Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa kuinka jotkut 40 täyttäessä valittavat kuinka kyllä se ikä tuntuu ja krempat

Vierailija
21.09.2025 |

vain lisääntyy. Ei niin nuorena kyllä kremppoja terveellä pitäisi olla. Näin lähemmäs 60 niitä on jo. Joskus fyysisen suorituksen jälkeen ihan kokovartalosärky. Ei ole enää nuori 😒

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tänä vuonna 60 ja vielä fyysisesti yllättävän kovassa iskussa, enkä edes treenaa. Polttopuuhommat tai parin tunnin ruohonleikkuu työnnettävällä ei paljon rasita. Kaksi viikkoa raappasi ja  maalasin taloa lomalla, eikä sekään kovin ihmeelliseltä tuntunut.

Vierailija
42/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin viiskymppisenä raato. Joka paikkaa sattui, olkapäät paskaksi vuoronperään. Huono selkä, lihaskunto heikko kaiken potemisen takia, sängyssä jos ei kipua tuntenut, niin ei tarvinnut paljoa kääntyä että tunsi. Vaihdevuodet, raskas työ. Joka siis ylläpitää ne tietyt lihakset, mutta ei lihastasapainoa jne. Olin pahassa räkätaudissa ja viikon terveenä olon jälkeen taas pitkään seuraavassa ja äkkiä tajusin, ettei minulla ole enää vatsalihaksia, joilla noustaan sohvalta. Pitää vääntää ja kammeta ja tukeutua ja tiesmitä kommervenkkiä. 

Sitten sain suuren tappelun jälkeen painoa pois vain muutaman kilon ja sokeritasapainon paremmaksi. Ei satu jalkoihin enää mitä nyt tuo nivelrikkoinen peukalovarpaan tyvi, mutta sekin tuntuu paremmalta kuin aiemmin. Olkapäät parani täysin, kusivaiva keveni. Jopa kaikesta valittamaan alkanut lonkkani on ollut oireeton. Olo on suorastaan loistava, ikää 57. En olisi ikinä uskonut. Nyt täytyy opetella uudelleen tekemään kaikkea sitä, minkä oli jo hylännyt nuorempien kotkotuksina. Työ on nykyisin kevyempää, muttei mitään istumahommaa silti. Sopiva rasitus ilmeisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kolmekymppisenä on paikat rikki niin täytyy olla harvinaisen vähä-älyinen koska luonnollinen rappeutuminen tulee juuri lähempänä kuutta- ellei jopa seitsemääkymppiä.

Jos ne ei ole rappeutuneet luonnollisesti? Älykkäät ihmiset harrastavat enemmän urheilua. 

Älykkäät ihmiset eivät harrasta liikaa urheilua. Silläkin saa itsensä kipeäksi. 

Sivusta 

Vierailija
44/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä kun tompan cruisea katsoo niin hävettää suomalaisten lölleröiden puolesta! äijähän on yli 60 ja paremmassa kunnossa kuin 30v suomalaiset

Tomppa on pilalle leikelty kuminaamapappa.

Vierailija
45/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas typerä aloitus . Joillakin on jo lapsena kaikki krempat. Ihmiset ovat yksilöitä . Itse en edes parikymppisenä kyennyt vanhusten toimintakykyyn vaikka urheilin joka päivä .

Vierailija
46/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä kun tompan cruisea katsoo niin hävettää suomalaisten lölleröiden puolesta! äijähän on yli 60 ja paremmassa kunnossa kuin 30v suomalaiset

Sillä on aivan hirveä naama kaikkien leikkausten ja täyteaineiden jälkeen. Puistattaa koko ukko, täysi kummitushan se on. 

Vierailija
47/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eron on huomaa ryyppyillan jälkeen hyvin. Ei 25-vuotiaana tullut oikein mitään darraa vaikka tinttasi kuinka veetusti, mutta näin nelikymppisenä mäyriksestäkin tulee koko seuraavan päivän kestävä darra.

Ai. Itselläni juuri toisinpäin. 

Vierailija
48/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan sittenkin olla ihan ok kunnossa näin 65-vuotiaana vaikka olenkin kaikenlaisesta krempasta luullut kärsiväni. Mutta kun tätä ketjua lukee, voin olla ihan tyytyväinen. Taistelen itseni kuntoon aina kremppojen jälkeen. 

Alkuvuodesta istuin pyörätuolissa ja sittemmin kävelin kyynärsauvojen kanssa pahan niveltulehduksen vuoksi. Se taas aiheutti isoja ongelmia olkapäähän ja lonkkaan. Sydänlääkäri kysyi jaksanko kävellä portaita toiseen kerrokseen hengästymättä? Mitäh? Tietenkin jaksan!

Näiden kremppojen jäljiltä aloitin hiljalleen parin km sauvakävelyillä ja kärsin seuraavana päivänä. Nyt menee jo viisi km ilman ongelmia. Kuntosalilla jaksa käydä kolmesti viikossa, soutaa, nostaa painoja, pyörittää hulavannetta jne. Kyllä se tästä taas alkaa sujumaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi