Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa kuinka jotkut 40 täyttäessä valittavat kuinka kyllä se ikä tuntuu ja krempat

Vierailija
21.09.2025 |

vain lisääntyy. Ei niin nuorena kyllä kremppoja terveellä pitäisi olla. Näin lähemmäs 60 niitä on jo. Joskus fyysisen suorituksen jälkeen ihan kokovartalosärky. Ei ole enää nuori 😒

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalla on. Mulla todettiin selkäsairaus kun olin 30v.  40+ tuli lisää vaivoja ja uusi sairaus. Fyysisiä nekin ovat. Nykyään olen osatyökyvytön.

55v.

Vierailija
22/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni täytti juuri 40. Häneltä on jo tässä vaiheessa leikattu molemmat polvet, olkapää ja vaikka mitä. Itse lähestyn kuuttakymppiä ja eipä ole vielä mihinkään hirveästi koskenut.

Jokainen meistä on erilainen. Ei ole olemassa mitään kaikki naiset, kaikki miehet, kaikki nelikymppiset -ryhmiä, paitsi joidenkin oikeasta elämästä mitään tietämättömien pään sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosi tyhmä sinusta tuli. Näinhän se usein menee, että yksi saa älykkyysen ja toinen terveen kropan. 

Vierailija
24/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni täytti juuri 40. Häneltä on jo tässä vaiheessa leikattu molemmat polvet, olkapää ja vaikka mitä. Itse lähestyn kuuttakymppiä ja eipä ole vielä mihinkään hirveästi koskenut.

Jokainen meistä on erilainen. Ei ole olemassa mitään kaikki naiset, kaikki miehet, kaikki nelikymppiset -ryhmiä, paitsi joidenkin oikeasta elämästä mitään tietämättömien pään sisällä.

Piti vetää äärimmäisyyksiin. Poimia se poikkeus joukosta. Totuus on että suurin osa ihmisistä on fyysisesti ihan normaaliterveitä ja pidän lähinnä huomionhakuna kun ilmoittaa nelikymppisenä  "krempoista" vaikka on täysin terve.

Vierailija
25/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap epäempaattinen, eikä kovin älykäskään. 

Kasvaisit aikuiseksi, kuusikymppisenäkin vielä ehtii. 

Vierailija
26/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalla on. Mulla todettiin selkäsairaus kun olin 30v.  40+ tuli lisää vaivoja ja uusi sairaus. Fyysisiä nekin ovat. Nykyään olen osatyökyvytön.

55v.

No koskiko aloitus sua???

Vierailija
27/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt koko ikäni hyvin fyysistä työtä, todella kuluttavaa ja raskasta, sen lisäksi minulla on harrastus, joka vaatii voimia ja kuluttaa kroppaa. Olen 47v ja minulta on selkä leikattu, käsi kahteen kertaan ja muuta ongelmaa on. Kroppa vaan kuluu ihan eritavalla kun rasitus on kova. Sitä on vaikea ymmärtää ihmisen joka tekee esim toimistotyötä ja käy salilla vähän heiluttaa parin kilon puntteja. 

Vierailija
28/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tehnyt koko ikäni hyvin fyysistä työtä, todella kuluttavaa ja raskasta, sen lisäksi minulla on harrastus, joka vaatii voimia ja kuluttaa kroppaa. Olen 47v ja minulta on selkä leikattu, käsi kahteen kertaan ja muuta ongelmaa on. Kroppa vaan kuluu ihan eritavalla kun rasitus on kova. Sitä on vaikea ymmärtää ihmisen joka tekee esim toimistotyötä ja käy salilla vähän heiluttaa parin kilon puntteja. 

No aloitus ei koskenut sua koska et ole fyysisesti terve ollut pitkään aikaan. Lukekaa aloitukset huolella ennen kommentointia.

Vierailija
29/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osalla nelikymppisistä on jo toinen jalka haudassa. Siinä iässä ne sosiaaliset terveyserot alkavat näkyä. Parikymppisenä voi vielä elää epäterveellisesti ilman, että se suoraan näkyy. Nelikymppisillä erot ovat jo suuria, ja eletty elämä näkyy.

Ihan tutkittukin, ettei osa nelikymppisistä ole biologisesti juuri vanhentunut parikymppisestä ja toisilla biologinen ikä on lähempänä 60-vuotiasta.

Vierailija
30/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen terve ja urheilullinen nelikymppinen, ja kyllä sitä kremppaa on. Portaita en enää kulje alaspäin, se sattuu tosi paljon. Ylös jaksan niitä juosta kyllä. Harrastan pitkän matkan juoksua, kunto on hyvä. Jalkaterässä nivel ei tunnu paranevan millään, ja muuta pientä. 

Ap on aika itsekäs, jos muut eivät saisi saada empatiaa vaivoilleen. 

Vierailija
31/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen terve ja urheilullinen nelikymppinen, ja kyllä sitä kremppaa on. Portaita en enää kulje alaspäin, se sattuu tosi paljon. Ylös jaksan niitä juosta kyllä. Harrastan pitkän matkan juoksua, kunto on hyvä. Jalkaterässä nivel ei tunnu paranevan millään, ja muuta pientä. 

Ethän ole terve. Et mitenkäänö

Vierailija
32/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälleni tehtiin kolme selkä leikkausta ja hän kuoli 45-vuoden iässä. Kivut eivät katso ikää.

Vierailija
33/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

55v.

No ketä sun mielestä aloitus koskee?

Aloitus oli kyllä hämmentävä. Siinä todetaan, että ei terveellä pitäisi olla kremppaa. Niin, aivan... Mitä siihen sitten sanoisi?

Vierailija
34/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen fyysisesti terve, ei minulla ole todettu mitään sairautta? Oletko hiukan yksinkertainen? Ihmisen kroppa kuluu kun sitä kuluttaa, mitä sä luulet että ne sun mielestä terveet huippu-urheilijat on 40vuotiaana? Terveitä kyllä, mutta kroppa kulunut. Kuluminen ei ole sairaus, sekoitat paljon asioita tässä ja se että olet 60v ja sinulla ei ole mitään kremppaa, kertoo vain sen, että et ole koskaan edes laittanut kroppaasi äärirajoille. Tasainen elämä ei takaa terveyttä .

Vierailija
35/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä nelikymppiselläkin hyvin voi olla olla, geeneistä ja elintavoista kiinni.

Ei tämä ole mikään kilpailu, ap ei kuvitellusta kovemmasta kärsimyksestään mitään kruunua saa. 

Vierailija
36/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kukaan jolla kremppaa on ei sitten ole terve. 😂

Lol

Vierailija
37/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 ja jaksamisen vähentynyt sekä fyysisesti että sosiaalisesti, kuulo ja näkö huonontuneet, selkeät iän tuomat huononnukset siis. Kipuja koitan pitää pois kävelemällä ja uimalla, muuten jäykistyy nivelet olka, polvi ja lonkka. En ymmärrä miksi näitä faktoja pitäisi kieltää. 

Vierailija
38/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

55v.

No ketä sun mielestä aloitus koskee?

Aloitus oli kyllä hämmentävä. Siinä todetaan, että ei terveellä pitäisi olla kremppaa. Niin, aivan... Mitä siihen sitten sanoisi?

Ap valittaa sitä että terveellä nelikymppisellä ei voi olla kremppaa. Sitten kun jollain on vaikka nivelongelma niin hän ei olekaan sellainen terve nelikymppinen jota ap tarkoitti.

Ap:n logiikan mukaan hän itse on monisairas yksilö ja valmis hautaan. 😁

Vierailija
39/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ilmestyi ensimmäinen ns kremppa 47v iässä eli operaatiota vaativa suonikohju toiseen jalkaan, uhkasi työkykyä. Kiertäjäkalvosimen oireyhtymä oli jo ennen sitä ja vaivaa tälläkin hetkellä, koska käyttänyt kättä lapsen muuttoasioissa norm enemmän ja raskaammin. Samasta kädestä operoitu rannekanava pari vuotta sitten. Tällä hetkellä vasen lonkka ongelmana, jo 1-2h istuminen aiheuttaa kipua ja epämukavuutta, tuntuu polvitaipeessa asti juilinta, per se kramppaa. Astma todettiin aiemmin tässä kuussa (en ole ikinä polttanut).

Täytän tulevalla viikolla 50v.

Vierailija
40/48 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten en ole terve? Olen ideaalipainossa, urheilullinen, kovakuntoinen. Meinaatko että huonot polvigeenit ja se, että jalkaterän nivel muljahti tekee minut sairaaksi? 

Ainiin, minulla on myös välillä menee niska lukkoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi