Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilanne toivoton velkaa 48 tuhatta.

Vierailija
23.09.2025 |

Tilanne on räjähtänyt ja oon päättäny hoitaa velkaa ja kaikkia. Mut tulot ei niin suuret ja velka ei lyhene. Saan korkeintaa minimit maksettua ja pääoma ei lyhene ja luottokortille on alle 7000€ ja maksan lyhennyksen 100 € kk. Masentaa ja pelkään että ikuisessa velkakierteessä. Mitä tehdä?

Kommentit (292)

Vierailija
81/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OTTA NIIN PÄÄHÄN JOO AUTO MAKSAA 25 TUHATTA AUDI HIENO KIILTÄÄ PIHASSA

Vierailija
82/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi.... meillä oli asuntolainaa 300 000 €, mutta kummasti sitäkin on maksettu jo 270 000 € pois. Loppusuoralla ollaan. :) Velat on otettu maksettaviksi, eikö vain?

Juuri nämä mua ihmetyttää. Kuka tollo ottaa velkaa 300.000? Ymmärrän asunnontarpeen mutta miksi ottaa asunto johonka ei ole varaa eikä järkevää riskeerata kaikkea?

No itellä on 500k€+ arvonen okt josta velkaa noin 120k€ jälellä. Tileillä ja sijotuksissa yli 400k€. 

Mikä riski siis?

Kuulitko ryhmään, ei ole varaa? 🤨

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että olet lopettanut pelaamisen ja ollut raittiina! Olet siis työssäkäyvä? Ihan varmasti on varaa lyhentää enemmän kuin kaksi sataa kuussa. Minulla on asuntolainaa jäljellä jotain 150 000 €, maksan vähän yli 700 kuussa, laina-aikaa jäljellä 15 vuotta. Vastike lisäksi nousi juuri 450 euroon, ihan hyvin pärjään keskituloisena (brutto 3400 /kk). Autokin on, vanha romu eikä haittaa yhtään. 

Ei ole varaa kun tulot on 1800 € kk

Vierailija
84/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että olet lopettanut pelaamisen ja ollut raittiina! Olet siis työssäkäyvä? Ihan varmasti on varaa lyhentää enemmän kuin kaksi sataa kuussa. Minulla on asuntolainaa jäljellä jotain 150 000 €, maksan vähän yli 700 kuussa, laina-aikaa jäljellä 15 vuotta. Vastike lisäksi nousi juuri 450 euroon, ihan hyvin pärjään keskituloisena (brutto 3400 /kk). Autokin on, vanha romu eikä haittaa yhtään. 

Lyhennän lainaa 700 ja siit lyhenee varmaa 200 e kk velka ja vuokra on 700 e kk

Vierailija
85/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sulla yli 3000 mitä ihmettä.. helppo sun on sanoa.. mulla on nettotulot 1800 _! et hitto tajua 

Vierailija
86/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niitä velkoja useita? Pystyisikö ne maksamaan pois ärjestelylainalla? Siinä säästäisi jo pelkästään velkojien perimissä muissa kuluissa. 

Neuvoisin että varaat ajan velkaneuvojalle. On edelleen olemassa sellainen, kuin sosiaalinen luototus. https://stm.fi/toimeentulo/sosiaalinen-luototus

Tsemppiä. Sä kuitenkin yrität. 

Tässä hyvä neuvo. Tarvitset nyt asiantuntijan miettimään kanssasi vaihtoehtoja. Velka ei kuitenkaan ole kovin suuri loppujen lopuksi. Toivon sinulle asioiden selkiytymistä ja kaikkea hyvää tulevaan!

Vierailija
87/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niitä velkoja useita? Pystyisikö ne maksamaan pois ärjestelylainalla? Siinä säästäisi jo pelkästään velkojien perimissä muissa kuluissa. 

Neuvoisin että varaat ajan velkaneuvojalle. On edelleen olemassa sellainen, kuin sosiaalinen luototus. https://stm.fi/toimeentulo/sosiaalinen-luototus

Tässä hyvä neuvo. Tarvitset nyt asiantuntijan miettimään kanssasi vaihtoehtoja. Velka ei kuitenkaan ole kovin suuri loppujen lopuksi. Toivon sinulle asioiden selkiytymistä ja kaikkea hyvää tulevaan!

En saa järjestelylainaa,, vai mitä sä kuvittelit?

Vierailija
88/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi.... meillä oli asuntolainaa 300 000 €, mutta kummasti sitäkin on maksettu jo 270 000 € pois. Loppusuoralla ollaan. :) Velat on otettu maksettaviksi, eikö vain?

Juuri nämä mua ihmetyttää. Kuka tollo ottaa velkaa 300.000? Ymmärrän asunnontarpeen mutta miksi ottaa asunto johonka ei ole varaa eikä järkevää riskeerata kaikkea?

Asuntoon on varaa jos lainan lyhennykset ovat kohtuulliset suhteessa tuloihin.

Vierailija
89/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sosiaalinen luototus on maks 10 tuhatta. mulla on paljon enempi ei se auta mitään

Vierailija
90/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä eräs ihminen snaoi yli 3000 bruttotulot mitä ihmettä ja sanoi että lyhennä yli 200 € en voi lyhentää kun 100 + minimit lainan lyhennykset.

Vierailija
91/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25k€ uus Audi? Varmaan joku varastettu.

Nettiautossa halvin "uusi" Audi on alkaen mallia oleva pikkukoppero eli A3 hintaan 28 990€

Vierailija
92/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietit ihan oikeasti tulot ja menot ja alat säästää sieltä mistä voit. Tee ruuat itse ja kulje polkupyörällä. Osta pyörä jos kuljet nyt bussilla tai autolla, säästät nopeasti pyörän hinnan takaisin.

Aika helvetisti pitää olla sitä lyhennys varaa että tuollainen velka oikeesti lyhenee

Ei ole tuloa millä lyhentää

No sit ei onnistu säästämään kulkemisista jos nykyäänkin jo kävelet kaikkialle. Polkupyöriä kyllä saa halvalla, jopa ilmaiseksi.

-ohis-

Vierailija
93/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettiautossa halvin "uusi" Audi on alkaen mallia oleva pikkukoppero eli A3 hintaan 28 990€

Niin mut miten ihmisillä on varaa tommoseen? Jos itellä on 1000 € romu

Vierailija
94/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietit ihan oikeasti tulot ja menot ja alat säästää sieltä mistä voit. Tee ruuat itse ja kulje polkupyörällä. Osta pyörä jos kuljet nyt bussilla tai autolla, säästät nopeasti pyörän hinnan takaisin.

Aika helvetisti pitää olla sitä lyhennys varaa että tuollainen velka oikeesti lyhenee

Ei ole tuloa millä lyhentää

No sit ei onnistu säästämään kulkemisista jos nykyäänkin jo kävelet kaikkialle. Polkupyöriä kyllä saa halvalla, jopa ilmaiseksi.

-ohis-

Oletko hullu et pyörällä menisin töihin 12 km?

Vierailija
95/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä juuriin uusi sillä somali naisella

Vierailija
96/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla ainaki on varaa. Autona BMW GT joka oli uutena yli 85 000€ ja ens vuonna vaihan uuteen kun Neue Klasse tulee saataville.

Vierailija
97/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla ainaki on varaa. Autona BMW GT joka oli uutena yli 85 000€ ja ens vuonna vaihan uuteen kun Neue Klasse tulee saataville.

JOO JOO JA LEHMÄT LENTÄÄ OLET TODELLINEN VALEHTELIJA :d

Vierailija
98/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jOO JA MULLA ON 200 TUHATTA ALFA ROMEO 600 HV

Vierailija
99/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto mitä naurettavia pellejä täälä on

Vierailija
100/292 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä juuriin uusi sillä somali naisella

Uusin Audi jonka saa 25k€ on vuoden 2023 A3 ilman mitään lisävarusteita ja vain 1,0 litran moottorilla. Sellasesta menee polkupyörälläkin ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän