Kadehdin sinkkuja. Miltä parisuhteeni kuulostaa?
Parisuhteeni hyvät puolet:
-taloudellinen tilanne on parempi
-kumppanini vaihtaa autooni renkaat
-kotona on kotoisa ja turvallinen olo kun siellä on muitakin läsnä, jota välillä osaan arvostaa todella paljon (...välillä, eli siis taas toisaalta välillä nautin yksinolostakin todella paljon)
-emme tappele kumppanini kanssa, toki pientä nahistelua on pienistä asioista jotka turhauttavat toisessa
-jos meillä on joskus tulevaisuudessa lapsenlapsia, olemme mummo ja pappa samassa osoitteessa. Eikä lapsia tarvitse järkyttää mahdollisella erolla. (lapsemme ovat jo täysi-ikäisiä, yksi asuu vielä noin vuoden tai kaksi kanssamme)
Huonot puolet:
-en koe vetovoimaa kumppaniini
-en kunnioita häntä (oikeasti). Pyrin tietysti olemaan näyttämättä tätä, mutta usein on tilanteita kun ajattelen kumppanini olevan typerä ja toimivan typerästi ja lapsellisesti, eikä hän mielestäni osaa olla vastuullinen kaikissa asioissa missä pitäisi olla. No, toisaalta, kukaanhan ei ole täydellinen... Mutta pointti on että ärsyynnyn tekemisistään ja tekemättä jättämisistään ja silloin en todellakaan kunnioita häntä mieleni tasolla. Näyttäytyy kumppanilleni ilmeisesti sillä, että silloin tiuskin hänelle ja arvostelen tekemisiään.
- - - - - - - - -
Haaveilen vapaudesta. Toisaalta, saan mennä ja menenkin kyllä aivan vapaasti, harrastan paljon ja teen ystävieni kanssa pieniä lomareissuja. Eli parisuhteeni ei estä minua tekemästä mitään muuta, kuin tutustumasta mahdollisiin uusiin kumppaneihin (jota en kyllä niin haikaile, tokikin olisi ihanaa vielä joskus rakastua ja kokea vetovoimaa toiseen niin, että asialle saisi luvan kanssa tehdäkin jotain)
Jotenkin näen kuitenkin sinkkuelämän hohdokkaampana, vapaampana ja tapahtumarikkaampana.
Olisikohan se sitä, vielä keski-ikäiselle?
Kommentit (32)
Taas jääny joltain menopaussilääke ottamatta.
Kaverisuhde teillä. Mikäs siinä, jos molemmille kelpaa. Itse nautin siitä, että ei ole ketään, johon ärsyyntyä.
Olen valitettavasti ikisinkku, en ole koskaan ollut naimisissa, mutta silti mietin: miksi et tunne enää vetovoimaa mieheesi? Minne se on kadonnut? Voiko vetovoiman saada takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisiä eronneita sinkkuja paikalla? Miltä elo vaikuttaa?
Valikoima on se, että vaan kauheita tapauksia jäljellä.
Ei tunne mitään.
Kuinka kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
Ah. Vielä tämä legendaarinen letkautus on hengissä.
Ap
Mun mielestä voitais jo lisätä palstan kiellettyjen sanojen joukkoon.
Totta, ei sitä olisi tarpeen eksplisiittisesti ilmaista, mutta ymmärtänet, että se on koko palstan perusidea ja perustuslaki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmiset on parisuhteissa jonkun rahan, eikä rakkauden takia.
No en minä rahan takia parisuhteeseen ole mennyt. Mutta onhan se silti yksi(!) hyvä puoli, kun parisuhteen hyviä puolia listaa. Kai sen voi/saa myöntää?
Ap
No jos et tunne vetoa mieheesi, niin on täysin merkityksetön syy.
Vierailija kirjoitti:
Olen valitettavasti ikisinkku, en ole koskaan ollut naimisissa, mutta silti mietin: miksi et tunne enää vetovoimaa mieheesi? Minne se on kadonnut? Voiko vetovoiman saada takaisin?
Katosi jo ajat sitten, en tiedä miksi, mutta ainakin 15 vuotta sitten siis ja oman kokemukseni mukaan; ei saa vetovoimaa takaisin. (yritetty on kaikki keinot). Intiimielämä onnistuu, jos pystyn silmät kiinni kuvittelemaan tilalle jonkun muun. Ja/tai keskityn vain täysin itseeni ja omiin tuntemuksiin niin, että yritän sulkea kumppanin kokonaan pois mielestäni puuhan aikana. Tosi vaikeaa vaan nääkin temput, mielikuvitukseni ei vissiin ole tarpeeksi vahva, onnistuu ehkä 1/10 kerrasta. Ja kun intiimieloa on ehkä 2-4 x kk niin voi laskea siitä, kuinka usein homma on edes jotenkuten tyydyttävää..
Kumppanini ei siis "ällötä" minua, mutta ei saa myöskään minua yhtään syttymään, koska sitä vetovoimaa ei vaan ole. Homma on puoleltani jumppaa jota suoritan ja mietin mielessäni kliseisesti kauppalistaa jne.
Teknisesti kumppanini kyllä osaa hommat, mutta se ei riitä, kun sen toisen osapuolen pitäisi myös teknisen osaamisen lisäksi olla sellainen, johon kokee vetovoimaa. Ainakin omalla kohdallani näin, en tiedä onko muilla.
...pystyykö muut saamaan puuhasta tyydytyksen, ja ylipäätään itsensä kiihottuneeksi, mikäli eivät koe vetovoimaa siihen toiseen osapuoleen..?
Ap
Kiinnostas muakin, miten pitkästä parisuhteesta 40-50 vuotiaina sinkkuuntuneet kokevat elämänsä eron jälkeen. Plussat ja miinukset.
Poista se porsas vahvuudesta.