Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketolla kolmatta viikkoa ja olen kuolla väsymykseen. Meneehän tämä ohi?

Vierailija
24.09.2025 |

Syön riittävästi enkä rasvan kanssa säästele. En ole kahteen viikkoon jaksanut treenata, en edes käydä lenkillä. Ei vain tee henkisesti eikä fyysisesti yhtään mieli. En jaksa tehdä muutakaan. No, ruoan ja kaupassa käyn sekä pakollisilla asioilla. Muuten makaan sängyssä ja katselen tv:tä. Olen todella väsynyt mutta öisin en saa unta koska ilmeisesti laihtumisen vuoksi kortisolitasot ovat korkealla. Nukahdan vasta aamuyöstä.

Yritän kärsivällisesti odottaa, että keho adptoituu, siinä menee kuulemma keskimäärin kuusi viikkoa. Sitten energiaa pitäisi olla kuin pienessä kylässä. 

On tämä kuitenkin yllättävän rankkaa. Onko kellään toisella ollut näin rankkoja aloitusoireita? 

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oletko jatkuvasti ketoosissa? Ketoosi ei kaikille sovi. Itse olen niitä joille se ei sovi, mutta kun nostan hiilarit sellaiselle tasolle, että pääsen pois ketoosista, niin olo on hyvä. Mulle hyvä hh määrä vuorokaudessa on 30-50g. Säästän hiilareitä hyvän määrän viimeiseksi illalla syötäväksi, etten varmasti ole ketoosissa kun nukkumaan pitäisi mennä. Ketoosissa en saa nukahdettua.

Ja tämä ihan vaan noin 15 vuoden henkilökohtaisella kokemuksella vhh ruokavalioista.

Olen jatkuvasti ketoosissa tai en mittaile mutta en ainakaan syö ruokaa, joka nostaa verensokeria kauheasti. Oletan siis olevani ja laskujeni mukaan hh pysyy siinä 20 g tienoilla tai alle.

Voi olla, että kroppani kaipaa enemmän hiilareita ylipäätään mutta en voi vielä tietää sitä ennen kun kroppa on kunnolla adaptoitunut.

Minun on pakko myös siirtää lähes k

Mietin tuota iltasyömistäsi, tuleekohan siinä sitten kerralla liikaa hiilihydraatteja? Muutoinkin voisi pohtia sitä, kuinka monta kertaa päivässä syöt. Elimistö tarvitsee myös sitä syömättömyyttä, varsinkin illalla. En ole itse tässä mikään asiantuntija, mutta tämä tuli mieleen. 

Vierailija
42/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sovi kaikille. Kuuntle kroppaasi tai voit saada esimerkiksi pysyvän sydänvaurion.

Itse taas olen lisännyt selvästi kasvisten määrää. Eilen esimerkiksi söin salaatin johon pilkoin reilusit kasviksi kuten varsiselleriä, lisäksi pastaa, kickherneitä ja juustoa. Päälle muutama tippa salaattikastiketta. Energiaa riitti koko työpäivän ajaksi ja kotiin päästyä lähdin reippaalle lenkille. Illalla söin lisää salaattia ja yön nukuin kuin tukki, pitkästä aikaa. Tarkoitus olisi saada kasviksilla painonpudotus kunnolla käyntiin.

Juusto ja herneet on RASVAA .  Pasta on vehnäjauhoja. Kukaan laihduttaja ei ikinä syö juustoa saati herneitä !  Edes pähkinöitä. Eikä kastikkeita mitkä on öljyä ja munaa useimmin. Jos haluaa voimistua juo vettä ja syö tummaa leipää ilman rasvaa. Näkkileipää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö enemmän ja varsinkin enemmän rasvaa. Yli 60% energiasta pitää tulla rasvasta.

Vierailija
44/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kehon rasva-adaptoituminen voi ottaa kuukausia eli ei kannata heti lyödä hanskoja tiskiin.

Vierailija
45/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sokeriarvot? Tukeva ruoka nostaa niitä, tarkistapa ettei niissä häikkää.  Korkeat sokerit väsyttää .

Taitaa tuo ketorouvakin mainita että on syytä tarkistaa lääkäriltä ketoilu jos terveydessä häikkää.   Tietysti ihan vain vastuusta vapautuakseen.

Vierailija
46/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla otat pienen palan leipää ja päälle tomaatti VIIPALE . Yksi viipale. Juot kupin teetä missä yksi pala sokeria ja painut töihin.  Otat pastillit suuhun välillä. Ettet haise. Sitten menet syömään jotain puolen päivän aikaan . Hillitysti vähän. Haarukka veitsi lusikka. Hyvät tavat. Vettä. Myöhemmin syöt teen kanssa banaanin joskus 14-17 aikaan. Illalla jos jämähtää otat omenan ja vettä.  Lopettakaa VOOHOTUS.  Liikuntaa ja hedelmiä. 

Vierailija
47/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla otat pienen palan leipää ja päälle tomaatti VIIPALE . Yksi viipale. Juot kupin teetä missä yksi pala sokeria ja painut töihin.  Otat pastillit suuhun välillä. Ettet haise. Sitten menet syömään jotain puolen päivän aikaan . Hillitysti vähän. Haarukka veitsi lusikka. Hyvät tavat. Vettä. Myöhemmin syöt teen kanssa banaanin joskus 14-17 aikaan. Illalla jos jämähtää otat omenan ja vettä.  Lopettakaa VOOHOTUS.  Liikuntaa ja hedelmiä. 

Suksi nyt v:ttuun paskaruokavalioinesi.

Vierailija
48/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti te kuolette sydäntautiin noilla rasvoilla. 

Vierailija
49/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti te kuolette sydäntautiin noilla rasvoilla. 

Sydäntaudin saa HH-mättämisestä, ei ketoilusta.

Vierailija
50/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida osata suomen kieltä poju. Mutta PASTILLI ON KARAMELLI. 

Vierailija
51/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sulla ap on kyllä homma ihan hyvin mietitty ja toteutettukin. Voi olla että on nyt vaan jokin henkinen jumi.

Ainakin minä olisin kiinnostunut kuulemaan miten sujuu vaikka kuukauden kuluttua.

Kun itse lähdin tähän hommaan n 15 vuotta sitten niin alku oli hyvinkin takkuista. Sen mitä olen oppinut tästä ruokavaliosta ja elämäntavasta, niin usein on kyse vain pienestä hienosäädöstä. Jokaisen kroppa toimii vhh:llakin eritavalla, mikä sopii yhdellä ei sovi ehkä toisella. Hyvään oloon ja terveyteen kuitenkin tähdätään, eikö niin?

Tsemppiä!

Olen perehtynyt tähän ruokavalioon vuosien varrella asia kerrallaan mutta minulla on ollut niin valtava riippuvuus sokeriin, etenkin henkisesti, etten ole oikeastaan kyennyt aikaisemmin toteuttamaan terveellistä ja oikeista lähtökohdista tätä ruokavaliota. Olen tarvinnut paljon enemmän ymmärrystä itseäni kohtaan ennen kuin olen voinut irrottautua addiktioista. Muut on selätetty ja nyt viimeisimpänä sokeri, josta olenkin kovin onnellinen, että se pirullinen makeanhimo on nyt lakannut tässä viikon sisällä. Olen valmistautunut tähän kyllä tarkasti ja etenkin YouTubessa keto Sarin tietämys ja videot ovat olleet suuri apu. Varaa ei ole liittyä heidän valmennukseen mutta onneksi jakavat tietoa paljon muutenkin. Sitä ryhmää ympärille kyllä kaipaisin, olisi yhteisö, jonka kanssa jakaa näitä ihan omassa porukassa mutta nyt toistaiseksi ainakin menen itsekseni ja niillä tiedoilla mitä olen saanut.

Terveys edellä nimenomaan! Se on kyllä se tärkein ja juuri sen takia tässä olenkin. Kyllästyin siihen huonoon oloon, jonka syöminen minulle aiheutti enkä kyennyt kontrolloimaan itseäni. Myötätuntoisesti suhtaudun siihenkin koska kyllähän tämä ultraprosessoitu ruoka mitä hyllyt ovat täynnä, niin ovat myös hyvin addiktoivia.

Minä kiitän tsempeistä ja mielellään tulen sitten kertomaan kun se kuusi viikkoa on tullut täyteen, että onko se adaptaatio tapahtunut ja kuinka voin. :) - ap

Vierailija
52/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida osata suomen kieltä poju. Mutta PASTILLI ON KARAMELLI. 

Ja sinun ohjeet on täyttä paskaa. Tunge pastilli perseeseesi.

Vierailija
53/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka raskasta sun urheilu normaalisti on? Sanoit, ettet jaksa treenata ja kärsit unettomuudesta.

Miksi et lisäisi hiilareita? Ei aktiiviurheilijan pidä olla ketolla, ne lihaksetkin tarvii hiilaria että kasvaa ja palautuu.

Vierailija
54/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka raskasta sun urheilu normaalisti on? Sanoit, ettet jaksa treenata ja kärsit unettomuudesta.

Miksi et lisäisi hiilareita? Ei aktiiviurheilijan pidä olla ketolla, ne lihaksetkin tarvii hiilaria että kasvaa ja palautuu.

Urheilija ei tarvitse hiilareita yhtään mihinkään. Eikä varsinkaan kuntoilija.

Vierailija
55/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oletko jatkuvasti ketoosissa? Ketoosi ei kaikille sovi. Itse olen niitä joille se ei sovi, mutta kun nostan hiilarit sellaiselle tasolle, että pääsen pois ketoosista, niin olo on hyvä. Mulle hyvä hh määrä vuorokaudessa on 30-50g. Säästän hiilareitä hyvän määrän viimeiseksi illalla syötäväksi, etten varmasti ole ketoosissa kun nukkumaan pitäisi mennä. Ketoosissa en saa nukahdettua.

Ja tämä ihan vaan noin 15 vuoden henkilökohtaisella kokemuksella vhh ruokavalioista.

Olen jatkuvasti ketoosissa tai en mittaile mutta en ainakaan syö ruokaa, joka nostaa verensokeria kauheasti. Oletan siis olevani ja laskujeni mukaan hh pysyy siinä 20 g tienoilla tai alle.

Voi olla, että kroppani kaipaa enemmän hiilareita ylipäätään mutta en voi vielä tietää sitä ennen kun kroppa on kunnolla adaptoitunu

Syön 2-3 krt syömisikkunan aikana. En syö liikaa hiilihydraatteja, lasken ja ihan max 20 g tulee syömisikkunan aikana. - ap

Vierailija
56/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että kroppani kaipaa enemmän hiilareita ylipäätään mutta en voi vielä tie

Syön 2-3 krt syömisikkunan aikana. En syö liikaa hiilihydraatteja, lasken ja ihan max 20 g tulee syömisikkunan aikana. - ap

Laske vielä ne makrot eli >60% energiaa rasvasta ja alle 0-5% hiilareista. Liika proteiini ei ole hyväksi.

Vierailija
57/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko omat treenimääräsi ja ruokavalion? Kuinka aerobinen sujuu? Entä nukkuminen ja palautuminen?

Vierailija
58/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko omat treenimääräsi ja ruokavalion? Kuinka aerobinen sujuu? Entä nukkuminen ja palautuminen?

Kehon rasvavarastot ovat suuremmat kuin hiilarivarastot. Rasva-adaptoituneella keholla on siis suuremmat energiavarastot käytettävinään. Asiasta on tutkimusta että ihan turha kaltaisesi uunon kanssa vääntää.

Vierailija
59/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että kroppani kaipaa enemmän hiilareita ylipäätään mutta en voi vielä tie

Olen hyödyntänyt tekoälyä ja kuvannut annokseni aina gpt:lle sekä vielä varmistanut, että on arvioinut aterian sisältämät makrot myös paistorasvaa myös mahdollisimman oikein. Pyysin keskiarvoa makrojakaumasta ja tällainen tuli:

Keskimääräinen makrojakauma (per päivä)

Energia: noin 13001600 kcal

Rasva: 100120 g ( 6575 %)

Proteiini: 80100 g ( 2030 %)

Hiilihydraatit (netto): 1025 g ( 36 %)

-ap

Vierailija
60/81 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noista luvuista näköjään jäi nyt väliviivat mutta varmaan suurin osa ymmärtää kuitenkin. - ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi