Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä aloit aktiivisesti luopua kaikesta maallisesta?

Vierailija
21.09.2025 |

Täytin 46 tänä kesänä ja olen aloittanut luopumisen hiljalleen. Ulkonäöstä luopuminen, tavarasta luopuminen, kuluttavasta elämästä luopuminen, hyväksynnän tarpeesta luopuminen, turhista ihmissuhteista luopuminen. Olen luopunut myös seksistä kokonaan. Meikit heitin pois. En aja enää karvoja. En värjää hiuksia. Lopetin kauneuden ylläpidon oikeastaan kokonaan. Luovuin somesta. Luovuin alkoholista. Luovuin rahan ja kaikenlaisen materian tavoittelusta. En enää edes puhu ihmisille jos en halua, suurin osa ihmissuhteista on täysin tyhjänpäiväisiä. Luovuin muistoista joita olin hillonnut laatikoissa vuosikymmeniä.

On enää vain tämä hetki, lapset ja luonto. Ja lopullinen hiipuminen hiljalleen pois tästä maailmasta, rauhan ja seesteisyyden saattelemana. 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 18v.  Maallista mammonaa mä kokoa en, kurkkuuni kumoan sen...

Vierailija
42/43 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelen koko ajan elämääni. Seulon ja karsin turhaa. Jotain uuttakin tulee tilalle, mutta yhdelle henkilölle riittää perus ja jotain pientä extraa päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lajittelen koko ajan elämääni. Seulon ja karsin turhaa. Jotain uuttakin tulee tilalle, mutta yhdelle henkilölle riittää perus ja jotain pientä extraa päälle. 

Ja olen eronnut n.53v. Tällä hetkellä pohjustan erityisen paljon tulevaisuutta, että voin sitten höllätä sopivassa kohdassa.