Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun miesystäväni ei osta minulle edes lippua, kun menemme yhdessä elokuviin. Onko tällainen tavallista?

Vierailija
23.09.2025 |

Pohdin asiaa.

Miesystäväni ei osta minulle edes lippua, kun menemme yhdessä elokuviin. Onko tällainen tavallista?

Vaihtoehdot

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan lokki ensin, kumman idea se elokuviin meneminen on?

Siellä persaukinen Pera vinkuu. Ei ole leffaliput kalliita.

40 e kahden ihmisen leffaliput Turussa. Ei kovin halpaakaan.

No ei tuo kyllä kallista ole. 

Minusta aivan törkyhintaista. En todellakaan maksa kuin oman lippuni, ja senkin harvoin. Mies maksaa omansa.

Vierailija
62/131 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo feministille on keppi hevonen jota hyödynnetään aina sopivan tilaisuuden tullen, muuten se joutaa roskakoriin, esimerkiksi miehen on pakko käydä armeija nainen menee sinne halutessaan.  

Feministinen puolue on ainoa puolue joka ajaa tasa-arvoista asepalvelusta. Puolustusvoimat on miesten luoma ja miesten ylläpitämä instituutio, ja miehet ovat niitä jotka kuuluvimmin tasa-arvoa tässä asiassa vastustavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä maksaa käytännössä aina, jos käydään jossakin yhdessä, teatterilippuja, kahveja, ravintolassa, raveissa, keikoilla, baarissa. Mä oon pienellä eläkkeellä, hän työelämässä. Jos ei maksaisi, emme voisi tehdä mitään yhdessä. Aluksi tuntui oudolta ja kiusalliseltakin, mutta olen tottunut. 

Vierailija
64/131 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että konservatiivisemmat miehet tarjoaa ja uusaikaisemmat ei. Minä olen treffaillut lähinnä edellä mainittua joukkoa ja en kyllä muista ketään, joka ei olisi maksanut. Ensitreffit olleet edullisia tyyliin kahvit, pientä herkkua tai kävely.

Olen myös kuullut, että miehet kuulemma valmiimpia tarjoamaan jos pitävät naista kovin kiinnostavana. Varmasti kynnys korkeampi jos heti vaistoavat, että tästä ei tule mitään. 

Pidemmässä parisuhteessa konservatiivisemmatkin miehet kyllä taitaa haluta että nainen maksaa puolet tai jopa enemmän. Eivät välttämättä tahallaan mutta mitä olen huomannut, niin miehet laskee aina oman osuutensa tarkkaan ja unohtavat ne asiat mitä nainen piffannut. Keskustelemalla sekin selviää, useimmat miehet kyllä uskoo oikeudenmukaisuuteen jos paperille lasket luvut auki. Ärsyttävää vaan joutua tuommoisista asioista vänkäämään. 

Vierailija
65/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena kova sukupuolten tasa-arvon kannattaja, mutta kun vuosien kuluessa huomasin miten naiset vain poimivat kirsikat kakusta, mutta eivät kanna vastuuta tasa-arvoisesti, olen muuttanut mielipiteeni. Valitettavasti.

Tasa-arvo ei voi koskaan toteutua tällä tavoin toimien.

Vierailija
66/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena kova sukupuolten tasa-arvon kannattaja, mutta kun vuosien kuluessa huomasin miten naiset vain poimivat kirsikat kakusta, mutta eivät kanna vastuuta tasa-arvoisesti, olen muuttanut mielipiteeni. Valitettavasti.

Hyvä sulle, että viihdyt sinkkuna 😁

Vierailija
67/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tasa-arvoa, jota te naiset olette halunneet. Olkaa onnellisia! 

Minulle käy se, että molemmat ostaa omansa, oli kyse mistä tahansa. En ole sitten velkaa miehelle mitään, en piparia, en yhtään mitään. Ja olen onnellinen.

Olen ihan samaa mieltä (olen itse myös nainen). Ei todellakaan ole nykyaikana tarpeen, että mies maksaa kaiken, varsinkaan, jos on kyse tapailukumppanista. On paljon parempi, kun ei tarvitse tuntea olevansa kiitollisuuden velassa ja toisekseen, voihan joskus mies olla naista vähemmistä varoissakin. Tähän tietenkin joku fiksu taas kuittaa, että p.aukista ei pidä tapailla.. 

Vierailija
68/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostatko sinä koskaan miehelle leffalippua? Jos et, niin se on tasa-arvoa. Tasa-arvon ei pitäisi olla kirsikoiden poimista kakusta. 

Jännä miten nykypäivän feminismiä kannattavat naiset eivät ole päässeet yli "miehen kuuluu maksaa"-ajattelusta.

Höpö höpö, normaali ihminen maksaa lähtökohtaisesti omat ostoksensa. Halusit vain taas suoltaa antifeminismi roskaasi

Vierailija
69/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävittekö yhdessä katsomassa Oppenheimerin, kun se pyöri elokuvateattereissa?

Vierailija
70/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee yksin leffaan.

Vierailija
71/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni naisilla on oikeus ansaita ja omistaa itse rahaa.

Vierailija
72/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä totta. Jos mies tarjoaa liian herkästi, niin moni nainen alkaa hyväksikäyttää sitä. Nainen ajattelee, että "toi on hölmö ukko kun tarjoaa aina. Annan tuon miehen maksaa, ja itse säästän omat rahani". Siitä syystä ei voi tarjota kuin erittäin harvoin.

Älä tarjoa koskaan, niin ei tarvitse kusi housussa pelätä viekkaita naisia jotka himoitsee sun Kela-tukia.

Vierailija
73/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sulle, että viihdyt sinkkuna 😁

sinkkuudessa ei ole mitään vikaa, maksullisissa naisissa on

Vierailija
74/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä totta. Jos mies tarjoaa liian herkästi, niin moni nainen alkaa hyväksikäyttää sitä. Nainen ajattelee, että "toi on hölmö ukko kun tarjoaa aina. Annan tuon miehen maksaa, ja itse säästän omat rahani". Siitä syystä ei voi tarjota kuin erittäin harvoin.

Älä tarjoa koskaan, niin ei tarvitse kusi housussa pelätä viekkaita naisia jotka himoitsee sun Kela-tukia.

vaikka sinä elät kela-tuella, me normaalit ihmiset käydään töissä

Vierailija
75/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikka sinä elät kela-tuella, me normaalit ihmiset käydään töissä

Juu juu 😂

Vierailija
76/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

xdddddddddd

Vierailija
77/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tavallista, kuten seksuaalinen yväksikäyttö ja psykologinen väkivaltakin. Hyväksyttävää se sen sijaan ei ole. Kaverilinjalle jos 50/50 on miehen näkemys perheen taloudesta.

miksi nainen ei maksaisi enemmän kuin mies? Naisethan on korkeammin koulutettuja ja tienaavat miehiä enemmän

Vierailija
78/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti tavallista jos tapailee jotain persaukista luuseria jolle 15€ leffalipusta kaataa talouden. :D 

Vierailija
79/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi maksaa jotain puolestasi? Ei meillä ole mitään sukupuoleen kaiverrettua määräystä maksaa naisen puolesta, tuo oli tapana silloin, kun naisella ei ollut oikeutta omiin tuloihin ja omaisuuteen. Nykyaikainen tasa-arvoinen nainen maksaa itse omat kulunsa eikä odota, että mies isällisesti paapoo ja pitää niin avuttomana, ettei naisen osaa edes rahaa käsitellä.

Kannattaa muistaa, että se maksava mies odottaa tulevassa parisuhteessa naiselta kotitöiden tekemistä, hän kun hoitaa oman osuutensa taloudesta rahalla. Ja miehellä on tähän täysi oikeus, koska ei parisuhde toimi niin, että vain toisella on vastuu kotitöistä ja elatuksesta ja toinen voi vedota sukupuoleensa tekemättä mitään ja maksamatta edes omia kulujaan.

Vierailija
80/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et anna __ttua en osta lippua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän