Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaliluokka näkyy hampaista. Merkkivaatteita saa kirpparilta ja kaveri voi leikata hiukset mutta hampaat

Vierailija
24.09.2025 |

Niitä ei voi piilottaa. On puuttuvia hampaita,hammaskiveä ja osa vinksin vonksin.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee hammaskiveä, jota saa vuosittain olla poistattamassa. Lisäksi minulla olisi tarvetta oikomishoidolle, mikä on jätetty aikanaan nuorena hammashoidossa tekemättä ja mitä en ole nyt lähtenyt aikuisena teettämään. Käyn yksityisellä hammaslääkärillä, maksan itse hammaslääkärikäyntini.

Olen siis ap:n määritysten mukaan alempaa sosiaaliluokkaa.

Vierailija
2/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaunis, vaalea, ehjä ja tasainen hammasrivistö enkä edes tiedä mitä on hammaskivi vaikka olen suurimman osan aikuisiästäni ollut työtön. Millä sen selität?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei o ainakaan ylimpien sosiaaliluokkien hommaa vetäistä valkoisena hohtavia kuoria omien hampaiden päälle.

Vierailija
4/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Multa revittii julkisilla hammas eikä mitään tarjottu tilalle. Impalantti monta tonnia. En enää edes halua mennä hammaslääkäriin kun pelkään että vievät toisenkin.

Vierailija
5/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, näin on.

Vaikka hampaat olisi ihan helvetin helppo pitää kunnossakin lankaamalla ja harjaamalla päivittäin.

Hiilihappojuomat (kalja, limut) ja tupakointi syövyttää hampaita. Ja nehän irtoaa kun ei lankaa eikä harjaa ja parodontiitti pääsee leviämään ja tuhoaa kiinnityskudoksen.

Oma lisänsä ongelmaan tulee turpiinlyönnistä, jota nämä harrastaa kännissä ja kovien huumeiden käyttäjäthän makaa tokkurassa päivätolkulla ja sen jälkeen varastaa kaupasta karkkia nälkäänsä.

Vierailija
6/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, hampaistako sinut on sitten tunnistettu alimpaan luokkaan kuuluvaksi, ap?

Vierailija
7/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee hammaskiveä, jota saa vuosittain olla poistattamassa. Lisäksi minulla olisi tarvetta oikomishoidolle, mikä on jätetty aikanaan nuorena hammashoidossa tekemättä ja mitä en ole nyt lähtenyt aikuisena teettämään. Käyn yksityisellä hammaslääkärillä, maksan itse hammaslääkärikäyntini.

Olen siis ap:n määritysten mukaan alempaa sosiaaliluokkaa.

Et ole, jos poistatat sen hammaskiven. Kannattais varmaan opetella käyttämään hammaslankainta päivittäin ja vaihtaa ruokajuomaksi vesi. Näillä konsteilla mulla lakkasi hammaskiven tuotanto.

Vierailija
8/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaunis, vaalea, ehjä ja tasainen hammasrivistö enkä edes tiedä mitä on hammaskivi vaikka olen suurimman osan aikuisiästäni ollut työtön. Millä sen selität?

Asut jossain pienemmällä paikkakunnalla, jolla on rahaa ja resursseja kunnalliseen hammashuoltoon.

Vierailija
9/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosia arvotetaan hampaista, EI ihmisiä!

Vierailija
10/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asut jossain pienemmällä paikkakunnalla, jolla on rahaa ja resursseja kunnalliseen hammashuoltoon.

Itse mä niitä hampaita hoidan :D Kunnallisessa hammashuollossa käyn tarkastuksessa kahden vuoden välein, sen enempää resursseja en tarvitse.

Vierailija
11/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, hampaistako sinut on sitten tunnistettu alimpaan luokkaan kuuluvaksi, ap?

Hampaaton Henrik hermostui kun kerrottiin, mistä köyhyys ja junttius näkyy :D

Jotain on miehissä vialla kun ei onnistu edes hampaiden pesu. Montako sulta puuttuu? Mä olen 60 ja kaikki tallessa. Hampaat oiottu lapsena peukalolla painamalla, kun rautahampaat yllättäen kasvoivat maitohampaiden taakse. Vanhemmat oli sen verran fiksuja, että veivät hammaslääkäriin, jossa nypittiin ne maitohampaat pois ja sen jälkeen muutama kuukausi väännettiin hampaita oikeaan linjaan sormella samalla kun äiti luki sadun.

Oletatko Henrik, että hampaidesi pesukin on jonkun muun vastuulla?

Vierailija
12/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaskiven runsas kertyminen on ominaisuus, joillakin on sellainen ph syljessä, että hammaskiveä kertyy enemmän, vaikka kuinka harjaisi ahkerasti, eli sitä pitää poistaa säännöllisesti esim, ultraäänilaitteella.. .

En ole kyllä koskaan kuullut noin outoa asiaa, että työttömyys poistaisi hammaskiven.

Vierailija
13/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on panostanut hampaiden hoitoon lapsuudesta asti sen verran että on harjannut hampaansa ja käyttänyt hammasväliharjaa tai hammastikkua, niin kyllä ne hampaat jotensakin kuosissa pysyy.

Mutta jos ei yhtään ole hammashygieniasta huolta pitänyt, niin toki, se hampaiston kunnossa näkyy.

Kun mä olin alaluokilla, oli kyllä hammaslääkärikäyntejä koulun puolesta, mutta se oli sitä aikaa, kun hammaslääkäri ei mitenkään valistanut,vaan katsoi vain reikiintymistilanteen.

Valistus tuli vasta myöhemmin, mun kohdalla jonkin verran myöhässä, mutta se valistus kuitenkin puri, eli on toi kotihoito sitten pelannut sen jälkeen. Toki, nyt ongelma voi olla se, että kun ykstiyiseen ei ole varaa, niin sitten ei välttämättä pääse vuosittaisiin tarkastuksiin vaikkapa hammaskivitilanteen takia julkisellekaan... Toki, jos se kotihoito pelaa, niin ehkä hammaskivikään ei sitten niin hirveellä vauhdilla pääse kertymään... Mutta eipä ehkä sitten tule sitten yritettyä niitä hygienistin aikojaan saada... kun kerran on sanottu, että ei...... Olkoot!

Vierailija
14/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Pesen hampaitani. Pienillä paikkakunnilla on vielä pienemmät resurssit kuin rikkaalla pk-seudulla. Hammasharjoja ja -lankaa sekä fluoritahnaa saa ihan joka kylästä. Niitä pitää vain käyttää.

Vierailija
15/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevosia arvotetaan hampaista, EI ihmisiä!

Sori nyt vaan, mutta hampaaton juoppis ei töitä eikä naista saa eikä nouse arvostettuun asemaan.

Vierailija
16/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Multa revittii julkisilla hammas eikä mitään tarjottu tilalle. Impalantti monta tonnia. En enää edes halua mennä hammaslääkäriin kun pelkään että vievät toisenkin.

Jos hampaita joutuu vetämään monta pois, se voi alkaa vaikuttaa purentaan ja aiheuttaa sellaisia ongelmia, että mahdollisesti hoitavat nuo implantitkin sitten lopulta julkisella halvalla.

Vierailija
17/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammaskiven runsas kertyminen on ominaisuus, joillakin on sellainen ph syljessä, että hammaskiveä kertyy enemmän, vaikka kuinka harjaisi ahkerasti, eli sitä pitää poistaa säännöllisesti esim, ultraäänilaitteella.. .

En ole kyllä koskaan kuullut noin outoa asiaa, että työttömyys poistaisi hammaskiven.

Ap väitti, että köyhyys tuottaa hammaskiveä.

Vierailija
18/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Olet nuori... Et ole juonut kahvia tai teetä, maitoa vain. Olet käyttänyt harjaa ja tahnaa niin kuin on suositusten mukaan käytettävä.

Voi olla että sulla on sellaiset perintötekijät, että reikiintyminen ei ole suuri ongelma tai hammaskiven kertyminenkään. Syljen bakteerit eivät ole hammaskivelle suotuisat.

Vierailija
19/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aloittaja, on niitä huonohampaisia rikkaitakin!

Just pääsin yhtä rikkaana itseään pitävää vähän lähempää katsomaan, ja kas, ihan kuin siltä olisi puuttunut ainakin yksi kulmahammas!

Vierailija
20/103 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mä niitä hampaita hoidan :D Kunnallisessa hammashuollossa käyn tarkastuksessa kahden vuoden välein, sen enempää resursseja en tarvitse.

Mä käyn noin kuuden vuoden välein eikä viimeksi olllut edes hammaskiveä. Kaikki tallessa, vaikka yksi poskihammas piti aikoinaan juurihoitaa kun se pääsi reikiintymään paikan alla juurikanavaan saakka. En päässyt ajoissa hammaslääkäriin koska olin päivystystöissä. Nyt vähän pelkään, milloin se halkeaa kuivuuttaan ja pitää laittaa kruunu. Juurihoidosta on 30 vuotta. Mulla on myös bruksismia, joka kuluttaa hampaita öisin. Hieroskelen ja venyttelen puremalihaksia.

Tuolloin laitatin myös kosmeettiset kuoret yläetuhampaisiin, jotka oli ilmeisesti kalsiumin puutteen takia jääneet huonon muotoisiksi ja sahalaitaisiksi.

Kyllä se on itsestä kiinni, miltä hymy näyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi