Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset naiset eivät ole kovassa huudossa

Vierailija
24.09.2025 |

Sanoi minulle psykoterapeutti, jonka luo menin hakemaan tukea voidakseni päästä irti henkisesti väkivaltaisesta parisuhteesta. 

Menin vastaanotolle ja kerroin, että suhde on täysin romuttanut minut ja itseluottamukseni, ja että kaipaisin tukea sen itseluottamuksen korjaamiseen ja suhteesta irrottautumiseen. 

Terapeutti oli samaa mieltä, että suhteeseen ei kannata jäädä ja että pariterapiakaan ei pelasta suhdetta. Siksi olinkin vähän yllättynyt, minkälaisia piruja hän maalasi seinälle:

-On todennäköistä, että keski-ikäinen nainen jää yksin, koska eivät ole kovassa huudossa

-Mies varmaan hankkii uuden, ennen kuin jättää, ja hän varmaan on niin hurmaava, että sellaisen helposti saa. Keski-ikäiset miehet siis ilmeisesti ovat kovemmassa huudossa.

Neuvo oli, ettei kannata suhteesta kiiruhtaa pois, vaikka sieltä olisi jo päättänyt lähteä vaan rauhassa prosessoida. Kun mies taas haukkuu, solvaa ja syyttelee, ryntää pois keskellä yötä ja kiristää, kannattaa vaan rauhassa tarkkailla tilannetta ulkopuolisin silmin ja todeta, että ahaa, näinkö joku toimii.

En tiedä mitä sitten odotin tältä 150 euroa maksaneella kolmevarttiselta. Ehkä juuri sitä, mitä alkuun sanoiksi puin: Tukea lähtemiseen ja siihen, miten täysin sirpaleiksi lyöty nainen jotenkin kootaan kasaan. 

Ei minulla mitään epärealistisia odotuksia menekistäni ollutkaan, ja sanoin, että pelko yksinjäämisestä pitää osittain suhteessa. En kuitenkaan edes ole suunnitellut, että etsisin heti perään uuden suhteen. Olen liian rikki. Mutta silti olen AIEMMIN ajatellut, että voihan sen kumppanin löytää vaikka vielä vanhuksenakin. Ja mistään komeasta sydänkirurgista en haaveile, vaan ihan tavallinen mukava jantteri kelpaisi. Nykyinen mies on ihan tavallisen näköinen hänkin ja luonne sysipaska. Siihen nähden rima on aika alhaalla. 

En sitten tiedä purkiko terapeutti (keski-ikäinen ja naimaton) vaan omaa turhautumistaan. Tai oliko tämä joku outo taktiikka herättää minussa uusia ajatuksia (mitä?). Mutta ainakaan sitä itseluottamusta tuosta juttelusta ei tullut lisää, vaan se romahti entisestään. 

Kommentit (164)

Vierailija
21/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa naisena enää tehdä mitään kompromisseja. Yksinelävänä päätän mitä teen, miten teen, milloin teen ja miksi teen. Ei tarvitse selitellä kenellekään tekemisiään tai tekemättä jättämisiään. 

Vierailija
22/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanu muita ku jotai juopporetkuja tai muita narsistisia naistennarraajia, just niitä jotka kattelee teinipimujen periä, vaikka oma akka vieres, joten juu alko riittää, enkä huoli enää ikinä yhtäkää mulkvistiä mun elämää ja kaikki ukot tuntuu olevan semmosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kuunnella höpöpuhetta. Vanhat naiset on kuumia. Monet nuoretkin pitää vanhemmista, jos vaikka etsitsisit heilaa itsellesi niin nopeasti käy. Väkivaltaiseen tai hankalaan suhteeseen ei kannata jäädä tai edes sietää. Olet arvokas ja varmasti riität.

Vierailija
24/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, on paljon helpompi olla yhden aikuisen elämän projektipäällikkö, kuin kahden. Jotenkin aivan kaikki elämän järjestely on aina jäänyt suhteissa minulle. On sitten kyse siitä mitä kotona pitää tehdä, huoltaa tai hankkia, tai maksaa laskuja, minä huolehdin että ne tulee tehtyä. Mitä syödään milloin käydään kaupassa kuka kokkaa, muistutan että pitää varata lääkärin tai hammaslääkärin aikoja ja kysellä miten ne meni (joo ei olisi pakko mutta en halua nähdä kumppanin esim kärsivän kipeän hampaan tai oudon luomen kanssa). Muistaa auton huolto ja katsastus ja hoitaa ne ajoissa. Mietin ja ehdotan ja järjestän yhteistä tekemistä joka kiinnostaa molempia.

Ja samalla en saa yhtään mitään näistä itselleni takaisin, vaan kannan sekä omat huoleni YKSIN että miehen huolista vähintään 3/4.

On paljon helpompaa ja mukavanpaa kantaa vain ne omat huolet ja keksiä omat tekemiset. Ei tule myöskään sitä pahaa mieltä kun huomaa ettei toista taaskaan kiinnosta tippaakaan.

Anteeksi vaan, mutta vuosikymmenten kokemuksella nykyään uskon etteivät miehet vaan aidosti kykene välittämään naisista _ihmisinä_, vain hyödykkeinä. Esim minun terveysongelmat eivät ole yhtäkään kumppania kiinnostaneet koskaan, ennen kuin niistä on tullut jotain heille tuntuvia seurauksia. Ei niitä kiinnosta jos nainen kärsii, heitä kiinnostaa vain jos nais-kone ei toimi. 

Vierailija
25/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua parisuhdetta, koska haluan tehdä omia juttujani oman aikatauluni mukaan ja kestän huonosti yllättäviä muutoksia. Haluan myös pitää kotini järjestyksessä, nukkua ja herätä yksin. En oikeastaan olen kovin kiinnostunut viettämään aikaa ihmisten kanssa, seksiä saan ilman parisuhdettakin ihan milloin vaan haluan.

Kunniallinen ja oman arvon tunteva nainen.

Vierailija
26/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua parisuhdetta, koska haluan tehdä omia juttujani oman aikatauluni mukaan ja kestän huonosti yllättäviä muutoksia. Haluan myös pitää kotini järjestyksessä, nukkua ja herätä yksin. En oikeastaan olen kovin kiinnostunut viettämään aikaa ihmisten kanssa, seksiä saan ilman parisuhdettakin ihan milloin vaan haluan.

Jokainen nainen saa seksiä ilman parisuhdetta milloin vain. Tasan ei käy onnen lahjat :D

Vierailija
27/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä käyt jollain puoskarilla, jos noin puhuu.

Pariutumiset ovat niin henkilökohtaisia asioita ja jokseenkin toisinaan jopa hämmentäviä, ettei tuommoisia ole... keski-ikäsisetkin naiset pariutuu, jos haluavat. Epätoivoinen ei kannata olla, eikä liian höveli.

Vierailija
28/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kokee parisuhteen tosi sitovana. Pitää koko ajan tehdä kompromisseja, miettiä mikä sopii myös toisellle, ei voi vain tulla ja mennä.

Vierailija
29/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa outo. Kyllä nainen aina halutessaan miehen löytää.

Siis nainenhan sen miehen aina helposti löytää oli ikä mikä oli. Ei mies. Tuotahan hoetaan joka tuutissa. Poikkeuksena hyvin rikas ja kuuluisa mies, joka on vähintään ok näköinen. Mutta keski-ikäiset naiset on nykyään nuorekkaita, itsevarmoja, tyylikkäitä, itsestään huolta pitäviä, koulutettuja ja lapset alkavat olla, elleivät jo ole, aikuisia. Viisikymppisenä olo on ihanaa.

Niin hoetaan, kun se on totta.

Vierailija
30/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut haluavat parisuhteen? Sosiaalisen paineen vuoksi? Ei osata olla itsekseen? Ei osata ajatella itsenäisesti? Ei uskalleta mennä mihinkään yksin?

Aidosti ihmettelen tätä. Niin moni on niin epäsopivan tyypin kanssa että oikein mietin onko niillä oikeasti joku vika ymmärryksessä. Ei pahalla. Ihmettelen miksi hassataan elämänsä maassa, jossa voi elellä itsekseen hyvää elämää. 

Vierailija
31/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en saanu muita ku jotai juopporetkuja tai muita narsistisia naistennarraajia, just niitä jotka kattelee teinipimujen periä, vaikka oma akka vieres, joten juu alko riittää, enkä huoli enää ikinä yhtäkää mulkvistiä mun elämää ja kaikki ukot tuntuu olevan semmosia.

Mites kun olit itse teinipimu?

Vierailija
32/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä iässä ei oikein kiinnosta enää muut kuin Thaimaalaiset naiset.

Siellä ei ole ikärasismia.

M59

Vierailija
33/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa naisena enää tehdä mitään kompromisseja. Yksinelävänä päätän mitä teen, miten teen, milloin teen ja miksi teen. Ei tarvitse selitellä kenellekään tekemisiään tai tekemättä jättämisiään. 

Eli olet itsekäs.

Vierailija
34/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin elämä on niin paljon parempaa kuin huonossa suhteessa. Huono suhde kuluttaa sekä fyysisesti että henkisesti. Lisäksi keski-ikäisellä naisella on ihan hyvä menekki, jos jaksaa vähän pitää itsestään huolta ja hymyä naamalla. Se on sitten eri asia haluaako ketään. 

Vierailija
35/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa kokee parisuhteen tosi sitovana. Pitää koko ajan tehdä kompromisseja, miettiä mikä sopii myös toisellle, ei voi vain tulla ja mennä.

Niin pitää joskus sen pienen hetken kyetä ajattelemaan muitakin. Se voi olla todella haastavaa.

Vierailija
36/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroaisin parisuhteestani, en varmaankaan haluaisi löytää uutta. Huomaan kaipaavani paljon omaa aikaa ja rauhaa. Oon vähän erakko, mulle riittää kavereiden ja lasteni seura. Huomaan nauttivani kun mies on poissa kotoa. 

Vierailija
37/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle keski-ikäinen nainen on liian vanha, mutta aina löytyy mies joka tyytyy sellaiseen.

M56

En huolisi noin vanhaa miestä.

N49

En minäkään. Faijan ikäiset ei innosta! 🤢 N30

Vierailija
38/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu monella parilla olevan koko ajan keskinäinen kilpailu ja kähinä menossa. Ihan kuin olisi vihollisen kanssa. Pahimmillaan vielä läyhätään kaikki yksityisemmätkin asiat toisesta selän takana ja haukutaan kunnolla. Kotona lojutaan sohvalla kännykät kädessä, tv huutaa eikä toisen kanssa välttämättä puhuta päiväkausiin mitään merkityksellistä.

Mielestäni aivan hukkaan heitettyä elämää. 

Vierailija
39/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme pakonomainen tarve ja ajatuksenjuoksu on siinä, että on pakko olla joku? Mitä mä en ymmärrä tässä ajattelutavassa?

Onhan se parempi hyvässä parisuhteessa sopivan kumppanin kanssa kuin yksin, mutta tää AP:n kuvailu mies taas haukkuu, solvaa ja syyttelee, ryntää pois keskellä yötä ja kiristää on ilmiselvästi sellainen, että todellakin yksin oleminen on parempi kuin tuollaisen kumppanin kanssa. 

Vierailija
40/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä iässä ei oikein kiinnosta enää muut kuin Thaimaalaiset naiset.

Siellä ei ole ikärasismia.

M59

Olen 36 ja seurustelen 19 vuotiaan kanssa. Naiset sanoo että se on väärin miehet kehuu. En ymmärrä ketkä näiden ehtoo puolen naisten kanssa oikeasti sitten on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän