Boomereilla on ollut niin helppoa kaikki..
Jopa ikuinen opiskeluoikeus yliopistossa. Nykyään saa suorittaa vain yhden tutkinnon yliopistossa tai AMKissa ja sen jälkeen ainut mahdollisuus uudelleenkouluttautua on toisella asteella miksessa, johon saa toistaiseksi vielä rajattomasti tukea.
Olisiko liikaa vaadittu, että saisi suorittaa edes kaksi yliopisto tai AMK tutkintoa, kun ei ne aikuisten 1,5v amistutkinnot oikein työllistä? Ensin rohmutaan itselle kaikki edut ja sitten viedään nuoremmilta mahdollisuudet.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerit meni koulusta suoraan töihin ja osa ilman koulutusta , silloin se oli helppoa , töitä oli .
Minunkin lapset kaikki menneet töihin.
Ja minun!
Moni asia juu, mutta ei aivan kaikki. Esimerkiksi vanhempien vanhempien hylkääminen on yleisempää nykyään kuin aikanaan. Se johtunee siitä, että boomereilla ei ollut vielä mahdollisuuksia kasvattaa tunne-elämäänsä kypsälle tasolle. Heillä saattaa olla autoritaarisia näkökulmia suhteessa aikuisiin lapsiinsa ja jopa persoonallisuuden häiriöitä. Moni on ihan pihalla, kun nyt keski-iässä tai sen kynnyksellä olevat aikuiset lapset alkavat vaatia kypsyyttä, eivätkä siedä esim. rajattomuutta tai kontrollointia.
Jospa he äänestivät sellaisia poliitikkoja jotka eivät leikanneet heiltä pois näitä etuja. Ja sellaisia jotka poistivat kuusipäiväisen työviikon ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa tulee mieleen, kuinka huonosti osa meidän nuorisosta ja
keski-ikäisistä todella voi!
En nuoruudessani kadehtinut isovanhempiani tai kylän muita vanhuksia, kuinka helppo elämä heillä on ollut.
En sylkenyt sen näkövammaisen ja kumarassa kulkevan vanhuksen päälle kateellisena, kuinka helposti matka sujuu valkoisen kepin kanssa!
Te olette hävyttömiä ja julmia!
Luojan kiitos, onneksi on paljon ihania ja ajattelevia ja hyvinvoivia nuoria, ihmisiä!
Kyllä heitä on, jotka eivät perusta omaa menestymistään kateudelle, ahneudelle tai katkeruudelle, vaan kyvykkyydelle ja ahkeruudelle!
Elämä on - niin kuin me ikuiset opiskelijat sanomme 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä nr. 116 että joo, oli niin hemmetin ja stanan helppoa kaikki opiskelut ja eläminen. Toivottavasti pian palataan samanlaiseen että nykyinen nuorisokin pääsee nauttimaan siitä 1950-70 luvun helppoudesta, jolloin vaan osteltiin asuntoja parin vuoden palkoilla vaikka yksi kävi vain töissä.
Mä toivon muuten samaa😝
Toivottavasti Venäjä pian hyökkää Suomeen ja alkaa Oikea sota.
Sitten saavat nuoret spurgut, narkkarit, velliperseet kokea kuinka mukavaa se sota oikein on!
Kommunistit Talja, KaasuPaavo ja Risuparta Erkki on varmasti ruusupuska kourassa toivottamassa venäläiset tervetulleeksi.
Päästään osaksi suurta ja mahtavaa Venäjää jälleen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi boomeri kertoi, että meni Helsinkiin piiaksi, johonkin varakkaaseen perheeseen, jossa piti tehdä kaikki kotityöt. Perheen rouva ei ollut töissä ja kävi kampaajalla. Tämä boomeri opiskeli samalla lähihoitajaksi tämän työn ohella. Koulutus kesti tuolloin noin 1/2 vuotta. Tämän jälkeen piti olla valmis menemään töihin.
Lähihoitajiaei ole silloin ollutkaan. Esim. 60-luvulta alkaen. Ensin oli apuhoitaja, koulutus 1 vuosi, sitten perushoitaja, koulutus ainakin se vuosi, sitten lähihoitaja ja koulutus n 3,5 v ja valinnat, mille linjalle haluaa.
Toki sadan vuoden takaista koulutusta en tunne, mutta lähihoitajia ei silloin koulutettu.
Lähihoitajan koulutus kestää peruskoulupohjalta 3 vuotta. Jos pohjalla jo yksi toisen asteen tutkinto, niin se kestää n. 2 vuotta. Lähihoitajia on alettu kouluttamaan vuonna -93.
Vierailija kirjoitti:
Nyt 25-vuotias lapseni on ollut töissä 18-vuotiaasta asti samassa työpaikassa. Hyvin on pärjännyt yhdellä amitsututkinnolla. Sellainen etuoikeutetun boomerin etuoikeutettu lapsi.
Aika vanhana olet lapsesi saanut. Mä olen syntynyt -79 ja mun lapsi on 22v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä nr. 116 että joo, oli niin hemmetin ja stanan helppoa kaikki opiskelut ja eläminen. Toivottavasti pian palataan samanlaiseen että nykyinen nuorisokin pääsee nauttimaan siitä 1950-70 luvun helppoudesta, jolloin vaan osteltiin asuntoja parin vuoden palkoilla vaikka yksi kävi vain töissä.
Mä toivon muuten samaa😝
Toivottavasti Venäjä pian hyökkää Suomeen ja alkaa Oikea sota.
Sitten saavat nuoret spurgut, narkkarit, velliperseet kokea kuinka mukavaa se sota oikein on!
Kommunistit Talja, KaasuPaavo ja Risuparta Erkki on varmasti ruusupuska kourassa toivottamassa venäläiset tervetulleeksi.
Päästään osaksi suurta ja mahtavaa Venäjää jälleen kerran.
Toiveajattelua tällaiset sotajutut. Korkeintaan örkit rynnivät Viroon ja suomipojut pääsevät sitten rahtikuljetuksena sinne rämpimään suolle ja pelkäämään drooneja. Suomen rajan yli örkit ei uskalla tulla.
Me boomerit olemme rakentaneet toimivan yhteiskunnan aloittajan kaltaisille räkänokille ja nyt ne tissiposket ovat itse sitä tuhoamassa pohjattomalla saamattomuudellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerit meni koulusta suoraan töihin ja osa ilman koulutusta , silloin se oli helppoa , töitä oli .
Niin. Moni päätti opintonsa keskikouluun ja sai töitä. Moni päätti opintonsa hum.kand. tutkintoon ja sai töitä.
Nykyään ei saa töitä, vaikka olisi Kandi ja lisäksi muutama amistutkinto. On ihan hullua, että esim. Kuvataiteilija AMK, ei saa opintotukea opiskellakseen fysioterapeutiksi, mutta sen sijaan voi opiskella toisella asteella floristiksi, eläintenhoitajaksi tai parturiksi. Ne toisen asteen tutkinnot on alle 2v kestoltaan. Onko se muka ihme ettei niillä työllisty?
Korkea-asteella voisi opiskella vaikka sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi, mutta mikäs teet jos olit niin tyhmä, että joskus ysärillä olet mennyt opiskelemaan vaikka kirjallisuutta tai muinaistekniikkaa. Et saa en
Miten niin ei saa opiskella toista korkeakoulututkintoa? No kyllä saa jos saat opiskelupaikan. Se opiskelu vain pitää maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi boomeri kertoi, että meni Helsinkiin piiaksi, johonkin varakkaaseen perheeseen, jossa piti tehdä kaikki kotityöt. Perheen rouva ei ollut töissä ja kävi kampaajalla. Tämä boomeri opiskeli samalla lähihoitajaksi tämän työn ohella. Koulutus kesti tuolloin noin 1/2 vuotta. Tämän jälkeen piti olla valmis menemään töihin.
Lähihoitajiaei ole silloin ollutkaan. Esim. 60-luvulta alkaen. Ensin oli apuhoitaja, koulutus 1 vuosi, sitten perushoitaja, koulutus ainakin se vuosi, sitten lähihoitaja ja koulutus n 3,5 v ja valinnat, mille linjalle haluaa.
Toki sadan vuoden takaista koulutusta en tunne, mutta lähihoitajia ei silloin koulutettu.
Joo silloin nimike oli apuhoitaja. Koulutus on nykyään lähihoitaja. Välillä nimike oli perushoitaja.
Kyllä se on niin, että nykyään monet amis- tutkinnot työllistävät nuoria, mutta esim.ylempi korkeakoulu tutkinto ei työllistä kuin hyvin harvat. Tunnettu sukunimi ja perheen tuttavuus suhteet auttaa niitä harvoja korkeakoulun käyneitä työllistymään.
Tämä porukolli täällä jauhaa aina samaa.Itsehän en päässyt tekemään kuin yhden ammatin ja sillä kyllä työllistyin .Ei tullut mieleenikään lorvia kouluissa pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt 25-vuotias lapseni on ollut töissä 18-vuotiaasta asti samassa työpaikassa. Hyvin on pärjännyt yhdellä amitsututkinnolla. Sellainen etuoikeutetun boomerin etuoikeutettu lapsi.
Typerä kommentti .Mitä tuo synnytyksen ikä tähän kuuluu.Sain minäkin 40 viimeisen lapseni on kohta 25 v.
Itse sairastuin nuorena anoreksiaankin, vaikka en ole nykyajan nuorisoa. Silloinkin vaadittiin paljon, 80-kuvun alussa. Monia aikaisemmin olleita työpaikkoja ei enää ollut. Opiskelujen jälkeen ei välttämättä saanut omalta alalta työpaikkaa ainakaan pienellä paikkakunnalla. 90-luvun alussa sitten tulikin jo lama ja monet yritykset menivät nurin.
Jouduin itse työskentelemään 80-luvun puolivälissä toimistossa, jossa kaksi ihmistä poltti tupakkaa ketjussa.
Oma isäni kuoli 60-vuotiaana ja häneltäkin jäi vielä lainaa 90-luvun alkupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurraa...
Kuinka vaikeaa on puhua X-sukupolvesta? Zetoreille kaikki on niin vaikeeta...
Mä toivon muuten samaa😝