Hallitus rakentamassa häijyä ansaa työttömille
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mm. Pitkäaikainen masennus, ahdistuneisuus häiriö, välilevyn tyrä selässä ja hermokipua ja kävely kyky meni, lisäksi olen nepsybon hahmotushäiriö ja ADHD ja autismi . Vaikea keuhkosairaus, diabetes, suolisto sairaus, oppimisen häiriö , discalculia , dyslexia, polvessa nivelrikko, olkapää vamma revennyt limapussi ja jänne, autoimmuunisairaus sekä alkava viherkaihi.
Ja silti en pääse sinne minne kuuluisin . Monta kertaa yrittänyt opiskella ei onnistu kun en opi ja on vaikeuksia keskittyä ja unohdan kaiken opitun lisäksi tippuu asiat ja ruoka lentää rinnuksilla syödessä huonon koordinaation takia.
Saan paniikkikohtauksia ihmisten kanssa ja pelkään monia asioita.
Masentaa ja ahdistaa ja joka paikkaan sattuu aivan koko ajan joka päivä. Minä en pysty tekemään juuri mitään edes kotona ja haluaisin töihin tai eläkkeelle.
Miten voisin men
Voi jumalauta mitä tekosyitä kelaäelätti-prolta :D
Kummasti tuntuu tietokoneen käyttö täällä onnistuvan. Eikä varmasti ole kiire kun päivät täällä venyy ja vanuu naukumassa tukien pienuutta.
Vierailija kirjoitti:
Nuo ekat "laiminlyönnit" ovat lähes täysin heidän käyttämänsä, uuden ja umpisurkean tietokonejärjestelmän aiheuttamia! Varmasti olisi halvemmaksikin tullut jatkaa vanhan, vakaan ja selkeän, vuosikausia hyvin palvelleen järjestelmän käyttöä. Eikä olisi ollut kovin iso tietotekninen hanke poistaa ne vanhentuneet TE-logot sieltä. Ilmeisesti ostosrahaa on julkisella sektorilla äärettömästi.
Julkisten laitosten markkinointiin käytetyt rahat logoineen kaikkineen on muutenkin täysin hukkaan heitettyä. Ei heillä ole kilpailijoista, joista pitäisi markkinoilla erottua.
Yhteiskunnan ojentamaa tukea ei ole pakko ottaa vastaan jos ehdot ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
No, jos ei tule tukia niin ihmiset alkavat ryöstää toisiaan. Rikkaiden tulee aidata omat asuntonsa. Mallia otetaan USAsta
Taas loiset voimafantasioi asioista joita ei tule tapahtumaan, kun eivät edes TÖIHIN! kykene hankkiutumaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ansa!?? Kannustin mun mielestä.
Tarkoitus on se, että ihminen olisi ikuisesti perustoimeentulotuella eikä edes pääsisi työmarkkinatuelle.
Näin saadaan laillinen oikeutus stalkata pankkitilejä kun on ikuisesti toimeentulotuella plus tietyt ihmiset voidaan poimia kortistosta kuin rusinat pullasta ja laittaa töihin juuri sinne mihin joku haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos ei tule tukia niin ihmiset alkavat ryöstää toisiaan. Rikkaiden tulee aidata omat asuntonsa. Mallia otetaan USAsta
Taas loiset voimafantasioi asioista joita ei tule tapahtumaan, kun eivät edes TÖIHIN! kykene hankkiutumaan :D
Nälkä ja kylmä saa monet tekemään epätoivoisia asioita. Osa toki tekee itsemurhan kuten hallitus haluaa, mutta ei kaikki.
EK-Satosen työllisyystoimet alkavat vihdoin Purra. Varsinais-Suomen Giganteissa on murtoaalto. Tarvittiin vain kärsivällisyyttä niin kuin Arto sanoi. Nälkä ajaa rosvoilemaan. -Kardemmumman 3 iloista rosvoa
Vierailija kirjoitti:
Nuo ekat "laiminlyönnit" ovat lähes täysin heidän käyttämänsä, uuden ja umpisurkean tietokonejärjestelmän aiheuttamia! Varmasti olisi halvemmaksikin tullut jatkaa vanhan, vakaan ja selkeän, vuosikausia hyvin palvelleen järjestelmän käyttöä. Eikä olisi ollut kovin iso tietotekninen hanke poistaa ne vanhentuneet TE-logot sieltä. Ilmeisesti ostosrahaa on julkisella sektorilla äärettömästi.
Tää "uusi järjestelmä" on ollut käytössä ainakin 5 vuotta ja se edellinen ehti täyttää 20 vuotta ennen kuin kuopattiin teknisesti esihistoriallisena.
Olisi mielenkiintoista nähdä moni työttömäksi joutunut on päässyt takaisin töihin?
Olen seurannut, että melkein jokainen sellainen työllistyvä, joka menettää työpaikkansa, työllistyy irtisanomisaikana, kun on vielä virallisesti edellisen työnantajan palveluksessa ja osahan ohjataan jo yt-neuvotteluissa toisiin paikkoihin.
Jäljelle jää vain kourallinen työttömäksi joutuvia, enkä usko, että tästä ryhmästä kovin moni pääsee koskaan takaisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä jotkut raivoavat, ettei kukaan voi unohtaa määräpäiviä tms. Ette ole sitten itse koskaan unohtaneet mitään? Ette pysty kuvittelemaan sellaista tilannetta, esim. oman suhteellisen vakavan sairauden jäljiltä, kun on pitänyt lisäksi valvoa sairaan lapsen vuoteen äärellä ja omakin kunto on heikko, ja hoidettavat asiat ovat päässeet kasaantumaan, että jokin päivämäärä menee ohi tai viesti jää lukematta? Te ette mitenkään pysty kuvittelemaan tällaista tai vastaavaa tilannetta? Te olette aina täydellisiä?
Oletteko koskaan käyneet esim. löytötavaratoimistossa? Ihmiset hukkaavat ja unohtavat ihan järjettömästi tavaraa. Se on inhimillistä. Jokin lasku saattaa hukkua tai unohtua, mennä roskapostiin ja jäädä siten ajallaan maksamatta. Saattaapi postikin jakaa sen väärään osoitteeseen. Tätä sattuu, inhimillistä tämäkin. Tämä hallitus on epäinhimillinen ja rankaisuihin perustava. On epäinhimillistä ja raukk
Jos sinulla on kohtuullisen vakava sairaus, niin tietenkin olet ilmoittanut työllisyysalueelle, että keskeytät työttömyysjaksosi ja olet sairauslomalla. Sen jälkeen ei tarvitse työnhakua muistaa ja Kela maksaa saieauspäivärahaa.
Lisäksi ennen karenssin määräämistä vastaat selvityspyyntöön, jossa kerrot omat perustelusi unohdukselle. MIkä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Täällä jotkut raivoavat, ettei kukaan voi unohtaa määräpäiviä tms. Ette ole sitten itse koskaan unohtaneet mitään? Ette pysty kuvittelemaan sellaista tilannetta, esim. oman suhteellisen vakavan sairauden jäljiltä, kun on pitänyt lisäksi valvoa sairaan lapsen vuoteen äärellä ja omakin kunto on heikko, ja hoidettavat asiat ovat päässeet kasaantumaan, että jokin päivämäärä menee ohi tai viesti jää lukematta? Te ette mitenkään pysty kuvittelemaan tällaista tai vastaavaa tilannetta? Te olette aina täydellisiä?
Oletteko koskaan käyneet esim. löytötavaratoimistossa? Ihmiset hukkaavat ja unohtavat ihan järjettömästi tavaraa. Se on inhimillistä. Jokin lasku saattaa hukkua tai unohtua, mennä roskapostiin ja jäädä siten ajallaan maksamatta. Saattaapi postikin jakaa sen väärään osoitteeseen. Tätä sattuu, inhimillistä tämäkin. Tämä hallitus on epäinhimillinen ja rankaisuihin perustava. On epäinhimillistä ja raukk
Ihan on taas lapsellista juttua, ei hyvää päivää kun viitsitkin aikuinen ihminen. Raukkamaista on nimenomaan aina vaan syytellä muita jos ei aikuinen hallitse edes omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koskaan käyneet esim. löytötavaratoimistossa? Ihmiset hukkaavat ja unohtavat ihan järjettömästi tavaraa. Se on inhimillistä. Jokin lasku saattaa hukkua tai unohtua, mennä roskapostiin ja jäädä siten ajallaan maksamatta. Saattaapi postikin jakaa sen väärään osoitteeseen. Tätä sattuu, inhimillistä tämäkin. Tämä hallitus on epäinhimillinen ja r
Jatkossa onneksi sairausloma ei ole este hakea työtä, eikä työtön saa sairauspäivärahaa vaan yleistukea.
Vierailija kirjoitti:
Perustele. Siellähän näkyy aina selkeästi. montako työnhakuvelvollisuutta sinulla on tässä jaksossa kertomatta, ei ole kovin helppo sitä olla huomaamatta.
Minua naurattaa jotenkin aina nämä heitot että menkää laiskat työttömät töihin
Olen hakenut kotikunnastani ja kaikista naapurikunnista kaikkiin niihin työpaikkoihin joihin edes teoriassa olisi mahdollisuus päästä (eli jättänyt pois kaikki lääkärit yms joihin ei tietenkään voi päästä ilman alan koulutusta). Olen päässyt yhden kerran haastatteluun.
Olen yrittäjä, mutta tässä maailmantilanteessa joudun kohta laittamaan yrityksen kiinni koska asiakkaita ei vain ole. Siksi yritän nyt löytää muita palkkatöitä. Kohta siis pakko sulkea firma ja jäädä työttömäksi nostamaan surkeita etuja.
Mutta kyllä hallitus tietää mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista nähdä moni työttömäksi joutunut on päässyt takaisin töihin?
Olen seurannut, että melkein jokainen sellainen työllistyvä, joka menettää työpaikkansa, työllistyy irtisanomisaikana, kun on vielä virallisesti edellisen työnantajan palveluksessa ja osahan ohjataan jo yt-neuvotteluissa toisiin paikkoihin.
Jäljelle jää vain kourallinen työttömäksi joutuvia, enkä usko, että tästä ryhmästä kovin moni pääsee koskaan takaisin töihin.
Olin itse alkujaan työllinen, mutta hallitus ihan välttämättä halusi, että olen työtön työnhakija kortistossa, jotta voivat poimi minut kortistosta valtiolle töihin. Itsehän en halua valtiolle töihin enkä aio mennä valtiolle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele. Siellähän näkyy aina selkeästi. montako työnhakuvelvollisuutta sinulla on tässä jaksossa kertomatta, ei ole kovin helppo sitä olla huomaamatta.
Nyt minulla ei ole yhtään enkä aio hakea mihinkään. Miksi hakisin, en halua uraa valtionhallinnossa enkä politiikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää "uusi järjestelmä" on ollut käytössä ainakin 5 vuotta ja se edellinen ehti täyttää 20 vuotta ennen kuin kuopattiin teknisesti esihistoriallisena.
Kas kummaa, 5 v käytössä ja edelleen täys pa ska. Mikä on tämän keha keskuksen osaamisen taso it asioissa ja kummallisissa ohjeistuksissa...
On kyllä kunnon ansa tuo työmarkkinatori. Kuittaamattomat tehtävät eivät suinkaan ole palvelun etusivulla näkyvillä vaan monen klikkauksen päässä suunnitelman takana. Varmaan tarkoituksella tehty hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella. Ilmoittauduin työnhakijaksi vuodenvaihteessa ja jokin mahdollinen häiriötilanne oli informoitu sivun ylälaidassa.
Seuraavana päivänä kävin katsomassa tietojani ja siellä näkyi monistuneena työnhaun alkaminen 9 kertaa samoine tehtävineen. Ovat siellä vieläkin "auki" kahdeksana.