Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos abortti ja ehkäisy kiellettäisiin Suomessa 5 vuoden päästä, miten varautuisit NYT?

Vierailija
24.09.2025 |

Miten toimisit?

Sterilisaatio, vasektomia, kierukka, selibaatti, 4B, jotain muuta?

Kommentit (201)

Vierailija
161/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitämällä vasektomian tehneen mieheni, en jaksa vaihtaa ja alkaa miettiä ehkäisyasioita enää koskaan.

Minut EXni petti, oli ottanut vasektomian ennen kuin tapasimmekaan eikä kertonut siitä minulle mitään. TÖRKEÄÄ !

T.  Kontulan YH-mamma

Vierailija
162/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastetut vaatteet niiden lapsilla on päällä.  Ja reput. Ja kengät huijaamalla elää .  Olisi parasta tunnustaa Mooses käskyn rikkominen älä varasta !   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIEHET STERILOIDAAN KUN EI PYSTY KÄYMÄÄN TÖISSÄ EIKÄ ELÄTÄ AVIOTTOMIA LAPSIAAN EIKÄ AVIOLLISIAKAAN. 

Vierailija
164/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vähempi ja jos mies ei elätä niitä ukko pakkotöihin. 

Vierailija
165/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullakseni raskaaksi pitää miehellä olla pussi päässä johon ei mielellään ehdi oksentaa.

Vierailija
166/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tehtiin sterilisaatio jo viime vuonna. Jos ei olisi tehty niin valitsisin edelleen nyt saman.

Sama täällä. Alkoi poliittinen ilmapiiri muuttumaan sen verran epämääräiseksi ympäri länsimaita, ja olin sterilisaatiota jo pitkään miettinyt. Täytin sitten 30-v ja sain viime vuonna munajohtimien poiston. Ihan omasta lompakosta tämän maksoin, ja mielelläni maksoinkin, koska en halua lapsia.

Onnittelut bisalpista 👌

Kiitos! :)

Vierailija
167/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viiden vuoden päästä jo melkein 35-vuotias, joten ihan sama.

35? 🤣

35 vuoden ikä ei tee steriiliksi.

Ei, mutta eipä niitä lapsia sen jälkeen enää montaa synny. Ehkä kolme. 

Vierailija
168/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35? 🤣

Mutta jos ei halua ensimmäistäkään? Sehän tässä on se pointti. Miten välttää lapsien saaminen jos tup dystopia toteutuisi.

Vierailija
169/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin sellaiseen eheytyshoitoon, joka ohjaa naisia pois heterouden ikeestä. Ehkä jopa perustaisin itse kurssikeskuksen lesbouden omaksumiseen.

Tälle voisi olla kysyntää. Mutta luulisin että jos nuo ehkäisy/aborttikiellot olisi saatu voimaan, moni muukin asia olisi mennyt kiellettyjen listalle.

Vierailija
170/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakaisin pärsettä kaikille, mitä voin jos vahinko sattuisi, päättäjät vastuuseen ja helvatan suuret korvausvaatimukset.

En tiedä oletko tosissasi vai trolli, mutta tilanteessa jossa abortti ja ehkäisy olisi kielletty, päättäjiä ei voisi vähempää kiinnostaa miten ihmiset pärjäisivät vahinkolastensa kanssa. Se on heidän tavoitteensa. Enemmän ihmisiä, keinoista välittämättä.

Vierailija
171/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä jutut.

Aloitus on jonkun päiväuni.

Vierailija
172/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset pakenisivat maasta.

Vierailija
173/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55 silloin. Tuskin enää raskautuisin. 

Vierailija
174/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen jo menopaussin läpikäynyt. Mutta nuorena asuin maassa, jossa abortti oli kielletty. Jouduin tekemään laittoman abortin, joten tiedän tasan tarkkaan miten pelottavaa se on. 

Naisen ihmisoikeuksiin kuuluu se, että hän saa hallita omaa kehoaan. Siksi pitää nykyaikana olla oikeus ehkäisyyn ja aborttiin, oikeus koskemattomuuteen ja oikeus tehdä omat valintansa seksin, seksuaalisuuden ja identiteettinsä suhteen myös avioliitossa.

En haluaisi elää maassa, jossa naisilla ei ole näitä oikeuksia. En äänestäisi koskaan puoluetta, joka yrittäisi puuttua näihin oikeuksiin. Taistelisin varmaan poliittisesti ettei naisten oikeuksia rapautettaisi. Jos tilanne toteutuisi ja muuttaisin todennäköisesti maasta, jos vain mahdollista. Jos olisin hedelmällisessä iässä oleva nuori nainen tuollaisen hallinnon alla, enkä voisi muuttaa pois, sitten varmaan rupeaisin 4B-linjalle. Jos toivoa m

Olen tuo jolle vastasit. Todellakin pitää muistaa että Suomessakin nämä oikeudet ovat kaikki toteutuneet vasta minun elinaikanani, olen 65-vuotias. Minäkin synnyin siksi, että äidilläni ei ollut mahdollisuutta saada laillista aborttia (ironista eikö totta) joten vanhempieni oli pakko solmia avioliitto. Suuren osan nuoruuttani abortti Suomessa oli suurelta osin kielletty, e-pillerit olivat vasta alkutaipaleellaan, ja r aiskaus avioliitossa oli sallittua. 

Näitä oikeuksia pitäisi sekä nuorten naisten että miesten puolustaa koko ajan, eivät ne pitämättä pysy. 

Vierailija
175/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lucifer synnyttää aviottomia joka maassa .  Kiellä Jeesus . Mooses lakien rikkoja !!!!!  

Tästä kommentista jo näkee minkälaisia aivopestyjä tomppeleita sitä voi olla.

Tosiasiassa hyvin moni alkava raskaus päättyy jumalasi tekemään aborttiin eli keskenmenoon. Revi siitä.

Vierailija
176/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtikset ja oma käsi. Tommoset ei kosketa enää minua.

Nuorisolle suosittelen maasta pakenemista jos jotain kieltoja tulee (erittäin epätodennäköistä).

Vierailija
177/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35? 🤣

Mutta jos ei halua ensimmäistäkään? Sehän tässä on se pointti. Miten välttää lapsien saaminen jos tup dystopia toteutuisi.

Otsikossa kysyttiin, miten varautuisit tuollaiseen kuviteltuun tilanteeseen. Minä en varautuisi mitenkään, koska minua ei haittaa jos saisin muutaman lapsen. Nyt niitä ei ole.

Vierailija
178/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35? 🤣

Nykyään lääkäritkin puhuvat niin kuin yli 30-vuotias nainen olisi kyvytön saamaan lapsia. Ennen vanhaan eli ennen kuin oli ehkäisyä niin naiset synnyttivät hyvinkin sinne 50-vuotiaaksi asti. Ikävää siinä oli se, että syntyi enemmän vammaisia lapsia ja synnytykset olivat äideillekin vaarallisia. 

Mutta raskaaksi voi tulla melkoisen vanhana. Jokainen nainen on yksilöllinen, joten ikä ei ole takuu hedelmällisyydestä tai sen puutteesta. 

Oma isoisoäitini synnytti ensimmäisen lapsensa 18-vuotiaana ja viimeisen lapsensa 42-vuotiaana. Hän oli siis lähes neljännesvuosisadan ajan raskaana koko ajan. Lapsia synti 11 kappaletta, joista 3 kuoli lapsena. Keskenmenoista ei ole tietoa, varmaan oli monia.

Vierailija
179/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

93% aborteista tehdään Suomessa mukavuussyistä. Ainakin nämä voisi kieltää.

Älä puhu paskaa.

Vierailija
180/201 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lucifer synnyttää aviottomia joka maassa .  Kiellä Jeesus . Mooses lakien rikkoja !!!!!  

Tästä kommentista jo näkee minkälaisia aivopestyjä tomppeleita sitä voi olla.

Tosiasiassa hyvin moni alkava raskaus päättyy jumalasi tekemään aborttiin eli keskenmenoon. Revi siitä.

Uusi ainutkertainen elämä alkaa hedelmöitymisestä ja voi loppua milloin tahansa. Esim sinunkin päähäsi voi tippua jostain ylhäältä esim. kukkaruukku. Pidetään kuitenkin tuomittavana, jos joku tiputtaa sen tahallaan. Samoin voi pitää tuomittavana, jos joku alkaa riipiä kohdusta pois puolustuskyvytöntä sikiötä terminoidakseen tämän elämän. 

t. biologi/ateisti

Jos olisit oikeasti biologi, tietäist että jopa 2060 prosenttia kaikista alkaneista raskauksista voi keskeytyä hyvin varhaisessa vaiheessa, jolloin nainen ei välttämättä edes huomaa raskautta. Näyttää olevan luonnon tapa, sitä biologiaa siis.

Tai Jumalan teko, miten kukin haluaa asian ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä