Olen rikkaan miehen edustusvaimo. Kysymyksiä?
Kommentit (296)
No, tottakai. Olenko muka muuta väittänyt? Sen vain sanoin, että me aloimme syödä ja tehdä itse sushia paljon ennen kuin USEIMMAT muut niin tekivät. Me vetelimme sushia, kun kauhistelivat, miten voimme syödä raakaa kalaa. Miksi juuri tämä asia ottaa noin kovasti joidenkin tunnolle? Hassua...
ap
Niin onkin. Siksi en ihmettelekään, että sushista on tullut niin yltiösuosittua Suomessa. Monet tykkäävät graavikalasta ja eihän sen nyt pitäisi olla kovinkaan suuri hyppäys siirtyä sushiin. Tosin graavikala ei ole raakaa, vaan raakakypsytettyä, mutta joka tapauksessa se muistuttaa kovasti raakaa kalaa.
ap
Vierailija:
Onpa mukava lukea sellaisesta elämästä, josta itse vain haaveilee. Tai oikeastaan en edes haaveile, koska tiedän ettei näillä meidän koulutuksillamme (vaikka akateemisia ollaankin- tai ehkä juuri siksi) koskaan tehdä muuta kuin tienata perse hiessä leipää ja eletä kädestä suuhun. Mutta itsepähän olemme ratkaisumme tehneet. Ratkaisu on siinä mielessä turvallinen, että hommat eivät meiltä lopu tuli sitten lama tai vedenpaisumus (opettaja ja kätilö).Toivoisin, että suomessakin rikkaat osaisivat enemmän näyttää omaisuutensa ulospäin. Ehkäpä sitä kautta me suomalaiset pääsemme monia jäytävästä kateudentunteesta (johon joukkoon itsekin tunnen välillä kuuluvani, ikävä kyllä).
on olen rikkaan miehen edustusvaimo. Entäpä jos ap olisi kirjoittanut, että olen rekkamiehen vaimo, onko kysyttävää, olisitte kirjoittaneet näin kärkeviä kommentteja?
Minäkin olen edustusvaimona, ulkomailla. En voi nyt sanoa, että rikkaan, mutta niin hyvin toimeentulevan, ettei minun olisi tarvinnut mennä töihin. Nyt hoidan lapsia niin pitkään kun ulkomailla olemme, luultavamminkin, sekä kotia. Voin vain kertoa että ihan oikeasti ns. tekemättömyyttä jaksaa ilman tylsistymistä muutamia viikkoa, mutta kyllä se tyhjien seinien katseleminen ja aikatauluttomuus alkaa pian kypsyttämään. Ei tarvi herätä herätyskelloon, se on ihanaa, mutta kun oikein masentaa tai on yksinäinen, se herätyskellonkin soiminen voisi olla aika kivaa.
Kannattaisi kysyä ihan oikeasti kunnon kysymyksiä ja vaikka yrittää asettua toisen asemaan, eikä alkaa ilkeilemään. Tai olla vaikka onnellinen toisen puolesta.
Suomessa on vaan niin vaikea hyvaksya toisten hyvaa toimeentuloa ja sita etta joku voi olla edustusrouva.
Minulla on seka kotiapulainen etta lastenhoitaja ja se on taalla kulttuurissa tapana. Suomessa saa olla tosi hissunkissun asiasta ettei vaan saa vihaisia (katkeria) kotiaiteja niskaansa.
Suomalaisten kateus ja lapsellinen vahattely tastakin ketjusta taas paljastui
ollaan ajateltu, että vaimo voisi jäädä kotiin, kun mun tulot on tässä viime vuosina vähän parantuneet. Kun nämä kommentit on luettu, niin taitaa olla parempi että vaimo vaan jatkaa rehkimistä... On se raadin mielestä niin paljon ylevämpää ja älyllisesti stimuloivampaa.
Ap ei tullut tänne kehuskelemaan jutuillaan, vaan kertomaan omasta elämästään hänelle esitettyjen kysymysten perusteella.
Vaikken enää koko ketjun luettuani ole niin varma ap:n aitoudesta, niin silti ottaa päähän palstan asenne. Lynkataan, haukutaan, luetaan vastauksista se mitä itse ajatellaan. Live and let live, people...
Se on aivan fakta, että useimmissa varakkaissa perheissä tulot tehdään perheen oman ajan kustannuksella. Pätee ainakin niihin, jotka ovat omalla työllään luoneet varallisuuden, eivätkä ole syntyneet hopealusikka suussa.
Tästä syystä tälläiseen perheeseen harvoin mahtuu kahta super-uraa, se ei ole vaan mahdollista. Varsinkaan jos on pieniä lapsia. Poikkeuksiakin toki löytyy. Usein sen toisen puolison harteille jää täysin kodin pyörittäminen, kaikki käytännön asiat ja lastenhoito. Jokaisella on siis omat kiemuransa. MUTTA näinkin voi olla täysin onnellinen, jos jokainen on roolissaan vapaaehtoisesti ja yhdessä laaditun suunnitelman mukaan.
Jokaisella perheella on omat haasteensa, toisilla se on raha, toisilla aika, toisilla joku muu juttu.
T. Suht varakkaan perheen kotiäiti, joka asuu ulkomailla
ja tyyppi vaan jatkaa ja jatkaa ja jatkaa.. Sekin kertoo paljon päänliikkeistä..
Vierailija:
Se on aivan fakta, että useimmissa varakkaissa perheissä tulot tehdään perheen oman ajan kustannuksella.
Tästä syystä tälläiseen perheeseen harvoin mahtuu kahta super-uraa, se ei ole vaan mahdollista. Varsinkaan jos on pieniä lapsia. Poikkeuksiakin toki löytyy.
Muistuu tuosta ed. kirjoituksesta se tapaus Heinon pariskunnan kaksoismurha, jossa murhaajat ja etenkin pääsuunnittelija kundilla vanhemmat aina duunissa mutta varakkaita kylläkin ja lapsi voi siis erittäin huonosti mutta miten nyt vanhemmat sen olisivat tienneet kun eivät olleet kotonakaan..joten se siitä!
En sitten tiedä että yrittääkö vakuuttaa enemmän av:laisia vai itseään.
etten suinkaan väittänyt, että lapsille olisi raha rakkautta tärkeämpää. Taas sisälukutaitoa, kiitos.
Vierailija:
Ruoka oli lähinnä, noh... italialaista ja " lisäravinteena" cavaa.ap
vaan vasta Alfa (vaikka olisi kalliskin malli).
Vierailija:
jotkut syöneet siellä sushia, mutta suuren yleisön tietouteen sushi tuli oikeastaan vasta vuosituhannen vaihteessa.
ap