Hallitus rakentamassa häijyä ansaa työttömille
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoimia kokoaikaisa työpaikkoja koko aassa on 13000. Työttömiä on 320000. Luulisi tyhmemmänkin kokoomuslaisen sen verran osaavan matematiikkaa, että ymmärtäisi ettei työttömiöä rankaisemalla synny yhtäkään uutta työpaikkaa. Kyse onkin pelkästä ideologiasta.
Vain pieni osa työpaikoista on sellaisia että niistä tehdään julkinen ilmoitus työkkärin sivuille. Todellinen avoimien työpaikkojen määrä on moninkertaisesti suurempi kuin tuo 13.000.
No eiköhän tämä ole tiedossa, että suhteilla saa ja firmat rekryää suoraan jostain Linkedinistä, ettei tarvitse käsitellä niitä miljoonia hakemuksia turhaan. Mutta, kuinka erotut tuolla netissäkään pärställäsi? Toisinsanoen suhteet, ne suhteet ratkaisee. Pitää olla tänä päivänä joku saakelin työnhaun maisteri, että saa töitä ja erottuu. Ennen riitti kun meni CV kourassa ovesta sisään ja kysyi töitä, ja töitä sai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mm. Pitkäaikainen masennus, ahdistuneisuus häiriö, välilevyn tyrä selässä ja hermokipua ja kävely kyky meni, lisäksi olen nepsybon hahmotushäiriö ja ADHD ja autismi . Vaikea keuhkosairaus, diabetes, suolisto sairaus, oppimisen häiriö , discalculia , dyslexia, polvessa nivelrikko, olkapää vamma revennyt limapussi ja jänne, autoimmuunisairaus sekä alkava viherkaihi.
Ja silti en pääse sinne minne kuuluisin . Monta kertaa yrittänyt opiskella ei onnistu kun en opi ja on vaikeuksia keskittyä ja unohdan kaiken opitun lisäksi tippuu asiat ja ruoka lentää rinnuksilla syödessä huonon koordinaation takia.
Saan paniikkikohtauksia ihmisten kanssa ja pelkään monia asioita.
Masentaa ja ahdistaa ja joka paikkaan sattuu aivan koko ajan joka päivä. Minä en pysty tekemään juuri mitään edes kotona ja haluaisin töih
Voi jumalauta mitä tekosyitä kelaäelätti-prolta :D
Kummasti tuntuu tietokoneen käyttö täällä onnistuvan. Eikä varmasti ole kiire kun päivät täällä venyy ja vanuu naukumassa tukien pienuutta.
Sunkaltaisten ihmisten takia maailma on pilalla. Olet vain yksi muiden joukossa, mutta niin pitkään kun sunkaltaisia on, on keskuudessamme syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Minua naurattaa jotenkin aina nämä heitot että menkää laiskat työttömät töihin
Olen hakenut kotikunnastani ja kaikista naapurikunnista kaikkiin niihin työpaikkoihin joihin edes teoriassa olisi mahdollisuus päästä (eli jättänyt pois kaikki lääkärit yms joihin ei tietenkään voi päästä ilman alan koulutusta). Olen päässyt yhden kerran haastatteluun.
Olen yrittäjä, mutta tässä maailmantilanteessa joudun kohta laittamaan yrityksen kiinni koska asiakkaita ei vain ole. Siksi yritän nyt löytää muita palkkatöitä. Kohta siis pakko sulkea firma ja jäädä työttömäksi nostamaan surkeita etuja.
Mutta kyllä hallitus tietää mitä tekee.
Älä nyt yritystäsi heivaa koska hallitus kaavailee nyt työttömille jonkinlaista kannustusta yrittäjyyteen! Koska yrittäjyys kannattaa! Vaikka olisit persauki niin jokaisella meillä on varaa aloittaa yritys ja saada miljoonia asiakkaita! Odotellaan ensi kuuta kun asiasta tulee lisää tietoa. Innolla haluan yrittäjäksi koska on tämä Suomi niin mahtava maa yrittäjyydelle, kaiki kannattaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mm. Pitkäaikainen masennus, ahdistuneisuus häiriö, välilevyn tyrä selässä ja hermokipua ja kävely kyky meni, lisäksi olen nepsybon hahmotushäiriö ja ADHD ja autismi . Vaikea keuhkosairaus, diabetes, suolisto sairaus, oppimisen häiriö , discalculia , dyslexia, polvessa nivelrikko, olkapää vamma revennyt limapussi ja jänne, autoimmuunisairaus sekä alkava viherkaihi.
Ja silti en pääse sinne minne kuuluisin . Monta kertaa yrittänyt opiskella ei onnistu kun en opi ja on vaikeuksia keskittyä ja unohdan kaiken opitun lisäksi tippuu asiat ja ruoka lentää rinnuksilla syödessä huonon koordinaation takia.
Saan paniikkikohtauksia ihmisten kanssa ja pelkään monia asioita.
Masentaa ja ahdistaa ja joka paikkaan sattuu aivan koko ajan joka päivä. Minä en pysty tekemään juuri mitään edes kotona ja haluaisin töihin tai eläkkeelle.
Miten voisin men
Sinusta ei ole mihinkään. Olet yhteiskunnalle pelkkä haitta. Miten siedät itseäsi?
Hain töitä ja olin siinä kunnan työnhaku haastattelussa. Näytin sille haastattelijalle niitä työpaikkoja mitä työmarkkinatorilla on ja se sanoi ettei ole itse katsonut niitä juuri ollenkaan. Olen raksamies ja näytin sille ettei raksatöitä ole ollenkaan. Silti se halusi laittaa minulle 4 paikkaa mihin pitää hakea. Jokainen työpaikka oli korkeasti koulutetuille tai sitten jotain laivan rakennusta, asiakaspalvelu hommia jossain hevontuutissa. Opettajia haettiin ja hoitajia niin kuulemmma minun pitäisi silti hakea niihin työpaikkoihin vaikka olen vain amiksen käynyt raksamies.
Vierailija kirjoitti:
No mikä tässä on ongelma? Haet ne vähintään neljä työpaikkaa kuukaudessa, teet muut tehtävät, mitä työkkäristä tulee, vastaat sovittuun aikaan puhelimeen tai käyt sovitussa tapaamisessa, niin et menetä yhtään mitään. Että mikä on ongelma?? Karenssiahan ei tule edelleenkään siitä, että ei työllisty.
Ei jää yhtään ns. varaa siihen jos työkkärin puolelta tupeksivat kuten hyvinkin mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Hain töitä ja olin siinä kunnan työnhaku haastattelussa. Näytin sille haastattelijalle niitä työpaikkoja mitä työmarkkinatorilla on ja se sanoi ettei ole itse katsonut niitä juuri ollenkaan. Olen raksamies ja näytin sille ettei raksatöitä ole ollenkaan. Silti se halusi laittaa minulle 4 paikkaa mihin pitää hakea. Jokainen työpaikka oli korkeasti koulutetuille tai sitten jotain laivan rakennusta, asiakaspalvelu hommia jossain hevontuutissa. Opettajia haettiin ja hoitajia niin kuulemmma minun pitäisi silti hakea niihin työpaikkoihin vaikka olen vain amiksen käynyt raksamies.
Puhut asiaa. Itsekin hain 8-10paikkaa viimeisten 3viikon aikana. Yhteenkään en päässyt. Kaikki sellaisia joihin oli mahdollisuus päästä. Hain koulutuksiin, en päässyt. Seuraava kysymys on että jos kulut kasvavat enää vähänkin niin talous on vakiona miinuksella. Mitäs se tarkoittaa ruuan ostamisen ja vuokran maksun osalta? Toivattavasti tilanne pelastuu sitä ennen. Ja ei, en käytä päihteitä.
Kiitos Petteri Orpo, Riikka Purra, Essayah ja se kolmas nainen.
Yllätys.
Vierailija kirjoitti:
"Vain pieni osa työpaikoista on sellaisia että niistä tehdään julkinen ilmoitus työkkärin sivuille. Todellinen avoimien työpaikkojen määrä on moninkertaisesti suurempi kuin tuo 13.000."
ja kuitenkin puhutaan kohtaanto ongelmasta.
Todellinen ongelma on se, ettei yrityksillä ole halua maksaa kunnon palkkaa. Suomessa on ollut täystyöllisyys jo pitkään, eikä työntekijän asema parane ennen kuin työvoimasta tulee puutetta. Silloin yritykset joutuvat kilpailemaan työvoimasta palkoilla.
Otetaan perusturva suomalaisilta ja annetaan se tulijoille. Siitähän tässä on kyse. Kaikki puolueet mukana.