Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi

Vierailija
21.09.2025 |

Miehet koittakaa nyt vähän ryhdistäytyä!

Kommentit (1407)

Vierailija
921/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei toimi, niin vastaan ilman. Lapsesi ei ole alakouluikäinen tyttö? Ei ne haluaisi Prismasta ostaa lahjaa, vaan Tigerista, Normalista ym.

Mutta kyllä sen noin voi hoitaa, jos on aikataulut niin tiukalla, etten kerkeä viedä häntä toivomalleen erityiselle ostosreissulle.  Ehkä asetan itselleni liian korkeat standardit, kun haluaisin ehtiä. Hän niin silmin nähden ilahtuu siitä, jos vien hänet varta vasten ja kierrän edes vähän aikaa kanssaan noita "ihania" kauppoja.

Melkoista hyvesingalointia erityisien ostosreissujen kanssa. Kyse on vain kaverisynttärilahjasta. Nyt ymmärrän miksi nämä asiat on monelle niin kuormittavia, koska asioista tehdään vaikeita. Tämä on täysin aikuisen valinta. Jos on jo jaksamisensa äärirajoilla ja on kiire, niin siltikin tehdään vaikeimman kautta ja kiukutellaan siellä kotona. Ei

Siitä ostosreissusta oli kuitenkin puhe. Se ei miellyttänyt, niin vaihdoit sitten aihetta. Tottakai aikuinen on perillä lasten asioista, luulisi että jo pelkästään itsekkäistä syistäkin, koska haluaa ja saa siitä iloa itse. Täältä saa sellaisen kuvan että lapset ovat kamalia taakkoja, oli perheessä sitten yksi tai kaksi aikuista. Suoraan sanottuna todella harvoin saa lukea jonkun olevan vilpittömästi onnellinen lapsensa kanssa vietetystä ajasta ilman oksettavaa hyvesingalontia. 

Vierailija
922/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei toimi, niin vastaan ilman. Lapsesi ei ole alakouluikäinen tyttö? Ei ne haluaisi Prismasta ostaa lahjaa, vaan Tigerista, Normalista ym.

Mutta kyllä sen noin voi hoitaa, jos on aikataulut niin tiukalla, etten kerkeä viedä häntä toivomalleen erityiselle ostosreissulle.  Ehkä asetan itselleni liian korkeat standardit, kun haluaisin ehtiä. Hän niin silmin nähden ilahtuu siitä, jos vien hänet varta vasten ja kierrän edes vähän aikaa kanssaan noita "ihania" kauppoja.

Prinsessa kasvamassa jollekin miehelle riesaksi sitten joskus.

Ai et jos äiti ilahduttaa tytärtä viemällä tyttären hänelle mieluisalle ostosreissulle (kaverilahjaa ostamaan) kasvaa tällaisesta, äidin huomioimasta tytöstä, prinsessa. Mut sit kunnon naisihminen, kun isä ei toteuta lapsen toivetta, vaan vie vastentahtoisesti Prismaan? Tämäkö oli tämän lopputulos?

Miten sit onkin, et molemmat lapset ovat kasvaneet täyspäisiksi ihmisiksi ja ovat onnellisiasa liitoissa, vaikka heidän lapsuudessaan pyrin aina, kun mahdollista, toteuttamaan heidän toiveitaan ja vietin paljon aikaa yhdessä molempien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin huolehtimasta niistä asioista, joilla ei ole minun elämään merkitystä. Varsinkin ruuanlaiton osalta huomasin, että eihän minun tarvitse välittää muusta kuin omasta syömisestä.

Kuinka moni vaimo täällä ajattelee noin? 

Keskivertomies ajattelee pääsääntöisesti itseään. Miksi minun pitäisi ajatella muita kuin itseäni? En ole siis tämän kirjoittaja, mutta ihmettelen vaan miksi naisen pitäisi huolehtia aikuisesta ihmisestä? 

Jaa-a.. jouduin leikkaukseen ja apua päivän askareissa ja lapsen hoidossa piti pyytää äidiltä ja isältä, kun miestä ei kiinnostanut auttaa. 😔

Jep, itse olen vienyt lapset virpomaan sappikivikohtauksen vuoksi kumarassa kävellen, kun kipukohtaus alkoi lasten olless

Uhri. 

Vierailija
924/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten hoitaminen, heidän viemisensä ulos ja harrastuksiin tai lasten kanssa leikkiminen, ruoan laittaminen ja nukuttaminen eivät ole metatöitä, vaan arjen askareita, joita tekevät molemmat vanhemmat.

Vierailija
925/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senhän huomaa työpaikallakin että naiset keskimäärin ajattelevat enemmän yhteisön ja kaikkien sen jäsenten hyvinvointia, kun taas miehet huolehtivat lähinnä omista asioistaan. Sama juttu perheissä. Miehet vaan ovat järkyttävän itsekkäitä perusluonteeltaan. 

Nyt on melkoista soopaa. Naiset ovat niin pahansuopia toisilleen kuin vain voi olla. Oikein myrkkyä työyhteisössä.

Ei meidän naisvaltaisessa työpaikassa. Mikä teillä ilmapiirin mykyttää?

Vierailija
926/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää, jos ei jätä. Toki se vaatii vähän uurastusta, että pitää asioita pinnalla puheen tasolla. Joka toiset lastenkutsut pitää hänen hoitaa menemällä paikalle lahjan kanssa. Mä meen sit joka toisille. Omat on jo aikuisia, mutta lähipiirissä näitä lasten synttäreitä piisaa edelleen lähes joka toinen kuukausi, joskus useammin. Hänen myös pitää hoitaa omat puhelut äidilleen ja ylläpitää vanhuksen psyykettä. Pikkulapsiaikana kaikki vapaa-aika oli jaettu tasan kahtia lastenhoitoon. Miehen rankemmat harrastukset eivät menneet etuoikeudella ohi, koska... no mies. Työmatkoja varten, joiden aika koidutti minulle melkoisesti enemmän yhteisten lastemme hoitoa töiden jälkeen, hän sai palkata lastenhoitoapua tai siistijäapua. Kävi myös etukäteen isommin kaupassa ja siivosi. Minun kanssani ei olisi voinut olla, jos ei olisi ollut tasa-arvoinen. Tienaan omat rahani myös, joten en ole riippuvainen taloudellisestikaan hänestä. 

Vierailija
927/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin huolehtimasta niistä asioista, joilla ei ole minun elämään merkitystä. Varsinkin ruuanlaiton osalta huomasin, että eihän minun tarvitse välittää muusta kuin omasta syömisestä.

Keskivertomies ajattelee pääsääntöisesti itseään. Miksi minun pitäisi ajatella muita kuin itseäni? En ole siis tämän kirjoittaja, mutta ihmettelen vaan miksi naisen pitäisi huolehtia aikuisesta ihmisestä? 

Pikemminkin keskivertomies ajattelee perheensä parasta.

Päivän vitsi. 

Vierailija
928/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se usein on.

Asennekysymys.

Ja  laiska töitään luettelee sanoi jo mummoni.

Nykyään on kiire sohvalle puhelinta selaamaan ja lukemaan blaastausta metsätöistä.

Vierailija
929/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien lasten hoitaminen, heidän viemisensä ulos ja harrastuksiin tai lasten kanssa leikkiminen, ruoan laittaminen ja nukuttaminen eivät ole metatöitä, vaan arjen askareita, joita tekevät molemmat vanhemmat.

Metatyön käsitettä käytiin läpi aiemmin keskustelussa, ja noinhan se menee. 

Vierailija
930/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a.. jouduin leikkaukseen ja apua päivän askareissa ja lapsen hoidossa piti pyytää äidiltä ja isältä, kun miestä ei kiinnostanut auttaa. 😔

Kuulin näitä tarinoita ihan loputtoman paljon silloin kun työskentelin syöpäosastolla sairaanhoitajana. Miehille on y

Kun katsoo tätä naisten valitusta ihan kaikesta, esim jauhojen määrästä kuiva-ainekaapissa kaapissa, niin en ollenkaan ihmettele. 

Vierailija
931/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se usein on.

Asennekysymys.

Ja  laiska töitään luettelee sanoi jo mummoni.

Nykyään on kiire sohvalle puhelinta selaamaan ja lukemaan blaastausta metsätöistä.

Älä edes muistuta noista metsätöistä! Oli melkoinen stressi kaiken tämän päälle kun ukkosmyrsky teki tuhoa kesällä. 

Vierailija
932/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä helpottui suunnattoma paljon, kun lapset muuttivat pois kotoa. Lakkasin huolehtimasta niistä asioista, joilla ei ole minun elämään merkitystä. Varsinkin ruuanlaiton osalta huomasin, että eihän minun tarvitse välittää muusta kuin omasta syömisestä. Teen sellaista ruokaa, joka minulle maistuu ja jos ei huvita kokata, en tee mitään. Jostain syystä mies syö lähinnä maksalaatikkoa, makkaraa eri muodoissa ja välillä grillin makkaraperunoita. Itse voin kasvisvoittoisen ruokavalion myötä hyvin, miehellä tuntuu olevan vatsavaivoja.

Etkö halua miehellesi hyvää. Miten teillä seksi sujuu?

Tuota menoa istut miehesi vuoteen laidalla keskussairaalan syöpäosastolla, koska hän on saanut vatsasyövän makkarasta. 

Mutta en usko, että olet naimisissa, koska miksi kukaan haluaisi elää tuollaisessa liitossa? Ei ainakaan itsenäinen nykyaikainen tahtonainen. Oletko heikko?

Miksi se mies ei voi tehdä terveellistä ruokaa? Miksi se on taas vain vaimon vastuulla? Jos vaimo joutuu sairaalaan epäterveellisen ruuan vuoksi, ei kukaan ajattele, et miehen syy, kun ei tehnyt terveellistä ruokaa vaimolleen.

Tässä oikeastaan villakoiran ydin kiteytettynä.

Vierailija
933/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, itse olen vienyt lapset virpomaan sappikivikohtauksen vuoksi kumarassa kävellen, kun kipukohtaus alkoi lasten olless

Jos ei valita metatöistä ja muusta hömpästä, niin valitukset saattaisi mennä paremmin perille.

Vierailija
934/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, naiset valittaa jostain. Jo on maailmankirjat ennallaan.

Vierailija
935/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senhän huomaa työpaikallakin että naiset keskimäärin ajattelevat enemmän yhteisön ja kaikkien sen jäsenten hyvinvointia, kun taas miehet huolehtivat lähinnä omista asioistaan. Sama juttu perheissä. Miehet vaan ovat järkyttävän itsekkäitä perusluonteeltaan. 

Senhän huomaa jo tässä keskustelussakin että naiset ajattelevat enemmän itsensä hyvinvointia. Kamalaa valitusta normaaleista arjen asioista jotka epäitsekkäämpi ja ahkerampi nainen hoitaa noin vain, tekemättä itsestään numeroa ja haukkumatta miehiä ja valittamatta elämänsä "raskautta". Liian monet naiset nykyään vaan on järkyttävän itsekkäitä perusluonteeltaan.

Vierailija
936/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin näitä tarinoita ihan loputtoman paljon silloin kun työskentelin syöpäosastolla sairaanhoitajana. Miehille on y

Tiedostan olevani onnekas. Mieheni ei jättänyt minua. Aloitti myös koirien iltalenkit, kun olin huonossa jamassa hoitojen myötä. Vain silloin jäi häneltä välistä, kun tulin leikkauksesta kotiin ja lapset eivät juuri silloin päässeet lenkittämään. Mutta se olikin hänelle se herätys, et sen jälkeen iltalenkit hoitui. 

Olen siis onnekas, mutta tämän tilanteen pitäis olla normi. 

Vierailija
937/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää kuitenkin suunnitella MILLOIN lahja ostetaan ja VIEDÄ se lapsi sinne kauppaan. Päiväkoti-ikäinen ei ihan vielä itse osaa. 

Siis ollaanko tässä ongelman ytimessä: yksinkertaisten päätösten teko vie nykyään naisilta hirveästi energiaa? t. nainen 68 v

Sinä kai ostat aina saman lahjan sen mukaan, onko maanantai, tiistai, keskiviikko vai mikä. :D

Yksittäinen yksinkertainen päätös ei rasita. Kymmeniä yksinkertaista päätöstä joka ikinen päivä alkaa vähäsen rasittaa. Ehkä ruuhkavuosista on sinulla niin kauan, ettet enää muista.

Ei minulla ollut ruuhkaa lasten ollessa pieniä, koska jäin kotiin. Kymmenen vuotta, neljä lasta seitsemässä vuodessa, joten se oli järkevin ratkaisu.

Noina kiireettöminä kotiäitivuosina ihmettelin, miten töissä käyvät pi

Kuinkahan paljon sinullekin motkotettiin, että ei se oma urakehitys oikein toimi nyt, olet perheelle pelkkä kuluerä ja taakka! 

Vierailija
938/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senhän huomaa jo tässä keskustelussakin että naiset ajattelevat enemmän itsensä hyvinvointia. Kamalaa valitusta normaaleista arjen asioista jotka epäitsekkäämpi ja ahkerampi nainen hoitaa noin vain, tekemättä itsestään numeroa ja haukkumatta miehiä ja valittamatta elämänsä "raskautta". Liian monet naiset nykyään vaan on järkyttävän itsekkäitä perusluonteeltaan.

Naiset on muuttuneet enemmän miehiseen suuntaan. 

Vierailija
939/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajana ja miehenä tämä on ollut yksi huvittavimmista ketjuista pitkään aikaan, mutta samalla vähän surullinen, koska osa ihan oikeasti tuntuu rinnastavan nää yksinkertaset ajattelut johonkin vaativaan työhön. Ajattelisin että se on sitä hommaa mitä lasten mukana tulee, ei mitään ihmeellistä. Tuntuu että naiset luo toisilleen kovat sosiaaliset paineet ja usein kilpaillaan siinä äitiydessä ja isänkin olisi osallistuttava siihen kilpailuun. Minä en ainakaan tiedä onko jauhoja kaapissa vai ei, eikä se tee musta yhtään huonompaa ihmistä, ehkä paremman vanhemman, koska voin olla senkin ajan lasten kanssa läsnä. Ihan sama jotkut jauhot, ihan sama kaverisynttärien lahja, lapsi ostaa mitä parhaaksi näkee, ei tarvitse vaivata päätä ja taas vapautui energiaa muuhun. Silloin kun lapset harrastaa, on helppoa käydä kaupassa ja tosiaan tekoäly aut

Sanoiko kirjoittaja, että lahjaa ei osteta? Ei, hän sanoi: lapsi ostaa mitä parhaaksi näkee. Lue tarkemmin tai ota nuo vääristävät lasit pois päästä.

Ai päiväkoti-ikäinen? Eivät ne alakoululaisetkaan käy itse ostelemassa synttärilahjoja. 

Vierailija
940/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu että perhesuunnittelusta ja ehkäisystä päättäminen jää usein naisen vastuulle? Metatyötä sekin on.

Kyllä miehilläkin on mahdollisuus päättää omasta kehostaan ja lapsiluvusta. Jos ei tykkää kondomeista, voi hankkia vasektomian. Samalla minimoi riskin joutua maksamaan elareita.