Kadehdin sinkkuja. Miltä parisuhteeni kuulostaa?
Parisuhteeni hyvät puolet:
-taloudellinen tilanne on parempi
-kumppanini vaihtaa autooni renkaat
-kotona on kotoisa ja turvallinen olo kun siellä on muitakin läsnä, jota välillä osaan arvostaa todella paljon (...välillä, eli siis taas toisaalta välillä nautin yksinolostakin todella paljon)
-emme tappele kumppanini kanssa, toki pientä nahistelua on pienistä asioista jotka turhauttavat toisessa
-jos meillä on joskus tulevaisuudessa lapsenlapsia, olemme mummo ja pappa samassa osoitteessa. Eikä lapsia tarvitse järkyttää mahdollisella erolla. (lapsemme ovat jo täysi-ikäisiä, yksi asuu vielä noin vuoden tai kaksi kanssamme)
Huonot puolet:
-en koe vetovoimaa kumppaniini
-en kunnioita häntä (oikeasti). Pyrin tietysti olemaan näyttämättä tätä, mutta usein on tilanteita kun ajattelen kumppanini olevan typerä ja toimivan typerästi ja lapsellisesti, eikä hän mielestäni osaa olla vastuullinen kaikissa asioissa missä pitäisi olla. No, toisaalta, kukaanhan ei ole täydellinen... Mutta pointti on että ärsyynnyn tekemisistään ja tekemättä jättämisistään ja silloin en todellakaan kunnioita häntä mieleni tasolla. Näyttäytyy kumppanilleni ilmeisesti sillä, että silloin tiuskin hänelle ja arvostelen tekemisiään.
- - - - - - - - -
Haaveilen vapaudesta. Toisaalta, saan mennä ja menenkin kyllä aivan vapaasti, harrastan paljon ja teen ystävieni kanssa pieniä lomareissuja. Eli parisuhteeni ei estä minua tekemästä mitään muuta, kuin tutustumasta mahdollisiin uusiin kumppaneihin (jota en kyllä niin haikaile, tokikin olisi ihanaa vielä joskus rakastua ja kokea vetovoimaa toiseen niin, että asialle saisi luvan kanssa tehdäkin jotain)
Jotenkin näen kuitenkin sinkkuelämän hohdokkaampana, vapaampana ja tapahtumarikkaampana.
Olisikohan se sitä, vielä keski-ikäiselle?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
Ah. Vielä tämä legendaarinen letkautus on hengissä.
Ap
Keski-ikäisiä eronneita sinkkuja paikalla? Miltä elo vaikuttaa?
Iso ristiriita tuossa sun viestissä. Kumppanisi on melko turvallinen kunnollinen mies mutta kuitenkin pidät sitä huonona kumppanina. Jätä vaan se mies ja etsi joku rikollinen juoppo joka hakkaa sinua kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Iso ristiriita tuossa sun viestissä. Kumppanisi on melko turvallinen kunnollinen mies mutta kuitenkin pidät sitä huonona kumppanina. Jätä vaan se mies ja etsi joku rikollinen juoppo joka hakkaa sinua kuitenkin.
En minä nyt ollut ketään miestä etsimässä. Kadehdin sinkkuja, ja haluaisin olla sinkku/elää itsekseni. Tai mietin tässä juuri, onko keski-ikäisen itsekseen olo sitä mitä kuvittelen sen olevan. Mitkä ovat huonoja puolia siinä? Sitähän en tiedä, kun ei ole kokemusta.
Ap
En ymmärrä miksi ihmiset on parisuhteissa jonkun rahan, eikä rakkauden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä nyt ollut ketään miestä etsimässä. Kadehdin sinkkuja, ja haluaisin olla sinkku/elää itsekseni. Tai mietin tässä juuri, onko keski-ikäisen itsekseen olo sitä mitä kuvittelen sen olevan. Mitkä ovat huonoja puolia siinä? Sitähän en tiedä, kun ei ole kokemusta.
Ap
Kaipaat siis itseksesi oloa? Osta mökki tai kaupunkikoti, kumpi on enemmän sinua. Saat molemmat, parisuhteen ja itsekseen oloa.
- mökkeilevä vaimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä tämä nyt sitten on, hmm, töitä, harrastuksia, ystäviä, yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kaipaat siis itseksesi oloa? Osta mökki tai kaupunkikoti, kumpi on enemmän sinua. Saat molemmat, parisuhteen ja itsekseen oloa.
- mökkeilevä vaimo
Ei, vaan kaipaan sitä tunnetta siitä, että olen täysin vapaa tekemään ihan mitä mua huvittaa. Ja myös täysin itsenäinen ja vastuussa itsestäni. Ja vain itsestäni.
Erillään olo silloin tällöin ei sitä tunnetta tuo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
- mökkeilevä vaimo
Ei, vaan kaipaan sitä tunnetta siitä, että olen täysin vapaa tekemään ihan mitä
Okei
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmiset on parisuhteissa jonkun rahan, eikä rakkauden takia.
No en minä rahan takia parisuhteeseen ole mennyt. Mutta onhan se silti yksi(!) hyvä puoli, kun parisuhteen hyviä puolia listaa. Kai sen voi/saa myöntää?
Ap
Kunnioitus on iso osa parisuhdetta. Meillä noi plussat on samat, ja arvostankin miestäni. Meillä se miinus on yhteyden puute. Häntä pitää patistaa puhumaan, ja silloinkin sanoo vain, mitä luulee mun haluavan kuulla. Oikeasti en tunne häntä kauhean hyvin, ja tämä vaikuttaa haluuni sitoutua ja tunteisiini häntä kohtaan. Olen yrittänyt puhua omista ajatuksista, jotta hän ottaisi vähän esimerkkiä ja tuntisi turvallisuutta avautua myös itse, mutta ei. Mietin jo pitkään, miten paljon mun pitää yrittää, että se olisi tarpeeksi yritetty ja missä kohtaa voi lyödä hanskat tiskiin. Nyt yritän toista taktiikkaa: en enää yritä, en enää avaudu ja hän sitten huomaa muutoksen tai ei.
Olen sinkku keski- ikäinen. Toisaalta en ole ollut naimisissa, joten tilannetta ei voi kunnolla verrata. Olen kuitenkin ollut muutaman kerran pitkässä parisuhteessa, jossa asuimme yhdessä.
Jos miehesi ei ole mikään perässävedettävä kivireki, niin kuin exäni olivat, kannattaisi ehkä yrittää elvyttää suhdetta.
Mielestäni keski-ikäisenä sinkkuelämä ei ole yhtään sen hohdokkaampaa kuin parisuhde-elämä, olettaen ettei kumppani ole mikään mustasukkainen kontrollifriikki. Pystyt käymään ulkona yhtä lailla kuin minäkin. No joo, ehkäpä et voi hypätä jonkun tuntemattoman kanssa sänkyyn, mutta itse en tee sitä siltikään. Tarjolla on lähinnä ääliöitä, jotka ovat huonoja sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
- mökkeilevä vaimo
Ei, vaan kaipaan sitä tunnetta siitä, että olen täysin vapaa tekemään ihan mitä
Ja nyt sitten tarvitsi enää uskaltaa? Go girl💪 Korkkarit kattoon tää ilta on meille super naisille#voimaantuminen#keskiiänkriisi#överihenkistyminen#kristallikurssi#gambia#
Vain valinta on vaikea, ap. Sen tehtyäsi tiedät, mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
Ap
Lisätään vielä toinnen klassikko. Mies on varmasti narsistinen petturi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
Ap
Mun mielestä voitais jo lisätä palstan kiellettyjen sanojen joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ainut huono puoli että joutuu maksamaan kaikki laskut itse. Erosin 3v sitten alkoholismista. En oo katunut. Vapaus on parasta,puita voi halailla välillä jos kaipaa jotain kosketusta, ikää 52v
No, keski-iän todellinen merkitys on vihdoin kohdata kaikki se meissä, jonka olemme eri verukkein vuosien varrella ohittaneet? Pysähtyä, tulla tähän ja nyt, läsnäolevaksi omaan elämään ja omaan kehoomme ja kysyä mihin hittoon minä oikein unohdin itseni? Keski-ikäinen valelee hiekkakakun betoniin ja rukoilee, ettei kukaan huomaa miten sen perusta murenee. Keski-iän suurin sudenkuoppa onkin huolella rakennettu elämä, josta vaivihkaa on tullut vankila.
Jätä se sika