Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketolla kolmatta viikkoa ja olen kuolla väsymykseen. Meneehän tämä ohi?

Vierailija
24.09.2025 |

Syön riittävästi enkä rasvan kanssa säästele. En ole kahteen viikkoon jaksanut treenata, en edes käydä lenkillä. Ei vain tee henkisesti eikä fyysisesti yhtään mieli. En jaksa tehdä muutakaan. No, ruoan ja kaupassa käyn sekä pakollisilla asioilla. Muuten makaan sängyssä ja katselen tv:tä. Olen todella väsynyt mutta öisin en saa unta koska ilmeisesti laihtumisen vuoksi kortisolitasot ovat korkealla. Nukahdan vasta aamuyöstä.

Yritän kärsivällisesti odottaa, että keho adptoituu, siinä menee kuulemma keskimäärin kuusi viikkoa. Sitten energiaa pitäisi olla kuin pienessä kylässä. 

On tämä kuitenkin yllättävän rankkaa. Onko kellään toisella ollut näin rankkoja aloitusoireita? 

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali

Vierailija
2/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ohi juu. Sitten kun väsymys väistyy, alkaa hiukset tippua päästä. Näin ainakin itselläni. Ei ikinä enää. Ketokaan ei sovi kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma, että keto on sinun juttusi? Onko edes paino pudonnut?

Vierailija
4/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko se on harrastettava tuollaista vähä-älyisyyttä? Oletko harkinnut terveellisiä elämäntapoja?

Vierailija
5/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma, että keto on sinun juttusi? Onko edes paino pudonnut?

On paino pudonnut. Seitsemän kiloa kolmessa viikossa, josta tietenkin suuri osa nestettä. Nyt paino laskee hitaasti mutta uskon, että kroppa nyt vaan sopeutuu ja korjailee sisäisesti systeemejä. Minulla diabeteksen esiaste ja muitakin syitä tälle ruokavaliolle. En voi sanoa sen sopivuudesta ennen kuin kroppani on tottunut eli annan vähintään kaksi kuukautta aikaa sopeutua. Sitten jos edelleen olo on hankala niin hiilareita lisää. - ap 

Vierailija
6/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ehkä sinänsä niin rankkaa ole koska minusta on ihanaa kun tulee tuloksia ja että sokerinarkkina olen saanut sen kuriin eikä makeanhimoa enää ole, se oli vaikea kohta kun vierottautui. Nyt vaan tämä väsymys on aika tylsää. Ehkä se siitä. - ap

Vierailija
7/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä jatkat koska.... Tiesitkö, että osan tutkimusten mukaan keto pahentaa vain insuliiresistenssiä. Tutkijat tietävät nyt vain osan syytä miksi, mutta eivät kaikkia.  Joten voit mennä pidemmän päälle ojasta allikkoon. Kaikkien kropalle keto ei muutenkaan sovi. 

Vierailija
8/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee ohi juu. Sitten kun väsymys väistyy, alkaa hiukset tippua päästä. Näin ainakin itselläni. Ei ikinä enää. Ketokaan ei sovi kaikille!

Tähän ajattelin ostaa luuliemijauhetta, jossa suoloja, kollageenia etc. On tosi yleistä, että hiuksia lähtee kun laihtuu. Kroppa ei oikein tykkää laihtumisesta vaan se on iso stressi keholle. Kuitenkin kun vaan jatkaa niin olen kuullut, että sekin loppuu ja hiukset vahvistuvat entisestään. - ap

Vierailija
9/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä jatkat koska.... Tiesitkö, että osan tutkimusten mukaan keto pahentaa vain insuliiresistenssiä. Tutkijat tietävät nyt vain osan syytä miksi, mutta eivät kaikkia.  Joten voit mennä pidemmän päälle ojasta allikkoon. Kaikkien kropalle keto ei muutenkaan sovi. 

Linkitä tutkimus tänne? :D

Ei tuo voi olla fysiologisesti mahdollista. Ellei sitten tosiaan syö sellaisia epäterveellisiä "ketotuotteita", jotka sisältävät kamalasti lisäaineita ja erilaisia makeutusaineita tai muunneltua tärkkelystä (joka on sokeria pahempi).

Minä syön terveellisesti puhdasta ruokaa. Katson aina sisällysluettelon. Syön kasviksia, naturellia lihaa, kanaa, kananmunia, kalaa. Sitten syön juustoja, voita. Sellaista terveellisiä hyviä aineksia. Syön paljon terveellisemmin ja enemmän kasviksia kun aiemmin. - ap

Vierailija
10/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hiilihydraatittomuus tai ainakin niiden vähäisyys on hyvä diabeetikolle.

Liiat ja vääränlaiset hiilihydraatithan sen ovat aiheuttaneet.

Ja se, että vapautuu makeanhimosta, se on aivan parasta.

Toivon, että kehosi sopeutuu pian ja pääset nauttimaan olostasi.  :)

Vierailija
11/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hiilihydraatittomuus tai ainakin niiden vähäisyys on hyvä diabeetikolle.

Liiat ja vääränlaiset hiilihydraatithan sen ovat aiheuttaneet.

Ja se, että vapautuu makeanhimosta, se on aivan parasta.

Toivon, että kehosi sopeutuu pian ja pääset nauttimaan olostasi.  :)

Justiinsakin näin. Kiitos! :) - ap

Vierailija
12/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina tullut pirteämmäksi jo parissa päivässä ketolle siirryttyäni. Ajoittain hiilihydraatteja syötyäni iskee väsymys. Sen vuoksi tykkään enemmän ketoilusta kuin normidieetistä. Tämä on minulle nykyään enemmän elämäntapa kuin laihdutuskuuri. Youtubessa on useita lääkäreitä, jotka korostavat vähähiilihydraattisen ruokavalion estävän ja hoitavan vaihdevuodet ylittäneitten naisten "kaljamahaa" eli viskeraalista rasvaa. 

Vierailija
13/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän ajattelin ostaa luuliemijauhetta, jossa suoloja, kollageenia etc. On tosi yleistä, että hiuksia lähtee kun laihtuu. Kroppa ei oikein tykkää laihtumisesta vaan se on iso stressi keholle. Kuitenkin kun vaan jatkaa niin olen kuullut, että sekin loppuu ja hiukset vahvistuvat entisestään. - ap

Hiustenlähtö loppuu kyllä jossain vaiheessa ja se voi liittyä ihan vain laihtumiseenkin. Se ei kyllä todellakaan vahvista hiuksia ja kaikille ne eivät edes kasva takaisin. 

Vierailija
14/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Jos aiot pitkäänkin tuota jatkaa niin tarkistuta varsinkin kolesteroliarvosi parin kuukauden päästä. Suurin osa ketoilijoista ei tuota tee.

Vierailija
15/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina tullut pirteämmäksi jo parissa päivässä ketolle siirryttyäni. Ajoittain hiilihydraatteja syötyäni iskee väsymys. Sen vuoksi tykkään enemmän ketoilusta kuin normidieetistä. Tämä on minulle nykyään enemmän elämäntapa kuin laihdutuskuuri. Youtubessa on useita lääkäreitä, jotka korostavat vähähiilihydraattisen ruokavalion estävän ja hoitavan vaihdevuodet ylittäneitten naisten "kaljamahaa" eli viskeraalista rasvaa. 

Itseni tahdon tästä elämäntavan. En halua enää mitään dieettejä vaan ruokavalion joka toimii ja on terveydelleni hyväksi. Kaikista upeinta on ollu tähän mennessä tuo, että sokeria ei tosiaan tee enää mieli, se on jo iso voitto vajaassa kolmessa viikossa. Tiedä vaikka väsymys liittyisi vieroitusoireisiinkin ja onhan tämä keholle iso muutos. Siksi haluan olla kärsivällinen. - ap

Vierailija
16/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää vaihtaa kaikki kerrasta? Kevennä pikku hiljaa. Anna kehon tottua siihen. 

Ensin sokeri pois ja se koukku rikki, sitten vehnä, sitten seuraava vilja ja seuraava, lopuksi jauhot. Koko loppuelämä aikaa tottua muutokseen. Ota tavoitteeksi ketolla vuoden päästä. Etkä palaa enää vanhaan.

Vierailija
17/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää vaihtaa kaikki kerrasta? Kevennä pikku hiljaa. Anna kehon tottua siihen. 

Ensin sokeri pois ja se koukku rikki, sitten vehnä, sitten seuraava vilja ja seuraava, lopuksi jauhot. Koko loppuelämä aikaa tottua muutokseen. Ota tavoitteeksi ketolla vuoden päästä. Etkä palaa enää vanhaan.

Valitettavasti ei toimi. Vehnä, kuten muutkin korkean hiilihydraatin sisältävät tuotteet nostavat insuliinia valtavasti, pitävät yllä sekä makeanhimoa sekä juurikin sitä insuliiniresistenssiä. Täystuho, joka johtaisi ennenpitkää tai nopeastikin vain takaisin makeisiin syötäviin.

Ei ole oikoteitä tässäkään. - ap

Vierailija
18/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oletko jatkuvasti ketoosissa? Ketoosi ei kaikille sovi. Itse olen niitä joille se ei sovi, mutta kun nostan hiilarit sellaiselle tasolle, että pääsen pois ketoosista, niin olo on hyvä. Mulle hyvä hh määrä vuorokaudessa on 30-50g. Säästän hiilareitä hyvän määrän viimeiseksi illalla syötäväksi, etten varmasti ole ketoosissa kun nukkumaan pitäisi mennä. Ketoosissa en saa nukahdettua.

Ja tämä ihan vaan noin 15 vuoden henkilökohtaisella kokemuksella vhh ruokavalioista.

Vierailija
19/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa makeassa on? Jos kohtuudella syö. Mä syön joka päivä vähän suklaata yleensä ruoan päälle ja se tekee hyvän olon. En edes liho.

Vierailija
20/78 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oletko jatkuvasti ketoosissa? Ketoosi ei kaikille sovi. Itse olen niitä joille se ei sovi, mutta kun nostan hiilarit sellaiselle tasolle, että pääsen pois ketoosista, niin olo on hyvä. Mulle hyvä hh määrä vuorokaudessa on 30-50g. Säästän hiilareitä hyvän määrän viimeiseksi illalla syötäväksi, etten varmasti ole ketoosissa kun nukkumaan pitäisi mennä. Ketoosissa en saa nukahdettua.

Ja tämä ihan vaan noin 15 vuoden henkilökohtaisella kokemuksella vhh ruokavalioista.

Olen jatkuvasti ketoosissa tai en mittaile mutta en ainakaan syö ruokaa, joka nostaa verensokeria kauheasti. Oletan siis olevani ja laskujeni mukaan hh pysyy siinä 20 g tienoilla tai alle.

Voi olla, että kroppani kaipaa enemmän hiilareita ylipäätään mutta en voi vielä tietää sitä ennen kun kroppa on kunnolla adaptoitunut.

Minun on pakko myös siirtää lähes kaikki hiilihydraatit illalle koska uni ei tule, hyvä jos tulee silloinkaan. Magnesiumia otan myös. Toivon kuitenkin, että olis ohimenevää, katson vielä miten jatkuu. - ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän