HS: Suomi, Moldova ja Bulgaria ovat ainoita länsimaita jotka eivät aio tunnustaa Palestiinaa
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011508656.html
Ehkä mentaalisesti olemme enemmänkin itämaa. Hyvässä seurassa ollaan.
Kommentit (348)
Suomi on ainut länsimaa missä persut ja krisut vallassa.
Saksa on länsimaa. Saksa ei ole tunnustanut Palestiinaa ja Hamasia.
Amerikan Yhdysvallat ei ole tunnustanut Palestiinaa ja Hamasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arafat oli töpeksinyt siellä sun täällä ja mm Jordanian kuningas heitti Arafatin joukkoineen ulos maasta. Sitten ukko keksi PLO: on.
Arafat sai Nobelin rauhanpalkinnon. Juuri sen, mitä Trump kuolaa. Eikä saa. 😆
EU sai Nobelin rauhanpalkinnon vaikka se on suurin Venäjän sotakoneiston rahoittaja kaasuostojen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, Tanska ja Saksakin jättävät tunnustamatta. Ei Suomi tuossa mitenkään yksin ole.
Kyseessä on puhtaasti performatiivinen ele kyynisiltä poliitikoilta. Juusolakin voivottelee miten Suomessa on väärä hallitus, mutta minä voin tunnustaa kyllä Palestiinan valtion heti kun yksikin vihervasemmistolainen menee Palestiinaan ja pitää lehdistötilaisuuden homon juuri katolta alas heittäneen Hamasin edustajan kanssa. Kyseessä olisi sen tasoinen popcorn-show että maksan Yle-veron sellaisen farssin todistamisesta mielelläni.
Kukas teistä paskahousuista ilmottautuu vapaaehtoiseksi?
Vähemmän yllättäen jokainen vihervasemmistolainen kaikkosi takaisin koloonsa kuumeisesti pohtimaan miten pitäisi oikeuttaa Hamasin homovaino.
Vierailija kirjoitti:
Mitään Palestiinaa ei tule olemaan.
Well, excuse me. Äidilläni (1925-2011) oli vanha koulukartastonsa jäljellä silloin kun minä olin lapsi. Siinä kartastossa luki isolla Palestiina, eikä Israelin nimeä ollut yhtikäs missään...
Kun se kerran oli, se tulee uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Well, excuse me. Äidilläni (1925-2011) oli vanha koulukartastonsa jäljellä silloin kun minä olin lapsi. Siinä kartastossa luki isolla Palestiina, eikä Israelin nimeä ollut yhtikäs missään...
Brittien hallitsema Palestiinan mandaatti.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta ei ole enää huhtikuun -27 jälkeen. Persut eivät ikinä enää pääse hallitukseen ja tää nykyinen krissepuolue on nyt näyttänyt, ettei siitäkään ole yhteistyötä tekeväksi.
Puolitoista vuotta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, entinen Palestiina on nykyinen Israel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta oli Palestiina, jossa tietysti asui palestiinalaisia. Kukaan ei ollut kuullutkaan mistään Israelista. Kartta sen kertoi faktana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, entinen Palestiina on nykyinen Israel.
Mutta sitä ennen se oli Palestiina!
Perussuomalaiset ja KD eroaa Palestiina-kysymyksessä vihervasemmistosta ainoastaan yhdellä tavalla.
Persuille ja KD:lle Palestiinan tunnustamisen ehtona on että Hamasista hankkiudutaan eroon. Vihervasemmistolle tunnustamisen ehtona on että ainoastaan Hamas pyörittää Palestiinaa ja sen pitää jatkaa jokaisen poliittisen kilpailijansa teloittamisia ja mielenosoittajien ampumista Gazan kaduilla.
Asia on tasan näin yksinkertainen. Yksikään vihervasemmistolainen ei halua Hamasista eroon vaikka järjestelmällisesti teloittavat toisinajattelevia palestiinalaissiviilejä. Jokainen vihervasemmistolainen aktiivisesti fanittaa Hamasia. Ei vihervasemmistolle Palestiina ja palestiinlaiset merkitse mitään, heille palestiinalaiset ovat samaa ihmiskilpeä ja propagandamassaa kuin Hamasillekin.
Näissä ketjuissa ei yksikään vihervasemmistolainen ole kahteen vuoteen saanut Hamasia tuomittua millään tasolla. Päinvastoin, vihervasemmistolaiset tekevät enemmän työtä Hamasin kuvan kiillottamiseksi kuin Hamas itse. Esimerkiksi Hamas ihan itse tunnustaa ja leuhkii sillä että käyttävät palestiinalaissiviilejä ihmiskilpinä, aivan tietoisesti ja tarkoituksenmukaisesti. Tästä huolimatta suomalainen vihervasemmisto pamahtaa aina paikalle ja kiistää tuon asian Hamasin puolesta, vaikka Hamas itse tunnustaa ja leuhkii asialla! Tämä on aivan käsittämätöntä.
Halveksun vihervasemmistoa joka ei ainoastaan anna tukeansa homoja ja mielenosoittajia teloittavalle Hamasille, heille Palestiinan tunnustamisen ehtona on että Hamas on siellä vallassa ja pitää vallastaan kiinni edellämainituin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta oli Palestiina, jossa tietysti asui palestiinalaisia. Kukaan ei ollut kuullutkaan mistään Israelista. Kartta sen kertoi faktana.
Siellä asui arabeja, ei palestiinalaisia. Mitään Palestiinaa ei ole ikinä ollut olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä asui arabeja, ei palestiinalaisia. Mitään Palestiinaa ei ole ikinä ollut olemassa.
Höpö höpö. Muistan sen kartan tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset ja KD eroaa Palestiina-kysymyksessä vihervasemmistosta ainoastaan yhdellä tavalla.
Persuille ja KD:lle Palestiinan tunnustamisen ehtona on että Hamasista hankkiudutaan eroon. Vihervasemmistolle tunnustamisen ehtona on että ainoastaan Hamas pyörittää Palestiinaa ja sen pitää jatkaa jokaisen poliittisen kilpailijansa teloittamisia ja mielenosoittajien ampumista Gazan kaduilla.
Asia on tasan näin yksinkertainen. Yksikään vihervasemmistolainen ei halua Hamasista eroon vaikka järjestelmällisesti teloittavat toisinajattelevia palestiinalaissiviilejä. Jokainen vihervasemmistolainen aktiivisesti fanittaa Hamasia. Ei vihervasemmistolle Palestiina ja palestiinlaiset merkitse mitään, heille palestiinalaiset ovat samaa ihmiskilpeä ja propagandamassaa kuin Hamasillekin.
Näissä ketjuissa ei yksikään vihervasemmistolainen ole kahteen vuoteen saanut Hamasia tuomittua millään tasolla. Päinvastoin, vihervasemmistolaiset tek
Höpö höpö. Persu se jaksaa vaahdota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut on vaan tyytyväisiä kun arabeja nistitään
Mistä lähtien he ovat olleet ei-antisemitisteja?
Persut ovat kyllä antisemitisejä mutta vielä paljon enemmän islamofobisia, niin että asettuvat israelin puolelle tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut on vaan tyytyväisiä kun arabeja nistitään
Mistä lähtien he ovat olleet ei-antisemitisteja?
Persut ovat kyllä antisemitisejä mutta vielä paljon enemmän islamofobisia, niin että asettuvat israelin puolelle tässä asiassa.
Vihervasemmisto heittää Hamasin rinnalla homot katoilta alas. Otan mielummin hiljaisen kyräilyn kuin aktiivisen murhaamisen, mutta ilmeisesti vihervasemmisto valitsee aina toiminnan.
Ketjun otsikko on sitten täysin väärin. Saksa ja Tanska ovat länsimaita, AP:n linkkaama artikkelikin sanoo näin. Suomi ei ole ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Parempi sekin kuin vasemmiston valta
Ei olekaan. Suomi sai ansaittua tunnustusta kun eduskunnan puhemies meni Ukrainaan pitämään parlamentille puheen ukrainaksi.
Vihervasemmisto Iikka Kiven johdolla päätti että kyseinen ele oikeutti Venäjän harjoittaman denatsifikointihyökkäyksen Ukrainaan ja levittivät Kremlin propagandaa. Vihervasemmisto tekee järjestään Kremlin myyräntyötä.