Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä aloit aktiivisesti luopua kaikesta maallisesta?

Vierailija
21.09.2025 |

Täytin 46 tänä kesänä ja olen aloittanut luopumisen hiljalleen. Ulkonäöstä luopuminen, tavarasta luopuminen, kuluttavasta elämästä luopuminen, hyväksynnän tarpeesta luopuminen, turhista ihmissuhteista luopuminen. Olen luopunut myös seksistä kokonaan. Meikit heitin pois. En aja enää karvoja. En värjää hiuksia. Lopetin kauneuden ylläpidon oikeastaan kokonaan. Luovuin somesta. Luovuin alkoholista. Luovuin rahan ja kaikenlaisen materian tavoittelusta. En enää edes puhu ihmisille jos en halua, suurin osa ihmissuhteista on täysin tyhjänpäiväisiä. Luovuin muistoista joita olin hillonnut laatikoissa vuosikymmeniä.

On enää vain tämä hetki, lapset ja luonto. Ja lopullinen hiipuminen hiljalleen pois tästä maailmasta, rauhan ja seesteisyyden saattelemana. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuossa iässä, on luonnollista. Tuossa iässä luopuminen on suurta, olet menettänyt nuoruuden, lisääntymiskyvyn, kauneuden, et ole niin haluttu enää työmarkkinoilla, lapset ei tarvitse enää jne. Hirvittävä ajanjakso.

Toivottavasti hankit tarvitsemasi terveydenhuollon kontaktin ja sait tarvitsemasi lääkkeet

Vierailija
22/27 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin mun tuntema ihminen on 104v ja hän asui vielä viime vuonna omassa kodissa. Nykyään on hoivakodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saman ikäinen ja samat tunnelmat. Myyn tavaraa pois ja selkeytän elämääni. Kyse ei ole kuolemisesta vaan jotenkin vaan koen ymmärtäneeni, mikä minulle on elämässä tärkeää. 

Vierailija
24/27 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuossa iässä, on luonnollista. Tuossa iässä luopuminen on suurta, olet menettänyt nuoruuden, lisääntymiskyvyn, kauneuden, et ole niin haluttu enää työmarkkinoilla, lapset ei tarvitse enää jne. Hirvittävä ajanjakso.

HÄHHHÄÄÄ! Tajuatko että tuo sinun mielisairautesi on tuhonnut ainutkertaisen elämäsi? Tajuatko: Tuhonnut! Sinun elämäsi on tuo ripulipaskan osa, muilla on upeita elämiä. HÄHHHÄÄÄ!

Vierailija
25/27 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, tämä on ihana ajanjakso. Mutta asiat pitää käsitellä omassa päässään ensin ja hyväksyä muutos. 

Olen itse luopunut paljosta, mutta saanut myös tilalle paljon. Uusi elämänvaihe on alkanut, vaikka ulospäin voi näyttää samalta. Iso asia on lisääntymiskyvyn loppuminen, vaikka joku prosentin todennäköisyys (uudelleen) lisääntymiseen on ehkä vielä jäljellä.

n45

Vierailija
26/27 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄHHHÄÄÄ! Tajuatko ap, että tuo sinun mielisairautesi on tuhonnut ainutkertaisen elämäsi? Tajuatko: Tuhonnut! Sinun elämäsi on tuo ripulipaskan osa, muilla on upeita elämiä. HÄHHHÄÄÄ!

Vierailija
27/27 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vtun ylilutaturaani tätä ikärasismipaskaa oikein tuuttaa palstan täyteen??? Mene takaisin komeroon runkkuitkemään ja lopeta tänne ripulointi, luuseri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi