Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketolla kolmatta viikkoa ja olen kuolla väsymykseen. Meneehän tämä ohi?

Vierailija
24.09.2025 |

Syön riittävästi enkä rasvan kanssa säästele. En ole kahteen viikkoon jaksanut treenata, en edes käydä lenkillä. Ei vain tee henkisesti eikä fyysisesti yhtään mieli. En jaksa tehdä muutakaan. No, ruoan ja kaupassa käyn sekä pakollisilla asioilla. Muuten makaan sängyssä ja katselen tv:tä. Olen todella väsynyt mutta öisin en saa unta koska ilmeisesti laihtumisen vuoksi kortisolitasot ovat korkealla. Nukahdan vasta aamuyöstä.

Yritän kärsivällisesti odottaa, että keho adptoituu, siinä menee kuulemma keskimäärin kuusi viikkoa. Sitten energiaa pitäisi olla kuin pienessä kylässä. 

On tämä kuitenkin yllättävän rankkaa. Onko kellään toisella ollut näin rankkoja aloitusoireita? 

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tuo proteiinin määrä; suosituksiahan on välillä 1,2-2,0g/kg? (per rasvaton kilo / tavoitepaino)

Tuo suositus on vanhuksille, sairaille ja  bodareille. Joku 0,8 g on ihan tavikselle työikäiselle sopiva. 

Vierailija
82/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hakemassa Puhdistamon elektolyyttijauhetta. Sisältää on natriumia, kaliumia, magnesiumia, kloridia, optimsm ja C-vitamiinia. Varmasti tarpeellinen lisä tähän tilanteeseen. - ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos dietille ryhdyt, niin oireet on kestettävä. Näin ajattelen, enkä ole ikinä millään dietillä ollutkaan. Miksi muuten ketoilet? 

Vierailija
84/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti te kuolette sydäntautiin noilla rasvoilla. 

Tätä mulle on toitotettu 15 vuotta. Niin että milloinkohan se kuolo korjaa? Jos olisin jatkanut sillä mitä ennen söin, olisin jo vainaa tai ainakin sairaseläkkeellä.

Syön nykyään 30-50g hh, 60-70g proteiinia ja 180-250g rasvaa päivässä.

Aloitus oli 100kg ja vaatekoko xxl. Nykyään kokoa m, painoa en tiedä kun ei ole vaakaa.

Olo ja koetulokset kertoo että olen terve. 

Se on TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKE! 

Vierailija
85/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästi saa hormonitoimintansa sekaisin noilla humpuukeilla.

Vierailija
86/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisten tuotteiden, kuten hedelmien, poisjättäminen ruokavaliosta ei tee hyvää.

Vierailija
87/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti te kuolette sydäntautiin noilla rasvoilla. 

Tätä mulle on toitotettu 15 vuotta. Niin että milloinkohan se kuolo korjaa? Jos olisin jatkanut sillä mitä ennen söin, olisin jo vainaa tai ainakin sairaseläkkeellä.

Syön nykyään 30-50g hh, 60-70g proteiinia ja 180-250g rasvaa päivässä.

Aloitus oli 100kg ja vaatekoko xxl. Nykyään kokoa m, painoa en tiedä kun ei ole vaakaa.

Olo ja koetulokset kertoo että olen terve. 

Sitten kun olet 50. Kannattaa kuvauttaa sepelvaltimot, vetikokeet ei kerro yhtään mitään.

Vierailija
88/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaa, broileria, kasviksia, täysviljaa,  marjoja ja  kasvirasvoja siitä on terve ihminen tehty. Kerran viikossa herkkupäivä.

Kalan kollageenia tuntuis tarviivan monen nivelet ja järki kasvisrasvoja.

Nää dieetit menee näihin kaalikeitto- ananaspilleri osastoihin mitä myytiin naisille 80-luvulla.

Vierailija
89/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sulla ap on kyllä homma ihan hyvin mietitty ja toteutettukin. Voi olla että on nyt vaan jokin henkinen jumi.

Ainakin minä olisin kiinnostunut kuulemaan miten sujuu vaikka kuukauden kuluttua.

Kun itse lähdin tähän hommaan n 15 vuotta sitten niin alku oli hyvinkin takkuista. Sen mitä olen oppinut tästä ruokavaliosta ja elämäntavasta, niin usein on kyse vain pienestä hienosäädöstä. Jokaisen kroppa toimii vhh:llakin eritavalla, mikä sopii yhdellä ei sovi ehkä toisella. Hyvään oloon ja terveyteen kuitenkin tähdätään, eikö niin?

Tsemppiä!

Olen perehtynyt tähän ruokavalioon vuosien varrella asia kerrallaan mutta minulla on ollut niin valtava riippuvuus sokeriin, etenkin henkisesti, etten ole oikeastaan kyennyt aikaisemmin toteuttamaan terveellistä ja oikeista lähtökohdista tätä ruokavaliota. Olen tarvinnut palj

Onks sulta ap mitattu ferritiiniä?

Musta ja monesta muusta tulee aina suklaa-/sokeriaddikti, kun ferritiini laskee liikaa. Infuusion jälkeen suklaan himo loppui kuin seinään.

Vierailija
90/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla aika vaarallinen ruokavalio. Jotkut ovat kuolleet siihen.

Vierailija
91/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla aika vaarallinen ruokavalio. Jotkut ovat kuolleet siihen.

Älä viitsi suoltaa tuollaista tuubaa. 

Vierailija
92/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolme vuotta kestolla ja minulla oli tuota samaa että en saanut unta, tai se oli jotenkin pätkittäistä kun sydän rytkytteli miten sattuu. Suolanokare auttoi tuohon rytkyttelyyn kun lopulta sen keksin ja pieni määrä hiilihydraattia iltapalalla auttoi saamaan unen päästä kiinni.

Näin jälkiviisaana kun tuosta ketokaudestani on jo vuosia aikaa niin tajuan että ketoilin liian tiukasti, minulle olisi ollut armollisempi vhh. Painoa kyllä putosi reippaasti ja poissa ovat pysyneet vaikka nyt syönkin kaikkea. 

Olen sitä mieltä että sinun väsymyksesi pitäs alkaa hellittää kyllä nyt kun olet kolme viikkoa ollut ketolla.. Testaa vaikka tuota iltaan hiilaria, vaikka joku 20g, siinähän näet auttaako se. Tuo määrä ei vielä laihtumista hidasta, varsinkin jos saat unta ja jaksat sitten liikkuakkin päivisin.

Tsemppiä Ap, kysyvä ei tieltä eksy! 

Vierailija
93/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin, että katolla kolmatta viikkoa...

Vierailija
94/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen kanssa oli taas viime yönä vaikeuksia. Nukahdin vasta klo 3 aikaan ja heräsin jo 7.30. Söin ilallla, otin elektolyyttejä ja erikseen iltamagnesiumia edistääkseni unen tuloa. Tämä ottaa päähän, muuten kaikki hyvin. - ap

Vierailija
95/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unen kanssa oli taas viime yönä vaikeuksia. Nukahdin vasta klo 3 aikaan ja heräsin jo 7.30. Söin ilallla, otin elektolyyttejä ja erikseen iltamagnesiumia edistääkseni unen tuloa. Tämä ottaa päähän, muuten kaikki hyvin. - ap

Koita lisätä vähän hiilareita.  Kyllä vhh-ruokavalion hyödyt saa, vaikka ei ihan ketoosia olisikaan.

Vierailija
96/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellisten tuotteiden, kuten hedelmien, poisjättäminen ruokavaliosta ei tee hyvää.

Vhh-ruokavaliossa syödään juurikin niitä terveellisiä ruoka-aineita ja vältetään sokeria. Sokerin jättäminen tekee elimistölle hyvää.

Nykyhedelmissä ei paljonkaan ravintoa ole ja pääosin ne ovat sokeria. Marjat on parempi vaihtoehto.

Vierailija
97/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita lisätä vähän hiilareita.  Kyllä vhh-ruokavalion hyödyt saa, vaikka ei ihan ketoosia olisikaan.

En vielä voi luovuttaa. :) Haluan todella tietää miten kroppa reagoi ja toimii adaptoituneena.

Laitoin puhelimen vielä lentokonetilaan ja yritin uudelleen ja onneksi nukuin vielä neljä tuntia. Unirytmi sekaisin mutta ei se mitään kun tällä hetkellä lomalla. - ap 

Vierailija
98/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vielä voi luovuttaa. :) Haluan todella tietää miten kroppa reagoi ja toimii adaptoituneena.

Laitoin puhelimen vielä lentokonetilaan ja yritin uudelleen ja onneksi nukuin vielä neljä tuntia. Unirytmi sekaisin mutta ei se mitään kun tällä hetkellä lomalla. - ap 

Eihän hiilareitten pieni lisääminen ole luovuttamista. Keho adaptoituu kyllä ilman ketoosiakin. Kurjaa kun sulla on noin paha olla. 

Vierailija
99/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla perhe? Puoliso ja lapset ja kissa ja koira. Mitä työtä teet, mikä on koulutuksesi?

Vierailija
100/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän hiilareitten pieni lisääminen ole luovuttamista. Keho adaptoituu kyllä ilman ketoosiakin. Kurjaa kun

Ei tarvitse toisen puolesta kertoa mitä kukin tuntee. Ei minulla ole kurja olo. Olo selvästi tänään parempi kuin muutama päivä sitten. Taas tanssin musiikin tahdissa. Olen iloinen. Energiatasot selvästi nousussa. Vielä kun uni olisi yhtäjaksoista ja tulisi paremmin niin olisi mahtavaa, täytyy katsoa jos alkaa senkin suhteen helpottamaan. :) - ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän