Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Hallitus vaatii tavallisia kuluttajia lisäämään kulutusta

Vierailija
22.09.2025 |

https://yle.fi/a/74-20183990

"Syytä talouskasvun puutteesta sysätään nyt tavallisten kuluttajien niskoille, kirjoittaa taloustoimittaja Janne Toivonen".

"VM:n viesti oli, että talouskasvun jarru numero yksi on nyt se, etteivät suomalaiset kuluta."

Saa nähdä kuinka kauan menee ennen kuin Orpo keksii jonkun kostoveron talletuksille kun ihmiset reagoivat jatkuviin leikkauksiin "väärin".

Säästöjä omaavaa henkilöä paljon vaikeampi painostaa ties mihin "kuntouttaviin" orjahommiin myös, ja se syö kokoomuslaista.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ooooooon niiiiiiiin vahingoniloinen 😁. Sitä saa mitä tilaa!!

Vierailija
42/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mun pitäs muka ostaa? En tarvi enää mitään enkä viinaa juo.

Purra vaatii että ostat ihan mitä tahansa turhaketta jotta alvia kertyy valtion kassaan. Se tarvitsetko kyseistä hilavitkutinta tai vimpainta on toissijaista.

Purra voi itse mennä Petterin kanssa ostoksille. Mun rahat ei todellakaan päädy valtion kassaan. Iso notkahdus tuli on nykyinen tapa kun tämä hallitus tuli valtaan. Toki tästä hyödyn minä sekä toiset EU-maat ja Suomi nettoaa 0 €. Ai että tuntuu hyvältä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo rahaa. T. Toimeentulotuen menettäjä

Vierailija
44/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän vaatii ja haaveilee!

Vierailija
45/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tuhlata, soo soo, sanoi Riikka. Paitsi kokoomuslaiset rikkaat saisi, mutta ei ne tuhlaakaan Suomessa.

Vierailija
46/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri vastaanottaa liikaa lahjoja. Nämä kannattais ostaa. 

Vierailija
47/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut jo korona-aikana kampaajalla käymisen. En osta kuin ruokaa ja pakolliset hygieniajutut. En osta vaatteita kuin pakosta. Emme käy ulkona syömässä. 

Vierailija
48/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänikset vain säästää ja kuluttaa rahansa ulkomaille, eivät osallistu Suomen talouden ylläpitoon.

Vierailija
49/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purra vaatii että ostat ihan mitä tahansa turhaketta jotta alvia kertyy valtion kassaan. Se tarvitsetko kyseistä hilavitkutinta tai vimpainta on toissijaista.

Purra voi itse mennä Petterin kanssa ostoksille. Mun rahat ei todellakaan päädy valtion kassaan. Iso notkahdus tuli on nykyinen tapa kun tämä hallitus tuli valtaan. Toki tästä hyödyn minä sekä toiset EU-maat ja Suomi nettoaa 0 €. Ai että tuntuu hyvältä

Tästä syntyi elävä mielikuva 😂. Yhdessä he vaateostoksilla ja rihkamakaupassa ostamassa posliinikoiria ja tauluja made in China.😁

Vierailija
50/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tuhlata, soo soo, sanoi Riikka. Paitsi kokoomuslaiset rikkaat saisi, mutta ei ne tuhlaakaan Suomessa.

Nehän voisi nyt alkaa ostelemaan koska Riikkuli ja Petteri antoivat heille veronalennuksia. Ostelkoot ne. Me muut ulkomailta

Vierailija
51/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se Purra sanoikaan. 

Suomalaisilla ei ole varaa nykyiseen elintasoon ja kansa on vain noudattanut Purran ohjetta. 

Tämä hallitus saa mitä on tilannut. Säästetään vielä ensi vuosi, niin sitten helpottaa, kun uusi hallitus. Ja aika kuluttaa.  Nykyään ei uskalla, niin epävakaat päättäjät. 

Vierailija
52/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jänikset vain säästää ja kuluttaa rahansa ulkomaille, eivät osallistu Suomen talouden ylläpitoon.

Ja Kokkaret jotka saivat lisää rahaa

Vierailija
53/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syntyi elävä mielikuva 😂. Yhdessä he vaateostoksilla ja rihkamakaupassa ostamassa posliinikoiria ja tauluja made in China.😁

Lopuksi jotain ihanaa viiniä.

Vierailija
54/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopuksi jota

Joo 😁

Vierailija
55/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan se on ollut tiedossa, että jos rikkaille löysäillään rahaa, se ei vaikuta kulutukseen millään tavalla. Mutta jos köyhille annetaan hieman enemmän rahaa, kulutus lisääntyy, koska he oikeasti tarvitsevat kulutustavaroita. 

Köyhälle annetaan,voi luoja tätä ajatusmallia ollaan kuin vauva suu auki odottamassa pilttipurkista sapuskaa.

Sinulle voi tulla yllätykseni, että moni "köyhä" on palkkatyössä. Työtä ei joko tarjota riittävää määrää, että sillä eläisi tai sitten maksetaan niin kehnoa palkkaa, ettei sillä elä. On monia ihan hyödyllisiä tai välttämättömiä töitä, joista ei olla valmiita maksamaan kunnon palkkaa. 

Näytä aiemmat lainaukset

Tuon Ylen jutun mukaan valtio ei vaadi vaan ainoastaan haaveilee. Minäkin olen joskus haaveillut Brad Pittistä (tietenkin nuorena versiona). Aina ei kuitenkaan saa sitä, mistä haaveilee. 

Vierailija
57/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se Purra sanoikaan. 

Suomalaisilla ei ole varaa nykyiseen elintasoon ja kansa on vain noudattanut Purran ohjetta. 

Tämä hallitus saa mitä on tilannut. Säästetään vielä ensi vuosi, niin sitten helpottaa, kun uusi hallitus. Ja aika kuluttaa.  Nykyään ei uskalla, niin epävakaat päättäjät. 

Tuuliviirihallituksen kautta on tosiaan onneksi vähän jäljellä. Sen jälkeen voikin alkaa taas miettiä isompia hankintoja ja syödä vaikka ulkona 

Vierailija
58/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Tuon Ylen jutun mukaan valtio ei vaadi vaan ainoastaan haaveilee. Minäkin olen joskus haaveillut Brad Pittistä (tietenkin nuorena versiona). Aina ei kuitenkaan saa sitä, mistä haaveilee. 

😂😂

Vierailija
59/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, niin suomalaista. Eihän nää edes keksi mitä ostaa. Sitten kuitenkin ostetaan Temuroinaa, ja ihmetellään kun talous ei kasva. 

Vierailija
60/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lyhyitä loma- ja ostomatkoja ulkomaille ja ostetaan vaatteet yms. ulkomailta. Ja kaikki ylimääräinen sijoitukseen, mielellään kansainvälisiin pörssiyhtiöihin ja pankkitilille. Myös käytän paljon ulkom. nettikauppoja.  

Tämä äärioikeistohallitus ja politiikot eivät minun rahojsni hyväksi käytä. Empatia ei kuulu yhteiskunnan velvotteisiin, näin ohjeisti Purra. Nyt saavat niittää sitä satoa mitä kylvivät.