Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi
Kommentit (1407)
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli niin, että rouva ruikutti jälleen työnjaosta ja vaati, että tehdään lista. Totesin, että tehdään ihmeessä, mutta lisätään siihen myös *kaikki* yksin minun vastuullani oletusarvoisesti aina olleet asiat.
Lista tehtiin, mutta vähin äänin hän lopetti sen käyttämisen, koska huomasi tämän meta-jankkauksen innoittamana tuijottaneensa vain omaan napaansa *JA* että häneltä jäi näkemättä kaikki se, mitä minä arjessa koskaan ruikuttamatta teen. Ai mitä?
Hoidan lapsia, leikin heidän kanssaan, vien harrastuksiin, ruokin ja annan rouvan mennä omiin menoihinsa tasan vapaasti. Koska usein tuntuu, että kotona helpompaa ja VÄHEMMÄN stressiä ja huolehdittavaa, kun itse vastaa ihan kaikesta ilman m keksittyjä tarpeita.
Ai mutta. Yksin hoidan kaikki pihatyöt (leikkaan ruohot, lumityöt, pensasaidan leikkuu jne.) ja kaikki remontointiin liittyvät. Kuten tietysti kaikki autoon liittyvät asiat. En vaan arjessa ruikut
No hienoa että paljon teet, mutta nuo eivät edelleenkään ole metatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu että perhesuunnittelusta ja ehkäisystä päättäminen jää usein naisen vastuulle? Metatyötä sekin on.
Kyllä miehilläkin on mahdollisuus päättää omasta kehostaan ja lapsiluvusta. Jos ei tykkää kondomeista, voi hankkia vasektomian. Samalla minimoi riskin joutua maksamaan elareita.
Olet varmasti rakastettava ihminen.
Turha jatkaa näiden incelien kanssa "keskustelua". Heillä ei ole vaimoa, ei lapsia, ei parisuhdetta. Eikä empatiaa, joten mielikuvituskaan ei veny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajana ja miehenä tämä on ollut yksi huvittavimmista ketjuista pitkään aikaan, mutta samalla vähän surullinen, koska osa ihan oikeasti tuntuu rinnastavan nää yksinkertaset ajattelut johonkin vaativaan työhön. Ajattelisin että se on sitä hommaa mitä lasten mukana tulee, ei mitään ihmeellistä. Tuntuu että naiset luo toisilleen kovat sosiaaliset paineet ja usein kilpaillaan siinä äitiydessä ja isänkin olisi osallistuttava siihen kilpailuun. Minä en ainakaan tiedä onko jauhoja kaapissa vai ei, eikä se tee musta yhtään huonompaa ihmistä, ehkä paremman vanhemman, koska voin olla senkin ajan lasten kanssa läsnä. Ihan sama jotkut jauhot, ihan sama kaverisynttärien lahja, lapsi ostaa mitä parhaaksi näkee, ei tarvitse vaivata päätä ja taas vapautui energiaa muuhun. Silloin kun lapset harrastaa,
Tahallaan kun ymmärtää väärin niin ymmätää väärin. Tai sitten on vaan todella yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Turha jatkaa näiden incelien kanssa "keskustelua". Heillä ei ole vaimoa, ei lapsia, ei parisuhdetta. Eikä empatiaa, joten mielikuvituskaan ei veny.
Tässä sitä empatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus ei toimi, niin vastaan ilman. Lapsesi ei ole alakouluikäinen tyttö? Ei ne haluaisi Prismasta ostaa lahjaa, vaan Tigerista, Normalista ym.
Mutta kyllä sen noin voi hoitaa, jos on aikataulut niin tiukalla, etten kerkeä viedä häntä toivomalleen erityiselle ostosreissulle. Ehkä asetan itselleni liian korkeat standardit, kun haluaisin ehtiä. Hän niin silmin nähden ilahtuu siitä, jos vien hänet varta vasten ja kierrän edes vähän aikaa kanssaan noita "ihania" kauppoja.
Melkoista hyvesingalointia erityisien ostosreissujen kanssa. Kyse on vain kaverisynttärilahjasta. Nyt ymmärrän miksi nämä asiat on monelle niin kuormittavia, koska asioista tehdään vaikeita. Tämä on täysin aikuisen valinta. Jos on jo jaksamisensa äärirajoilla ja on kiire, niin siltikin tehdään
"Siitä ostosreissusta oli kuitenkin puhe. Se ei miellyttänyt, niin vaihdoit sitten aihetta. Tottakai aikuinen on perillä lasten asioista, luulisi että jo pelkästään itsekkäistä syistäkin, koska haluaa ja saa siitä iloa itse. Täältä saa sellaisen kuvan että lapset ovat kamalia taakkoja, oli perheessä sitten yksi tai kaksi aikuista. Suoraan sanottuna todella harvoin saa lukea jonkun olevan vilpittömästi onnellinen lapsensa kanssa vietetystä ajasta ilman oksettavaa hyvesingalontia."
On ehkä minulta mennyt ohi ne kommentit, joissa kukaan on lapsistaan valittanut. Olisko ihan omaa ohitulkintaa tuo?
Miten kukaan voisi kertoa, kuinka paljon nauttii lastensa seurasta, kun tulisit heti huutamaan: hyvesignalointia!!!
(Koko sana on yhden puolueen masinoima sana, millä torpataan lähtökohtaisesti kaikki positiivinen ilmaisu ja teko)
Onneksi teillä on sentään aikaa täällä valittaa, kaiken metaanityön keskellä... :D On varmasti ollut raskas päivä kun on jotain pitänyt tehdäkin ja miettiä niitä metaanijutyuja ja omia lapsiakin hoitaa :(
Onko naisille yksinkertaiset asiat yleisesti ottaen niin kuormittavia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus ei toimi, niin vastaan ilman. Lapsesi ei ole alakouluikäinen tyttö? Ei ne haluaisi Prismasta ostaa lahjaa, vaan Tigerista, Normalista ym.
Mutta kyllä sen noin voi hoitaa, jos on aikataulut niin tiukalla, etten kerkeä viedä häntä toivomalleen erityiselle ostosreissulle. Ehkä asetan itselleni liian korkeat standardit, kun haluaisin ehtiä. Hän niin silmin nähden ilahtuu siitä, jos vien hänet varta vasten ja kierrän edes vähän aikaa kanssaan noita "ihania" kauppoja.
Melkoista hyvesingalointia erityisien ostosreissujen kanssa. Kyse on vain kaverisynttärilahjasta. Nyt ymmärrän miksi nämä asiat on monelle niin kuormittavia, koska asioista tehdään vaikeita. Tämä on täysin aikuisen valinta. Jos on jo jaksamisensa
Liittämättä siihen omaa erinomaisuuttaan ja uhriutumista lapsen toiveiden toteuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos ne olis helppoja niin miehet tekis ne itse.
Kun kärpäsestä tehdään härkänen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkasin huolehtimasta niistä asioista, joilla ei ole minun elämään merkitystä. Varsinkin ruuanlaiton osalta huomasin, että eihän minun tarvitse välittää muusta kuin omasta syömisestä.
Kuinka moni vaimo täällä ajattelee noin?
Keskivertomies ajattelee pääsääntöisesti itseään. Miksi minun pitäisi ajatella muita kuin itseäni? En ole siis tämän kirjoittaja, mutta ihmettelen vaan miksi naisen pitäisi huolehtia aikuisesta ihmisestä?
Pikemminkin keskivertomies ajattelee perheensä parasta.
Päivän vitsi.
Luulenpa, että tässä ihmiset jakautuvat kahteen leiriin. On heitä, jotka todella ajattelevat perheensä parasta, ja sit niitä toisia. Osa ehkä jopa kasvaa vanhemmiten perhettä ajattelevaksi. Ainakin jotkut julkisuudessa kertovat, että toisella kierroksella osaavat vasta olla lapsilleen läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkasin huolehtimasta niistä asioista, joilla ei ole minun elämään merkitystä. Varsinkin ruuanlaiton osalta huomasin, että eihän minun tarvitse välittää muusta kuin omasta syömisestä.
Kuinka moni vaimo täällä ajattelee noin?
Keskivertomies ajattelee pääsääntöisesti itseään. Miksi minun pitäisi ajatella muita kuin itseäni? En ole siis tämän kirjoittaja, mutta ihmettelen vaan miksi naisen pitäisi huolehtia aikuisesta ihmisestä?
Jaa-a.. jouduin leikkaukseen ja apua päivän askareissa ja lapsen hoidossa piti pyytää äidiltä ja isältä, kun miestä ei kiinnostanut auttaa. 😔
Kuulin näitä tarinoita ihan loputtoman paljon silloin kun työskente
"Kun katsoo tätä naisten valitusta ihan kaikesta, esim jauhojen määrästä kuiva-ainekaapissa kaapissa, niin en ollenkaan ihmettele. "
Voiko sellaista mieheksi edes kutsua, jonka vastuunkanto kaatuu jauhoihin ja vaimon sairastumiseen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos ne olis helppoja niin miehet tekis ne itse.
Kuka tekee sinkkumiehen yksinkertaiset asiat? Eikö sinkkumiesten pitäisi kuormittua niiden tekemisestä?
Ilman miestä nainen saa elää juuri oman näköistään elämää. Hän voi huolehtia itsestään ja hyvinvoinnistaan, nauttia kauniista ja siististä kodista, jossa kaikki on hänen toiveidensa mukaista. On aikaa omille harrastuksille, ystäville ja unelmille, ja päätökset voi tehdä täysin itsenäisesti. Elämä tuntuu kevyemmältä ja vapaammalta, kun saa kulkea omaa polkuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senhän huomaa työpaikallakin että naiset keskimäärin ajattelevat enemmän yhteisön ja kaikkien sen jäsenten hyvinvointia, kun taas miehet huolehtivat lähinnä omista asioistaan. Sama juttu perheissä. Miehet vaan ovat järkyttävän itsekkäitä perusluonteeltaan.
Senhän huomaa jo tässä keskustelussakin että naiset ajattelevat enemmän itsensä hyvinvointia. Kamalaa valitusta normaaleista arjen asioista jotka epäitsekkäämpi ja ahkerampi nainen hoitaa noin vain, tekemättä itsestään numeroa ja haukkumatta miehiä ja valittamatta elämänsä "raskautta". Liian monet naiset nykyään vaan on järkyttävän itsekkäitä perusluonteeltaan.
Mites olis, jos miehet vaan ottais osansa tästä epäitsekkyydestä? Eikä valittais palstalla naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli niin, että rouva ruikutti jälleen työnjaosta ja vaati, että tehdään lista. Totesin, että tehdään ihmeessä, mutta lisätään siihen myös *kaikki* yksin minun vastuullani oletusarvoisesti aina olleet asiat.
Lista tehtiin, mutta vähin äänin hän lopetti sen käyttämisen, koska huomasi tämän meta-jankkauksen innoittamana tuijottaneensa vain omaan napaansa *JA* että häneltä jäi näkemättä kaikki se, mitä minä arjessa koskaan ruikuttamatta teen. Ai mitä?
Hoidan lapsia, leikin heidän kanssaan, vien harrastuksiin, ruokin ja annan rouvan mennä omiin menoihinsa tasan vapaasti. Koska usein tuntuu, että kotona helpompaa ja VÄHEMMÄN stressiä ja huolehdittavaa, kun itse vastaa ihan kaikesta ilman m keksittyjä tarpeita.
Ai mutta. Yksin hoidan kaikki pihatyöt (leikkaan ruohot, lumityöt, pensasaidan leikkuu jne.) ja kaikki remontointiin liittyvät. Kuten tietysti ka
Paitsi naisilla niihin sisältyy runsaasti metatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senhän huomaa työpaikallakin että naiset keskimäärin ajattelevat enemmän yhteisön ja kaikkien sen jäsenten hyvinvointia, kun taas miehet huolehtivat lähinnä omista asioistaan. Sama juttu perheissä. Miehet vaan ovat järkyttävän itsekkäitä perusluonteeltaan.
Senhän huomaa jo tässä keskustelussakin että naiset ajattelevat enemmän itsensä hyvinvointia. Kamalaa valitusta normaaleista arjen asioista jotka epäitsekkäämpi ja ahkerampi nainen hoitaa noin vain, tekemättä itsestään numeroa ja haukkumatta miehiä ja valittamatta elämänsä "raskautta". Liian monet naiset nykyään vaan on järkyttävän itsekkäitä perusluonteeltaan.
Eikö se ole ihan tervettä, että naiset ovat itsekkäitä ja huolehtivat omasta hyvinvoinnistaan? Kun eivät miehet huolehdi edes omastaan, vaan syövät itsensä sairaalaan.
Ensin naiset valitti metatöistä ja nyt uhriutuvat syövästä ja pahoista miehistä. Olette te vaan niin rakastettavia kieroilijoita.