Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun miesystäväni ei osta minulle edes lippua, kun menemme yhdessä elokuviin. Onko tällainen tavallista?

Vierailija
23.09.2025 |

Pohdin asiaa.

Miesystäväni ei osta minulle edes lippua, kun menemme yhdessä elokuviin. Onko tällainen tavallista?

Vaihtoehdot

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostaisin huomaavaisuutta ja tarjoamista, mutta yksikään mies ei ole parisuhteessa ensitreffien jälkeen tarjonnut yhtään mitään muuta kuin kerranvuodessa synttäri-illallisen.

Suomalaiset miehet ovat minun kokemukseni mukaan todella sairaalloisen pihejä. Toisin päin kyllä kelpaa. Ja olen kyllä tarjonnut paljon paljon enemmän.

Parisuhteissa, pitkissäkin, olen maksanut ihan kaikesta aina puolet. En tosiaan tiedä missä ne miehet ovat, jotka huolehtivat ja hemmottelevat.

Saati elättävät, jos menisi huonosti esim jäisin työttömäksi tau sairastuisin pahasti. Ei ole ikinä ollut sellaista miestä. 

Saati tekisivät omin käsin talon perheelle tai edes tyydyttäisivät sängyssä muunkin kuin itsensä. Minun mieshistoriani on tällainen näin 50+ iässä.

Itsellä samanlaisia kokemuksia. Hyvin harvoin kukaan mies tarjoaa yhtään mitään ja parisuhteissa olen aina maksanut oman osani. En tosin odotakaan mitään, koska olen ihan hyvin toimeentuleva,mutta ihmettelen välillä näitä puheita, että mies maksaa ja elättää. En ole törmännyt tällaisiin miehiin, päinvastoin oletus on, että kaikki maksetaan aina puoliksi tai kukin maksaa omansa. 

Vierailija
42/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan lokki ensin, kumman idea se elokuviin meneminen on?

Siellä persaukinen Pera vinkuu. Ei ole leffaliput kalliita.

40 e kahden ihmisen leffaliput Turussa. Ei kovin halpaakaan.

On kallista teillä Turussa!

Minä katsoin juuri, jos menisi sunnuntaina täällä Helsingissä leffaan, niin liput kahdelle olisivat leffasta ja leffateatterista riippuen 24-34e. Finnkino selvästi kalliimpi kuin vaikkapa oikein viihtyisä ja tunnelmallinen Orion. 

Toki Finnkinossakin voi välillä käydä katsomassa jonkun tietyn elokuvan tietyssä salissa, jos haluaa katsoa vaikkapa lempielokuvan LUXE-salissa. Sellainen toisaalta kivaa yksin, kun laittaa penkin alas ja ottaa rennosti vaikka viltin alla. Olen kerran mennyt yksin LUXE-saliin katsomaan lempi anime-elokuvaa mukanani villasukat, viltti ja namit :D En kaivannut seuraa, se olisi vain häirinnyt. Ja se maksoi kyllä jotain parikymppiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvateattereita on muitakin kuin Finnkinot. Pienemmät yleensä soveltuvat treffeihin paremmin.

Vierailija
44/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallista, kuten seksuaalinen yväksikäyttö ja psykologinen väkivaltakin. Hyväksyttävää se sen sijaan ei ole. Kaverilinjalle jos 50/50 on miehen näkemys perheen taloudesta.

Vierailija
45/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostaisin huomaavaisuutta ja tarjoamista, mutta yksikään mies ei ole parisuhteessa ensitreffien jälkeen tarjonnut yhtään mitään muuta kuin kerranvuodessa synttäri-illallisen.

Suomalaiset miehet ovat minun kokemukseni mukaan todella sairaalloisen pihejä. Toisin päin kyllä kelpaa. Ja olen kyllä tarjonnut paljon paljon enemmän.

Parisuhteissa, pitkissäkin, olen maksanut ihan kaikesta aina puolet. En tosiaan tiedä missä ne miehet ovat, jotka huolehtivat ja hemmottelevat.

Saati elättävät, jos menisi huonosti esim jäisin työttömäksi tau sairastuisin pahasti. Ei ole ikinä ollut sellaista miestä. 

Saati tekisivät omin käsin talon perheelle tai edes tyydyttäisivät sängyssä muunkin kuin itsensä. Minun mieshistoriani on tällainen näin 50+ iässä.

Itsellä samanlaisia kokemuksia. Hyvin harvoin kukaan mies tarjoaa yhtään mitään ja

Suomessa tosiaan vallitsee apinamainen kulttuuri, missä sivistyksestä ei ole tietoakaan. Apinathan tietysti syövät naaraidensa ruuat, se on eläimellistä. 

Vierailija
46/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvateattereita on muitakin kuin Finnkinot. Pienemmät yleensä soveltuvat treffeihin paremmin.

No esimerkkinä kun mainitsin Turun leffaliput (20 e laaki), niin toinen vaihtoehto Finnkinolle tällä seudulla on yksi yksityinen leffateatteri Kaarinassa. Hankala päästä paikalle ja rajattu näytösvalikoima.

Vierailija
47/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Suomessa on kuitenkin sosiaaliturva, että saa rahaa vaikka olisikin työtön tai sairaslomalla.

Vierailija
48/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä samanlaisia kokemuksia. Hy

Apinat osaavat myös vaihtaa resursseja eli rahaa seksiin - tutkitusti. Mutta avioliiton eli monogamian konseptia ne eivät ymmärrä. Suomalainen mies on suunnilleen tällä tasolla.

Vierailija
49/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavallista. Yleensä pariskunnat maksavat yhdellä suorituksella tuollaiset. Välillä toinen ja välillä toinen. 

Tai sitten niin kuin meillä, mies maksaa kaiken. 

Vierailija
50/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Suomessa on kuitenkin sosiaaliturva, että saa rahaa vaikka olisikin työtön tai sairaslomalla.

Niin ja sen vuoski "parisuhteet" ovatkin nykyään ihan turhia. Ei tarvitse antaak enellekään mitään enää muuta kuin jos aidosti siitä nauttii ja kuka nyt miehistä nauttii. Ei kukaan.

Vierailija
51/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassatyöntekijänä aina säälittää ne miehet, jotka vielä jotenkin korostaa terävällä äänellä "erikseen, kiitos".

Se mies siinä nolaa itsensä.

Vierailija
52/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten se tasa-arvokaan ollut hyvä? 

Vierailija
53/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella harvoin ystävät piffaavat yhtään mitään. Parisuhteessa on eri asia.

Täh? Meillä kyllä aina joku maksaa koko laskun. 

Vierailija
54/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo on sinulle sitä että mies ei tuo mitään romantiikkaa suhteeseen? Sitten kannattaa olla miesten kanssa

Vierailija
55/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan lokki ensin, kumman idea se elokuviin meneminen on?

Siellä persaukinen Pera vinkuu. Ei ole leffaliput kalliita.

40 e kahden ihmisen leffaliput Turussa. Ei kovin halpaakaan.

No ei tuo kyllä kallista ole. 

Vierailija
56/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa käyttää rahaa ollakseen jonkun miehen kanssa treffeillä? En minä ainakaan käyttäisi.

Vierailija
57/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tasa-arvossa mitään vikaa ole? Jokainen saa päättää itse miten elämänsä elää, ja riippumatta siitä millainen kunkin pariskunnan dynamiikka on, olisi suotavaa tasa-arvoisesti arvostaa sitä mitä molemmat on! 

Vierailija
58/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tälläisestä aloituksesta ja useista kommenteista näkee, etteivät kaikki naiset halua mitään tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta. Maksan useimmiten oman lippuni, joskus miesystävä maksaa mutta niin myös itsekin ostan joskus lipun hänelle. Saatamme antaa lipun toiselle esim. vaikka syntymäpäivälahjaksi.

Vierailija
59/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi helvetti, lähtisin menemään ja myös raivostuisin. Siis jos mies ois pyytänyt treffeille? Olen asunut ruotsissa ja siellä ei kukaan mies treffeille pyydettäessä ole maksattanut mulla yhtään mitään.

Vierailija
60/62 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystävä yhteen kirjoitettuna, tarkoittaa että tapaatte romanttisessa tarkoituksessa. Mies ystävä tarkoittaa sukulaista tai homokaveria, eli pelkkää kaveruutta.

Mutta itse asiaan. Tuosta treffeillä maksamisesta saa aikaan riidan, maksoipa kuka tahansa ja mitä tahansa. Itse ajattelen, että mies maksaa jollei muuta ole erikseen sovittu. Tämä on oma mielipiteeni, ja tähän asiaan on tuhat muuta mielipidettä maan ja taivaan välillä.

Rusinat pullasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän