Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi

Vierailija
21.09.2025 |

Miehet koittakaa nyt vähän ryhdistäytyä!

Kommentit (1407)

Vierailija
981/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha jatkaa näiden incelien kanssa "keskustelua". Heillä ei ole vaimoa, ei lapsia, ei parisuhdetta. Eikä empatiaa, joten mielikuvituskaan ei veny.

Tässä sitä empatiaa. 

Se juna meni jo aikoja sitten. Yritin pitkään empatialla. Nykyisin en jaksa enää. Katsokaa peiliin =opetelkaa kohtelemaan muita ihmisiä hyvin. Ei vain naisia, vaan kaikkia. Sitten käytöstavat kuntoon.

Sitä paitsi jos keskustelun kohdeyleisö on parisuhteessa olevat miehet, joilla on lapsia, mitä hyödyttää jankuttaa viesti toisensa perään lapsettomien miesten, joilla ei ole parisuhdetta, kanssa. Empatialla ei ole tässä mitään osaa eikä arpaa. Älyllä on paljonkin.

Vierailija
982/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko naisille yksinkertaiset asiat yleisesti ottaen niin kuormittavia? 

Kyllä. Jos ne olis helppoja niin miehet tekis ne itse. 

Kuka tekee sinkkumiehen yksinkertaiset asiat? Eikö sinkkumiesten pitäisi kuormittua niiden tekemisestä?

Mun miehen näkemys oli, ettei hän organisoi omia asioitaan ja aikataulujaan juuri ollenkaan verrattuna siihen, kuinka paljon hän organsoi perheen asioita ja aikatauluja.

Hän on ollut sinkkumies...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tekee sinkkumiehen yksinkertaiset asiat? Eikö sinkkumiesten pitäisi kuormittua niiden tekemisestä?

Yhtä paljon kuin sinkkunaisien. Hekö täällä valittaa, vai?

Eivät tietenkään valita, koska ketä muuta he voisivat syyttää kuin itseään? Tämä on naiseuden ydin: täytyy aina syyttää jotakuta muuta, jotta voi uhriutua.

Vierailija
984/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs miesten metatyöt? Se lapsi ei men aeropikkaamaan luistimilla toiselle puolen kaupunkia, jos esim auto ei toimi ai joo, mutta se onkin harrastusta pitää auto kunnossossa

nössönnöö!

Jos auto ei toimi, me menemme taksilla, ystävän kyydillä tai julkisilla. Ei näitä tarvitse miettiä. Yhisä

Niin varmaan viettike yhden harrastamaan toiselle puolen kaupunkia kuin toisen ja käytte kaupassa samalla reissulla terv. Keskitty kaksäiti

Esimerkiksi. Voimme käydä kaupassa myös ihan kotimme vieressä. Se kaupassa käyntikään ei ole mitenkään vaikeaa. 

Vierailija
985/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin naiset valitti metatöistä ja nyt uhriutuvat syövästä ja pahoista miehistä. Olette te vaan niin rakastettavia kieroilijoita.

No jos tosiasioiden kertominen on uhriutumista...

Onhan se ikävää, et niistä lukeminen ei tunnu kivalta. Ei myös niiden kokeminen.

Nyt oli puhe maagisen kuormittavista metatöistä. Ymmärrys mistä puhutaan olisi kuitenkin suotavaa.

Vastasin vain viestiin, jossa mies kertoi miesten ajattelevan vain itseään.. 

Vierailija
986/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs miesten metatyöt? Se lapsi ei men aeropikkaamaan luistimilla toiselle puolen kaupunkia, jos esim auto ei toimi ai joo, mutta se onkin harrastusta pitää auto kunnossossa

nössönnöö!

Mulla on ihan oma auto. :)

Mies huoltaa ja katsastaa vain omansa. 

N

Vierailija
987/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tietenkään valita, koska ketä muuta he voisivat syyttää kuin itseään? Tämä on naiseuden ydin: täytyy aina syyttää jotakuta muuta, jotta voi uhriutua.

Ja silti täällä haukutaan naisia. Miehet ja naiset. Ollaan me kyl kamalia. Me naiset.

Vierailija
988/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nössönnöö!

Jos auto ei toimi, me menemme taksilla, ystävän kyydillä tai julkisilla. Ei näitä tarvitse miettiä. Yhisä

No money no funny.

Vierailija
989/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti täällä haukutaan naisia. Miehet ja naiset. Ollaan me kyl kamalia. Me naiset.

Hyvä että vain naisia 

Vierailija
990/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N68, oletko Elvi Turusta? Tulee aivan hänet mieleen. Kipakka ja kova tuomitsemaan muita.

Vierailija
991/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa yhdet yrittävät todistaa metatöiden olemassaolon antamalla niistä esimerkkejä, minkä jälkeen toiset tuomitsevat heidät valittamisesta.

Kysyisin nyt, miten metatöiden olemassaoloa kannattaisi todistella ilman, että vaikuttaa valittajalta? Esimerkkien antaminen ei toimi. 

Vierailija
992/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun mahdollisesti paras kirjoitus on tuolla jossain sivulla 44. Lainaan sen uudelleen tähän loppuun. Ei ole siis minun tekstini, mutta ai että miten ihailin tätä kykyä kiteyttää ilmiö!

Nuohan hoituu miehillä aivan itsestään muun ohessa tekemättä niistä mitään numeroa.

Tämäpä se kun EI hoidu. Yhtä ainoaa lasten vaatetta ei mies ole tähän talouteen hankkinut ilman hyvin painokasta pyyntöä ja (hänen pyytämiään) ohjeita. Edes ruokakaupalta ei osaa ilman erillistä listaa tuoda ruisleipää tai juustoa, joita lapset käyttää, kun itse syö vaaleaa leipää ja leikkelettä. Ei osaa ajatella mitä joku muu tarvitsee. Esimerkiksi tänään ilmoitti että voisi huomenna töiden jälkeen käydä asioilla x ja y. Jaa, perhekalenterissa on kyllä toisen lapsen kuskaamista vaativat treenit ja toisen vanhempainilta, joista kummastakin olen myös suullisesti infonnut ja pyytänyt ilmoittamaan kumman hoitaa. Autoja vain yksi. Ja mitä veikkaatte, jos huomiset treenit on tuntia tavallista aiemmin, kumpi tiedostaa ettei siinä mitään ruokaa ehdi laittaa vaan tekee tänään sellaista mistä riittää huomiselle? Kumman muistissa on se että pitäis ostaa uudet nappikset ja ai niin toinen lapsista pyysi lisää akryylimaaleja?

Miksi useimmissa tuntemissani perheissä naiset tekee kaiken tämän jos se miehiltä käy niin itsestään? Kyse on siitä, että miehet ei ole edes tajunneet että ne asiat eivät tapahdu itsestään mutta kun ne näyttää tapahtuvan niin olettavat olevansa siinä jotenkin osallisia ja sitten ylivoimaisia kun eivät siitä rasitu. Vähän niin kuin sylissä istuva taapero kuvittelee kantavansa itse maitopurkin pöytän jos länttää tahmaista tassunsa sen kylkeen äidin kantaessa sitä pöytään. Että kiitos kun autoit, oletpa sinä vahva.

Vierailija
993/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun ajattelemaan yksinkertaisia asioita ja olen nainen.

Vierailija
994/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa yhdet yrittävät todistaa metatöiden olemassaolon antamalla niistä esimerkkejä, minkä jälkeen toiset tuomitsevat heidät valittamisesta.

Kysyisin nyt, miten metatöiden olemassaoloa kannattaisi todistella ilman, että vaikuttaa valittajalta? Esimerkkien antaminen ei toimi. 

Kyllä metatöitä varmasti on, mutta jos ne kuormittaa ongelma on kyllä siellä pääkopassa. 

Vierailija
995/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun mahdollisesti paras kirjoitus on tuolla jossain sivulla 44. Lainaan sen uudelleen tähän loppuun. Ei ole siis minun tekstini, mutta ai että miten ihailin tätä kykyä kiteyttää ilmiö!

Nuohan hoituu miehillä aivan itsestään muun ohessa tekemättä niistä mitään numeroa.

Tämäpä se kun EI hoidu. Yhtä ainoaa lasten vaatetta ei mies ole tähän talouteen hankkinut ilman hyvin painokasta pyyntöä ja (hänen pyytämiään) ohjeita. Edes ruokakaupalta ei osaa ilman erillistä listaa tuoda ruisleipää tai juustoa, joita lapset käyttää, kun itse syö vaaleaa leipää ja leikkelettä. Ei osaa ajatella mitä joku muu tarvitsee. Esimerkiksi tänään ilmoitti että voisi huomenna töiden jälkeen käydä asioilla x ja y. Jaa, perhekalenterissa on kyllä toisen lapsen kuskaamista vaativat treenit ja toisen vanhempainilta, joista kummastakin olen myös suullisesti infonnut ja pyytänyt ilmoittamaan kumman hoitaa. Autoja v

Hoituu varsin hyvin. 

Vierailija
996/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä se kun EI hoidu. Yhtä ainoaa lasten vaatetta ei mies ole tähän talouteen hankkinut ilman hyvin painokasta pyyntöä ja (hänen pyytämiään) ohjeita. Edes ruokakaupalta ei osaa ilman erillistä listaa tuoda ruisleipää tai juustoa, joita lapset käyttää, kun itse syö vaaleaa leipää ja leikkelettä. Ei osaa ajatella mitä joku muu tarvitsee. Esimerkiksi tänään ilmoitti että voisi huomenna töiden jälkeen käydä asioilla x ja y. Jaa, perhekalenterissa on kyllä toisen lapsen kuskaamista vaativat treenit ja toisen vanhempainilta, joista kummastakin olen myös suullisesti infonnut ja pyytänyt ilmoittamaan kumman hoitaa. Autoja v

Joko mies on idiootti tai sinä kontrolloiva justiina, ehkä molempia, mutta turha sun on katkerana yleistää omia ongelmianne kommunikaatiossa ja suunnittelussa. Niin juuri, monikossa. Ongelmanne on selvästi yhteinen. Ratkaiskaa se äläkä uhriudu ja ulise netissä asiasta.

Vierailija
997/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N68, oletko Elvi Turusta? Tulee aivan hänet mieleen. Kipakka ja kova tuomitsemaan muita.

Tässähän ketjussa naiset syyttelevät miehiä. 

Vierailija
998/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Sitä kun tekemisen sijaan istut alas suunnittelemaan miten homman tekisit. Toki moni esim. kodin työ on sellainen, ettei vaadi suurempaa suunnittelua tai suunnittelun tekee minuutissa. Suunnittelutyöhön voisi toki yhdistää neuvoa-antavan drinkin ja pikku purtavaa. 

Vierailija
999/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkit tulkitaan valittamiseksi, ja sitten toinen on tämä tulkinta, että miehen kädettömyys on naisen vika...

Mutta sitten nainen on jostain syystä mulkku, jos jättää oman osuutensa (= lähes kaikki metatyöt) tekemättä ja sen vuoksi esimerkiksi joulu ei toteudu.

Jos ne metatyöt ei ole tärkeitä ja/tai jakautuvat perheissä tasaisesti, miksi joulu peruuntui, kun nainen jätti omansa tekemättä?

Vierailija
1000/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne metatyöt ei ole tärkeitä ja/tai jakautuvat perheissä tasaisesti, miksi joulu peruuntui, kun nainen jätti omansa tekemättä?

Nainen ei osannut kommunikoida metatyönsä tuloksia miehelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi