ja pimeällä ne on kiinni. Naapurit liian lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo stailaaja saisi kohtauksen, kun astuisi matalaan majaani, joka kaikessa hörhöydessään muistuttaa sisustukseltaan jotain noidan mökkiä.
T. Fantasia fani
Sama täällä. Kirjahylly josta löytyy trillereistä paloarkaan kirjallisuuteen ja sarjakuviin. Sohva ja sänky täynnä pehmoleluja, joitakin animefiguureja hyllyillä + muutamat liput seinillä.
Niin ja olen mies.
Eniten harmittaa että valitsin värit 2005 oman maun mukaan. kotona on mm. paljon harmaata. Sitten se tuli muotiin. Ja meni kai jo pois muodista.
Kakkoskotia 1880-luvun taloon sisustaessa 2017 laitoin seinät murretulla vihreällä... tykkäsin väristä ja sopi mielestäni aikakauteen. Stten sekin tuli muotiin. No, sainpahan hankittua oikean värisiä kukkaruukkuja ja tekstiilejä.
Ja nyt kaikki kuvittelee mun olleen muodin orja ja sittemmin jämähtäneen vanhanaikaiseksi.