Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi
Kommentit (1407)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin loppu siihen että pitää valita mitkä vaatteet lapselle :( mies ei auta ollenkaan
Hyvä että itselleen jaksaa valita päivän vaatteet :( :(
Kannattaa hakea apua tuohon uupumukseesi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hirveä tarve lytätä ja mitätöidä toisten tekemää työtä. No, sellaiset ovatkin usein yksin, syystä. Parisuhteessa oletus on, että yhteinen arki jaetaan, ei kipata sitä toisen harteille ja tehdä itseään kaikin tavoin raskaaksi ja tarpeettomaksi. Ennakoivienellien ja huolettomienhessujen ei varmaan pitäisi koskaan kohdata, ettei ensimmäisistä tule nalkuttajia ja toisista kivirekiä, joille erokin tulee yllätyksenä.
Niin kaikki työ jää aina naiselle. Mitätöidään miesten työ ja nalkutetaan.
M62, ja ilmeisesti et missään vaiheessa ole kokenut olevasi mikään poikkeus, vaan kaikki tuntemasi miehet toimivat samoin?
Jos olet poikkeus, olet poikkeus, joka vahvistaa säännön. :) Minäkin kyllä tiedän yhden isän, joka on paremmin kartalla perheensä metatöistä kuin lasten äiti. YHDEN kappaleen tällaisia isiä tiedän yhteensä molempien lasteni kaveripiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin loppu siihen että pitää valita mitkä vaatteet lapselle :( mies ei auta ollenkaan
Kannattaa hakea apua tuohon uupumukseesi.
Metatyöt rasittaa :( :(
Ennen kuin valittaa metatöistä, tsekatkaa onko mielenterveys kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun mahdollisesti paras kirjoitus on tuolla jossain sivulla 44. Lainaan sen uudelleen tähän loppuun. Ei ole siis minun tekstini, mutta ai että miten ihailin tätä kykyä kiteyttää ilmiö!
Nuohan hoituu miehillä aivan itsestään muun ohessa tekemättä niistä mitään numeroa.
Tämäpä se kun EI hoidu. Yhtä ainoaa lasten vaatetta ei mies ole tähän talouteen hankkinut ilman hyvin painokasta pyyntöä ja (hänen pyytämiään) ohjeita. Edes ruokakaupalta ei osaa ilman erillistä listaa tuoda ruisleipää tai juustoa, joita lapset käyttää, kun itse syö vaaleaa leipää ja leikkelettä. Ei osaa ajatella mitä joku muu tarvitsee. Esimerkiksi tänään ilmoitti että voisi huomenna töiden jälkeen käydä asioilla x ja y. Jaa, perhekalenterissa on kyllä toisen lapsen kuskaamista vaativat treenit ja toisen vanhempainilta, joista kummastakin olen myös suullisesti infonn
Olet parempi nainen kuin valehtelevat tekopyhät feministit.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin valittaa metatöistä, tsekatkaa onko mielenterveys kunnossa.
Ennen kuin valitat vauvapalstalla siitä, mistä ihmiset valittavat, tsekkaa, onko mielenterveys kunnossa.
Naisten mielikuva ja kokemukset ja havainnot miehistä perustuvat tietysti niihin miehiin, joista nainen on kiinnostunut ja joiden kanssa viettää aikaa.
Eli tässäkin ketjussa on kyse huonoista valinnoista, ne siistit miehet kun eivät naisia kohtaa.
Mulla ei jää enää aikaa edes meikata. Joudun meikkaa junassa joka kerta ja hädin tuskin ehdin työmatkalla Turusta Helsinkiin.
Koska aamulla metatyöt: kahvinkeitto, aamupalaleivän teko lapselle, lapsen sängyn petaaminen, lapsen repun täyttäminen, lapsen vaatteiden valinta sään mukaan ja lapsen vieminen dagikseen.
Eikä mies ole edes kotona vaan töissä eli jättänyt aamurumban mun hoidettavaksi 😡
Vierailija kirjoitti:
Naisten mielikuva ja kokemukset ja havainnot miehistä perustuvat tietysti niihin miehiin, joista nainen on kiinnostunut ja joiden kanssa viettää aikaa.
Eli tässäkin ketjussa on kyse huonoista valinnoista, ne siistit miehet kun eivät naisia kohtaa.
Olen itse sinkkuäiti. Havaintoni perustuvat tuttavapiiriin ja lasten kavereiden vanhempiin. Jälkimmäinen ainakin on mielestäni aika hyväkin satunnaisotanta.
Ja sen, kuinka kartalla kukakin on perheen metatöistä, huomaa kavereiden vanhemmilla hyvin siitä, että kysäisee isähenkilöltä, mikä päivä voisi sopia leikkitreffeille, jatkaako Irma-Petteri ensi vuonna harrastusta tai mitkä viikot kesäkuusta ovat ajatelleet, että Pauli-Pirkko on hoidossa ennen kesälomaa. Tulee lähinnä häkeltyneitä katseita tai parhaassakin tapauksessa epävarma vastaus, jonka perään lisäys, että kannattaa kyllä tarkistaa vaimolta, koska sillä se perheen kalenteri on hallussa.
Miten naiset selviää hengissä kun koko ajan niin uuvuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Jättämällä ne siat. Se on ihan paras keino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksa edes valittaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Itkuntuhruisin silmin
Hitto kun väsyttää. Ajattelin imurointia eli tein rankkaa metatyötä. Täytyy nyt levätä visusti loppupäivä ettei ylirasitu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei jää enää aikaa edes meikata. Joudun meikkaa junassa joka kerta ja hädin tuskin ehdin työmatkalla Turusta Helsinkiin.
Koska aamulla metatyöt: kahvinkeitto, aamupalaleivän teko lapselle, lapsen sängyn petaaminen, lapsen repun täyttäminen, lapsen vaatteiden valinta sään mukaan ja lapsen vieminen dagikseen.
Eikä mies ole edes kotona vaan töissä eli jättänyt aamurumban mun hoidettavaksi 😡
No haloo, miksi et laita lasta tekemään noita itse? Niin täällä neuvotaan. Ainoa että dagikseen et voi antaa yksin kävellä, siitä voi tulla sanomista. Ehkä jaksat just sen jos kerkeät meikata lapsen pedatessa sänkyään, täyttäressä reppuaan ja valitessa vaatteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies syö omia ruokiaan, pääsääntöisesti makkaraa ja eineksiä, koska minä haluan että lapset syövät terveellistä ja monipuolista ruokaa. Ja itse myös haluan elää ja syödä terveellisesti. Mies saa mun puolesta sairastuttaa itsensä epäterveellisellä sapuskallaan, se ei ole minun ongelmani. Lasten hyvinvointi sen sijaan on minun vastuullani niin kauan kuin he ovat lapsia.
Upea rakkaustarina.
Eikö olekin? Mies ei halua syödä sellaista ruokaa, jota vaimo tekee, joten hän syö sellaista mistä itse tykkää. Vai miten sinä tuon järjestäisit? Rupeaako vaimo tekemään koko perheelle epäterveellistä ruokaa, joka on varsinkin kasvaville lapsille haitallista? Vai pakottaako hän miehen syömään terveellisesti? Miten se sitten edes tapahtuisi. Komentaako vaimo miestään, että lopeta se itku ja ala syödä, pöydästä pääset vasta sitten kun lautanen on tyhjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sillähän ne raskaat metatyöt vähenee, eikun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sillähän ne raskaat metatyöt vähenee, eikun.
Oikeestihan ne vähenee, jos on siihen asti joutunut hoitamaan asioita myös miehen puolesta, esimerkiksi yhteydenpitoa miehen sukuun.