Ketolla kolmatta viikkoa ja olen kuolla väsymykseen. Meneehän tämä ohi?
Syön riittävästi enkä rasvan kanssa säästele. En ole kahteen viikkoon jaksanut treenata, en edes käydä lenkillä. Ei vain tee henkisesti eikä fyysisesti yhtään mieli. En jaksa tehdä muutakaan. No, ruoan ja kaupassa käyn sekä pakollisilla asioilla. Muuten makaan sängyssä ja katselen tv:tä. Olen todella väsynyt mutta öisin en saa unta koska ilmeisesti laihtumisen vuoksi kortisolitasot ovat korkealla. Nukahdan vasta aamuyöstä.
Yritän kärsivällisesti odottaa, että keho adptoituu, siinä menee kuulemma keskimäärin kuusi viikkoa. Sitten energiaa pitäisi olla kuin pienessä kylässä.
On tämä kuitenkin yllättävän rankkaa. Onko kellään toisella ollut näin rankkoja aloitusoireita?
Kommentit (114)
Ei mene ennen ennenkuin alat syödä monipuolisesti ja riittävästi hiilareita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unen kanssa oli taas viime yönä vaikeuksia. Nukahdin vasta klo 3 aikaan ja heräsin jo 7.30. Söin ilallla, otin elektolyyttejä ja erikseen iltamagnesiumia edistääkseni unen tuloa. Tämä ottaa päähän, muuten kaikki hyvin. - ap
Koita lisätä vähän hiilareita. Kyllä vhh-ruokavalion hyödyt saa, vaikka ei ihan ketoosia olisikaan.
En vielä voi luovuttaa. :) Haluan todella tietää miten kroppa reagoi ja toimii adaptoituneena.
Laitoin puhelimen vielä lentokonetilaan ja yritin uudelleen ja onneksi nukuin vielä neljä tuntia. Unirytmi sekaisin mutta ei se mitään kun tällä hetkellä lomalla. - ap
Eihän hiilareitten pieni lisääminen ole luovuttamista. K
Pyydän anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata.
Olo on parempi eikä enää voimakasta väsymystä hereillä ollessa. On tasainen ja hyvä olo.
Paino tippuu. Sunnuntaisin on aina viikkopunnitus. Seuraan kuitenkin joka aamu painoa mutta sunnuntaisin merkkaan aina seurantavihkoon viikon tuloksen. Kilo viikossa on tavoitteeni ja näyttää siltä, että se tällä viikolla onneksi tavoitteessa ollaan. Ylipainoa on kuitenkin runsaasti niin kilo on mielestäni realistinen määrä tässä alussa ainakin.
Parasta on, että ketoruoka on äärimmäisen herkullista. Tänään tuli ihan heittämällä lempiruoka, jota tulen syömään aina välillä. Kermainen pitkään haudutettu riistapekonikäristys kyssäkaalilla. Kyssäkaali siis hautui tuossa kermaisessa lihaisassa liemessä muutaman tunnin ajan. Kyllä tuli pehmeää, maukasta ja herkullista. On hyvin lähellä perunan makua ja koostumusta, jopa parempaa mutta kypsentämisaika melko pitkä. Kyssäkaalin iästä ja leikkauskoosta riippuen kypsyy tunnissa parissa. Sellaista, jos joku toinen vhh/ketoa noudattava ei vielä tiennyt. :) - ap
Ketoilussa pitäisi huolehtia, magnesiumin, kaliumin, ja natriumin saannista. Koska ruokavalio on niin diureettinen ja munuaiset pukkaa nesteitä sellaista vauhtia, että nuo mineraalit poistuu nesteiden mukana. Jollei huolehdin, niin voi saada ketoflunssan jolloin vointi on kurja ja tuntee itsensä "sairaaksi".
Itselleni kävi niin kahdesti, ja harmittelin, että miksi tulin just nyt kipeeksi kun kaikki pitäisi olla ok. Sitten tutustuin ketoiluun perusteellisemmin ja lisäksi sain alan konkarilta ylläolevan ohjeen. Kun huomioin mineraalit niin nuutunut olotila ei jatkossa ollut riesana. Hankala sanoa miten muille ko. ruokavalio sopii, mutta mulle se on sopinut.
Alitin vasta lukemaan saamiasi viestejä, kun viestejä on jo monta sivua, laitoin jo tuon 105 no viestin. Nyt huomasin, että olet huomioinut samoista asioista mistä viestitin. Käytössäsi on elektrolyytit, hyvä juttu. Tarkista sisältääkö käytämäsi tuote sokeria. Elektrolyyttejä saa nykyään myös sokerittomina eikä myöskään sisällä keinomakeuttajia. Elimistö pystyy käyttämään sokerin tavoin niitä vähiä hiilareita joita ruokavalioosi sisältyy. Lisätty makeuttaja on muillekin, mutta varsinkin ketoilijalle "myrkkyä" niitä vältän. Oli mukava lukea, että vointisi on jo hieman kohentunut.
Vierailija kirjoitti:
Alitin vasta lukemaan saamiasi viestejä, kun viestejä on jo monta sivua, laitoin jo tuon 105 no viestin. Nyt huomasin, että olet huomioinut samoista asioista mistä viestitin. Käytössäsi on elektrolyytit, hyvä juttu. Tarkista sisältääkö käytämäsi tuote sokeria. Elektrolyyttejä saa nykyään myös sokerittomina eikä myöskään sisällä keinomakeuttajia. Elimistö pystyy käyttämään sokerin tavoin niitä vähiä hiilareita joita ruokavalioosi sisältyy. Lisätty makeuttaja on muillekin, mutta varsinkin ketoilijalle "myrkkyä" niitä vältän. Oli mukava lukea, että vointisi on jo hieman kohentunut.
Olo on SUPER. Niin hyvä olla itsensä kanssa. Olen oikein rakastunut uudelleen elämään, kuin sumuverho olisi pyyhkäisty pois. Kun liikun, niin sekin on tasaista, kropassa tuntuu riittävän voimaa ja virtaa. Ihana kävellä reippaita lenkkejä.
Syön magnesiumia 2 kpl iltaisin ja päivällä juon puhdistamon maustamatonta (ja tietenkin myös sokeritonta) elektrolyyttijauhetta. :) tällä viikolla alan ottamaan käyttöön myös laadukkaan lysin kalanmaksaöljyn sekä syön naudan maksaa kerran viikossa. Ensi viikolla lähden metsästämään luita ja teen luuliemen. Tämä on ihan mahtava ruokavalio kun alkaa kiinnostamaan kokonaisvaltainen terveys.
Viime viikon saldo punnituksessa oli - 1 kg. Tahti, jota tavoittelinkin. Pätkäpaastoan 16 h ja syön 2-3 krt syömisikkunan aikana. :) - ap
Vierailija kirjoitti:
Menee ohi juu. Sitten kun väsymys väistyy, alkaa hiukset tippua päästä. Näin ainakin itselläni. Ei ikinä enää. Ketokaan ei sovi kaikille!
Ai? Mulla tippui hiukset vasta kuukausien päästä. Mutta sama juttu, ei ketoilu sovi mulle. Eikä nutraus. Eikä kasvissyönti. On nyt taas sellainen tilanne, että mun pitäisi laihduttaa viitisen kiloa, kun ärsyttää ettei vaatteet istu enää hyvin, mutta en saa tällä normaali syömiselläkään tarpeeksi ravintoaineita, kaloreita kyllä. Lisäravinteet purkistakaan ei riitä. En siis voi syödä vähempää. Lenkkeilin joskus vuosia sitten, ajattelin aloittaa sen taas. Liikunnallakin laihtuu vaikkakin hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai et jaksa kun aivosi eivät saa riittävästi hiilareita, joita ne tarvitsee.
Jep, hiilarit (sokeri) on aivojen polttoaine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olo on SUPER. Niin hyvä olla itsensä kanssa. Olen oikein rakastunut uudelleen elämään, kuin sumuverho olisi pyyhkäisty pois. Kun liikun, niin sekin on tasaista, kropassa tuntuu riittävän voimaa ja virtaa. Ihana kävellä reipp
Toi on se ketoilun euforia! Valitettavasti se on valheellista ja voi kadota hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olo on SUPER. Niin hyvä olla itsensä kanssa. Olen oikein rakastunut uudelleen elämään, kuin sumuverho olisi pyyhkäisty pois. Kun liikun, niin sekin on tasaista, kropassa tuntuu
Todella yksilöllistä miten kroppa reagoi pitkällä juoksulla. Minä tässä olen kuitenkin parantamassa insuliiniaineenvaihduntaa, joka on ollut pahasti häiriintynyt. Nyt kroppa saa toipua ja vasta neljäs viikko meneillään. Kroppa ei ole adaptoitunut vielä kunnolla, siihen menee se 6-12 viikkoa, joillakin jopa kauemmin.
Minulle tärkeintä on, että syön terveellistä mahdollisimman lisäaineetonta puhdasta ruokaa. Rasva laadukasta, liha laadukasta, kasvikset ja kahvi mielellään luomua ym ym. Parasta on, että makeanhimoa ei ole enää ollenkaan eikä tarvitse itseään turruttaa herkuilla. Tällaista elämää arvostan enemmän. - ap
Et voi loppuikääsi elää voita syömällä. Eli tuo kuuri on kuuri ja epäterveellinen eli esim kuolema seuraa ketoilijoilla vuotta aikaisemmin kuin muilla, siitä on tehty maailman laatuinen metatutkimus. Myöskään ei mikää muukaan äärmmäinen paasto ole terveellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee ohi juu. Sitten kun väsymys väistyy, alkaa hiukset tippua päästä. Näin ainakin itselläni. Ei ikinä enää. Ketokaan ei sovi kaikille!
Tähän ajattelin ostaa luuliemijauhetta, jossa suoloja, kollageenia etc. On tosi yleistä, että hiuksia lähtee kun laihtuu. Kroppa ei oikein tykkää laihtumisesta vaan se on iso stressi keholle. Kuitenkin kun vaan jatkaa niin olen kuullut, että sekin loppuu ja hiukset vahvistuvat entisestään. - ap
Hiukset alkaa kasvaa vasta puoli vuotta sen jälkeen kun stressi on loppunut, eli olet lopettanut laihduttamisen. Laihduttamisen aikana sulta voi lähteä likimain kaikki hiukset. Ja se on sitten se n sentti/kk, kun ne kasvaa. Jos siis haluat polkkapituiset hiukset, siihen voi mennä neljä vuotta (laihduttamisen lopettamisen jälkeen). Onnea valitsemallasi tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Et voi loppuikääsi elää voita syömällä. Eli tuo kuuri on kuuri ja epäterveellinen eli esim kuolema seuraa ketoilijoilla vuotta aikaisemmin kuin muilla, siitä on tehty maailman laatuinen metatutkimus. Myöskään ei mikää muukaan äärmmäinen paasto ole terveellinen.
Tämä on oikeasti niin pimeää luettavaa, että miten syvästi ihmiset on aivopesty. Vetää aika hämmentyneeksi.
Miten puhdas laadukas ruoka, jota syötiin jo aikojen alussa voisi olla haitallisempaa kuin pitkälle jalostetut, ultraprosessoidut elintarvikkeet, jotka kattaa 80% ruokakaupoistamme? Noita pitkälle prosessoituja kasviöljyjä, jotka aiheuttavat valtavasti globaalisti terveydellisiä ongelmia ja kansansairauksia niin suositaan. Minä olen syönyt voita jo vuosia pääosin rasvanlähteenä ja kolesterolitasoni ovat täydelliset.
Ravinnostamme on myös tehty hyvin koukuttavaa ja siellä on paljon lisättyjä aineita, jotka säätelevät nälkähormoneja meille epäedullisella tavalla. Valtava määrä sokerialkoholeja ja lisäaineita suurimmassa osassa myytäviä tuotteita.
Sitten kun ihminen alkaa syömään puhtaasti ja terveellisesti, luonnollisella tavalla, niin sitä pidetään häiriintyneenä. Herätkää nyt oikeasti. - ap
Tottakai et jaksa kun aivosi eivät saa riittävästi hiilareita, joita ne tarvitsee.