Tilanne toivoton velkaa 48 tuhatta.
Tilanne on räjähtänyt ja oon päättäny hoitaa velkaa ja kaikkia. Mut tulot ei niin suuret ja velka ei lyhene. Saan korkeintaa minimit maksettua ja pääoma ei lyhene ja luottokortille on alle 7000€ ja maksan lyhennyksen 100 € kk. Masentaa ja pelkään että ikuisessa velkakierteessä. Mitä tehdä?
Kommentit (292)
jotenki sitä ei osaa elää budjetilla ja pienellä rahalla .. emmä ainaskaa ole osannu vuosikausiin.
Velkaa on tullut kokoajan lisää kun ollut 3-4 v tässä peliongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi.... meillä oli asuntolainaa 300 000 €, mutta kummasti sitäkin on maksettu jo 270 000 € pois. Loppusuoralla ollaan. :) Velat on otettu maksettaviksi, eikö vain?
Asuntolainojen korot ovatkin kohtuulliset, kulutusluottojen usein ihan kohtuuttomat.
Että velkaa on vain ja vain tullut lisää.
48k€ velkaa ei oo mitään.
10 vuoden takaisinmaksulla kk erä 508€/kk josta korkoa 108€ ja lyhennys 400€.
25 vuoden takaisinmaksulla vain 268€/kk.
Ei kukaan myönnä yhdistelylainaa et saisin pienemmän koron ja alle 10 v lainan pois
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 12 ja korko on 11 % ei lyhene millää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on jos miettii et haluaisin siihen 8000 € autonkin päälle jolla ajelisi sen 5 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on jos miettii et haluaisin siihen 8000 € autonkin päälle jolla ajelisi sen 5 v
En halua aina ajaa romulla ja minulle naiset nauraa.. en helvetissä
Korkki kiinni ja poikkis maksakoon omat pössynsä
Vierailija kirjoitti:
Voi voi.... meillä oli asuntolainaa 300 000 €, mutta kummasti sitäkin on maksettu jo 270 000 € pois. Loppusuoralla ollaan. :) Velat on otettu maksettaviksi, eikö vain?
Juuri nämä mua ihmetyttää. Kuka tollo ottaa velkaa 300.000? Ymmärrän asunnontarpeen mutta miksi ottaa asunto johonka ei ole varaa eikä järkevää riskeerata kaikkea?
No joo en ymmärrä mitä tässä voisi tehdä
kannattaisko lopettaa työn käymisen kokonaan?
No ihmiset ei ees kirjota mitää. suksikaa hevon kuuseen sitte
Makselen vaikka 100 e kk velkaa sitten ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nämä mua ihmetyttää. Kuka tollo ottaa velkaa 300.000? Ymmärrän asunnontarpeen mutta miksi ottaa asunto johonka ei ole varaa eikä järkevää riskeerata kaikkea?
No itellä on 500k€+ arvonen okt josta velkaa noin 120k€ jälellä. Tileillä ja sijotuksissa yli 400k€.
Mikä riski siis?
Joo no toiset ajelee tuola bemareilla ja uusilla autoilla millä ihmeen rahalla?
SOMALI PELLE AJAA TUOLA UUDELLA 20 TUHATTA AUTOLLA MILLÄ IHMEEN RAHALLA?
Hyvä että olet lopettanut pelaamisen ja ollut raittiina! Olet siis työssäkäyvä? Ihan varmasti on varaa lyhentää enemmän kuin kaksi sataa kuussa. Minulla on asuntolainaa jäljellä jotain 150 000 €, maksan vähän yli 700 kuussa, laina-aikaa jäljellä 15 vuotta. Vastike lisäksi nousi juuri 450 euroon, ihan hyvin pärjään keskituloisena (brutto 3400 /kk). Autokin on, vanha romu eikä haittaa yhtään.
no maksuaika 12 v miten niin?