Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun miesystäväni ei osta minulle edes lippua, kun menemme yhdessä elokuviin. Onko tällainen tavallista?

Vierailija
23.09.2025 |

Pohdin asiaa.

Miesystäväni ei osta minulle edes lippua, kun menemme yhdessä elokuviin. Onko tällainen tavallista?

Vaihtoehdot

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti tavallista jos tapailee jotain persaukista luuseria jolle 15€ leffalipusta kaataa talouden. :D 

Miehelle tulee heti mieleen naisen laskuttavan seksistä tuollaisen leffalippujen hinnan verran. Nainen on vain alentanut hintaa, koska mies ei ole täysin kelvoton tapaus, ja nainenkin saa jotain nautintoa siitä seksistä.

Vierailija
82/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo "osta ite lippusi" ole juuri sitä tasa-arvoa minkä perään on huudeltu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti tavallista jos tapailee jotain persaukista luuseria jolle 15€ leffalipusta kaataa talouden. :D 

Ainakin naisilla tuntuu talous kaatuvan jos ne joutuu ostaa oman lipun, puhumattakaan että maksais miehen...

Vierailija
84/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo "osta ite lippusi" ole juuri sitä tasa-arvoa minkä perään on huudeltu?

Minusta kuulostaa siltä kuin olisi työkaverin kanssa tapaamisessa. Hyvin ystävienkin kanssa tehdään niin, että toinen maksaa molemmat leffaan, sen jälkeen ehkä toinen tarjoaa juomat baarissa jne. Jos vähän löysäät pipoa, suhteen sujuu kivemmin.

Vierailija
85/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa siltä kuin olisi työkaverin kanssa tapaamisessa. Hyvin ystävienkin kanssa tehdään niin, että toinen maksaa molemmat leffaan, sen jälkeen ehkä toinen tarjoaa juomat baarissa jne. Jos vähän löysäät pipoa, suhteen sujuu kivemmin.

Entäs kun se yksi ja sama maksaa leffan joka viikko, eikä koskaan mennä sinne baariin sen jälkeen vaan aina tulee muita kiireitä....

Kuinka kauan pysyt ystävänä?

Vierailija
86/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun se yksi ja sama maksaa leffan joka viikko, eikä koskaan mennä sinne baariin sen jälkeen vaan aina tulee muita kiireitä....

Jos minä olen pyytänyt häntä leffaan ja tiedän että hänellä on merkittävästi huonompi rahatilanne, niin tämä on ihan ok. Kohteliasta jos hän tarjoaa takaisin jotain omalle kukkarolleen sopivaa. Tai jos olisin mies joka yrittää tehdä vaikutusta naiseen, tämä olisi oletus.

Toki jos on pitempi suhde, ei yhteisiä lapsia, samansuuruinen palkka, tulisi naisen tarjoutua vuorostaan tarjoamaan. 

Vierailija
87/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tasa-arvoa, jota te naiset olette halunneet. Olkaa onnellisia!

Olenkin onnellinen! Me maksamme toistemme menoja vain esim. syntymäpäivisin, kun ihan selkeästi kutsumme toisen. Miehelle tämä oli alussa hyvin outoa ja täysin uutta, koska tasa-arvoa minä nimeenomaan arjessa haluan, tavallisessa elämässä, tavallisissa askareissa. Meillä ei kumpikaan esim. makaa sohvaperunana kun toinen pyykkää, kokkaa, imuroi, huolehtii terassin kasveista tai pesee ikkunoita. Kaikkihan tulee puolta nopeammin valmiiksi kun tekijöitä on kaksi. 

Vierailija
88/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tasa-arvoa, jota te naiset olette halunneet. Olkaa onnellisia!

Olenkin onnellinen! Me maksamme toistemme menoja vain esim. syntymäpäivisin, kun ihan selkeästi kutsumme toisen. Miehelle tämä oli alussa hyvin outoa ja täysin uutta, koska tasa-arvoa minä nimeenomaan arjessa haluan, tavallisessa elämässä, tavallisissa askareissa. Meillä ei kumpikaan esim. makaa sohvaperunana kun toinen pyykkää, kokkaa, imuroi, huolehtii terassin kasveista tai pesee ikkunoita. Kaikkihan tulee puolta nopeammin valmiiksi kun tekijöitä on kaksi. 

Meillä kotityöt jaetaan ja silti mies välillä järjestää treffit ja kustantaa ne :)

Vierailija
89/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olen pyytänyt häntä leffaan ja tiedän että hänellä on merkittävästi huonompi rahatilanne, niin tämä on ihan ok. Kohteliasta jos hän tarjoaa takaisin jotain omalle kukkarolleen sopivaa. Tai jos olisin mies joka yrittää

Edelleen tämä "palvokaa vulvaa" asenne jossa miehen tulee tehdä naiseen vaikutus.

MItä nainen tuo pöydälle?

Vierailija
90/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olen pyytänyt häntä leffaan ja tiedän että hänellä on merkittävästi huonompi rahatilanne, niin tämä on ihan ok. Kohteliasta jos hän tarjoaa takaisin jotain omalle kukka

Hyvä kysymys

Vierailija
91/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen vulvansa tietty. 

Vierailija
92/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole normaalia, paitsi jos miehelläsi ei ole varaa kuin omaan lippuun.

Mun mies tarjoaa aina, vaikka ei ole pakko, mutta hän haluaa tai on jotenkin vanhanaikainen herrasmies näissä asioissa.

Vierailija
93/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Jos sinäkään et osta miehelle.

Vierailija
94/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olen pyytänyt häntä leffaan ja tiedän että hänellä on merkittävästi huonompi rahatilanne, niin tämä on ihan ok. Kohteliasta jos hän tarjoaa takaisin jotain omalle kukka

Edelleen tämä "palvokaa vulvaa" asenne jossa miehen tulee tehdä naiseen vaikutus.

MItä nainen tuo pöydälle?

Tutkimusten mukaan huomattavasti enemmän kuin mies

Vierailija
95/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole normaalia. Kuten ei myöskään tämän keskustelun vinkujamiehet.

Fiksu mies ymmärtää että hyvä nainen on arvokkainta mitä voi elämässä ja saada ja leffalippu on pieni huomiointi. Jos ei arvosta naisia yleisesti, siirtykööt miehiin. Jos ainoastaan oma vaimo ei omasta mielestä ole edes leffalipun arvoinen, erotkoon. Olen puhunut.

Vierailija
96/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tälläisestä aloituksesta ja useista kommenteista näkee, etteivät kaikki naiset halua mitään tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta. Maksan useimmiten oman lippuni, joskus miesystävä maksaa mutta niin myös itsekin ostan joskus lipun hänelle. Saatamme antaa lipun toiselle esim. vaikka syntymäpäivälahjaksi.

Tasa-arvo ei ole sitä, että molemmat aina maksaa omansa. Tasa-arvo on sitä, että jokainen saa tavoitella sellaista parisuhdetta kuin itselleen sopivaksi kokee. Tai sinkkuutta. Ketään ei saa painostaa sellaiseen suhteeseen, jossa ei halua olla. 

Vierailija
97/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies ymmärtää että hyvä nainen on arvokkainta mitä voi elämässä ja saada ja leffalippu on pieni huomiointi. Jos ei arvosta naisia yleisesti, siirtykööt miehiin. Jos ainoastaan oma vaimo ei omasta mielestä ole edes leffalipun arvoinen, erotkoon. Olen puhunut.

Kas kun sama ei päde naisiin.

"maksakaa miehen kulut ja antakaa pimppaa, sillä mies on arvokkainta mitä nainen voi elämässään saada. jos ei arvosta edes tuon vertaa, siirtykööt toisiin naisiin"

Vierailija
98/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Jos minä maksan vastikkeen ja sähkön, niin sinä siivoat ja laitat ruokaa.

Vierailija
99/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Jos minä maksan vastikkeen ja sähkön, niin sinä siivoat ja laitat ruokaa.

Aika halvalla lähtee siivous ja ruoanlaitto, mutta vaikka noin jos se molemmille käy

Vierailija
100/131 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun sama ei päde naisiin.

"maksakaa miehen kulut ja antakaa pimppaa, sillä mies on arvokkainta mitä nainen voi elämässään saada. jos ei arvosta edes tuon vertaa, siirtykööt toisiin naisiin"

Ymmärsit aivan oikein, sama ei päde naisiin. Se on poikapieni elämän realiteetteja. Mies hyötyy esimerkiksi avioliitosta naista enemmän, nainen kykenee olemaan onnellinen myös yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä