Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Hallitus vaatii tavallisia kuluttajia lisäämään kulutusta

Vierailija
22.09.2025 |

https://yle.fi/a/74-20183990

"Syytä talouskasvun puutteesta sysätään nyt tavallisten kuluttajien niskoille, kirjoittaa taloustoimittaja Janne Toivonen".

"VM:n viesti oli, että talouskasvun jarru numero yksi on nyt se, etteivät suomalaiset kuluta."

Saa nähdä kuinka kauan menee ennen kuin Orpo keksii jonkun kostoveron talletuksille kun ihmiset reagoivat jatkuviin leikkauksiin "väärin".

Säästöjä omaavaa henkilöä paljon vaikeampi painostaa ties mihin "kuntouttaviin" orjahommiin myös, ja se syö kokoomuslaista.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just laittamassa Temuun parinsadan tilausta sisään. En tiedä miten mun shoppailu auttaa Suomea, noh, saahan postipoika juosta mun paketteja toimittamassa. Tästä ahneesta maasta en osta kuin sen mikä on pakko.

Saman linjan ottanut.......juu ja otin sen jo koronavuosien alussa.

Vierailija
22/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilailen ulkomailta, Suomesta ostan ruoat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä menee kaikki tulot opiskelijan elatukseen. Hallitus kun laski opiskelijoiden tukia. Ei ole varaa kuluttaa.

Vierailija
24/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellinen kyykyttäjähallitus.

Kai tuon nyt ymmärrät, että itse saa päättää, kuluttaako vai ei. Tietysti kannattaisi ostaa ennen suomalaista kuin kiinalaita romua, jos  haluaa jotain ostaa.

Kiinaan iski juuri supertaifuuni puoli mijoonaa ihmistä evakuoitu siellä ja filippiineillä

Taifuuni on nyt maktalla Taiwaniin.

Vierailija
25/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just laittamassa Temuun parinsadan tilausta sisään. En tiedä miten mun shoppailu auttaa Suomea, noh, saahan postipoika juosta mun paketteja toimittamassa. Tästä ahneesta maasta en osta kuin sen mikä on pakko.

- Rahoitat venäjän sotaa

- Elätät kiinalaisia

Säästä mieluummin.

Vierailija
26/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lisää. Kämppälaina melkein maksettu ja samalla nuukailulla aion jatkaa keräten puskurirahastoa. 

Vierailija
27/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuluttanut todella paljon eli tilannut ulkomailta tavaraa, mitä Suomesta ei saa järkevään hintaan.

Suomesta ei kyllä juuri ostamisen arvoista saa. Kyselin farkkuja nettiputiikeista ja Saksasta sain puoleen hintaan samat tuotteet.

Harrastusvälineitä olen tilannut ympäri Itämerta ja Keski-Eurooppaa. Paljon halvempia hintoja kuin Suomessa.

Vessapaperissakin olen vaihtanut ulkomaalaiseen. Yhtä hyvä tuote mutta halvempi hinta.

Vierailija
28/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän vaatii.

Vierailija
29/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauli Niinistökin toitotti keväällä 2023 vaalien aikaan että olemme eläneet yli varojemme. Nyt ei eletä, ja kokoomuksenhan pitäisi olla tyytyväinen, kun sanoma meni niin hyvin perille!

Vierailija
30/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cyper-hyökkäyksi monille lentokentille. Lentäkää, lentäkää. Sitten voikin taas itke iltalehteen että yhyy, mun kone on myöhässä 18 minuuttia ja myöhästyn töustä yhyy. Kuka korvaa. yhyy

Vierailija
31/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo voi jatkaa lomailuaan tai mitä ikinä tekeekään. Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
32/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellinen kyykyttäjähallitus.

Kai tuon nyt ymmärrät, että itse saa päättää, kuluttaako vai ei. Tietysti kannattaisi ostaa ennen suomalaista kuin kiinalaita romua, jos  haluaa jotain ostaa.

Kiinaan iski juuri supertaifuuni puoli mijoonaa ihmistä evakuoitu siellä ja filippiineillä

Taifuuni on nyt maktalla Taiwaniin.

Lähes 99,999% kaupoissa myytävistä brändituotteistakin tulee Alibabasta.

Olen löytänyt sieltä viimeksi autoni takapuskurin diffuusorin ja sivulistat. Hinta valmistajalla 30e ja 230e, postit satasen.

Täsmälleen samat tuotteet suomikaupassa 229e ja 599e. Mitään muuta lisäarvoa eivät ole luoneet kuin tehneet nettitilauksen Kiinasta samalla lomakkeella jonka voin itse täyttää 30 sekunnissa.

Vierailija
33/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No säästäminen on nyt mennyt perille. Ja rahat ihmisillä oikeasti loppu koska peruselinkustannykset on kohtuuttoman suuret.

Vierailija
34/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan se on ollut tiedossa, että jos rikkaille löysäillään rahaa, se ei vaikuta kulutukseen millään tavalla. Mutta jos köyhille annetaan hieman enemmän rahaa, kulutus lisääntyy, koska he oikeasti tarvitsevat kulutustavaroita. 

Köyhälle annetaan,voi luoja tätä ajatusmallia ollaan kuin vauva suu auki odottamassa pilttipurkista sapuskaa.

Vierailija
35/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä menee kaikki tulot opiskelijan elatukseen. Hallitus kun laski opiskelijoiden tukia. Ei ole varaa kuluttaa.

Meillä tuki taas nousi.

Vierailija
36/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauli Niinistökin toitotti keväällä 2023 vaalien aikaan että olemme eläneet yli varojemme. Nyt ei eletä, ja kokoomuksenhan pitäisi olla tyytyväinen, kun sanoma meni niin hyvin perille!

Niin kertoi että meillä on velalla rahoitettu elintaso,mikä tulee tiensä päähän ja Suomesta on liian monelle tullut oleskelu yhteiskunta.

Vierailija
37/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on puskuria kunnolla niin ei voi mikään työkkäri, Kela tai työnantaja uhkailla nälkäkuolemalla jos ei heidän tyrannisiin ehtoihin suostu.

Ihminen on ihmiselle peto ja riittävän isot säästöt antavat suojaa psykopaattien ja sadistien vaatimuksia vastaan.

Kohta keksitään ehkä että jos elät omilla säästöillä etkä nosta tukia, niin maksat jotain valtiolle. Mikään ei enää yllätä mua.

Tai näille keksitään jokin pakollinen haastattelu jossa veroviranomaisedustaja, työkkärin töti ja psykologi paikalla 😁

- Olemme saaneet selville ettet nosta tukia. Kertoisitko meille millä sä elät?

- No, säästöillähän minä. Olin kymmeniä vuosia töissä ja koti on maksettu ja säästäväisenä ihmisenä olen saanut rahaa jemmaan ja sillähän minä

- Sanoit "jemmaan". Pitäisikö meidän tulkita, että olet jemmanut rahaa yhteiskunnalta?

- Ei, en mä sitä vaan..

Sut keskeytetään

- Tämä kuulostaa vakavalta, meidän pitää viedä tämä "yhteiskunnan rattaat pyörimään"-lautakunnan käsiteltäväksi.

Mutta ei kai sentään tohon voi Suomessa mennä.😂

Vierailija
38/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee aika paljon tuloista ihan vaan lähikauppiaalle ja Alkoon. Ruokakaupassa en katso mitä ostan, niin ei tässä nyt hirveästi muuhun kuluttamiseen jää ja viini on Suomessa kallista.

Vierailija
39/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan se on ollut tiedossa, että jos rikkaille löysäillään rahaa, se ei vaikuta kulutukseen millään tavalla. Mutta jos köyhille annetaan hieman enemmän rahaa, kulutus lisääntyy, koska he oikeasti tarvitsevat kulutustavaroita. 

Köyhälle annetaan,voi luoja tätä ajatusmallia ollaan kuin vauva suu auki odottamassa pilttipurkista sapuskaa.

Et ymmärtänyt pointtia. 

Vierailija
40/106 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kertoi että meillä on velalla rahoitettu elintaso,mikä tulee tiensä päähän ja Suomesta on liian monelle tullut oleskelu yhteiskunta.

Onhan meillä 1,6 miljoonaa oleskelijaa, joihin uppoaa palkansaajilta vuosittain 40 miljardia. Heiltä ei ole leikattu mitään.